آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال چین لینک چیست ؟

ارز دیجیتال چین لینک چیست : به یکی از محبوب ترین پروژه ها در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این یک سرویس کارگزار غیرمتمرکز است که داده های خارجی را برای قراردادهای هوشمند در پلتفرم اتریوم فراهم می کند. به عبارت دیگر، سیستمی است که زنجیره های بلاک چین را به دنیای واقعی متصل می کند. بنابراین می‌توانید توکن چین لینک را به‌عنوان گروهی از مردان و زنان خردمند در نظر بگیرید که همیشه به دنبال یافتن نزدیک‌ترین چیز به حقیقت هستند. اما چرا می توان آن را قابل اعتمادتر از دیگران دانست؟

بلاک چین ها دسترسی کافی به داده های خارج از خود ندارند. مشکل پیوند داده های خارج از زنجیره با داده های درون زنجیره ای یکی از چالش های اصلی قراردادهای هوشمند است.

ارز دیجیتال چین لینک با ارائه خدمات کارگزاری غیرمتمرکز “Oracle” سعی در حل این مشکل دارد. به طور خلاصه، یک واسطه یا «اوراکل» نرم افزاری است که داده های خارجی را به زبانی ترجمه می کند که قراردادهای هوشمند می توانند آن را درک کنند (و بالعکس). اما چه چیزی Chainlink را از سایر میان افزارهای بلاک چین متمایز می کند؟ این چیزی است که در این مقاله خواهیم آموخت.

Chainlink یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که به قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا به منابع داده خارجی متصل شوند. این می تواند شامل API ها، سیستم های داخلی یا انواع دیگر منابع داده واقع در خارج از شبکه باشد. سکه LINK یک توکن ERC-20 است که برای پرداخت هزینه خدمات کارگزار در شبکه استفاده می شود.

بنابراین، چه چیزی شبکه ارز دیجیتال چین لینک را غیرمتمرکز می کند ؟ اول از همه، ما باید بدانیم که کارگزار مرکزی اوراکل چیست. حدس زدن آن سخت نیست – ارائه دهنده داده های خارجی برای قراردادهای هوشمند است. تنها یک منبع است. این می تواند منجر به مشکلات زیادی شود. اگر این کارگزار داده های نادرست یا نادرست ارائه دهد چه اتفاقی می افتد؟ تمام سیستم هایی که به آن وابسته هستند شکست خواهند خورد. این اغلب “مشکل واسطه” نامیده می شود – چیزی که شبکه Chainlink در تلاش برای حل آن است.

شبکه Chainlink از مجموعه ای از گره ها استفاده می کند تا داده های ارائه شده به قراردادهای هوشمند تا حد امکان قابل اعتماد و قابل اعتماد باشد. فرض کنید قراردادهای هوشمند به داده های واقعی نیاز دارند و شما برای آن درخواست می دهید. پروتکل Chainlink این دستور را ثبت می‌کند و سپس آن را به گره‌های Chainlink می‌فرستد تا «پیشنهاد» را در مورد درخواست ارائه کنند.

چیزی که این فرآیند را کارآمد می کند این است که چگونه Chainlink داده ها را از چندین منبع تأیید می کند . با وجود یک سیستم شهرت داخلی، شبکه Chainlink می تواند تعیین کند که کدام منابع قابل اعتماد با دقت نسبتاً بالایی هستند. این ممکن است به افزایش دقت نتایج و محافظت از قراردادهای هوشمند در برابر انواع حملات کمک کند.

این چه ربطی به LINK دارد؟ خوب، قراردادهای هوشمندی که نیاز به داده دارند، از LINK برای پرداخت این خدمات به اپراتورهای Node Chainlink استفاده می کنند. اپراتورهای گره قیمت ها را بر اساس شرایط بازار و سطح تقاضا برای این داده ها تعیین می کنند.

اپراتورهای Node برای اطمینان از تعهد طولانی مدت خود به پروژه، ارز را در شبکه ذخیره می کنند. مشابه مدل اقتصاد رمزنگاری بیت کوین، اپراتورهای گره Chainlink تشویق می شوند تا به جای ایجاد آسیب، مسئولانه عمل کنند.

زنجیره‌ای و مالی غیرمتمرکز

از آنجایی که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بیشتر و بیشتر محبوب شده است، علاقه فزاینده ای به منابع خدمات کارگزاری با کیفیت بالا وجود دارد. از این گذشته، بیشتر پروژه‌ها از قراردادهای هوشمند به هر طریقی استفاده می‌کنند، و همچنین برای عملکرد صحیح به داده‌های خارجی نیاز دارند.

با استفاده از خدمات کارگزار متمرکز، پلتفرم های مالی غیرمتمرکز ممکن است در معرض طیف گسترده ای از حملات از جمله حملات به وام های سریع با دستکاری کارگزار قرار گیرند. در واقع، بسیاری از این حوادث رخ داده است، و احتمالاً با گسترش خدمات کارگزاری مرکزی ادامه خواهد یافت.

بسیاری ممکن است فکر کنند که Chainlink می تواند همه این مشکلات را حل کند – که ممکن است درست نباشد. اگرچه Synthetix، Aave و پروژه های دیگر بر فناوری شبکه Chainlink تکیه دارند، انواع جدیدی از خطرات نیز در حال ظهور هستند.

با این حال، شبکه Chainlink یک سرویس کارگزار غیرمتمرکز است که ظاهراً یک نقص واحد ندارد. با این حال، در سپتامبر 2020، گره های شبکه Chainlink توسط “هرزنامه ها” مورد حمله قرار گرفتند که در آن مهاجم تا 700 ETH را از کیف پول اپراتورهای گره تخلیه کرد. این حمله به سرعت مهار شد، اما یادآوری می کند که همه سیستم ها قادر به مقابله با فعالیت های مخرب نیستند.

حداکثر موجودی سکه های LINK 1 میلیارد توکن است. 35 درصد از این توکن ها در طول عرضه اولیه سکه در سال 2017 فروخته شد. شرکتی که این پروژه را پایه گذاری کرد تقریباً 300 میلیون توکن دارد.

برخلاف بسیاری از دارایی های دیجیتال دیگر، کوین LINK مشمول عملیات استخراج یا ذخیره سازی نیست که به افزایش سکه های موجود برای تجارت در بازار کمک کند.

نحوه ذخیره سکه ارز دیجیتال چین لینک

ارز دیجیتال چین لینک ؛ بلاک چین بومی خود را ندارد. به عنوان یک رمز روی بلاک چین وجود دارد. کدهای LINK از استاندارد ERC-667 پیروی می کنند که توسعه استاندارد ERC-20 است. به طور خلاصه، می توانید LINK را در هر کیف پولی که پشتیبانی می کنید مانند Trust Wallet یا MetaMask ذخیره کنید .

سکه LINK برای چه استفاده می شود؟

همانطور که قبلا ذکر شد، اپراتورهای گره Chainlink LINK را به عنوان وسیله ای برای ارائه پیشنهاد به خریدار داده ذخیره می کنند. اپراتور گره “برنده” پیشنهاد باید اطلاعات را در اختیار قرارداد هوشمند قرار دهد تا درخواست را انجام دهد. تمامی پرداخت ها به اپراتورهای گره در قالب توکن های LINK انجام می شود.

در انجام این کار، این رویکرد اپراتورهای گره را تشویق می کند تا به کامپایل توکن ها ادامه دهند. چرا، زیرا داشتن توکن های زیاد نشان دهنده امکان گرفتن قراردادهای داده بیشتر است. اگر اپراتور گره تصمیم به شکستن قوانین بگیرد، در نتیجه توکن های LINK آن حذف خواهند شد.

جمع بندی

فناوری Chainlink ثابت کرده است که مرکز مهمی است که پشتوانه مالی غیرمتمرکز و اکوسیستم گسترده تر ارزهای دیجیتال است. در حالی که این امر مالی غیرمتمرکز شبکه اتریوم را در معرض خطراتی قرار می دهد، منابع داده قابل اعتماد یکی از مهم ترین ستون ها برای ایجاد یک اکوسیستم زنجیره ای سالم برای این محصولات هستند.

 

قیمت ارز دیجیتال چین لینک :


نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید