آموزش ارز دیجیتال

آربیتراژ چیست ؟ چگونه باید معامله آربیتراژ انجام دهیم

آربیتراژ چیست ؟ یک استراتژی معاملاتی با ریسک نسبتاً کم است که از مزایای سود در بازارها بهره می برد. بیشتر اوقات ، این شامل خرید و فروش دارایی مشابه (مانند بیت کوین ) در مبادلات مختلف است. از آنجا که قیمت بیت کوین در تئوری باید در صرافی و در هر مبادله دیگر برابر باشد ، هرگونه اختلاف بین این دو فرصت برای آربیتراژ است.

این یک استراتژی بسیار محبوب در دنیای تجارت است اما بیشتر یک ابزار از موسسات مالی بزرگ بوده است. با عوام فریبی بازارهای مالی به لطف ارزهای رمزپایه ، ممکن است فرصتی برای سوداگران ارزهای رمزپایه فراهم شود که از آنها نیز بهره ببرند.

اگر بتوانید یک معامله سودآور تجاری را برای خود تضمین کنید چه می کنید؟ قبل از ورود به تجارت باید بدانید که سود خواهید برد. هر کسی که این فرصت را داشته باشد ، تا زمانی که دیگر قادر به استفاده از آن نباشد از آن نهایت استفاده را خواهد کرد.

در حالی که چیزی به عنوان سود تضمین شده وجود ندارد ، معاملات آربیتراژ به شما نزدیک ترین معامله است ، معامله گران برای داشتن فرصتی برای ورود به این نوع معاملات به شدت رقابت می کنند. به همین دلیل ، سود در معاملات به طور کلی بسیار ناچیز است و به سرعت و حجم هر معامله بستگی زیادی دارد. به همین دلیل است که بیشتر عملیات آربیتراژ توسط الگوریتم های توسعه یافته توسط شرکت های بازرگانی با فرکانس بالا (HFT) انجام می شود.

آربیتراژ

تجارت آربیتراژ چیست؟

معاملات آربیتراژ استراتژی معاملاتی است که هدف آن سودآوری با خرید همزمان دارایی در یک بازار و فروش آن در بازار دیگر است. این امر معمولاً بین دارایی های یکسانی انجام می شود که در مبادلات مختلف معامله می شود. تفاوت قیمت بین این ابزارهای مالی باید از نظر تئوری صفر باشد زیرا آنها به معنای واقعی کلمه یک دارایی هستند.

چالشی که معامله گر با آن روبرو است نه تنها این اختلاف قیمت ها را پیدا می کند ، بلکه توانایی تجارت سریع را نیز دارد. از آنجا که سایر معامله گران آربیتراژ نیز احتمالاً این اختلاف قیمت (اختلاف قیمت پیشنهاد و درخواست ) را خواهند دید ، معمولاً پنجره سودآوری خیلی سریع بسته می شود.

بعلاوه ، از آنجا که معاملات آربیتراژ معمولاً کم خطر هستند ، بازده به طور کلی کم است. این بدان معناست که معامله گران نه تنها نیاز به سرعت عمل دارند بلکه برای سرمایه گذاری بیشتر به سرمایه زیادی نیاز دارند.

شاید از خود بپرسید که معامله گران ارزهای رمزپایه چه نوع معاملات در دسترس دارند. انواع خاصی وجود دارد که می توانید از آنها بهره مند شوید ، بنابراین اجازه دهید آنها را از نزدیک بشناسیم.

انواع معاملات آربیتراژ

انواع مختلفی از استراتژی های آربیتراژ وجود دارد که معامله گران در سراسر جهان از آنها در بازارهای مختلف بهره می برند. با این حال ، وقتی صحبت از معامله گران ارزهای رمزپایه می شود ، انواع متفاوتی وجود دارد که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

آربیتراژ سهام

متداول ترین نوع معاملات آربیتراژ سهام است ، جایی که تاجر همان دارایی های دیجیتال را در یک صرافی خریداری می کند و آنها را در بورس دیگر می فروشد.

قیمت ارزهای دیجیتال می تواند به سرعت تغییر کند. اگر به کتاب های سفارش یک دارایی در مبادلات مختلف نگاه کنید ، متوجه می شوید که قیمت ها دقیقاً همزمان نیستند. در اینجا معامله گران آربیتراژ حضور دارند. آنها سعی می کنند از این اختلافات کوچک برای سودآوری بهره ببرند. این به نوبه خود باعث می شود بازار زمینه کارایی بیشتری داشته باشد زیرا قیمت در یک مکان نسبتاً کنترل شده در مکان های مختلف تجاری باقی می ماند. از این نظر ، ناکارآمدی بازار می تواند به معنای یک فرصت باشد.

این چگونه در عمل کار می کند؟ بیایید بگوییم بین صرافی X و صرافی دیگر تفاوت قیمت وجود دارد. اگر یک معامله گر آربیتراژ این را ببیند ، می خواهد بیت کوین را از صرافی با پایین ترین قیمت خریداری کند و آن را در صرافی با قیمت بالاتر بفروشد. البته ، زمان و اجرا بسیار مهم خواهد بود. بازار بیت کوین یک بازار نسبتاً بالغ است و فرصتهای آربیتراژ فرصت بسیار کمی برای کسب سود دارند.

میزان تأمین مالی آربیتراژ

نوع محبوب دیگر معاملات آربیتراژ برای معامله گران مشتقات دیجیتال ، آربیتراژ نرخ صندوق است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک معامله گر ارز دیجیتال را خریداری کرده و با یک قرارداد رو به جلو در همان ارز دیجیتال که نرخ تأمین مالی آن کمتر از هزینه خرید ارز دیجیتال است ، حرکت قیمت خود را پوشش دهد. هزینه در این حالت به معنی هزینه هایی است که مرکز ممکن است متحمل شود.

بیایید بگوییم شما مقداری Ethereum دارید . اکنون ممکن است از این سرمایه گذاری راضی باشید ، اما قیمت Ethereum نوسان زیادی خواهد داشت. بنابراین شما تصمیم گرفتید که با فروش یک قرارداد آتی ( ورود به یک موقعیت کوتاه ) با همان ارزش سرمایه گذاری Ethereum ، در معرض نوسانات قیمت خود قرار بگیرید. فرض کنید نرخ تأمین مالی این قرارداد 2٪ به شما پرداخت می کند. این بدان معنی است که شما 2٪ برای داشتن Ethereum بدون هیچ گونه خطر قیمتی که منجر به یک فرصت آربیتراژ سودآور می شود دریافت خواهید کرد.

آربیتراژ سه گانه

یکی دیگر از انواع بسیار محبوب معاملات آربیتراژ در دنیای ارزهای رمزپایه ، آربیتراژ مثلثی است. این نوع آربیتراژ زمانی اتفاق می افتد که یک تاجر متوجه اختلاف قیمت بین سه ارز دیجیتال مختلف شده و آنها را با نوعی فرکانس با یکدیگر مبادله کند.

ایده پشت آن ناشی از تلاش برای استفاده از اختلاف قیمت بین ارزها (به عنوان مثال BTC / ETH) است. به عنوان مثال ، شما می توانید Bitcoin را با BNB خود بخرید ، سپس Ethereum را با Bitcoin خود خریداری کنید و در آخر BNB را با Ethereum خریداری کنید. اگر مقدار نسبی بین Ethereum و Bitcoin با ارزشی که هر یک از این سکه ها با BNB دارند مطابقت ندارد ، فرصتی برای آربیتراژ وجود دارد.

خطرات مرتبط با معاملات آربیتراژ

در حالی که معاملات آربیتراژ ریسک نسبتاً کمی در نظر گرفته می شود ، این به معنای صفر بودن آن نیست. بدون خطر ، بازدهی حاصل نخواهد شد و تجارت آربیتراژ نیز قطعاً از این قاعده مستثنی نیست.

بزرگترین ریسک مرتبط با معاملات آربیتراژ ، خطر صفر شدن سرمایه است. این اتفاق می افتد زمانی که قبل از بستن معامله که منجر به بازده صفر یا منفی می شود ، اختلاف بین قیمت ها بسته می شود. این می تواند به دلیل لغزش قیمت ، اجرای کند ، هزینه های غیرعادی زیاد معاملات ، افزایش ناگهانی نوسان قیمت و غیره باشد.

ریسک نقدینگی از دیگر خطر عمده در هنگام استفاده از استراتژی آربیتراژ تجارت. این اتفاق زمانی می افتد که نقدینگی کافی برای ورود و خروج شما به بازارهایی که برای تکمیل آربیتراژ نیاز به تجارت دارید لازم نیست. اگر با استفاده از ابزارهای اهرمی مانند معاملات آتی در حال معامله هستید ، همچنین ممکن است اگر تجارت در مسیری که می خواستید پیش نرود ، با یک تماس ریسک دهنده مواجه شوید. مثل همیشه ، تمرین مدیریت ریسک بسیار مهم است.

جمع بندی :

امکان استفاده از معاملات آربیتراژ فرصتی عالی برای معامله گران ارزهای رمزپایه است. با داشتن سرعت و سرمایه مناسب برای درگیر کردن در این نوع استراتژی ها ، می توانید معاملات کم سود را در کمترین زمان انجام دهید.

خطرات مرتبط با معاملات آربیتراژ را نباید نادیده گرفت. در حالی که معاملات آربیتراژ ممکن است به معنای “سود بدون ریسک” یا “سود تضمین شده” باشد ، اما حقیقت این است که خطر کافی برای نگه داشتن هر معامله گر در حالت آماده باش وجود دارد.

 

کاردانو چیست – با ارز دیجیتال Cardano آشنا شوید

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید