آموزش ارز دیجیتال

آشنایی با 6 شرکتی که در ساختن دنیای متاورس مشارکت دارند

متاورس (Metaverse) در حال گذراندن مرحله توسعه بزرگی است زیرا شرکت‌های خرد ارزهای دیجیتال، سازندگان و بازی‌ها محتوا و پلتفرم‌های متا را در کنار غول‌های فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک ایجاد می‌کنند. با توجه به افزایش اشتها برای دنیای متاورس، غول‌های فناوری که دارای پلتفرم‌هایی هستند که از متاورس پشتیبانی می‌کنند، شروع به توسعه تجارت خود کرده‌اند. برای مثال، گوگل رویکردی مبتکرانه با تمرکز بر واقعیت افزوده برای اتصال دنیای دیجیتال با دنیای واقعی اتخاذ می کند.

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، راه دیگری را در پیش گرفته است و قدم های روشنی در دنیای متافیزیک برداشته است. این شامل اعلام تغییر نام تجاری آن نیز می شود. این شرکت در حال حاضر علاوه بر پروژه ارز دیجیتال لیبرا، سخت‌افزار اصلی واقعیت مجازی را نیز دارد.

تمرکز مایکروسافت بر محیط های اداری و کاری مجازی در دنیای متاورس است. شرکت‌ها فضاهای مجازی دائمی را برای کارمندان ایجاد می‌کنند و همکاری و ارتباطات را در سطحی عمیق‌تر از تماس‌های ویدیویی معمولی ارتقا می‌دهند.

اگرچه پلتفرم بایننس به طور قابل توجهی در توسعه دنیای متاورس دخالت ندارد، اما زیرساخت لازم را برای ارزهای دیجیتال فراهم می کند. به عنوان مثال، بازار NFT بایننس دارایی های دیجیتالی را در اکوسیستم متاورس به خریداران و فروشندگان ارائه می دهد. پلتفرم بایننس همچنین بازارهای نقدی را برای معامله توکن های متاورس فراهم می کند.

Epic Games دو استراتژی اصلی را در دنیای متاورس اتخاذ می کند. هدف اول بهبود پایگاه تجربه کاربر و توسعه فناوری برای پشتیبانی از بازیکنان بیشتر است. دوم کمک به سازندگان برای ایجاد دارایی های سه بعدی تخصصی برای متاورس ها است.

Tencent of China یکی از بزرگترین ناشران بازی های ویدیویی و ارائه دهندگان خدمات پیام رسانی است. این شرکت تمرکز خود را بر سرمایه گذاری در بازی ها به عنوان دروازه ورود به دنیای متاورس با استفاده از فناوری های موجود اعلام کرده است.

فرآیند ساخت متا ویروس ها نیازمند زمان و تلاش است. اما چه کسی زیرساخت مورد نیاز شما را توسعه خواهد داد؟ یکی از مزایای بزرگ متاورس این است که نمی توان آن را به صورت یک طرفه ایجاد کرد. این ترکیبی از زندگی، کار و بازی است. هیچ اولویتی بین تیم‌های توسعه کوچک یا شرکت‌های بزرگ وجود ندارد، بنابراین هر کسی می‌تواند در ساخت متاورس‌ها مشارکت داشته باشد. در اینجا نگاهی به برخی از شرکت های بزرگ در صنعت فناوری خواهیم داشت.

متاورس چگونه ساخته می شوند؟

بیایید قبل از پرداختن به آنچه که هر شرکت انجام می دهد، با تعریف کردن معنای ساخت متاورس ها شروع کنیم. مفهوم ساخت متاورس شبیه به ایجاد اینترنت است. از نظر ضرورت توسعه محتوا و فناوری که برای برقراری ارتباط از آن استفاده خواهیم کرد. شما می توانید بازی های تعاملی را با هدف کسب درآمد ایجاد کنید ، کالاهای مجازی را به بازار عرضه کنید یا مسیری را طراحی کنید که درها را به روی پلتفرم های سازگار باز کند. تعداد زیادی از امکانات وجود دارد که همه می توانند آن ها را کشف کنند.

چرا شرکت ها به ساخت متاورس علاقه مند هستند؟
بسیاری از شرکت‌هایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، قبلاً دارای پلتفرم‌های پیشرو در زمینه‌های کلیدی متاورس هستند. به عنوان مثال، Tencent مالک WeChat، متا مالک فیس بوک و اینستاگرام و Epic Games مالک Fortnite است. به نظر می رسد که این پلتفرم ها به نوعی در دنیای متاورس شرکت خواهند کرد، بنابراین منطقی است که شرکت ها راه حل های متاورس را توسعه دهند.

ما همچنین از نظر نوآوری و درآمد شاهد موفقیت قابل توجهی از پروژه های رمزنگاری در دنیای متاورس بوده ایم . پروژه هایی مانند Axie Infinity ، Decentraland و Roblox الهام بخش نسل جدیدی از توسعه دهندگان و شرکت های بزرگ جهانی هستند. اکنون استارت آپ ها و شرکت های فناوری در حال رقابت برای توسعه آخرین روندها در فناوری های بزرگ هستند. بیایید نگاهی به برخی از شرکت های بزرگ بیندازیم و آنچه را که می توانیم انتظار داشته باشیم.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مصاحبه ای با بلومبرگ توضیح داد که دنیای متاورس «محاسبات پیشرفته ای است که به کاربران یک تجربه واقعیت افزوده فراگیر می دهد». در واقع گوگل با عرضه محصول «گوگل گلس» خود تجربه زیادی در زمینه واقعیت افزوده به دست می آورد. در نوامبر ۲۰۲۱، گوگل بخش‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در تیم جدید Google Labs که Project Starline، ابزار چت ویدیویی هولوگرافیک خود را توسعه می‌دهد، سازماندهی کرد.

گوگل اکنون تاکید بیشتری بر اتصال کاربران با آواتارهایی دارد که دنیای دیجیتال و دنیای واقعی را ترکیب می کنند. اگرچه ما پیشنهاد واضحی از طرف گوگل برای متا ویروس ها ندیده ایم، اما اصول اولیه برای ورود به این دنیا را دارد.

فیس بوک یک مدافع سرسخت و مدافع توسعه متاورس ها در مقیاس بزرگ بوده است. او نام خود را به Meta تغییر داد که شامل فیس بوک، اینستاگرام و Oculus VR بود که به ما نشان می دهد چقدر در این زمینه جدی است. واضح است که Meta Corporation در حال حاضر عناصر کلیدی بسیاری در دنیای متاورس دارد.

کمک اصلی مایکروسافت به دنیای متا ویروس، راه‌اندازی سرویس Mesh در Teams در سال 2022 است. این امر با توجه به روند کار از خانه که در طول همه‌گیری جهانی رشد چشمگیری داشته است و همچنین وسواس فکری به دنیای متا ویروس این نرم افزار بر روی سخت افزارهای استاندارد و هدست های VR برای ارائه یک تجربه دائمی دفتر مجازی در دسترس خواهد بود.

مؤلفه اصلی Mesh on Teams ایجاد یک آواتار مجازی است که نمایانگر هویت دیجیتال شما باشد. از این رو، شما می توانید از این آواتار برای کشف جنبه ها و فضاهای مجازی در دنیای دیجیتال استفاده کنید، که یکی از جنبه های مهم هر متاورس است.

پلتفرم بایننس به دلیل اهمیت ارزهای دیجیتال و بلاک چین، نقش اساسی در دنیای متاورس ایفا می کند. Metaverse اجازه ایجاد سیستم‌ها و فرآیندهای مالی جدید را می‌دهد و پلتفرم Binance به ارائه زیرساخت‌های لازم کمک می‌کند. به عنوان مثال، بازار NFT بایننس مکانی را برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند تا توکن های دارایی های مجازی غیر قابل مبادله را از چندین بلاک چین معامله کنند. این به بهبود سازگاری عملیاتی بین سیستم‌های متاورس مختلف کمک می‌کند.

بازی های حماسی

گفته می شود که اپیک گیمز صاحب یکی از پیشرفته ترین پلتفرم های متاورس امروزی به نام Fortnite است که از یک بازی صرف به یک پلتفرم اجتماعی وسیع و دنیای مجازی با بیش از 350 میلیون بازیکن تبدیل شده است. این بازی میزبان رویدادهای مجازی است که شامل انواع افراد مشهور، برندها و مشارکت برای برگزاری مراسم جوایز و همچنین کنسرت می شود.

Epic در دنیای متافیزیک دو هدف دارد. هدف اول گسترش بازی Fortnite به پلتفرمی است که بتواند بیش از 60 میلیون کاربر فعلی را در ماه جذب و پشتیبانی کند. هدف دوم «ارائه محتوای سه بعدی سازگار با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و همچنین توسعه اکوسیستم بلاک چین است که برای ساختن دنیای فراجهانی باز و به هم پیوسته حیاتی است». این به هر کسی امکان می‌دهد محتوای سه بعدی تخصصی ایجاد کند و همچنین کیفیت تجربه متاورس را بهبود بخشد.

تنسنت یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های بازی‌های ویدیویی است و همچنین مالک شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پیام‌رسان چینی از جمله WeChat و Tencent QQ است. این دو حوزه برای توسعه متاورژن ها ضروری هستند. به عنوان مثال، Tencent QQ در حال حاضر قابلیت های بازی، تجارت الکترونیک، موسیقی، فیلم و چت صوتی را در پورتال وب ارائه می دهد. وی چت همچنین یک برنامه پرداخت موبایلی ارائه می دهد که امکان پیوند با پلتفرم های رسانه های اجتماعی را فراهم می کند.

با گزارش نتایج مالی، مدیران Tencent به اهمیت زیرساخت های بازی این شرکت برای توسعه متاورس اشاره کردند. علاوه بر این، Tencent در حال حاضر برنامه ها و پروژه های زیادی برای استفاده در دسترس دارد. این شرکت قصد دارد در صنعت بازی در متاورس پیشگام باشد و تجربه گسترده خود را در این زمینه به ارمغان بیاورد.

جمع بندی

رقابت برای توسعه متاورس در حال حاضر بین شرکت ها در حال انجام است. اما برخلاف سایر فناوری‌ها، فضای زیادی برای نوآوری و توسعه در دنیای متاورس بدون هیچ همپوشانی وجود دارد. پس از موفقیت ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس، غول های فناوری مانند گوگل و متا (فیسبوک سابق) به دنبال گنجاندن آن در برنامه های خود هستند. اما ممکن است شاهد رقابت مستقیم بین شرکت هایی با بودجه های کلان و تیم های توسعه کوچک در فضای کریپتو باشیم. صرف نظر از اینکه چه کسی در این رقابت “برنده” می شود، روند نوآوری و توسعه به احتمال زیاد سریع خواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید