آموزش ارز دیجیتال

توضیح کامل NFT به زبان ساده + ویدیو

توکن NFT چیست ؟ پلتفرم های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما Juggernaut و BakerySwap از ارزان ترین و ساده ترین برای استفاده هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات کد غیرقابل تعویض خود را پر کنید ، آثار هنری یا فایل دیجیتالی خود را بارگذاری کرده و هزینه را بپردازید. و اگر می خواهید توکن غیر قابل مبادله خود را بفروشید ، می توانید آن را به سرعت در تعدادی از بازارهای توکن غیر قابل مبادله با زنجیره BSC قرار دهید.

مشاهده ویدیو توضیح کامل NFT به زبان ساده :

 


توکن NFT چیست :

مطمئناً هیاهو در مورد توکن های غیرقابل معامله (NFT) شنیده اید . افراد مشهور ، هنرمندان دیجیتال و سازندگان همه آماده اند تا آثار هنری خود را روی بلاک چین قرار دهند. استخراج توکن های غیرقابل تعویض دارای پتانسیل عظیمی است ، از آهنگ گرفته تا کارت های NBA، این یک راه عالی برای اثبات اصالت و مالکیت آثار خلاق است.اگر واقعاً با استعداد (یا خوش شانس) هستید ، می توانید مقدار زیادی پول نیز بدست آورید. آن را به عنوان یک پرونده دیجیتالی از اقلام قابل جمع آوری یا یک نقاشی اصلی در نظر بگیرید. اگر تقاضای زیادی برای توکن غیرقابل مبادله شما وجود داشته باشد ، ممکن است قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد. شاید نام هنرمند Pebble را شنیده باشید که یک توکن غیرقابل تجارت به نام All Days: The First 5000 Days را با بیش از 69 میلیون دلار فروخت.

علاوه بر Pebble ، هنرمندان دیگری نیز توکن های غیرقابل معامله خود را در بازارهای مبتنی بر بلاک چین می فروشند. و فروش های برتر به خودی خود صحبت می کنند.

قبل از شروع به ساخت نشانه های غیر قابل مبادله خود ، به سه چیز نیاز دارید:

آهنگ ، اثر هنری یا کلکسیون شما
کیف پول رمزنگاری شده برای ذخیره سکه های دیجیتال شما
همچنین باید بلاکچینی را انتخاب کنید که در آن توکن غیر قابل مبادله خود را تولید کنید.

توکن غیر قابل مبادله (NFT) چیست؟

شاید مطمئن باشید که می خواهید یک توکن غیرقابل تعویض ضرب کنید ، اما آیا می دانید آن توکن دقیقاً چیست؟ توکن غیرقابل مبادله ، در ساده ترین شکل ، نوعی ارز دیجیتال است که منحصر به فرد و قابل کپی نیست. هر کسی می تواند یکی از این کارت ها را چاپ کند ، و شاید حتی آن را تقریباً شبیه کارت واقعی کند. اما این دو کارت در ذهن این گردآورندگان کارت برابر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سابقه وسواس در توکن های غیرقابل مبادله ، با مطالعه در مورد CryptoKitties و CryptoPunks هر آنچه را که دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد . این دو پروژه از جمله اولین پروژه های هنری دیجیتال برای اقلام کلکسیونی بودند که در شبکه اتریوم بسیار محبوب شدند.

 

یک توکن غیرقابل تعویض چه می تواند باشد؟

سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که به طور خاص نشان غیرقابل تعویض می تواند نشان دهنده چه چیزی باشد. آیا فقط به اشیاء دیجیتالی محدود می شود یا می تواند آثار هنری واقعی نیز باشد؟ توکن های غیرقابل تعویض می توانند اقلام قابل جمع آوری واقعی را نشان دهند ، اگرچه این امر چندان رایج نیست. در این موارد ، کلید خصوصی کیف پول حاوی رمز غیرقابل تعویض معمولاً با مورد ترکیب شده یا همراه آن ارائه می شود.

اما بیشتر معمول است که آثار هنری دیجیتال ، آهنگ ها ، GIF ها و ویدئوها نمادهای غیرقابل تعویض خود را داشته باشند. حتی اقلام بازی های ویدئویی قابل جمع آوری را می توان با نشانه ها و محصولات سهام غیر قابل مبادله نشان داد. آثار هنری مربوط به ارزهای رمزنگاری شده و توکن های غیرقابل مبادله تنها به یک قالب محدود نمی شود ، بنابراین هیچ محدودیتی برای خلاقیت شما برای توکن جدید غیرقابل مبادله وجود ندارد.

آیا برای استفاده از توکن های غیرقابل تعویض به کیف پول خاصی نیاز دارم؟

این بستگی به این دارد که کدام شبکه را برای ایجاد توکن خود انتخاب کنید. خوشبختانه اکثر کیف پول ها در حال حاضر از زنجیره اتریوم و زنجیره هوشمند Binance پشتیبانی می کنند ، بنابراین تفاوت چندانی با استفاده از کیف پول ندارد. این دو زنجیره دو بلاک چین هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و توکن های غیر قابل تعویض دارند. مهمترین نکته در اینجا این است که شبکه بلاکچینی را که در آن توکن خود را ایجاد کرده اید بررسی کنید. اگر توکن در شبکه اتریوم قرار دارد ، به یک کیف پول با قابلیت اتریوم نیاز دارید.

برای ساده تر بودن ، توصیه می کنیم از کیف پول MetaMask یا کیف پول Trust استفاده کنید . این دو کیف پول رمزنگاری شده از بلاک چین های مختلف پشتیبانی می کنند. اما همیشه باید مطمئن شوید که کیف پول شما از بلاک چین پشتیبانی می کند که توکن شما در آن قرار دارد.

از چه بلاکچین استفاده کنم؟

بلاکچین های متعددی وجود دارد که می توانید هنگام ساختن توکن های غیر قابل مبادله ، یکی را انتخاب کنید. شبکه اتریوم اولین بلاک چین اصلی بود که توکن های غیرقابل مبادله را همانطور که امروز می شناسیم ارائه داد. در حال حاضر لیستی از رشته های Alblukhan سازگار با نمادهای قابل تعویض هر دو سری Binance (Pennans) هوشمند ، و Polkadot ، و Tron ، و Tezos و بسیاری دیگر را شامل می شود.
اکثر توکن های غیرقابل مبادله در حال حاضر در زنجیره اتریوم یا زنجیره BSC هستند. اما هزینه پردازش در زنجیره اتریوم ، ضرب و برخورد با توکن های غیر قابل مبادله را بسیار گران کرده است. در مورد زنجیره هوشمند Binance ، این جایگزین بسیار ارزان تر است و به دلیل سرعت معاملات روی آن نیز مفید است. بازارها و پروژه های توکن غیرقابل مبادله وجود دارد که مخاطبان زیادی از خریداران بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد.

از چه پلتفرمی می توانم برای تولید توکن های غیر قابل مبادله استفاده کنم؟

انتخاب بستر شما بستگی به ترجیحات شخصی شما و بلاکچینی دارد که می خواهید از آن استفاده کنید. اکثر پروتکل های زنجیره ای BSC توکن غیرقابل تعویض شما را به عنوان توکن BEP-721 تولید می کنند ، بنابراین این توکن در نهایت در هر مکانی که انتخاب کنید یکسان خواهد بود.

اگر می خواهید توکن خود را به راحتی پس از آن معامله کنید ، احتمالاً بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که بازاری با آن آشنایی داشته باشید. به این ترتیب ، نیازی نیست که توکن غیرقابل تعویض خود را پس از ضرب شدن به مکان دیگری منتقل کنید.

برای سهولت استفاده ، BakerySwap ، Juggerworld و Treasureland را توصیه می کنیم . هر سه این پروژه ها در سری BSC دارای رابط های ساده و هزینه ضرب کم برای توکن غیرقابل تعویض شما هستند. پلتفرم BakerySwap بزرگترین بازار توکن های غیرقابل مبادله را در خود جای داده است ، و این را برای کسانی که مایل به فروش توکن غیر قابل مبادله خود پس از ساخت آن هستند ، انتخاب خوبی می کند. پلتفرم Juggernaut به شما امکان می دهد هر زمان که مالک توکن غیرقابل تجارت شما را بفروشد ، حق امتیاز تعیین کنید ، در حالی که Treasureland به شما امکان می دهد توکن های غیرقابل تجارت را به صورت رایگان ضرب کنید. و اگر می خواهید از شبکه اتریوم استفاده کنید ، OpeaSea یا Rarible را به عنوان دو مورد از محبوب ترین گزینه ها در نظر بگیرید.

NFT چیست

آیا می توانم یک توکن غیر قابل مبادله از یک بازار در زنجیره BSC به بازار دیگری منتقل کنم؟

تا زمانی که پلتفرم جدید از نوع توکن شما پشتیبانی می کند ، می توانید به راحتی توکن های غیر قابل مبادله خود را بین بازارها منتقل کنید. در مورد بازارها و سیستم عامل های تجاری در سری BSC ، اکثریت قریب به اتفاق آنها از کد BEP-721 و BEP-1155 پشتیبانی می کنند. آنها دو نوع رایج از توکن های غیر قابل تعویض هستند که در زنجیره BSC پیدا خواهید کرد.

اما کاری که نمی توانید انجام دهید این است که توکن های غیر قابل مبادله خود را مستقیماً به یک بازار در یک بلاک چین دیگر منتقل کنید. به عنوان مثال ، OpenSea در درجه اول از توکن هایی که در زنجیره هوشمند Binance قابل مبادله نیستند پشتیبانی نمی کند. و در حالی که توکن های شما قابل پیوند هستند ، توصیه می کنیم که توکن های غیرقابل تعویض خود را به طور ایمن در بلاک چین اصلی خود نگهداری کنید.

برای انتقال توکن غیر قابل مبادله خود به سکوی تجاری دیگر ، اقلام قابل جمع آوری را به کیف پول خود ارسال کنید. پس از ذخیره ایمن ، کافی است آن را به آدرس سپرده صحیح در پلت فرم جدید ارسال کنید. همیشه مطمئن شوید که توکن غیر قابل مبادله شما توسط کیف پول شما و هر پلتفرمی که در حال انتقال آن هستید پشتیبان گیری شود.

نحوه ایجاد NFT در بستر BakerySwap

کل فرآیند تولید توکن NFT در پلتفرم  5 دقیقه طول می کشد. فقط مطمئن شوید که مقداری BNB برای پرداخت هزینه ضرابخانه (0.01 BNB در زمان نوشتن) و یک کیف پول رمزنگاری شده برای ذخیره BNB خود دارید.

توکن NFT – توجه داشته باشید که هزینه ضرب بسته به قیمت سکه BNB ممکن است تغییر کند. اگر کیف پول ندارید ، Trust Wallet را برای کاربران تلفن همراه و MetaMask Wallet را برای کاربران دسکتاپ توصیه می کنیم.

با استفاده از بستر BakerySwap ، می توانید ضرب موارد زیر را انتخاب کنید:

  • عکس
  • انیمیشن (GIF)
  • کلیپ های ویدئویی
  • کلیپ های صوتی

مراحل زیر نحوه ضرب توکن های غیر قابل مبادله در بستر BakerySwap را نشان می دهد.

1. ابتدا  کیف پول خود را در سمت راست بالای صفحه وصل کنید.

2. هنگامی که کیف پول خود را وصل کردید ، روی [Mint Artwork] کلیک کنید تا شروع به تولید توکن غیر قابل مبادله خود کنید.

3. فیلدهای مورد نیاز را با تمام اطلاعات مربوط به مورد کلکسیونی پر کنید.

4. در زیر جزئیات کد غیر قابل مبادله خود ، روی نماد [+] کلیک کنید تا فایل شما بارگذاری شود. همچنین می توانید هزینه فعلی ضرابخانه را تحت اطلاعیه ضد سرقت مشاهده کنید.

5. پس از رضایت از اطلاعاتی که ارائه کرده اید و عکس خود را با موفقیت بارگذاری کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که اعلامیه ضد سرقت ادبی را پذیرفته اید.

6. اگر از کیف پول MetaMask استفاده می کنید ، پنجره ای ظاهر می شود که از شما می خواهد پرداخت حق الزحمه را تأیید کنید.

7. پس از پرداخت این هزینه ، می توانیدNFT خود را با استفاده از BscScan روی بلاک چین نمایش دهید . در حال حاضر این امکان در اختیار شما قرار گرفته است که به دلخواه خود انتقال دهید و تجارت کنید.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید