آموزش ارز دیجیتال رایگان – کلاس ارز دیجیتال

بیت کوین

آموزش ارز دیجیتال رایگان در سال 1402 : تجارت یک مفهوم اساسی اقتصادی است که شامل خرید و فروش دارایی می شود. این دارایی ها می توانند کالا و خدمات باشند. جایی که خریدار به فروشنده پول می دهد. در موارد دیگر ، معامله ممکن است شامل مبادله کالا و خدمات بین طرفهای معاملاتی باشد.

جهت شرکت در دوره های مختلف کلیک نمایید:

کلاس فارکس

کلاس ارز دیجیتال

در زمینه بازارهای مالی ، دارایی هایی که مورد معامله قرار می گیرند ، ابزارهای مالی نامیده می شوند . این دارایی ها می توانند به صورت سهام ، اوراق قرضه ، فارکس ، آپشن ، آتی ، محصولات استقراضی ، ارز دیجیتال و بسیاری دیگر باشد. اگر این شرایط برای شما جدید است ، نگران نباشید – ما همه آنها را بعداً در این مقاله توضیح خواهیم داد.

اصطلاح معامله معمولاً برای اشاره به معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که معامله گران به طور فعال وارد معاملات در بازه های زمانی نسبتاً کوتاه می شوند. با این حال ، این یک فرض کمی گمراه کننده است. در واقع ، معاملات ممکن است به طیف گسترده ای از استراتژی های مختلف مانند معاملات روزانه ، معاملات نوسان ، معاملات روند و بسیاری دیگر اشاره داشته باشد.

اتریوم

آموزش ارز دیجیتال : سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری عبارت است از تخصیص منابع (مانند سرمایه) با انتظار سود. این می تواند شامل استفاده از پول برای تأمین مالی و راه اندازی یک تجارت یا خرید زمین به قصد فروش مجدد آن به قیمت بعد و قیمت بالاتر باشد. در بازارهای مالی ، این امر معمولاً شامل سرمایه گذاری روی ابزارهای مالی می شود به این امید که بعداً آنها را با قیمت بالاتری بفروشیم.

انتظار بازدهی اساس مفهوم سرمایه گذاری است (که به عنوان بازگشت سرمایه نیز شناخته می شود ). برخلاف تجارت ، سرمایه گذاری معمولاً برای افزایش ثروت از رویکرد بلندمدت استفاده می کند. هدف یک سرمایه گذار ایجاد ثروت در مدت زمان طولانی (سالها یا حتی دهه ها) است. روشهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، اما سرمایه گذاران معمولاً از عوامل کلیدی برای یافتن فرصتهای سرمایه گذاری خوب استفاده می کنند.
به دلیل ماهیت رویکرد بلندمدت آنها ، سرمایه گذاران معمولاً نگران نوسانات کوتاه مدت قیمت نیستند. بنابراین ، آنها معمولاً نسبتاً منفعل می مانند ، بدون اینکه نگران زیان های کوتاه مدت باشند.

به طور کلی ، سرمایه گذاران به دنبال بازدهی طولانی مدت هستند. از آنجایی که سرمایه گذاران افق زمانی بیشتری دارند ، بازده هدف آنها از هر سرمایه گذاری نیز بیشتر است.

از سوی دیگر ، معامله گران سعی می کنند از نوسانات بازار استفاده کنند . آنها با سرعت بیشتری وارد معاملات می شوند و از معاملات خارج می شوند و ممکن است با هر معامله به دنبال بازده کمتری باشند (زیرا اغلب معاملات متعددی را وارد می کنند).
کدام برای شما مناسب تر است؟ این تصمیم با شماست. می توانید با آشنایی با بازارها شروع کنید و سپس به صورت عملی یاد بگیرید. با گذشت زمان ، شما قادر خواهید بود تعیین کنید که کدام یک بیشتر با اهداف مالی ، شخصیت و مشخصات تجاری شما مطابقت دارد.

تحلیل بنیادی چیست؟

تجزیه و تحلیل بنیادی روشی برای تعیین ارزش دارایی های مالی است. یک تحلیلگر بنیادی عوامل اقتصادی و مالی را مورد بررسی قرار می دهد تا تعیین کند که آیا ارزش دارایی عادلانه و مناسب است یا خیر. این می تواند شامل شرایط کلان اقتصادی ، مانند وضعیت اقتصاد گسترده تر ، شرایط صنعت یا مشاغل مربوط به آن دارایی باشد. آنها اغلب توسط شاخص های برجسته و عقب افتاده در کل اقتصاد ردیابی می شوند. پس از اتمام تجزیه و تحلیل بنیادی ، تحلیلگران قصد دارند تعیین کنند که دارایی ارزش دارد یا نه. سرمایه گذاران می توانند از این یافته هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری خود استفاده کنند.

در مورد ارزهای دیجیتال ، و همچنین تجزیه و تحلیل بنیادی ممکن است کمی متفاوت باشد. این معیارها می توانند شامل نرخ هش شبکه ، اولین صاحبان ارزهای رمزنگاری شده ، تعداد آدرس کیف پول ، تجزیه و تحلیل تراکنش ها و موارد دیگر باشد. با استفاده از داده های فراوان موجود در بلاک چین عمومی ، تحلیلگران می توانند شاخص های فنی پیچیده ای را ایجاد کنند که جنبه های خاصی از سلامت کلی شبکه را اندازه گیری می کند.
اگرچه تجزیه و تحلیل بنیادی به طور گسترده در بازار سهام یا فارکس استفاده می شود ، اما در شرایط فعلی برای ارزهای دیجیتال کمتر مناسب است. این طبقه دارایی به قدری جدید است که به سادگی هیچ چارچوب واحد و جامعی برای تعیین ارزش بازار وجود ندارد. علاوه بر این ، بیشتر بازار توسط گمانه زنی ها و روایت ها هدایت می شود. بنابراین ، اصول اساسی معمولاً حداقل تأثیر را بر قیمت ارزهای دیجیتال دارند . با این حال ، هنگامی که بازار بالغ می شود ، می توان روش های دقیق تری برای ارزیابی دارایی های دیجیتالی ایجاد کرد.

آموزش ارز دیجیتال رایگان : تجزیه و تحلیل فنی چیست؟

کار تحلیلگران فنی متفاوت است. ایده اصلی پشت تحلیل تکنیکی این است که تغییرات قیمت گذشته ممکن است نشان دهد که بازار در آینده چگونه رفتار خواهد کرد.

تحلیلگران فنی سعی نمی کنند ارزش اولیه یک دارایی را دریابند. در عوض ، آنها به تاریخ فعالیت های معاملاتی نگاه می کنند و سعی می کنند بر اساس آن فرصت ها را شناسایی کنند. این می تواند شامل تجزیه و تحلیل حرکت قیمت ، حجم ، الگوهای نمودار ، استفاده از شاخص های فنی و بسیاری از ابزارهای دیگر نمودار باشد. هدف از این تحلیل ارزیابی قدرت یا ضعف یک بازار خاص است.

با این حال ، تجزیه و تحلیل فنی تنها ابزاری برای پیش بینی احتمال تغییرات قیمت در آینده نیست. همچنین می تواند چارچوبی مفید برای مدیریت ریسک باشد . از آنجا که تجزیه و تحلیل فنی مدلی را برای تجزیه و تحلیل ساختار بازار ارائه می دهد ، مدیریت معاملات را خاص تر و قابل اندازه گیری می کند. در این زمینه ، اندازه گیری ریسک اولین قدم برای مدیریت آن است. به همین دلیل است که برخی از تحلیلگران فنی ممکن است کاملاً معامله گر نباشند. آنها فقط می توانند از تجزیه و تحلیل فنی به عنوان چارچوبی برای مدیریت ریسک استفاده کنند.

می توان آن را برای تجزیه و تحلیل فنی در هر بازار مالی به کار برد و در بین معامله گران ارزهای دیجیتال به طور گسترده ای استفاده می شود . اما آیا تجزیه و تحلیل فنی واقعاً کار می کند؟ خوب ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، ارزش گذاری بازارهای ارزهای رمزنگاری شده عمدتا توسط گمانه زنی ها هدایت می شود . این امر آن را به یک زمینه ایده آل برای تحلیلگران فنی تبدیل می کند ، زیرا آنها تنها با در نظر گرفتن عوامل فنی می توانند پیشرفت کنند.

تحلیل بنیادی در مقابل تجزیه و تحلیل فنی کدام بهتر است؟

این کاملاً به استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. در واقع ، چرا از هر دو استفاده نمی کنید؟ اکثر روشهای تحلیل بازار وقتی با سایر روشها یا شاخصها ترکیب شوند ، بهتر عمل می کنند. به این ترتیب ، شانس بیشتری برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری قابل اطمینان تر وجود دارد. ترکیب استراتژی های مختلف معاملاتی می تواند به حذف سوگیری ها از فرایند تصمیم گیری شما کمک کند.

چه چیزی بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

قیمت دارایی به سادگی با تعادل عرضه و تقاضا تعیین می شود. به عبارت دیگر ، توسط خریداران و فروشندگان تعیین می شود. جایی که عرضه تقاضا را برآورده کند ، بازار نیز وجود دارد. اما چه چیز می تواند ارزش دارایی های مالی را تعیین کند؟

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، عوامل اساسی مانند وضعیت اقتصاد می تواند وجود داشته باشد. علاوه بر این ، عوامل فنی مانند ارزش بازار یک ارز دیجیتال می تواند وجود داشته باشد . همچنین ، ممکن است عوامل دیگری نیز در نظر گرفته شوند ، مانند جهت بازار یا آخرین اخبار. با این حال ، همه اینها فقط عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. آنچه واقعاً قیمت دارایی را در یک لحظه معین می کند ، تعادل عرضه و تقاضا است.

آموزش ارز دیجیتال : روند بازار چگونه است؟

روند بازار جهت کلی است که قیمت دارایی در آن حرکت می کند. در تجزیه و تحلیل فنی ، روندهای بازار معمولاً با استفاده از تحرکات قیمت ، خطوط روند یا حتی میانگین های متحرک اساسی مشخص می شوند.

به طور کلی ، دو نوع اصلی روند بازار وجود دارد: بازار صعودی و بازار نزولی . بازار صعودی شامل یک روند صعودی مداوم است ، جایی که قیمت ها دائما در حال افزایش هستند. بازار نزولی شامل یک روند نزولی مداوم است ، جایی که قیمت ها دائما در حال کاهش هستند. علاوه بر این ، بازارهای خنثی حرکت مشخصی ندارند که می توانیم شناسایی کنیم.

آموزش ارز دیجیتال :چرخه بازار چیست؟

ممکن است جمله “چرخه بازار ” را شنیده باشید که بسیار مهم است. چرخه های بازار با بازه های زمانی بزرگتر معمولاً قابل اطمینان تر از چرخه های بازار با بازه های زمانی پایین تر هستند. با این حال ، در نهایت می توانید چرخه های کوچک بازار را در نمودار ساعتی پیدا کنید. چرخه ها می توانند منجر به تعدیل سایر دارایی ها شوند. در سایر بخشهای چرخه بازار یکسان ، ممکن است کلاسهای دارایی یکسانی به دلیل شرایط متفاوت بازار از سایر داراییها ضعیف عمل کنند.

روانشناسی بازار

ابزار مالی چیست؟

به عبارت ساده ، یک ابزار مالی یک دارایی قابل معامله است. این مثالها شامل پول نقد ، فلزات گرانبها (مانند طلا یا نقره) ، سندی است که مالکیت چیزی را تأیید می کند. ابزارهای مالی می توانند واقعاً پیچیده باشند ، اما ایده اصلی این است که هر چیزی را که نشان می دهند ، قابل معامله است.
ابزارهای مالی بر اساس روشهای طبقه بندی متفاوت انواع مختلفی دارند. یکی از طبقه بندی ها بستگی به این دارد که ابزار نقدی است یا ابزار مشتقه. همانطور که از نامش پیداست ، ابزارهای مشتقه ارزش خود را از چیز دیگری (مانند ارز دیجیتال) می گیرند. ابزارهای مالی را نیز می توان بر اساس بدهی یا حقوق صاحبان سهام طبقه بندی کرد.

اما مقوله ارزهای رمزنگاری شده کجاست؟ ما می توانیم آنها را از جهات مختلف در نظر بگیریم ، و آنها می توانند در بیش از یک دسته قرار گیرند. ساده ترین طبقه بندی این است که آنها دارایی های دیجیتالی هستند. با این حال ، پتانسیل ارزهای دیجیتال در ایجاد نظم مالی و اقتصادی کاملاً جدیدی نهفته است. از این نظر ، ارزهای دیجیتالی یک کلاس کاملاً جدید از دارایی های دیجیتال را تشکیل می دهند. علاوه بر این ، با توسعه سیستم اقتصادی ، می توان دسته های جدیدی را ایجاد کرد که بدون این توسعه امکان پذیر نبود. نمونه های اولیه این را می توان در زمینه امور مالی غیر متمرکز (DeFi) مشاهده کرد.

آموزش ارز دیجیتال : معاملات بدهی یا استقراضی چیست؟

معاملات بدهی یک روش معامله با استفاده از وام های گرفته شده از شخص ثالث است. در حقیقت ، معاملات اهرمی نتایج را تقویت می کند، هم در جهت صعودی و هم در جهت نزولی. حساب معاملاتی وام به معامله گران دسترسی بیشتری به سرمایه می دهد و برخی از ریسک های طرف مقابل را از بین می برد . چگونه است؟ خوب ، معامله گران می توانند با اندازه معامله یکسان معامله کنند اما سرمایه کمتری در بستر معاملات ارزهای رمزنگاری شده حفظ کنند.

وقتی صحبت از معاملات اهرمی می شود ، اغلب در مورد اصطلاحات معاملات و اهرم های اهرمی صحبت می کنید . معاملات بدهی به میزان سرمایه ای که متعهد هستید (به این معنی که آن را از جیب خود پرداخت می کنید) اشاره دارد. اهرم به معنای مبلغی است که معاملات خود را افزایش می دهید. بنابراین ، اگر از اهرم 2 برابر استفاده می کنید ، این بدان معناست که شما موقعیتی معادل دو برابر مبلغ معاملاتی وام گرفته شده خود را باز می کنید. اگر از اهرم 4 برابر استفاده می کنید ، موقعیتی معادل چهار برابر ارزش معاملات حمل خود را باز می کنید و غیره.

با این حال ، مراقب خطر از دست دادن کل سرمایه باشید.

بازار مشتقات چیست؟

مشتقات دارایی های مالی هستند که ارزش آنها بر اساس چیز دیگری است. این می تواند یک دارایی اساسی یا مجموعه ای از دارایی ها باشد. رایج ترین انواع سهام ، اوراق بهادار ، کالاها ، شاخص های بازار یا ارزهای رمزنگاری شده است.

خود محصول مشتق شده اساساً یک قرارداد بین چندین طرف است. قیمت خود را از دارایی اصلی به عنوان معیار استفاده می کند. مفهوم اساسی این است که محصول مشتق شده ارزش خود را از آن می گیرد . برخی از نمونه های رایج محصولات مشتقه عبارتند از قراردادهای آتی ، قراردادهای اختیار معامله و مبادله .

بر اساس برخی برآوردها ، بازار مشتقات یکی از بزرگترین بازارهای موجود است. مشتقات می تواند تقریباً برای هر محصول مالی وجود داشته باشد.

قرارداد های آتی چیست؟

قراردادهای آتی نوعی مشتق است که به معامله گران اجازه می دهد تا در مورد قیمت آتی دارایی گمانه زنی کنند. این نوع شامل توافق بین طرفین برای تسویه معامله در تاریخ انقضا می شود. همانطور که گفتیم در مورد مشتقات ، دارایی اساسی برای چنین قراردادی می تواند هر دارایی باشد. نمونه های رایج شامل ارزهای دیجیتال ، کالاها ، سهام و اوراق قرضه است.

وقتی واقعاً تحویل داده شود ، دارایی اساسی مستقیماً مبادله می شود. به عنوان مثال ، بشکه نفت در واقع تحویل داده می شود. هنگامی که به صورت نقدی تسویه می شود ، دارایی اساسی مستقیماً مبادله نمی شود ، فقط ارزشی را که نشان می دهد (در قالب پول نقد یا ارز دیجیتال ) مبادله می کند.

قراردادهای آتی دائمی چیست؟

محصولات آتی راهی عالی برای معامله گران برای گمانه زنی در مورد قیمت دارایی هستند. با این حال ، اگر آنها بخواهند در تجارت حتی پس از تاریخ انقضا باقی بمانند ، چطور؟

وارد قرارداد آتی دائمی شوید . تفاوت اصلی آنها با قراردادهای آتی معمولی این است که هرگز منقضی نمی شوند. به این ترتیب ، معامله گران می توانند قیمت دارایی زیربنایی را بدون نگرانی در مورد انقضا حدس بزنند.

با این حال ، این به خودی خود مشکلی را ایجاد می کند. اگر قیمت قرارداد آتی دائمی واقعاً با قیمت دارایی اصلی فاصله داشته باشد چه؟ از آنجایی که تاریخ انقضا وجود ندارد ، بازارهای آتی دائمی و بازار نقطه ای می توانند دارای یک اختلاف بزرگ و مداوم باشند.

به همین دلیل است که قراردادهای آتی دائمی هزینه تأمین مالی را که بین معامله گران پرداخت می شود ، دریافت می کنند. بیایید تصور کنیم که بازار معاملات آتی دائمی بالاتر از بازار لحظه ای معامله می شود. در این حالت ، نرخ تامین مالی مثبت خواهد بود ، به این معنی که موقعیت های طولانی (خریداران) هزینه تامین مالی موقعیت های کوتاه (فروشندگان) را پرداخت می کنند. این امر خریداران را تشویق به فروش می کند ، که باعث می شود قیمت قرارداد کاهش یابد و آن را به قیمت لحظه ای نزدیک کند. برعکس ، اگر بازار معاملات آتی دائمی با قیمتی کمتر از بازار لحظه ای معامله شود ، نرخ تامین مالی منفی خواهد بود. این بار ، خریدهای کوتاه باعث فروش طولانی می شود تا قیمت قرارداد تشویق به افزایش شود.

به طور خلاصه ، اگر تأمین مالی مثبت باشد ، موقعیت های بلند موقعیت های کوتاه مدت را تأمین می کند. اگر تأمین مالی منفی باشد ، موقعیت های کوتاه موقعیت های طولانی را پرداخت می کنند.

قراردادهای اختیار معامله چیست ؟

قرارداد اختیار معامله نوعی محصول مشتقه مالی است که به معامله گران حق خرید یا فروش دارایی در آینده را با قیمت مشخص می دهد،  تفاوت اصلی بین قراردادهای آتی و اختیار معامله در این است که معامله گران ملزم به تسویه قراردادهای اختیار معامله نیستند.

وقتی معامله گران یک قرارداد اختیار معامله خریداری می کنند ، آنها حدس می زنند که قیمت در جهت خاصی حرکت می کند.

مانند سایر محصولات مشتقه ، قراردادهای اختیار معامله می تواند بر اساس انواع دارایی های مالی باشد: شاخص های بازار ، کالاها ، سهام ، ارزهای رمزنگاری شده و غیره.

مبادله ارز خارجی ( فارکس ) چیست؟

در بازار ارز ( فارکس ) معامله گران می توانند ارز یک کشور را با ارز کشور دیگر مبادله کنند. اساساً این بازار فارکس است که نرخ ارز در سراسر جهان را تعیین می کند.

بازار فارکس چگونه کار می کند؟ جفت ارز ممکن است توسط بانک های سرمایه گذاری ، بانک های مرکزی ، شرکت های تجاری ، شرکت های سرمایه گذاری ، صندوق های تامینی و معامله گران فارکس معامله شود. بازار فارکس همچنین امکان تبدیل ارزهای جهانی را برای تسویه حساب های تجاری بین المللی ارائه می دهد. معامله گران فارکس معمولاً برای تقویت بازدهی خود از استراتژی های معاملات روزانه مانند سوددهی با اهرم استفاده می کنند. در ادامه این مقاله به نحوه انجام این کار می پردازیم.

بازار فارکس یکی از اجزای اصلی اقتصاد مدرن جهانی است که ما می شناسیم. در واقع ، بازار فارکس بزرگترین و نقدترین بازار مالی جهان است.

آموزش ارز دیجیتال : استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی به سادگی طرحی است که هنگام انجام معاملات دنبال می کنید. هیچ رویکرد درستی برای معامله وجود ندارد ، بنابراین هر استراتژی تا حد زیادی به مشخصات و ترجیحات معامله گر بستگی دارد.

سبک معاملاتی شما هر چه باشد ، داشتن یک برنامه بسیار مهم است. این اهداف مشخصی را تعیین می کند و می تواند شما را از منحرف شدن احساسات جلوگیری کند. معمولاً ، شما می خواهید تصمیم بگیرید که چه چیزی را معامله می کنید ، چگونه آن را معامله می کنید ، و امتیازاتی که در آن وارد و خارج می شوید.

تجارت CFD

آموزش ارز دیجیتال : مدیریت ریسک چیست ؟

مدیریت ریسک برای موفقیت در تجارت ضروری است. این امر با شناسایی انواع خطرات احتمالی شروع می شود:

ریسک بازار : ضررهای احتمالی که ممکن است در صورت از دست دادن ارزش دارایی متحمل شوید.
ریسک نقدینگی : ضررهای احتمالی ناشی از بازارهای غیر نقدینگی ، جایی که به راحتی نمی توانید خریدار برای دارایی های خود پیدا کنید.
ریسک عملیاتی : تلفات احتمالی ناشی از خرابی های عملیاتی. این می تواند به دلیل خطای انسانی ، خرابی سخت افزار/نرم افزار یا رفتار کلاهبرداری عمدی توسط کارکنان باشد.

همانطور که می بینید ، شناسایی ریسک با دارایی های موجود در سبد شما شروع می شود ، اما برای موثر بودن باید عوامل داخلی و خارجی را در نظر گرفت. در مرحله بعد ، شما باید این خطرات را ارزیابی کنید. هر چند وقت یکبار احتمال دارد با آن روبرو شوید؟ و چقدر شدید است؟

با ارزیابی خطرات و آگاهی از تأثیر احتمالی آنها بر نمونه کارها ، می توانید آنها را دسته بندی کرده و استراتژی ها و پاسخ های مناسبی برای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال ، با تخصیص دارایی ها به سرمایه گذاری های مختلف ، می توان ریسک را کاهش داد .

آموزش ارز دیجیتال : معاملات روزانه چیست؟

معاملات روزانه یک استراتژی است که شامل ورود و خروج از معاملات در همان روز است. این اصطلاح از بازارهای قدیمی گرفته شده است ، که به این واقعیت اشاره دارد که آنها فقط برای دوره های خاصی از روز باز هستند. به غیر از این دوره ها ، انتظار نمی رود معامله گران روزانه هیچ یک از موقعیت های خود را باز نگه دارند.

بازارهای ارزهای رمزنگاری شده، همانطور که احتمالاً می دانید مشمول زمان باز یا بسته شدن نیستند. شما می توانید هر روز از سال به صورت شبانه روزی معامله کنید. با این حال ، معاملات روزانه در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به سبک معاملاتی اشاره دارد. معامله گر طی 24 ساعت وارد معاملات می شود و از آن خارج می شود.

در معاملات روزانه ، اغلب برای تجزیه و تحلیل اینکه کدام دارایی ها را معامله می کنید ، به تجزیه و تحلیل فنی تکیه می کنید . از آنجا که سود در چنین مدت کوتاهی می تواند حداقل باشد ، می توانید تجارت خود را در طیف وسیعی از دارایی ها برای افزایش بازده خود انتخاب کنید. با این حال ، برخی ممکن است سالها به طور انحصاری در یک جفت ارز معامله کنند.

بدیهی است که این روش یک استراتژی تجاری بسیار فعال را تشکیل می دهد. ممکن است بسیار سودآور باشد ، اما ریسک زیادی را شامل می شود. به این ترتیب ، معاملات روزانه به طور کلی برای معامله گران باتجربه مناسب است.

آموزش ارز دیجیتال : نظریه داو چیست ؟

نظریه داو یک چارچوب مالی است که بر اساس ایده های چارلز داو طراحی شده است. داو وال استریت ژورنال را تاسیس کرد و به ایجاد اولین شاخص های سهام ایالات متحده ، معروف به میانگین متحرک داوجونز (DJTA) و میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) کمک کرد.

اگرچه “نظریه داو” هرگز توسط خود داو رسمی نشده است ، اما می توان آن را ترکیبی از اصول بازار ارائه شده در نوشته های وی دانست. در اینجا چند درس کلیدی آمده است:

همه چیز قیمت دارد داو طرفدار فرضیه بازار کارآمد (EMH) بود ، این ایده که بازارها تمام اطلاعات موجود را از طریق قیمت دارایی های خود منعکس می کنند.

مراحل اصلی روند: در روندهای اولیه ، داو سه مرحله را مشخص می کند: تجمع ، مشارکت عمومی و گسترش و توزیع.

همبستگی بین شاخص ها – داو معتقد بود که روند در یک شاخص را تنها در صورتی می توان تایید کرد که در شاخص دیگری مشاهده شود.

لازم به ذکر است که این یک علم دقیق نیست یک نظریه است و ممکن است درست نباشد. با این حال ، این یک نظریه است که هنوز بسیار تأثیرگذار است و بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران آن را بخشی جدایی ناپذیر از روش خود می دانند.

نظریه موج الیوت یک اصل است که فرض می کند حرکت بازار از وضعیت شرکت کنندگان در بازار پیروی می کند . اگرچه در بسیاری از استراتژی های تجزیه و تحلیل فنی استفاده می شود ، اما شاخص یا تکنیک معاملاتی خاصی نیست. بلکه روشی برای تجزیه و تحلیل ساختار بازار است.

الگوی موج الیوت را معمولاً می توان به صورت مجموعه ای از هشت موج تشخیص داد. پنج موج محرک که از روند کلی پیروی می کنند و سه موج اصلاحی که بر خلاف آن حرکت می کنند وجود دارد.

الگوها همچنین دارای ویژگی فراکتال هستند ، به این معنی که می توانید روی یک موج بزرگنمایی کنید تا الگوی موج الیوت دیگر را ببینید. می توانید با کوچک نمایی متوجه شوید که الگوی مورد بررسی شما نیز یک موج از چرخه موج الیوت بزرگتر است.

نظریه موج الیوت با نظرات متفاوتی روبرو است. برخی ادعا می کنند که این روش بسیار ذهنی است زیرا معامله گران می توانند امواج را به روش های مختلف بدون نقض قوانین شناسایی کنند. نظریه موج الیوت نیز مانند نظریه داو ممکن است اشتباه باشد ، بنابراین نباید به آن به عنوان یک علم دقیق نگاه کرد. با این حال ، بسیاری از معامله گران با ترکیب نظریه موج الیوت و سایر ابزارهای تحلیل تکنیکی به موفقیت بزرگی دست یافته اند.

آموزش ارز دیجیتال : خرید و نگهداری چیست؟

شاید تعجب آور نباشد که استراتژی “خرید و نگهداری” شامل خرید و نگهداری دارایی ها می شود. این یک بازی منفعل بلند مدت است که در آن سرمایه گذاران بدون توجه به شرایط بازار دارایی را خریداری و سپس ترک می کنند. یک مثال خوب از این در جهان از ارزهای دیجیتال است حفظ HODLing، که معمولا به سرمایه گذاران ترجیح می دهند که اشاره به خرید دارایی ها و نگه داشتن آنها برای سال به جای تجارت فعال است.
این می تواند روشی مفید برای کسانی باشد که سرمایه گذاری “غیر مستقیم” را ترجیح می دهند زیرا نیازی به نگرانی در مورد نوسانات کوتاه مدت یا مالیات بر سود سرمایه ندارند. از طرف دیگر ، سرمایه گذار به صبر نیاز دارد و فرض می کند که دارایی به بی ارزشی کامل نمی رسد.

سرمایه گذاری شاخص چیست؟

سرمایه گذاری در شاخص ها را می توان نوعی “خرید و نگه داشتن” دانست. همانطور که از نامش مشخص است ، سرمایه گذار به دنبال سودآوری از حرکت دارایی ها در یک شاخص خاص است. آنها می توانند این کار را با خرید دارایی یا سرمایه گذاری در صندوق شاخص انجام دهند.
باز هم ، این یک استراتژی منفی است. همچنین افراد می توانند از تخصیص دارایی ها بدون تسلیم شدن در فشارهای ناشی از معاملات فعال سود ببرند .

آموزش ارز دیجیتال : قرارداد خرید چیست؟

معامله خرید به معنای خرید یک دارایی با انتظار افزایش ارزش آن است. معاملات خرید اغلب در زمینه محصولات مشتقه یا فارکس استفاده می شود ، اما عمدتا در هر طبقه دارایی یا هر نوع بازار اعمال می شود. خرید دارایی در بازار لحظه ای به امید افزایش قیمت آن نیز موقعیتی طولانی را تشکیل می دهد.
خرید موقعیت برای هر محصول مالی محبوب ترین روش سرمایه گذاری است ، به ویژه برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند. استراتژی های معاملاتی بلند مدت مانند خرید و نگهداری بر اساس این فرض است که ارزش اساسی دارایی افزایش می یابد. از این نظر ، خرید و نگهداری صرفاً یک معامله خرید و فروش برای مدت زمان قابل توجهی است.

قرارداد فروش چیست؟

فروش به معنای فروش دارایی به قصد بازخرید آن با قیمت کمتر است. معامله فروش ارتباط تنگاتنگی با معاملات قرض گرفته شده دارد ، زیرا می تواند با استفاده از دارایی های قرض گرفته شده انجام شود. با این حال ، در بازار مشتقات نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با یک معامله ساده نقطه ای انجام داد. بنابراین قرارداد فروش چگونه کار می کند؟

وقتی صحبت از یک موقعیت کوتاه در بازارهای معاملات لحظه ای می شود ، بسیار ساده است. فرض کنید شما در حال حاضر بیت کوین دارید و انتظار دارید قیمت آن کاهش یابد. شما بیت کوین خود را به دلار آمریکا می فروشید ، که قصد دارید بعداً آن را با قیمت پایین تری خریداری کنید. در این صورت ، شما اساساً وارد موقعیت فروش بیت کوین می شوید زیرا با قیمت بالایی می فروشید تا دوباره با قیمت پایین خرید کنید. خیلی ساده است. اما فروش با استفاده از پول قرض گرفته شده چگونه است؟

شما دارایی ای را قرض می گیرید که فکر می کنید ارزش آن کاهش می یابد مانند سهام یا ارز دیجیتال . سپس شما بلافاصله آن دارایی را می فروشید. اگر معامله به دلخواه شما پیش رفت و قیمت دارایی کاهش یافت ، می توانید همان مقدار دارایی را که وام گرفته اید باز پس بگیرید. سپس دارایی هایی را که وام گرفته اید (با بهره) پرداخت می کنید و از تفاوت بین قیمتی که در ابتدا فروخته اید و قیمتی که دوباره خریداری کرده اید سود می برید.

سرمایه گذاری آنلاین

لیست سفارشات چیست؟

لیست سفارشات مجموعه ای از سفارشات فعلی باز شده برای یک دارایی است که بر اساس قیمت مرتب شده اند. هنگامی که سفارشی ارسال می شود که بلافاصله انجام نمی شود ، به لیست سفارش اضافه می شود. تا زمانی که سفارش دیگری انجام نشود یا لغو نشود ، سفارش در لیست باقی می ماند.
لیست سفارشات در هر پلتفرم متفاوت است ، اما به طور کلی ، تقریباً حاوی اطلاعات یکسانی است. تعداد سفارشات را در سطوح قیمت مشخص مشاهده خواهید کرد.

دستور توقف ضرر چیست؟

سفارش توقف ضرر نوعی سفارش بازار محدود یا سفارش بازار است که تنها در صورت رسیدن به قیمت مشخص فعال می شود. به این قیمت قیمت توقف ضرر می گویند.

هدف از دستور توقف ضرر عمدتا محدود کردن ضرر است. هر معامله باید دارای نقطه ابطال باشد ، این سطحی است که شما می گویید ایده اولیه شما اشتباه بوده است ، به این معنی که برای جلوگیری از ضررهای بیشتر باید از بازار خارج شوید. بنابراین ، نقطه اعتبار سنجی نقطه ای است که شما معمولاً سفارش توقف ضرر خود را در آن قرار می دهید.

دستور توقف ضرر چگونه کار می کند؟ همانطور که گفته شد ، توقف ضرر می تواند یک سفارش محدود یا یک سفارش بازار باشد. به همین دلیل ممکن است از این متغیرها به عنوان سفارشات محدودیت توقف و سفارشات توقف بازار نیز نام برد. نکته اصلی قابل درک این است که توقف ضرر تنها زمانی فعال می شود که به قیمت معینی (قیمت توقف) برسیم. با رسیدن به قیمت توقف ، یک سفارش بازار یا یک سفارش نهایی فعال می شود. شما اساساً قیمت توقف را به عنوان یک کاتالیزور برای فعال سازی بازار یا تقاضای حاشیه ای خود تعیین می کنید.

اما یک نکته وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. ما می دانیم که سفارشات محدود فقط با قیمت مشخص شده یا بهتر اجرا می شوند ، اما کمتر نیستند. اگر از سفارش محدودی به عنوان دستور توقف ضرر استفاده می کنید ممکن است این سفارش محدود بلافاصله از قیمت تعیین شده دور شود و سفارش شما اجرایی نشود. به عبارت دیگر ، قیمت توقف ضرر ، سفارش نهایی شما را فعال می کند ، اما این سفارش حاشیه ای به دلیل افت شدید قیمت ، اجرا نشده باقی می ماند. به همین دلیل ، توقف های بازار ایمن تر از توقف های محدود محسوب می شوند. آنها اطمینان می دهند که حتی در شرایط سخت بازار ، پس از رسیدن به نقطه خلأ خروج شما از بازار تضمین می شود.

آموزش ارز دیجیتال : بازار سازان چه کسانی هستند؟

سفارشات محدود معمولاً به عنوان سفارشات بازارساز اجرا می شوند ، اما در همه موارد اینطور نیست. به عنوان مثال ، فرض کنید شما سفارش خرید محدودی را با قیمتی مشخص بسیار بالاتر از قیمت فعلی بازار انجام می دهید. از آنجا که می گویید سفارش شما می تواند با قیمت مشخص شده یا بهتر اجرا شود ، سفارش شما در برابر قیمت بازار (به عنوان پایین تر از قیمت محدودیتان) اجرا می شود.

تفاوت قیمت پیشنهادی و قیمت درخواست چیست؟

تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواست ، تفاوت بین بالاترین پیشنهاد ( پیشنهاد ) و کمترین پیشنهاد ( درخواست ) برای یک بازار خاص است. اساساً این فاصله بین بالاترین قیمتی است که فروشنده مایل به فروش است و کمترین قیمتی که خریدار مایل به خرید است.

تفاوت بین قیمت پیشنهادی راهی برای اندازه گیری نقدینگی است. هرچه تفاوت بین قیمت پیشنهادی و قیمت پیشنهادی کمتر باشد ، نقدینگی بازار بیشتر است. تفاوت بین قیمت درخواست و پیشنهاد نیز می تواند به عنوان معیاری برای عرضه و تقاضای یک دارایی خاص در نظر گرفته شود. به این معنا ، عرضه توسط طرف تقاضا و تقاضا با طرف عرضه نشان داده می شود.
هنگامی که سفارش خرید را در بازار انجام می دهید ، با کمترین قیمت درخواست موجود اجرا می شود. برعکس ، هنگامی که سفارش فروش در بازار قرار می گیرد ، با بالاترین پیشنهاد موجود اجرا می شود.

آموزش ارز دیجیتال : نمودار قیمت چیست؟

نمودار قیمت ، نمایش گرافیکی قیمت دارایی در بازه زمانی معین است. این شامل نمودارهای قیمت (یا شمع های ژاپنی) است که هریک نشان دهنده یک دوره زمانی مشابه است. به عنوان مثال ، نمودار 1 ساعته نمودارهای حرکت قیمت را نشان می دهد که هر شمع نشان دهنده یک دوره 1 ساعته است.

شمع ژاپنی قیمت شامل چهار نقطه داده است: باز ، بالا ، پایین و بسته (که به عنوان مقادیر OHLC نیز نامیده می شود). قیمت افتتاحیه و بسته شدن اولین و آخرین قیمت ثبت شده در بازه زمانی مشخص است ، در حالی که قیمتهای ثبت شده در بالاترین و پایین ترین نقاط به ترتیب بزرگترین و پایین ترین قیمتهای ثبت شده هستند.

نمودارهای اقدام قیمت یکی از مهمترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده های مالی است. قدمت نمودارهای قیمت به ژاپن به قرن 17 برمی گردد اما در اوایل قرن 20 توسط پیشگامان تجاری مانند چارلز داو اصلاح و بهبود یافت. یکی از رایج ترین روش ها برای مشاهده بازار بیت کوین ، تجزیه و تحلیل نمودار عملکرد قیمت با استفاده از تجزیه و تحلیل فنی است.

الگوی نمودار قیمت چیست؟

تجزیه و تحلیل فنی تا حد زیادی بر این فرض متکی است که حرکت قیمت های گذشته ممکن است نشان دهنده حرکت قیمت های آینده باشد. بنابراین چگونه نمودارهای اقدام قیمت می توانند در این زمینه مفید باشند؟ ایده این است که الگوهای نمودارهای قیمت را شناسایی کرده و بر اساس آنها ایده های تجاری ایجاد کنید.

نمودارهای اقدام قیمت به معامله گران کمک می کند تا ساختار بازار را تجزیه و تحلیل کرده و تعیین کنند که آیا در بازار صعودی هستیم یا در بازار نزولی . آنها همچنین می توانند برای شناسایی مناطق مورد علاقه در نمودار ، مانند سطح حمایت یا مقاومت یا نقاط معکوس برگشت استفاده شوند. اینها موقعیت های نمودار هستند که معمولاً فعالیت های تجاری را افزایش داده اند.

الگوهای نمودار قیمت نیز یک راه عالی برای مدیریت ریسک است ، زیرا می تواند تنظیمات معاملاتی خاص و دقیقی را ارائه دهد. این به معامله گران اجازه می دهد تا تنظیمات تجاری بسیار دقیق و کنترل شده ای را ارائه دهند.

برخی از محبوب ترین الگوهای نمودار قیمت شامل پرچم ، مثلث ، گوه ، چکش ، ستاره و سازه های دوجی است. اگر می خواهید نحوه خواندن آن را بیاموزید می توانید در سایت نوسان 24 جستجو کنید.

آموزش ارز دیجیتال : خط روند چیست؟

خطوط روند ابزاری است که به طور گسترده توسط معامله گران و تحلیلگران فنی مورد استفاده قرار می گیرد . آنها خطوطی هستند که نقاط داده خاصی را روی نمودار متصل می کنند. این داده ها معمولاً قیمت هستند ، عبرخی معامله گران همچنین ممکن است خطوط روند را بر روی شاخص های فنی و نوسان سازها ترسیم کنند.
ایده اصلی پشت خطوط روند ترسیم جنبه های خاصی از عملکرد قیمت است. به این ترتیب ، معامله گران می توانند روند کلی و ساختار بازار را تعیین کنند.

برخی از معامله گران ممکن است از خطوط روند فقط برای درک بهتر ساختار بازار استفاده کنند. دیگران می توانند از آن برای ایجاد ایده های تجاری قابل استفاده بر اساس نحوه ارتباط خطوط روند با قیمت استفاده کنند.

خطوط ترند را می توان بر روی نمودار نشان داد که هر بازه زمانی را نشان می دهد. با این حال ، مانند سایر ابزارهای تحلیل بازار ، خطوط روند در بازه های زمانی بالاتر نسبت به خطوط روند در بازه های زمانی پایین تر قابل اطمینان تر هستند.

جنبه دیگری که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد ، قدرت خط روند است. تعریف سنتی خط روند مشخص می کند که قیمت برای معتبر شدن باید حداقل دو یا سه بار لمس شود. به طور معمول ، هرچه قیمت (بیشتر تست شده ) خط روند را لمس کند ، قابل اطمینان تر است.
اگر می خواهید در مورد نحوه ترسیم خطوط روند بیشتر بخوانید ، به بخش توضیح خطوط روند مراجعه کنید .

آموزش ارز دیجیتال : حمایت و مقاومت چیست؟

پشتیبانی و مقاومت یکی از اساسی ترین مفاهیم مربوط به معاملات و تجزیه و تحلیل فنی است. پشتیبانی به معنای سطحی است که در آن قیمت “کف” پیدا می کند. به عبارت دیگر ، سطح پشتیبانی منطقه ای با تقاضای زیاد است ، جایی که خریداران وارد عمل می شوند و قیمت را بالاتر می برند.
در مورد مقاومت ، این به معنای سطحی است که در آن قیمت “سقف” پیدا می شود. سطح مقاومت منطقه ای با عرضه بالا است ، جایی که فروشندگان وارد عمل می شوند و قیمت را پایین می آورند.

اکنون می دانید که حمایت و مقاومت به ترتیب سطوح عرضه و تقاضای اضافی هستند. با این حال ، بسیاری از عوامل دیگر می توانند در هنگام در نظر گرفتن حمایت و مقاومت نقش داشته باشند.

شاخصهای فنی ، مانند خطوط روند ، میانگین متحرک ، محدوده Bollinger Bands ، Ichimoku Clouds و Fibonacci  نیز می توانند سطوح بالقوه حمایت و مقاومت را نشان دهند. در واقع حتی از جنبه های روانشناسی انسان نیز استفاده می شود . به همین دلیل است که معامله گران و سرمایه گذاران ممکن است حمایت و مقاومت را کاملاً متفاوت در استراتژی معاملاتی خود قرار دهند.

آموزش ارز دیجیتال : شاخص تجزیه و تحلیل فنی چیست؟

شاخص های فنی معیارهای مربوط به یک ابزار مالی را محاسبه می کند. این محاسبه می تواند بر اساس قیمت ، حجم ، داده های زنجیره ای ، علاقه باز ، معیارهای اجتماعی یا حتی یک شاخص دیگر باشد.
همانطور که قبلاً بحث کردیم ، تحلیلگران فنی روشهای خود را بر این فرض استوار می کنند که الگوهای قیمت گذشته ممکن است تحرکات قیمتی آینده را تعیین کند. بنابراین ، معامله گران که از تجزیه و تحلیل فنی استفاده می کنند ممکن است از طیف وسیعی از شاخص های فنی برای تعیین نقاط ورود و خروج احتمالی در نمودار استفاده کنند. همچنین انواع شاخص هایی وجود دارد که هدف آنها اندازه گیری جنبه خاصی از بازار است ، مانند شاخص های حرکت . همانطور که از نامش پیداست ، هدف آنها اندازه گیری و نمایش حرکت بازار است.

بنابراین ، بهترین شاخص تجزیه و تحلیل فنی چیست؟ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. معامله گران ممکن است از انواع مختلفی از شاخص های فنی استفاده کنند و انتخاب آنها تا حد زیادی به استراتژی معاملاتی آنها بستگی دارد. اما برای اینکه آنها این انتخاب را داشته باشند ، ابتدا باید خود را با آن شاخص ها آشنا کنند و این همان چیزی است که ما در این فصل انجام خواهیم داد.

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، شاخص های مختلف دارای ویژگی های متمایزی هستند و باید برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گیرند. شاخص های پیشرو به رویدادهای آینده اشاره می کنند. برای تأیید اتفاقی که قبلاً افتاده است از شاخص های تأخیر استفاده می شود. بنابراین چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

معمولاً شاخص های برجسته برای تجزیه و تحلیل کوتاه مدت و میان مدت مفید هستند. زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تحلیلگران روند را پیش بینی می کنند و به دنبال ابزارهای آماری برای حمایت از فرضیه خود هستند. به ویژه در مورد اقتصاد ، شاخص های برجسته می توانند در پیش بینی رکود بسیار مفید باشند.

وقتی صحبت از معاملات و تجزیه و تحلیل فنی به میان می آید ، از شاخص های برجسته نیز می توان به دلیل ویژگی های پیش بینی کننده استفاده کرد. با این حال ، هیچ شاخص خاصی نمی تواند آینده را پیش بینی کند ، بنابراین این پیش بینی ها همیشه باید با احتیاط انجام شود.

شاخص های تأخیر برای تأیید رویدادها و روندهایی که قبلاً رخ داده اند یا در حال حاضر در حال وقوع هستند استفاده می شود. این ممکن است زائد به نظر برسد ، اما می تواند بسیار مفید باشد. شاخص های عقب افتاده می توانند جنبه های خاصی از بازار را نشان دهند که در غیر این صورت پنهان می ماند. بنابراین ، شاخص های عقب افتاده معمولاً در تجزیه و تحلیل نمودار بلند مدت استفاده می شوند.

آموزش ارز دیجیتال : شاخص حرکت چیست؟

شاخص های شتاب برای اندازه گیری و نشان دادن حرکت بازار در نظر گرفته شده است. به عبارت ساده ، معیاری برای تغییر سریع قیمت ها است. شاخص های شتاب برای اندازه گیری میزان افزایش یا کاهش قیمت ها هستند. بنابراین ، آنها معمولاً برای تجزیه و تحلیل کوتاه مدت توسط معامله گران که به دنبال سود از نوسانات زیاد نوسان هستند استفاده می شوند.

هدف یک معامله گر که می خواهد از شتاب استفاده کند این است که در مواقعی که شتاب بالا است وارد معاملات شود و زمانی که حرکت بازار کم رنگ می شود ، خارج شود. به طور معمول ، اگر نوسان کم باشد ، قیمت در محدوده کوچکی متراکم می شود. با افزایش تنش ، قیمت اغلب یک حرکت تکانشی بزرگ انجام می دهد و در نهایت از محدوده خارج می شود. این زمانی است که معامله گران حرکت می کنند.

پس از اتمام حرکت و خروج معامله گران از موقعیت های خود ، آنها با حرکت بالا به دارایی دیگری می روند و سعی می کنند همان بازی را تکرار کنند. بنابراین ، شاخص های حرکت به طور گسترده ای توسط معامله گران روزانه ، دلالان و معامله گران کوتاه مدت ، که به دنبال فرصت های تجاری سریع هستند ، استفاده می شود.

تحلیل بنیادی

آموزش ارز دیجیتال : حجم معاملات چقدر است؟

حجم معاملات را می توان به عنوان شاخص اساسی در نظر گرفت . این تعداد واحدهای منفرد در گردش برای یک دارایی در یک زمان معین را نشان می دهد. اساساً نشان می دهد که چه مقدار از آن دارایی در طول زمان اندازه گیری مورد معامله قرار گرفته است.

با استفاده از حجم در معاملات ، معامله گران می توانند قدرت روند اصلی را ارزیابی کنند. اگر نوسانات زیاد با حجم معاملات بالا همراه باشد ، این ممکن است به عنوان تأیید این حرکت تلقی شود. این امر منطقی است زیرا فعالیت های تجاری بالا باید معادل حجم زیاد باشد زیرا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران در این سطح قیمت خاص فعالیت می کنند. اما اگر نوسانات با حجم قابل توجهی همراه نباشد ، روند اساسی را می توان ضعیف در نظر گرفت.

سطوح قیمت با حجم معاملات قبلی بزرگ نیز ممکن است یک نقطه ورود یا خروج بالقوه خوب برای معامله گران باشد. از آنجا که تاریخ تمایل دارد خود را تکرار کند ، ممکن است این سطوح جایی باشد که بیشترین فعالیت تجاری در آن رخ می دهد. در حالت ایده آل ، سطح حمایت و مقاومت نیز باید با افزایش حجم همراه باشد ، که قدرت سطح را تأیید می کند.

آموزش ارز دیجیتال : شاخص قدرت نسبی (RSI) چیست؟

شاخصی است که نشان می دهد دارایی بیش از حد خریداری شده یا بیش از حد فروخته شده است ، و نوسان ساز حرکت سرعت وقوع تغییرات قیمت را نشان می دهد. این نوسان ساز از 0 تا 100 متغیر است و داده ها معمولاً روی نمودار خطی نمایش داده می شوند.

اگر حرکت در حال افزایش است در حالی که قیمت در حال افزایش است ، می توان روند صعودی را قوی دانست. برعکس ، اگر حرکت در روند صعودی کاهش یابد ، ممکن است این روند صعودی ضعیف تلقی شود. در این حالت ، ممکن است برگشتی در راه باشد.

بیایید ببینیم تفسیر سنتی RSI چگونه کار می کند. وقتی ارزش RSI کمتر از 30 باشد ، می توان آن را پرفروش ترین دارایی دانست. در مقابل ، زمانی که ارزش بالای 70 باشد ، می توان بیشترین خرید را در نظر گرفت.

RSI یکی از ساده ترین شاخص های فنی است که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین شاخص های فنی برای معامله گران تازه کار تبدیل کرد.

آموزش ارز دیجیتال : میانگین متحرک (MA) چیست؟

عمل میانگین متحرک برای تسهیل درک از تغییرات قیمت و آن را آسان به شناسایی روند بازار است. از آنجا که بر اساس داده های تاریخی قیمت است ، فاقد ویژگی های پیش بینی است. بنابراین ، میانگین های متحرک به عنوان شاخص های تأخیر در نظر گرفته می شوند.

میانگین متحرک ساده با در نظر گرفتن قیمت داده ها از محاسبه قبلی N دوره و تولید متوسط است. به عنوان مثال ، میانگین متحرک ساده 10 روزه قیمت متوسط ​​10 روز گذشته را گرفته و نتایج را بر روی نمودار ترسیم می کند.

میانگین متحرک نمایی کمی پیچیده تر است. این رسانه از معادله متفاوتی استفاده می کند که بیشتر بر داده های جدید قیمت متمرکز است. در نتیجه ، میانگین متحرک نمایی سریعتر به رویدادهای اخیر در حرکت قیمت ها واکنش نشان می دهد ، در حالی که پیگیری رویدادها از میانگین متحرک ساده ممکن است بیشتر طول بکشد.

همانطور که قبلا ذکر شد ، میانگین های متحرک شاخص های عقب ماندگی هستند. هر چه مدت زمان ارائه شده بیشتر باشد ،  بنابراین ، میانگین متحرک 200 روزه نسبت به میانگین متحرک 100 روزه در تشخیص حرکت قیمت ها کندتر واکنش نشان می دهد.

همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) چیست؟

MACD یک نوسان ساز است که از دو میانگین متحرک برای نمایش حرکت بازار استفاده می کند. از آنجا که تغییرات قیمت را که قبلاً رخ داده است پیگیری می کند ، یک شاخص عقب افتاده است.

نوسان ساز MACD شامل دو خط است ، یعنی خط MACD و خط سیگنال. چگونه آنها را محاسبه کنیم؟ خوب ، ما خط MACD را با تفریق 26 EMA از 12 EMA دریافت می کنیم. خیلی ساده است. سپس آن را در 9 EMA خط MACD – خط سیگنال ترسیم می کنیم. علاوه بر این ، بسیاری از ابزارهای نمودار نیز نمودار گام به گام را نمایش می دهند که فاصله بین خط MACD و خط سیگنال را نشان می دهد.

معامله گران می توانند با مشاهده رابطه بین خط MACD و خط سیگنال از MACD استفاده کنند. متقاطع بین دو خط معمولاً در مورد MACD یک رویداد قابل توجه است. اگر خط MACD از خط سیگنال عبور کند ، می توان آن را به عنوان سیگنال بازار صعودی تفسیر کرد . برعکس ، اگر خط MACD از سیگنال عبور کند ، می توان آن را به عنوان نشانه ای از بازار نزولی تفسیر کرد.

MACD یکی از شاخص ترین شاخص های فنی برای اندازه گیری حرکت بازار است. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بخوانید ، به بخش توضیحات شاخص MACD مراجعه کنید .

آموزش ارز دیجیتال : ابزار بازیابی فیبوناچی چیست؟

یک شاخص محبوب است که به مجموعه ای از اعداد به نام دنباله فیبوناچی بستگی دارد. این اعداد در قرن سیزدهم توسط ریاضیدان ایتالیایی به نام لئوناردو فیبوناچی تعیین شد.

اعداد فیبوناچی در حال حاضر بخشی از بسیاری از شاخص های تجزیه و تحلیل فنی هستند و اصلاح فیبوناچی یکی از محبوب ترین ها است. نسبت هایی که از اعداد فیبوناچی مشتق شده اند به عنوان درصد استفاده می شوند. این درصدها سپس در نمودار رسم می شوند و معامله گران می توانند از آنها برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت احتمالی استفاده کنند.
اینها نسبت های فیبوناچی هستند:


23.6٪
38.2٪
61.8
78.6
100٪

بنابراین ، معامله گران چگونه می توانند از سطوح فیبوناچی استفاده کنند؟ ایده اصلی پشت ترسیم درصد بر روی نمودار ، یافتن مناطق مورد علاقه است. معامله گران معمولاً دو نقطه قیمتی مهم را در نمودار انتخاب می کنند و مقادیر 0 و 100 ابزار اصلاح فیبوناچی را با آن نقاط ثابت می کنند. محدوده دقیق بین این نقاط ممکن است نقاط ورود و خروج احتمالی را برجسته کند و به تعیین موقعیت توقف ضرر شما کمک کند .
ابزار بازسازی فیبوناچی یک شاخص همه کاره است که می تواند در طیف گسترده ای از استراتژی های معاملاتی مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید بیشتر بخوانید ، راهنمای ما را در زمینه تسلط بر ابزار اصلاح فیبوناچی بررسی کنید.

تحلیل بنیادی

آموزش ارز دیجیتال : شاخص Stochastic RSI چیست؟

استوک RSI زمانی بیشترین کاربرد را دارد که در انتهای بالا یا پایین محدوده خود باشد. با این حال ، به دلیل سرعت زیاد و حساسیت بالا ، می تواند سیگنال های غلط زیادی تولید کند که تفسیر آنها دشوار است.

تفسیر سنتی RSI استوک تا حدودی مشابه RSI است. وقتی دارایی بیشتر از 0.8 باشد ، می توان دارایی را منطقه خرید بیش از حد در نظر گرفت. هنگامی که کمتر از 0.2 باشد ، دارایی را می توان در بهترین منطقه فروش در نظر گرفت. با این حال ، شایان ذکر است که اینها نباید به عنوان سیگنال مستقیم برای ورود یا خروج از معاملات تلقی شوند. اگرچه این اطلاعات قطعاً قابل توجه است ، اما ممکن است نشانه های دیگری نیز وجود داشته باشد. به همین دلیل است که اکثر ابزارهای تحلیل تکنیکی بهتر است در ترکیب با سایر تکنیک های تحلیل بازار استفاده شوند.

آموزش ارز دیجیتال رایگان : باند بولینگر چیست؟

نوسانات بازار را اندازه گیری می کنند و اغلب برای تعیین شرایط بهترین فروشندگان و بهترین فروشندگان استفاده می شوند. این شاخص از سه خط یا “باند” تشکیل شده است – SMA (باند وسط) ، یک باند بالا و یک باند پایین. سپس این نوارها همراه با عملکرد قیمت در نمودار قرار می گیرند. ایده این است که با افزایش یا کاهش نوسانات ، فاصله بین این نوارها با افزایش و انقباض آنها تغییر می کند.

هرچه قیمت به محدوده بالا نزدیکتر باشد ، دارایی به شرایط خریداران بلند مدت نزدیکتر است. به طور مشابه ، هرچه به گروه پایین تر نزدیکتر باشید ، دارایی به شرایط پرفروش نزدیکتر است.

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که قیمت به طور کلی در محدوده محدوده خواهد بود ، اما گاهی اوقات می تواند بالاتر یا پایین تر از آنها باشد. آیا این بدان معناست که یک سیگنال خرید یا فروش فوری است؟ خیر این فقط به ما می گوید که بازار از SMA دور می شود و به افراط می رسد.

معامله گران همچنین ممکن است از باند های Bollinger برای پیش بینی فشار بازار استفاده کنند ، که به آن فشارهای Bollinger نیز گفته می شود. این به دوره ای با نوسان کم اشاره می کند که گروهها به یکدیگر نزدیک می شوند و قیمت را در یک باند کوچک “فشار” می دهند. با افزایش “فشار” در این محدوده کوچک ، بازار در نهایت از آن خارج می شود و منجر به یک دوره افزایش نوسان می شود. از آنجا که بازار می تواند بالا یا پایین حرکت کند ، استراتژی فشار خنثی (نه نزولی یا صعودی) در نظر گرفته می شود. بنابراین ممکن است ترکیب آن با سایر ابزارهای معاملاتی مانند پشتیبانی و مقاومت مفید باشد.

آموزش ارز دیجیتال : شاخص توقف و معکوس Parabolic SAR چیست؟

SAR Parabolic SAR به صورت مجموعه ای از نقاط در نمودار ، بالا یا پایین قیمت ظاهر می شود. به طور کلی ، اگر نقاط زیر قیمت هستند ، به این معنی است که قیمت در یک روند صعودی قرار دارد. برعکس ، اگر نقاط بالاتر از قیمت باشند ، قیمت در روند نزولی قرار دارد. معکوس زمانی اتفاق می افتد که پیپ ها به سمت دیگر قیمت حرکت می کنند.

شاخص Parabolic SAR می تواند بینشی در جهت جهت بازار ارائه دهد. همچنین برای شناسایی نقاط معکوس روند مفید است. برخی از معامله گران همچنین ممکن است از شاخص توقف و معکوس Parabolic SAR به عنوان مبنایی برای دستور توقف ضرر عقب استفاده کنند . این نوع خاص از تقاضا با بازار حرکت می کند و هدف آن اطمینان از این است که سرمایه گذاران می توانند از سود خود در طول یک روند صعودی قوی محافظت کنند.

در روندهای قوی بازار در بهترین حالت خود قرار دارد. در دوره های ادغام ، ممکن است سیگنال های غلط زیادی برای برگشت های احتمالی ارائه دهد.

آموزش ارز دیجیتال : ابر ایچیموکو چیست؟

یک شاخص تجزیه و تحلیل فنی است که چندین شاخص را در یک نمودار ترکیب می کند. در میان شاخص هایی که بحث کردیم ، شاخص ایچیموکو قطعاً یکی از پیچیده ترین ها است. در نگاه اول ، درک فرمول های شاخص و مکانیسم های کار دشوار است. اما در عمل ، استفاده از مجموعه ابر ایچیموکو آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست و بسیاری از معامله گران از آن استفاده می کنند زیرا می تواند سیگنال های تجاری بسیار متمایز و کاملاً مشخص ایجاد کند.

همانطور که گفته شد ، ابر Ichimoku فقط یک شاخص نیست ، بلکه مجموعه ای از شاخص ها است. این مجموعه ای است که اطلاعات مربوط به شتاب بازار ، سطح حمایت و مقاومت و همچنین جهت روند را ارائه می دهد. این شاخص با محاسبه پنج میانگین و رسم آنها بر روی نمودار به این هدف می رسد.

تسلط بر Ichimoku دشوار است ، اما هنگامی که نحوه عملکرد آن را درک کردید ، می توانید به نتایج عالی دست پیدا کنید.

چگونه می توانم تجارت ارزهای دیجیتال را شروع کنم؟

اگر تصمیم گرفتید که می خواهید معامله را شروع کنید ، نکاتی را باید در نظر داشته باشید. اگر پس انداز ندارید و معامله با پولی را شروع می کنید که نمی توانید از دست بدهید ، این می تواند تأثیر بسیار مخربی بر زندگی شما داشته باشد. تجارت آسان نیست. اکثر قریب به اتفاق معامله گران تازه کار پول خود را از دست می دهند. شما باید انتظار داشته باشید که پولی که برای معامله اختصاص می دهید ممکن است به سرعت فرسوده شود و هرگز ضررهای خود را جبران نکنید. به همین دلیل است که برای آزمایش بازار بهتر است از مقادیر کم شروع کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ، استراتژی کلی معاملات شما است. وقتی صحبت از کسب درآمد در بازارهای مالی می شود ، راه های زیادی وجود دارد. بسته به زمان و تلاشی که می توانید برای انجام معاملات اختصاص دهید ، می توانید بین بسیاری از استراتژی های مختلف برای رسیدن به اهداف مالی خود یکی را انتخاب کنید.

در اینجا یک نکته اضافی وجود دارد. بسیاری از معامله گران در بهترین حالت خود هستند وقتی تجارت منبع اصلی درآمد آنها نیست. به این ترتیب ، تحمل بار عاطفی آسان تر از این است که بقای شخص به معاملات روزانه بستگی داشته باشد. رهایی از احساسات یکی از ویژگی های اساسی معامله گران موفق است و هنگامی که معیشت فرد در خطر باشد بسیار دشوارتر است. بنابراین ، به ویژه هنگامی که شروع به کار می کنید ، می توانید تجارت و سرمایه گذاری را به عنوان یک سرمایه گذاری ثانویه در نظر بگیرید. و به یاد داشته باشید که برای یادگیری و تمرین با مقادیر کم شروع کنید. همچنین ممکن است به دنبال راه هایی برای ایجاد درآمد غیرفعال با ارزهای رمزنگاری شده باشید.

از چه نرم افزار تجارت آنلاین استفاده کنم؟

در آموزش ارز دیجیتال تجزیه و تحلیل نمودار یک بخش ضروری از ابزار تجزیه و تحلیل برای هر تحلیلگر فنی تجارت. اما بهترین راه برای انجام این کار چیست؟ نمودارهای TradingView (داده های فوری ، نمودارها و تجزیه و تحلیل) را یکپارچه کرده است می توانید یک حساب TradingView ایجاد کرده و تمام بازارهارا از طریق بستر آنها بررسی کنید.
بسیاری از ارائه دهندگان نرم افزار نمودارهای آنلاین در بازار وجود دارند که هریک مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. با این حال ، شما معمولاً باید ماهانه هزینه اشتراک پرداخت کنید. برخی از حالت های دیگر که بر معاملات ارزهای رمزنگاری شده تمرکز دارند عبارتند از Coinigy ، TradingLite ، Exocharts و Tensorcharts.