آموزش فارکس

تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست؟ + ویدیو

تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست : داده های اقتصادی تولید ناخالص داخلی (GDP) در بازار فارکس بسیار مهم تلقی می شود. ارقام تولید ناخالص داخلی به عنوان شاخصی برای اصولگرایان برای سنجش سطح کلی سلامت و رشد بالقوه یک کشور استفاده می شود. در نتیجه ، نوسانات بیشتر در بازار فارکس در طول انتشار تولید ناخالص داخلی از نزدیک مشاهده می شود.

مشاهده ویدیو آموزشی :

 

تولید ناخالص داخلی چیست؟

تولید ناخالص داخلی (GDP)  توسعه یافته در سال 1934 توسط Simon Kuznets ( سیمون کونتز ) نتیجه و تولید کالاهای نهایی را در اقتصاد یک کشور اندازه گیری کرد. معمولاً تولید ناخالص داخلی در سه دوره زمانی مختلف: ماهانه ، سه ماهه و سالانه اندازه گیری می شود. این امر به اقتصاددانان و معامله گران این امکان را می دهد که از سلامت کلی اقتصاد تصویر دقیقی بگیرند.

روش های بسیاری برای محاسبه آمار وجود دارد ، با این حال ، دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده از “رویکرد هزینه” با استفاده از فرمول زیر استفاده می کند:

تولید ناخالص داخلی = میزان مصرف (C) + سرمایه گذاری (I) + هزینه دولت (G) + (صادرات (X) – واردات (M)

درک رابطه بین تولید ناخالص داخلی و بازار فارکس

قاعده کلی وقتی که به داده ها نگاه می کنید در حال بررسی این است که آیا ارقام  به حد نصاب رسیده اند یا پایین تر ازحد نصاب  تخمین زده می شوند (نمودارهای مربوطه را در زیر مشاهده کنید):

  • پایین تر از میزان پیش بینی ناخالص داخلی ، احتمالاً منجر به فروش ارز داخلی نسبت به سایر ارزها خواهد شد (کاهش ارزش دلار در برابر یورو).

نمودار EUR / USD: انتشار داده های ناخالصی داخلی پایین

 

  • افزایش بالاتر از مقدار پیش بینی شده تولید ناخالص داخلی ، تقویت ارز اصلی در مقابل سایر ارزها را افزایش می دهد (ارزش دلار آمریکا در برابر یورو) .

نمودار EUR / USD: انتشار داده های GDP

 

گزارشهای تولید ناخالص داخلی همیشه تأثیر یکسانی یا تاثیر قابل انتظاری روی ارزها ندارد. این مهم است که قبل از انجام معامله آن را به خاطر داشته باشید. اغلب ، ارقام قبلا به طور کامل / جزئی وارد بازار شده است به این معنی که ممکن است بازار آنطور که ارقام  GDP  پیش بینی شده انتشار می یابند واکنش ندهد  .

گزارش های مربوط به داده های اقتصادی به طور مرتب اجازه می دهد تا بازار تا حدودی دقیق تخمین زده شود. داده ها برای جستجوی موارد زیر هستند:

  • داده های ISM
  • داده های PPI

تجزیه و تحلیل داده های تولید ناخالصی داخلی برای اطلاع از تصمیم گیری های معاملات دوره ای

تولید ناخالص داخلی ، تورم و نرخ بهره

بدون وجود تورم در یک اقتصاد با رشد متوسط ، نرخ بهره می تواند تا حدود 3٪ حفظ شود. با این حال ، خواندن بالاتر از 6٪  نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده برافروخته شده است که به نوبه خود می تواند باعث ترس تورم شود.

در نتیجه ، ممکن است فدرال رزرو برای مهار تورم نرخ بهره را افزایش دهد و “ترمزها” را در یک اقتصاد برافروخته کند. حفظ ثبات قیمت یکی از مشاغل فدرال رزرو است. این عدد باید در محدوده ” goldilocks ” بماند: نه خیلی گرم و نه خیلی سرد.

این عدد نباید به اندازه کافی بالا باشد که تورم را تحریک کند یا خیلی پایین که می تواند منجر به رکود شود. رکود اقتصادی توسط دو ربع منفی متوالی رشد تولید ناخالص داخلی تعریف می شود. “نقطه شیرین” این عدد در کشورها متفاوت است. به عنوان مثال ، چین تولید ناخالص داخلی را در دو رقم داشته است.

معامله گران فارکس بیشتر به تولید ناخالص داخلی علاقه دارند زیرا این یک کارت گزارش کامل سلامت برای اقتصاد یک کشور است. یک کشور برای آمار قوی و ارزش بالاتر ارز آنها “پاداش” می گیرد. معمولاً انتظار مثبت برای افزایش نرخ بهره در آینده وجود دارد زیرا اقتصادهای قوی تمایل به ایجاد تورم بالاتر دارند. این به نوبه خود منجر به افزایش نرخ بانک مرکزی و کندی رشد می شود و شامل مهار رشد تورم است.

از طرف دیگر ، کشوری با آمار ضعیف ، بطور قابل توجهی افزایش نرخ بهره را به شدت کاهش داده است. در حقیقت ، بانک مرکزی یک کشور که دو ربع متوالی آمارش منفی است حتی ممکن است با کاهش نرخ بهره ، اقتصاد خود را تحریک کند.

 

بازرگانان معاملات با استفاده از داده های

ارقام یک چهارم تمایل دارند تغییرات بسیار متغیر تری در روند کلی ایجاد کنند – به عنوان مثال ارقام مثبت که تخمین های QoQ را به حد نصاب می رساند ممکن است با در نظر گرفتن داده های سال به سال (YoY) زودگذر باشد. داده های YoY چشم انداز گسترده تری را فراهم می کند که به طور بالقوه می تواند روند کلی را برجسته کند.

نمودار زیر نمایه زمانی طولانی تر EUR / USD را نشان می دهد که در نمودار 2 در بالا مشاهده شده است. در این نمودار تغییرات در داده های QoQ کوتاه مدت در برابر روند بلند مدت YoY بیان شده است.

 

 

نکات برتر برای معامله گران (فارکس)

  • CPI به طور ماهانه توسط اکثر اقتصادهای بزرگ منتشر می شود تا نگاهی به موقع به رشد فعلی و سطح تورم داشته باشد .
  • معامله گران اساسی انتشار اطلاعات اقتصادی را کنترل می کنند و بسیاری از آنها این کار را با هدف تجارت اخبار انجام می دهند. ضروری است که معامله گران هنگام انجام این کار ، مدیریت ریسک صحیح را اتخاذ کنند زیرا نوسانات می توانند بلافاصله پس از انتشار مهم ، میخکوب شوند.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید