آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

توکن SXP چیست ؟ چه چیزی در مورد آن باید بدانید

توکن SXP، توکن اصلی اکوسیستم Swipe، موارد استفاده زیادی در اکوسیستم پرداخت Swipe دارد و دارندگان این توکن دارای مزایای زیادی هستند، از پرداخت هزینه تراکنش گرفته تا ذخیره سازی و دریافت تخفیف در پلتفرم Swipe.

به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi) ، Swipe طیف گسترده ای از خدمات و محصولات را به کاربران خود ارائه می دهد. کارت نقدی Swipe Visa به همراه برنامه مالی غیرمتمرکز چند دارایی به شما امکان می دهد فوراً بین ارزهای دیجیتال، ارزهای محلی تأیید شده و استیبل کوین ها انتقال دهید.

از دسامبر 2020، این برنامه از چهار ارز پایدار (USDT، USDC، BUSD، و DAI) و دو ارز محلی پشتیبانی شده (دلار آمریکا و یورو) پشتیبانی می‌کند. سرویس کارت نقدی Swipe Visa در حال حاضر در اروپا در دسترس است و کارت نقدی ایالات متحده نیز به زودی در دسترس خواهد بود.

همه محصولات Swipe توسط توکن بومی SXP که به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌شوند. این ارز دیجیتال اصلی کاربردهای زیادی در اکوسیستم Swipe دارد. بسیاری از این کاربردها مربوط به اعطای جوایز به دارندگان توکن است، در حالی که در طول زمان با سوزاندن سکه، موجودی کالا کاهش می یابد.

توکن Swipe (SXP) چیست؟

در حالی که بسیاری از توکن‌های مالی غیرمتمرکز ماهیت سوداگرانه دارند، توکن SXP در درجه اول به عنوان یک توکن سرویس استفاده می‌شود، که توکنی است که کل اکوسیستم Swipe را نیرو می‌دهد. با ارائه خدمات به دارندگان توکن، انگیزه های زیادی برای استفاده یا داشتن SXP وجود دارد.

یکی از جنبه های کلیدی اکوسیستم Swipe، کارت نقدی ویزا است که در حال حاضر اولین یا تنها کارت نقدی برای ارزهای دیجیتال نیست. با این حال، برخلاف پروژه های مشابه، کاربران برای استفاده از خدمات کارت نقدی نیازی به ذخیره SXP ندارند.

چند نسخه مختلف از Swipe Debit Card وجود دارد. در حالی که داشتن یک SXP الزامی نیست، دارندگان توکن SXP می توانند کارت های سطح بالاتر را دریافت کنند. کارت‌های ممتاز شامل مزایایی مانند اشتراک در Netflix یا Spotify، بدون هزینه تراکنش خارجی، و تخفیف برای Starbucks، Uber، Apple Music و Airbnb هستند.

نحوه ذخیره توکن Swipe (SXP)

مانند بسیاری از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز دیگر در بازار ارزهای دیجیتال امروز، Swipe یک بلاک چین بومی را شامل نمی‌شود. در عوض، تیم تصمیم گرفت توکن‌های SXP را هم در زنجیره بلوک اتریوم و هم در زنجیره بایننس منتشر کند.

توکن Swipe (SXP) به صورت توکن ERC-20 (در اتریوم) و توکن BEP-2 (در زنجیره بایننس ) در دسترس است. به این ترتیب، می توانید به راحتی SXP را در هر کیف پول رمزنگاری که از توکن های ERC-20 یا BEP-2 پشتیبانی می کند (به عنوان مثال، Trust Wallet و MetaMask ) ذخیره کنید.

تیم Swipe تصمیم گرفته است که سهام SXP را به 300 میلیون توکن محدود کند. با این حال، سوزاندن سکه به تدریج کل موجودی را کاهش می دهد تا زمانی که 100 میلیون توکن باقی بماند.

بخشی از کل موجودی بین کاربران SXP در سراسر جهان توزیع می شود. علاوه بر این، موجودی به طور منظم تغییر می کند که در زیر نشان داده شده است:

600000 SXP هر ماه به عملیات شرکت اختصاص می یابد.

10,000,000 SXP سالانه برای بنیانگذاران و تیم Swipe منتشر می شود.

1,200,000 SXP هر ماه برای پاداش های اکوسیستم از جمله ذخیره سازی و سایر مشوق ها ارائه می شود.

بر اساس این اعداد، به نظر می رسد که سکه های موجود برای معامله در بازار از SXP تا رسیدن به حداکثر موجودی افزایش می یابد.

به‌طور دقیق‌تر، 80 درصد کارمزد تراکنش‌ها در شبکه Swipe با قرارداد هوشمند از بین می‌رود و 20 درصد باقی‌مانده کارمزدها بخشی از اکوسیستم باقی می‌ماند. به گفته این تیم، این مبلغ در نهایت بین اعتباردهندگان شبکه توزیع می شود، زیرا آنها در ازای ارائه خدمات ارزشمند به شبکه، توکن های SXP را دریافت خواهند کرد.

همانطور که گفته شد، سوزاندن توکن تا زمانی که کل سهام به 100,000,000 SXP برسد ادامه خواهد داشت. از آن زمان به بعد، کاهش بیشتری در موجودی وجود نخواهد داشت. سپس کلیه هزینه های جمع آوری شده توسط شبکه بین حسابرسان شبکه توزیع می شود.

کاربردهای SXP چیست؟

اولین استفاده برای پرداخت است. SXP را می توان برای پرداخت در بیش از 60 میلیون مکان در سراسر جهان استفاده کرد، و این را می توان از طریق تاجرانی که ارز دیجیتال یا کارت Swipe Visa را می پذیرند، انجام داد. از نظر تراکنش‌ها، SXP می‌تواند هم بر روی اتریوم و هم در زنجیره بایننس منتقل شود و آن را به یک دارایی قدرتمند P2P تبدیل می‌کند.

مزیت دوم این است که دارندگان می توانند تخفیف های مختلفی در هزینه ها دریافت کنند. دارندگان SXP می توانند از توکن های خود برای پوشش هزینه های تراکنش در شبکه Swipe از جمله نقل و انتقالات انجام شده از طریق Swipe Wallet و Swipe Visa Card استفاده کنند.

مورد دیگر استفاده از کارت نقدی Swipe Visa است. در چهار سطح مختلف این کارت مشوق هایی برای داشتن یا دریافت SXP وجود دارد. هرچه کلکسیون های بیشتری داشته باشید، سطح کارت بالاتر می رود.

داشتن یک SXP می تواند مزایای بیشتری را به دارندگان کارت ارائه دهد، از جمله تخفیف در خرید و اشتراک رایگان خدمات پخش محبوب. کاربرانی که 30000 SXP را به مدت شش ماه ذخیره می‌کنند نیز واجد شرایط دریافت 8٪ بازگشت نقدی برای همه خریدها و سایر مزایای اضافی خواهند بود.

کاربران فروشگاه همچنین می‌توانند برای مشارکت خود در تامین امنیت شبکه، جوایز SXP دریافت کنند. آخرین اما نه کم‌اهمیت، دارندگان SXP می‌توانند در مدیریت شبکه شرکت کنند، پیشنهادات خود را ارسال کنند و در مورد تغییرات پروتکلی که بر شبکه Swipe تأثیر می‌گذارند رأی دهند.

جمع بندی SXP :

اکوسیستم Swipe شامل بسیاری از خدمات و محصولات مختلف است که به روشی از رمز SXP استفاده می کنند. Swipe با کارت نقدی Visa خود در تلاش است تا ارزهای دیجیتال را برای مردم عادی مفیدتر و در دسترس تر کند.

قیمت لحظه ایی sxp :


نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید