آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال MATIC چیست و آینده چگونه خواهد بود

ارز دیجیتال MATIC چیست : قصد دارد با ارائه چارچوبی برای ایجاد راه حل های مقیاس پذیر سازگار با اتریوم، آینده را به زمان حال نزدیک کند. زنجیره جانبی برداشت شده تا سهمیه را با توجه به ارزهای دیجیتال و اجتماعی Alpetkoan مرتبط کند. نقشه راه مقیاس‌پذیری اتریوم که مدت‌ها منتظرش بودیم بالاخره به نتیجه می‌رسد و Project Polygon بخشی از این تلاش‌ها است.

ممکن است در مورد Cosmos و دیدگاه آنها از “اینترنت بلاک چین” از طریق پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) شنیده باشید که در آن پیام ها بین بلاک چین های مختلفی که این پروتکل را پیاده سازی کرده اند منتقل می شود.

دیدگاه Polygon کمی مشابه است، اما آنها این مفهوم را به طور خاص برای اکوسیستم اتریوم طراحی کرده اند. ایده این است که توسعه دهندگان به راحتی می توانند راه حل های مقیاس پذیر سازگار با اتریوم یا حتی بلاک چین های مستقل را راه اندازی کنند.

این پروژه ابتدا با نام Matic Network شروع شد، اما بعداً به دلیل گسترش دامنه آن از یک راه حل تک لایه 2 (L2) به شبکه شبکه ها، به Polygon تغییر نام داد .

ارز دیجیتال MATIC – چند ضلعی (MATIC) چیست ؟

Polygon چارچوبی برای ایجاد راه حل های مقیاس پذیر و شبکه های بلاک چین سازگار با اتریوم است. Polygon بیشتر یک پروتکل است تا یک راه حل. به همین دلیل است که یکی از پیشنهادات اصلی ما برای اکوسیستم بلاک چین، Polygon SDK است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد این شبکه های سازگار با اتریوم را بسازند.

اما ممکن است نام Polygon Network، یک پیوند زنجیره جانبی به سهام (PoS) و یکی از اولین محصولات مستقیم در اکوسیستم Polygon را شنیده باشید . یک زنجیره جانبی در اصل یک زنجیره موازی است که به بلاک چین دیگری متصل است.
زنجیره‌های جانبی چندین مزیت را ارائه می‌دهند. از جمله مهم‌ترین آنها افزایش توان عملیاتی تراکنش و کارمزدهای کمتر.

اگر از شبکه Polygon استفاده می کنید، می دانید که بسیار سریع است و در مقایسه با اتریوم هزینه بسیار کمی دارد. با این حال، این اجرا جنبه های منفی دارد که در ادامه به این جنبه ها خواهیم پرداخت.

از آنجایی که Polygon از ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می کند، برنامه های موجود را می توان با سهولت نسبی به آن منتقل کرد. این علاوه بر توان عملیاتی بالا و هزینه های پایین که قبلا ذکر شد، تجربه ای مشابه اتریوم را برای کاربران فراهم می کند.

اما به عنوان یک کاربر در شبکه Polygon چه کاری می توانید انجام دهید؟ مشابه کاری که می‌توانید در اتریوم انجام دهید، اما بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر. برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مانند Aave ، 1inch ، Curve و Sushi روی آن مستقر شده‌اند . اما برخی از برنامه های بومی روی آن وجود دارد که در هیچ جای دیگری نمی توانید آنها را پیدا کنید، مانند QuickSwap و Slingshot.

Polygon تحت رهبری بنیانگذاران آن: Jainti Kanani، Sandeep Naylwan، Anurag Arjun و Mihailu Bilic در حال توسعه است.

Polygon چگونه کار می کند؟

چارچوب Polygon از دو نوع اصلی از شبکه های سازگار با اتریوم پشتیبانی می کند: زنجیره های امن و زنجیره های مستقل.

زنجیره های امن به زیرساخت زنجیره ای که به آن متصل هستند بستگی دارد، بنابراین مجبور نیستند از مدل امنیتی خود استفاده کنند. زنجیره های مستقل باید از امنیت خود مراقبت کنند. این بدان معناست که زنجیره‌های امن معمولاً سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهند، در حالی که زنجیره‌های مستقل انعطاف‌پذیری بیشتری را برای رفع نیازهای خاص ارائه می‌دهند.

بنابراین، در مورد شبکه Polygon چطور؟ زنجیره جانبی Polygon توسط مجموعه ای از اعتبار سنجی های خود (حوضه اعتبارسنجی) ایمن می شود و باید هر از چند گاهی چک پوینت ها را به اتریوم ارسال کند. به همین دلیل است که برخی افراد می گویند که زنجیره های جانبی یک راه حل “خالص” لایه 2 نیستند. آنها باید به جای استفاده از امنیت شبکه اتریوم، مراقب امنیت خود باشند. این می تواند یک تفاوت اساسی باشد، و ما بعداً وقتی در مورد تجمیع بحث می کنیم به این موضوع با جزئیات بیشتری نگاه خواهیم کرد.

در آینده، پلتفرم Polygon قصد دارد از طیف گسترده‌تری از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری ، از جمله استخرهای دانش صفر (zk)، استخرهای خوش‌بینانه و بلاک چین‌های Validum پشتیبانی کند. هنگامی که تعداد بیشتری از این راه‌حل‌های مقیاس‌بندی در دسترس هستند، توسعه‌دهندگان ابزارهای بیشتری برای توسعه برنامه‌ها، راه‌حل‌ها و محصولات نوآورانه خواهند داشت. همچنین می‌توان انتظار داشت که همه آنها با کیف پول‌ها و ابزارهای موجود اتریوم مانند MetaMask سازگار باشند.

MATIC

ارز دیجیتال MATIC – موارد استفاده توکن MATIC

با وجود تغییر نام، توکن MATIC نام خود را حفظ کرده است. برای پرداخت هزینه های پردازش در شبکه و مشارکت در حاکمیت استفاده می شود. اگر می خواهید توکن های MATIC خود را ذخیره کنید، می توانید این کار را در Binance Earn یا از طریق کیف پول وب Matic ساخته شده توسط تیم Polygon انجام دهید.

تفاوت بین زنجیره های جانبی و مجموعه ها

به طور کلی، در مورد اینکه آیا زنجیره های جانبی را می توان راه حل لایه 2 به روشی مشابه با تجمع نامید یا خیر، اتفاق نظر وجود ندارد. اگر می خواهید در دنیای چند زنجیره ای حرکت کنید و نکات منفی مختلف را در ذهن داشته باشید، درک این تفاوت مهم است.

آنها از نظر اعتماد، امنیت و مفروضات عملکرد و همچنین تجربه کاربر و توسعه دهنده با یکدیگر متفاوت هستند. از آنجایی که استخرها زنجیره‌های امنی هستند، یکی از امیدوارکننده‌ترین راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ هستند، زیرا امنیت زیادی را از اتریوم به ارث می‌برند.

با این حال، این مورد برای راه حل های دیگر مانند زنجیره جانبی Polygon صدق نمی کند. این بدان معنا نیست که این شبکه امن نیست، اما اگر افرادی با اهداف مخرب توطئه کنند، می توانند (حداقل در تئوری) شبکه را تحت کنترل خود درآورند. استفاده از زنجیره جانبی شامل یک عنصر اعتماد است، نه تنها برای اعتبار سنجی شبکه، بلکه برای پل بین دو زنجیره.

همچنین مهم است که به جنبه های منفی آن فکر کنید. هنگامی که از شبکه اصلی ETH استفاده می کنید، کارمزد تراکنش های بالاتر و زمان تراکنش کندتر را پرداخت می کنید، اما همچنین متکی به قوی ترین تضمین های امنیتی و کمترین میزان اعتماد مورد نیاز در هر یک از طرفین است.

اگر از ادغام استفاده می کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت، امنیت مشابهی خواهید داشت و تراکنش های سریع تری خواهید داشت. هنگامی که از یک زنجیره جانبی استفاده می کنید، کسری از مبلغی را که حتی در مونتاژ می پردازید پرداخت می کنید، اما امنیت را به خطر می اندازید.

توسعه دهندگان و تیم های پروژه به طور مداوم در حال آزمایش و تحقیق هستند که چگونه هر بلوک ساختمانی با تصویر بزرگ مطابقت دارد. فکر کردن به مقیاس پذیری مفید است زیرا ممکن است راه حل های مقیاس پذیری برای موارد مختلف استفاده در صنایع مختلف وجود داشته باشد.

ارز دیجیتال MATIC – جمع بندی

Polygon چارچوبی برای ایجاد راه حل هایی برای مقیاس بندی بلاک چین در راستای اتریوم است. شبکه Polygon یک زنجیره جانبی PoS است که به دلیل سرعت تراکنش سریع، هزینه کم و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم مورد توجه و استفاده زیادی قرار گرفته است.

هدف Polygon ارائه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بیشتر در آینده، از جمله zk pools، Optimistic pool و بلاک‌چین‌های مستقل است که به ایجاد یک بلاک‌چین لایه ۲ قوی‌تر و مرتبط‌تر برای اتریوم کمک می‌کند.

قیمت لحظه ای MATIC:


نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید