آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال مانا چیست و چه آینده ایی دارد

ارز دیجیتال مانا چیست ؟ ارز دیجیتال MANA چه آینده ایی دارد : دسنترالند یک دنیای مجازی مبتنی بر فناوری بلاک چین است که در آن کاربران زمین‌ها، آثار هنری و توکن‌های غیرقابل تعویض را توسعه داده و مالک آن هستند . اعضا همچنین در سازمان غیرمتمرکز خودگردان پلتفرم شرکت می کنند.
دسنترالند به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز ، به جامعه محلی خود اجازه می دهد تا در مدیریت پروژه شرکت کنند. ارز دیجیتال اصلی Decentraland، معروف به MANA، و تمام دارایی های درون بازی در بلاک چین اتریوم قرار دارند .

ارز دیجیتال مانا چیست ؟

اگر تا به حال Second Life بازی کرده باشید و ارزهای دیجیتال معامله کرده باشید، ممکن است دسنترالند برای شما جالب باشد. از زمانی که بازی در سال 2016 راه اندازی شد، این پلتفرم از یک تجربه اولیه دو بعدی به یک دنیای مجازی بزرگ سه بعدی تبدیل شده است.

Estaban Ordano و Ari Meilich، توسعه دهندگان Decentraland، دنیای مجازی را با املاک دیجیتالی متشکل از فضاهای زمین، اقلام و سایر دارایی های قابل شخصی سازی ایجاد کرده اند. این موارد را می توان با استفاده از MANA، توکن ERC-20 Decentraland خریداری کرد.

کاربران Decentraland می توانند ارز دیجیتال مانا را در بسیاری از صرافی ها با استفاده از ارز دیجیتال یا ارز محلی تایید شده خریداری کنند. توکن‌های غیرقابل تعویض ERC-721 دارایی‌های منحصربه‌فرد Decentraland، از جمله توکن‌های LAND و سایر موارد کلکسیونی در بازی را نشان می‌دهند.

دسنترالند چگونه کار می کند؟

Decentraland یک بازی آنلاین است که واقعیت مجازی و فناوری بلاک چین را ترکیب می کند. برخلاف اکثر بازی های آنلاین، بازیکنان کنترل مستقیمی بر قوانین این دنیای مجازی دارند. سازمان مستقل غیرمتمرکز به دارندگان توکن اجازه می‌دهد مستقیماً در مورد بازی و سیاست‌های نظارتی رأی دهند. این مکانیسم بر همه چیز تأثیر می گذارد، از انواع اقلام مجاز گرفته تا سرمایه گذاری های خزانه داری DAO.

توکن‌های غیرقابل تعویض، آیتم‌های درون بازی هستند که می‌توان آنها را جمع‌آوری کرد، و این شامل لباس و سایر موارد و همچنین املاک مجازی در بازی به نام LAND می‌شود. کاربران این توکن ها را در کیف پول های رمزنگاری خود نگه می دارند و می توانند آنها را به سایر کاربران در بازار دسنترالند بفروشند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک ماسک صورت جدید بخرید، باید ارز دیجیتال مانا ، ارز دیجیتال اصلی Decentraland را داشته باشید.

علاوه بر تجارت اقلام بازی و املاک، بازیکنان می توانند فضای شخصی خود را با بازی ها، فعالیت ها و آثار هنری پر کنند تا دیگران با آنها تعامل داشته باشند. همچنین گزینه ای برای تبدیل LAND به پول نقد وجود دارد، زیرا هر بازیکن آزادی کامل دارد که تصمیم بگیرد با اموال خود چه کند.

موارد استفاده زیادی برای Decentraland وجود دارد، از جمله تبلیغات و مدیریت محتوا. اما برای بازیکنان جدیدی که به دنبال استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض هستند، موانع ورود بسیار مهم است. هزینه‌های انتقال در شبکه اتریوم باعث می‌شود خرید برخی از لوازم آرایشی تقریباً دو برابر قیمت شود و قیمت زمین نیز می‌تواند به هزاران دلار برسد، که باعث می‌شود برخی از بازیکنان داشتن آن را بسیار گران کنند.

از LAND و MANA چه می دانید؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد، MANA ارز دیجیتال اصلی برای Decentraland است و نه تنها یک ارز دیجیتال است، بلکه به همه دارندگان آن حق رای در سازمان غیرمتمرکز مستقل Decentraland می دهد.

برای مشارکت در اداره سازمان مستقل غیرمتمرکز، کاربران توکن های ارز دیجیتال مانا خود را متصل می کنند، آنها را به wMANA منتقل می کنند و آنها را در سازمان غیرمتمرکز خودگردان نگه می دارند. هر wMANA نماینده یک صدا در پیشنهادات حکومتی است. شما می توانید سکه MANA را در صرافی ها یا با فروش اقلام کلکسیونی در بازار Decentraland دریافت کنید. DAO همچنین دارای یک خزانه از سکه های MANA برای تأمین مالی تصمیمات و عملیات خود است.

LAND یک توکن غیر قابل تعویض است که نشان دهنده قطعات زمین متعلق به بازیکنان در جامعه است. مانند MANA، به صاحبان خود نیز به عنوان بخشی از پروتکل حکومت داری دسنترالند حق رای می دهد.

با این حال، LAND لازم نیست در DAO رزرو شود و هر توکن معادل دو هزار رأی است. بازیکنانی که دارای چندین قطعه زمین هستند، می توانند آنها را به یک Estate Token با هم پیوند دهند.

Decentraland چیست؟

یکی از جنبه های جالب دسنترالند اصل عدم تمرکز است. همانطور که قبلاً بحث شد، جامعه بازیکنان زمین، دارایی های دیجیتال و توسعه Decentraland را کنترل می کند.

این پروژه، به عنوان یک سازمان غیرمتمرکز مستقل، از کد منبع باز برای سازماندهی قوانین خود استفاده می کند، بنابراین هرکسی که توکن های MANA خود را ذخیره کرده است یا دارای توکن LAND است، می تواند پیشنهادات خود را ارسال کند و به آنها رأی دهد.

Decentraland در حال کار بر روی Aragon است، یک راه حل نرم افزاری برای DAO ، و سپس از استفاده از یک برنامه Agent که می تواند با قراردادهای هوشمند اتریوم تعامل داشته باشد، سود می برد.

از زمان طراحی پلت فرم، توسعه دهندگان دسنترالند پتانسیل آن را برای موارد استفاده جدید در جوامع مبتنی بر بلاک چین در نظر گرفته اند. گزارش فنی این پلت فرم پنج مورد استفاده اصلی را تشریح می کند:

برنامه ها: کاربران می توانند برنامه ها و صحنه های سه بعدی را با استفاده از زبان برنامه نویسی Decentraland ایجاد کنند که امکان تعاملات غنی تر را فراهم می کند.

سازماندهی محتوا: محله‌های مجازی در دسنترالند توسعه یافته‌اند و به جذب علاقه‌مندانی که ایده‌ها و علایق مشترک دارند و ایجاد جوامع سازمان‌یافته کمک می‌کنند.

اقلام دیجیتال کلکسیونی : بازیکنان می توانند اقلام توکن غیرقابل تجارت را در بازار Decentraland جمع آوری، ایجاد و تجارت کنند و به کاربران حقوق مالکیت بدهند.

شبکه‌های اجتماعی: جوامع در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا حتی گروه‌های آفلاین می‌توانند ارتباطات اجتماعی ایجاد کرده و با دوستان خود تعامل داشته باشند.

همانطور که در مورد اکثر بازی‌های دارای مدل‌های اقتصادی بلاک چین وجود دارد، با گسترش حدس و گمان‌ها و برخی از پرتقاضاترین توکن‌های LAND با مبالغ هنگفتی پول نقد فروخته می‌شوند، می‌توانید مقداری سود داشته باشید.

نحوه ذخیره سکه های MANA و توکن های LAND

برای تعامل کامل با دسنترالند به یک کیف پول رمزنگاری شده در مرورگر خود نیاز دارید. تیم توسعه در حال حاضر استفاده از کیف پول MetaMask را برای ذخیره توکن های LAND (ERC-721) و MANA (ERC-20) خود توصیه می کند.

جمع بندی :

Decentraland در دنیای پلتفرم های واقعیت مجازی مبتنی بر فناوری بلاک چین بی نظیر است. شما می توانید بازی را به صورت رایگان کاوش کنید و سپس با ورود و کاوش در این دنیا می توانید به راحتی تصمیم بگیرید. در طول پنج سال، تیم سازنده بازی موفق شده است تا آن را از یک پروژه کوچک به چیزی که اکنون هست تبدیل کند و آن را در مقایسه با پروژه‌های دیگر در فضای ارزهای دیجیتال بالغ کند.

قیمت لحظه ای MANA:


نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید