چگونه تصمیم نرخ بهره بانک فدرال رزرو در بازار تاثیر می گذارد

آیا می دانید اعلام نرخ بهره فدرال رزرو پربیننده ترین و محبوب ترین رویداد برای تجار و سرمایه گذاران در سراسر جهان است؟ تصمیم نرخ بهره نه تنها اقتصاد ایالات متحده ، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال این یک تأثیر گسترده و بلافاصله در بازارهای مالی ، از جمله ارزها ، سهام ، اوراق قرضه و حتی کالاها دارد.

نحوه معامله تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو

اما چرا تصمیمات فدرال رزرو بسیار مهم است؟ چه تاثیری بر بازارهای مختلف دارد؟ مهم تر اینکه ، شما چگونه تصمیم نرخ بهره بانک فدرال و نوسانات احتمالی این تصمیمات را معامله می کنید؟

نرخ بهره صندوق ذخیره فدرال چیست؟

توسط فدرال رزرو به عنوان ابزاری برای مدیریت عرضه پول کشور به منظور دستیابی به اقتصادی سالم مورد استفاده قرار می گیرد و در عین حال به عنوان معیار نرخ بهره پس انداز ، وام ، کارت اعتباری و غیره نیز فعالیت می کند. هرگونه تغییر در نرخ بهره منجر به تحرک عمده ای در بازارهای مالی می شود و تأثیر ویژه ای بر دلار آمریکا دارد که در این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

نرخ چگونه تعیین می شود و چه زمانی توسط بانک مرکزی ایالات متحده صادر می شود؟

بانک فدرال رزرو برای مدیریت سیاست های پولی برای دستیابی به هدف حداکثر اشتغال و ثبات قیمت است. برای انجام این کار ، بانک فدرال سازمان سیاست گذاری خود را به نام کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ایجاد کرده است که از 12 عضو تشکیل شده است ، هفت عضو از اعضای هیئت دولت و 5 عضو دیگر از 12 ایالت هستند. .

FOMC سالانه هشت جلسه تشکیل می دهد ، اما گاهی جلساتی را به طور غیر برنامه ریزی شده برای بررسی تحولات اقتصادی و مالی برگزار می کند. تصمیم برای تعدیل نرخ بهره یا ثابت نگه داشتن آن معمولاً با تغییر در انتظارات اقتصادی مرتبط است.

قبل از اینکه به چگونگی تصمیم گیری درباره نرخ بهره بانک فدرال نگاهی بیندازیم ، ابتدا اجازه دهید عوامل موثر بر تصمیم FOMC در مورد نرخ بهره فدرال رزرو را بررسی کنیم.

چه عواملی باعث تغییرات قیمت می شود؟

یکی از مهمترین اهداف بانک مرکزی ایالات متحده ثابت نگه داشتن تورم در 2٪ است. تورم به نرخ افزایش قیمت کالاها و خدمات گفته می شود. در حالی که فاکتورهای زیادی وجود دارد که FOMC هنگام تعیین نرخ بهره به آن توجه می کند ، تورم یکی از بزرگترین تأثیرات در تصمیم FOMC است.

اگر نرخ تورم به طور قابل توجهی افزایش یابد ، ممکن است بانک فدرال به دنبال افزایش نرخ بهره فدرال باشد. این میزان پولی را که بانک ها باید وام دهند را کاهش می دهد ، که باعث کند شدن استقراض مصرف کننده و در نتیجه کاهش تقاضا می شود. همچنین می تواند ارزش بدهی مصرف کننده را گرانتر کند که این امر مردم را مجبور به کاهش هزینه ها و در نتیجه کاهش تقاضا و کاهش قیمت کالاها و خدمات می کند.

اگر تورم کاهش یابد، این نشان دهنده این است که مصرف کنندگان هزینه نمی کنند ، این یک مشکل برای بانک مرکزی ایالات متحده است زیرا ممکن است باعث رکود اقتصادی شود. در این صورت ، بانک مرکزی احتمالاً نرخ بهره را برای تحریک فعالیت اقتصادی کاهش می دهد. نرخ بهره پایین تر به معنای “وام گرفتن ارزانتر توسط مصرف کنندگان و شرکت ها” است که به نوبه خود می تواند به رشد اقتصادی مورد نیاز دست یابد.

از تاریخ نرخ بهره فدرال چه چیزی می توان یاد گرفت؟

نمودار زیر همبستگی بین سالهای 2012 و 2021 بین نرخ بهره فدرال (خط آبی) و شاخص تورم خزانه داری را نشان می دهد. این رابطه بین سیاست تورم و نرخ بهره را برجسته می کند.

تاریخچه نرخ بهره فدرال رزرو

اکنون که برخی از تئوری های تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو را فهمیدید ، ممکن است از خود بپرسید که معامله گران چگونه از این روش به صورت عملی برای تجارت استفاده می کنند؟

تصمیمات نرخ بهره صادر شده توسط فدرال رزرو چگونه بر بازارها تأثیر می گذارد؟

نرخ بهره این قدرت را دارد که جریان سرمایه را به داخل و خارج از اقتصاد یک کشور تعیین کند. از نظر تئوری ، اگر کشوری نرخ بهره را کاهش دهد ، تمایل دارد ارزش پول خود را در مقابل سایر ارزها از دست بدهد. این بدان دلیل است که نرخ سود پایین به معنای نرخ بازده پایین ابزارهایی مانند اوراق قرضه دولتی است. اگر کشوری نرخ بهره را افزایش دهد ، مدیران صندوق ها ، سرمایه گذاران و مدیران سبد بازنشستگی ممکن است سعی کنند سرمایه خود را به آن کشور منتقل کنند تا از نرخ بازده بهتر بهره مند شوند.

اگر این گزینه را داشتید که نرخ پس انداز خود را با نرخ بهره بالاتری داشته باشید یا پس انداز خود را با نرخ بهره کمتری انجام دهید ، سرمایه خود را از کجا منتقل می کنید؟ پاسخ بدون شک بدیهی است ، شما بهترین بازگشت را برای خود انتخاب خواهید کرد! اکنون می توانید حدس بزنید که موسسات مالی جهانی برای انجام همان کار چه مبلغی را جابجا می کنند با این حال ، همانطور که قبلا ذکر شد ، بازار بر اساس پیش بینی یا انتظار حرکت می کند. اگر سرمایه گذاران احساس کنند این احتمال وجود دارد که کشوری در آینده نرخ بهره را افزایش یا کاهش دهد ، در واقع قبل از اعلام جابجایی سرمایه خود را آغاز می کنند. به همین دلیل پیگیری اخبار و تقویم اقتصادی می تواند در طولانی مدت نتیجه بدهد.

وقتی صحبت از تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیر آن بر دلار آمریکا می شود ، ممکن است دشوارتر و پیچیده تر باشد زیرا اقتصاد ایالات متحده بزرگترین اقتصاد در جهان است. اگر رشد اقتصادی ایالات متحده ضعیف باشد ، اقتصاد جهانی عملکرد ضعیفی دارد. بنابراین اگر فدرال رزرو برای تحریک اقتصاد ، نرخ بهره را کاهش دهد ، ممکن است سرمایه گذاران سرمایه خود را در دلار آمریکا نگه دارند زیرا ارز ذخیره در جهان است و یکی از امن ترین و با ثبات ترین ارزهای جهانی محسوب می شود.

نحوه تجارت تصمیمات نرخ بهره فدرال

برای معامله گران ، یکی از راه های تجارت افزایش نرخ بهره فدرال یا پایین آوردن نرخ بهره فدرال با هدف تلاش برای استفاده از نوسانات احتمالی برای اعلام خبر است. بازارها در آستانه تصمیم گیری برای نرخ بهره ، بی سر و صدا معامله می کنند ، که دارای امتیاز تأثیر بالا است و به محض اعلام نتیجه ، نوسانات در بازارها آغاز می شود. البته گاهی اوقات هیچ واکنشی از سوی بازار وجود نخواهد داشت اما یکی از کلیدهای موفقیت در تجارت ، آمادگی صحیح برای این رویداد اقتصادی است.

قبل از اینکه نگاهی به مکانیک معاملات تصمیم نرخ فدرال رزرو بیندازیم بیایید ببینیم که بازار از نظر تاریخی چگونه واکنش نشان داده است. در حالی که عملکرد گذشته عملکرد آینده را تضمین نمی کند ، می تواند بینشی را برای معامله گران ایجاد کند تا استراتژی معاملاتی خود را بسازند.