آموزش فارکس

کندل استیک چیست ؟ + راهنمای ویدیویی

کندل استیک نوارهای نمایشی در نمودارها هستند که نشان دهنده حرکت قیمت برای دوره های خاص از قیمت افتتاحیه ، بالاترین قیمت ، پایین ترین قیمت و قیمت پایانی است. در قرون وسطی توسط بازرگانان شرق به منظور تعیین و پیگیری قیمت برنج و کالاهای غذایی از آن استفاده می شد.

ویدیو آموزشی کندل استیک :

 

شمع های ژاپنی باید سیگنال های دیداری مختلفی ارائه دهند که درک عملکرد را آسان تر می کند. تجارت با الگوهای کندلی در نمودارهای دوره های زمانی خاص ، درک بهتر بازار را فراهم می کند. نمودارهای شمعدان عمق اطلاعات بیشتری نسبت به نمودارهای میله ای قیمت سنتی دارند.

در این مقاله ، ما توضیحی در مورد انواع شمعدان های ژاپنی و درکی از اجزای آنها ، معروف ترین الگوهای شمعدان ژاپنی و راهکارهایی برای تجارت الگوهای مختلف شمعدان ژاپنی و پیش بینی روند آینده آنها ارائه خواهیم داد.

توجه : ما برای تسهیل درک و جلوگیری از تعارض اصطلاحات ، برخی اصطلاحات را بر اساس نام شناخته شده در سطح بین المللی از زبان انگلیسی استفاده خواهیم کرد.

آموزش کندل شناسی : شمعدان های ژاپنی بر رابطه بین قیمت افتتاحیه و قیمت بسته شدن تمرکز می کنند. نمودار شمعدان ژاپن شرح مفصلی از نمودار قیمت را با یک تصویر تقریباً سه بعدی در اختیار معامله گران قرار داده است.برخلاف شمعدان ها ، نمودارهای میله ای بیش از هر چیز روی بالا و پایین قرار دارند.

آموزش کندل شناسی : مهمترین نکته در مورد کشیدن کندل استیک بر روی نمودارها این است که شما می توانید الگوهای واضح تری را در مقایسه با انواع دیگر نمودارها مشاهده کنید. یک معامله گر که از کندل استیک مختلفی استفاده می کند ، باید انواع مختلفی از اقدامات همراه را نیز شناسایی کند ، که تمایل به پیش بینی معکوس یا ادامه روند دارد. علاوه بر این ، وقتی آن را با سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی ترکیب می کنیم ، باید تخمین دقیق تری از حرکات بالقوه قیمت بدست آوریم.

کندل استیک

همانطور که از تصویر بالا می بینیم ، بستن شمع ها با قیمتی بالاتر از قیمت باز شده باعث ایجاد شمع های سفید (صعودی) می شود. از طرف دیگر ، بستن شمع ها با قیمتی کمتر از قیمت باز شده باعث ایجاد شمع های سیاه (نزولی) می شود. وجوهی که با اقدام قیمت تشکیل می شوند “بدنه” نامیده می شوند. افراط در حرکت قیمت روزانه ، که با خطوطی از بدن نشان داده می شود ، دم نامیده می شود – (فتیله یا سایه).

برای جمع بندی بهتر – کندل استیک حاوی اجزای زیر هستند:

بدنه : ضخیم ترین قسمت شمع که نشان دهنده تقابل قیمت باز و بسته شدن است.

فتیله یا دم : می توان آن را (سایه شمع) نامید. نامها متفاوت است ، اما همه آنها به خط بالا و پایین بدن شمع اشاره دارند ، که نشان دهنده کل مسیر قیمت در یک بازه زمانی خاص است ، که نشانگر حداکثر و حداقل بدنه شمع در نمودار قیمت است.
رنگ : به ما این امکان را می دهد که شمع صعودی است یا نزولی ، یعنی قیمت آن بالا یا پایین می رود. این رنگ ها را می توان با توجه به ترجیحات خود تاجر سفارشی کرد.
نمودار معاملات شمعدان ژاپن با قابلیت استفاده از آنها در قالب های زمانی مختلف (H1 ، D1 و غیره) چهار داده اساسی در آن بازه زمانی انتخاب شده به ما ارائه می دهد:

قیمت شروع

پس از بسته شدن شمع قبلی ، شمع جدیدی شروع به شکل گیری می کند و نقطه شروع ، سطح بسته شدن شمع قبلی است. اگر شکافی در بازار وجود داشته باشد ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد.

قیمت بسته شدن

اگر صعودی باشد بالاترین سطح بدن شمع است. در صورت افسردگی ، پایین ترین نقطه در بدن خواهد بود. از این سطح ، در شرایط عادی ، شمع بعدی شروع می شود.

بالاترین قیمت

این بالاترین سطحی است که در دوره زمانی مربوطه به قیمت رسیده است. قیمت نوسان دارد و در انتهای فتیله به حداکثر خود می رسد. هنگامی که قیمت بسته شدن در انتهای بالای شمع قرار دارد کمتر قابل مشاهده است.

پایین ترین قیمت

این کمترین سطحی است که قیمت در دوره زمانی مربوطه به آن رسیده است. قیمت نوسان دارد و در انتهای فتیله به حداقل می رسد. وقتی قیمت بسته شدن در انتهای پایین شمع است کمتر قابل مشاهده است.

 

آموزش کندل شناسی : نحوه اندازه گیری طول کندل استیک

شمع از بالاترین سطح تا کمترین سطح خود در پیپ اندازه گیری می شود ، بالاترین سطح شمع نشان دهنده نقطه مقاومت است و کمترین سطح شمع نشان دهنده نقطه پشتیبانی است. و هرچه اندازه شمع بزرگتر باشد ، سطح پشتیبانی و مقاومت آن بیشتر خواهد بود ،

نحوه اندازه گیری طول شمع های ژاپن

اگر نشانگر ماوس را روی شمع ژاپنی که می خواهید اندازه بگیرید قرار دهید ، تمام اطلاعات لازم در پایین سمت راست سکوی تجارت ظاهر می شود:

تاریخ شمع مربوطه
O: قیمت باز شمع الشمع
H: حداکثر قیمت رسیده است
L: حداقل قیمت رسیده است
c: قیمت بسته شدن شمع

 

آموزش کندل شناسی : همبستگی بین سطح باز و بسته شدن کندل استیک

از آنجا که بدنه رنگی شمع نشان دهنده قرائت مثبت یا منفی در طی روند صعودی است ، یا در شرایط بازار صعودی ، خرید معمولاً در فضای باز انجام می شود. قیمت باید افزایش یابد ، و یک شمعدان توخالی سفید (به عنوان مثال بالا سفید) تشکیل می شود. گاوها یا “معامله گران روند صعودی” حرکت قیمت بازار را کنترل می کنند و طول یا فاصله باز و بسته نشان دهنده تسلط آنها بر حرکات بازار است.

الگوی کندل استیک

در شرایط بازار خرس ، یا در طی روند نزولی شدید ، شمع های سیاه بدنی (مانند مثال) تشکیل می شوند. این نماینده فروشندگانی است که در فضای باز وارد بازار می شوند و در آن زمان خاص تسلط دارند. نمودارهای الگوی شمعدان ژاپنی ، در مقایسه با نمودارهای میله ای ، تجزیه و تحلیل بسیار خوبی از شکل و رنگ بدنه شمع انجام می دهند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید