آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال AAVE ؛ معرفی ارز دیجیتال aave

AAVE نشانه اصلی حاکمیت برای پروتکل Aave است. Aave یکی از بزرگترین سکه مالی غیر متمرکز توسط بازار است. سرمایه گذاران اتریوم می توانند به راحتی از طریق Aave ارز دیجیتال خود را به صورت غیرمتمرکز وام بگیرند و وام دهند.

ابزاری که افراد می توانند از طریق آن دارایی ها را قرض دهند و وام بگیرند، بخش اساسی هر سیستم مالی مدرن است. وام گرفتن به فرد این امکان را می دهد که از اهرم برای افزایش سرمایه برای انجام وظایف خود استفاده کند، در حالی که وام دادن به فرد امکان می دهد بازدهی مطمئن و منظمی از سرمایه خود بدست آورد که در غیر این صورت بدون وام دادن بیکار می ماند.

توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال به نیاز چنین خدماتی پی بردند و Aave یکی از بزرگترین و موفق ترین آن ها است.

ارز دیجیتال Aave چیست؟

بازار Aave پول مبتنی بر Athreom Ethereum است که کاربران می‌توانند انواع زیادی از دارایی‌های دیجیتال، از ارزهای باثبات گرفته تا ارزهای دیجیتال جایگزین ، وام بگیرند و وام دهند . پروتکل Aave توسط دارندگان توکن AAVE اداره می شود.
درک اینکه یک توکن AAVE چیست بدون درک پروتکل Aave که در زیر توکن قرار دارد دشوار است، بنابراین بیایید آن را بررسی کنیم.

پلتفرم وام دهی ETHLend

قدمت Aave به سال 2017 برمی‌گردد. Stany Kulichov و تیمی از توسعه‌دهندگان ETHLend را در یک عرضه اولیه سکه (ICO) در نوامبر 2017 راه‌اندازی کردند . ایده این بود که کاربران را قادر به قرض گرفتن و قرض دادن ارزهای دیجیتال با اجازه دادن به کاربران برای ارسال درخواست‌ها و پیشنهادات وام کنند.

اگرچه ETHLend ایده جدیدی بود، اما پلتفرم و رمز آن LEND با شروع بازار نزولی در سال 2018 تعادل خود را از دست دادند. شکایات اصلی در مورد پلتفرم کمبود نقدینگی و مشکل در مطابقت درخواست‌ها و پیشنهادات وام بود. در طول بازار نزولی در سال‌های 2018 و 2019، تیم ETHLend محصول خود را تعمیر کردند و Aave را در اوایل سال 2020 عرضه کردند.

ارز دیجیتال AAVE – پروتکل Aave چگونه کار می کند؟

پروتکل جدید و بهبود یافته Aave از نظر مفهومی مشابه ETHLend است. هر دو به کاربران اتریوم اجازه می‌دهند تا وام‌های ارز دیجیتال دریافت کنند یا از طریق وام دادن به موجودی خود درآمد کسب کنند. اما در اصل با هم تفاوت دارند.

Aave یک بازار پولی لگاریتمی است، به این معنی که وام‌ها به جای تطبیق انفرادی بین وام‌دهنده و وام‌گیرنده، از یک تجمیع‌کننده دریافت می‌شوند.

نرخ بهره محاسبه شده به “نرخ استفاده” از دارایی های موجود در استخر بستگی دارد. اگر تمام دارایی‌های موجود در مجموعه مورد استفاده قرار گیرد، نرخ بهره بالا است تا تأمین‌کنندگان نقدینگی را تشویق کند تا سرمایه بیشتری را سپرده‌گذاری کنند. از سوی دیگر، اگر تقریباً هیچ دارایی در مجموعه مورد استفاده قرار نگیرد، نرخ بهره برای تحریک استقراض پایین است.

Aave همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با ارزهای دیجیتال متفاوتی نسبت به آنچه که سپرده گذاری کرده اند وام بگیرند. یک کاربر می‌تواند برای مثال اتریوم (ETH) را واریز کند و سپس استیبل کوین‌ها را برای سپرده‌گذاری در Yearn.finance (YFI) خارج کند تا به طور منظم بازدهی کسب کند.

با توجه به نوسانات ارزهای دیجیتال، پروتکل Aave شامل یک فرآیند فیلتر است. اگر ضمانت شما کمتر از درصد تضمین شده در پروتکل باشد، ضمانت شما ممکن است منحل شود. توجه داشته باشید که در صورت انحلال هزینه ای دریافت می شود. قبل از ارائه ضمانت، مطمئن شوید که خطرات واریز پول نزد Aave را درک کرده اید.

ارز دیجیتال AAVE – سایر ویژگی های کلیدی

Aave دامنه خود را فراتر از بازارهای پولی گسترش می دهد. این پلتفرم به عنوان مکانی که کاربران مالی غیرمتمرکز می توانند وام های سریع دریافت کنند، شهرت پیدا کرده است. در بیشتر موارد، تجمیع کنندگان بازار پول Aave نقدینگی بسیار بیشتری نسبت به وام های مورد نیاز وام گیرندگان دارند. کسانی که وام های سریع می گیرند می توانند از این نقدینگی استفاده نشده استفاده کنند، وام های سریع وام هایی بدون وثیقه هستند که فقط برای یک بلوک اتریوم وجود دارد.

به زبان ساده، وام سریع به کاربر این امکان را می دهد که بدون ارائه وثیقه، مقدار زیادی ارز دیجیتال وام بگیرد و سپس وام را در همان تراکنش برگرداند (تا زمانی که کارمزد بهره یک بلوک پرداخت شود).

این به کسانی که سرمایه زیادی دارند اجازه می دهد تا فرصت های دیگر را جبران و منتشر کنند. اگر مشاهده کردید که اتریوم به عنوان مثال با 500 USDC در Uniswap و 505 USDC در یک صرافی غیرمتمرکز دیگر معامله می‌شود، می‌توانید با استقراض مقدار زیادی USDC و انجام معاملات سریع سعی کنید اسپرد را متعادل کنید.

علاوه بر وام های سریع و سایر ویژگی ها، پروتکل Aave روی یک بازی توکن غیرقابل تعویض (NFT) به نام Aavegotchi نیز کار می کند .

اگرچه پلتفرم ETHLend به Aave تغییر نام داد، رمز آن، LEND، باقی مانده است. این یک نگرانی بود زیرا کد LEND کد مناسبی برای کار آنطور که تیم Aave می‌خواست نبود. یعنی دارندگان توکن LEND نمی توانند جهت پروتکل Aave را کنترل کنند.

این یک مشکل بود زیرا سطح نقدینگی Aave افزایش یافت و کاربران آن قادر به تغییر پروتکل نبودند. سپس پیشنهاد شد که LEND به ارز جدیدی به نام AAVE با نسبت 100 LEND به 1 AAVE منتقل شود.

توکن AAVE، یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم، تعدادی موارد استفاده جدید را اضافه کرده است. ابتدا، کمپین AAVE در حمایت از پروتکل خواهد بود. راه اندازی AAVE مفهوم جدیدی به نام ماژول امنیتی را معرفی کرد که از سیستم در برابر کمبود سرمایه محافظت می کند. این بدان معنی است که اگر پروتکل سرمایه کافی برای پوشش وجوه وام دهندگان را نداشته باشد، AAVE موجود در واحد امنیتی در ازای دارایی های مورد نیاز برای پوشش کسری فروخته می شود.

دومین مورد استفاده عمده برای توکن AAVE مربوط به حاکمیت پروتکل Aave است. کمپین‌های ارزهای دیجیتال می‌توانند در مورد پیشنهادهای بهبود Aave که در صورت پذیرش حداقل توکن‌های AAVE، قابل اجرا هستند، بحث کنند. این شامل تغییر پارامترهای بازار پول Aave و همچنین مدیریت وجوه در ذخیره سیستم است. یک AAVE برابر با یک رأی است، همانطور که در مورد بسیاری از نمادهای حکومتی دیگر وجود دارد.

چالش های پیش روی پروتکل Aave

یکی از چالش های پروتکل Aave این است که همه وام ها بیش از حد تضمین شده اند. برخلاف سیستم مالی سنتی، هیچ سیستم رتبه‌بندی اعتباری وجود ندارد و هیچ روشی برای تعیین اینکه آیا وام گیرنده قادر به بازپرداخت وام با بهره به طور منظم خواهد بود یا خیر وجود ندارد.

این بدان معناست که کاربران Aave، بر خلاف وام‌های سنتی بانک‌ها که ممکن است به وثیقه رسمی کمتری نیاز داشته باشند، مجبورند ارزهای دیجیتال را با قیمتی بسیار بیشتر از وامی که درخواست می‌کنند نگهداری کنند.

چنین محدودیت هایی نشان می دهد که Aave یک سیستم سرمایه ناکارآمد است . Aave کاربران را ملزم به واریز سرمایه زیادی برای دریافت وام می کند که کار را برای کاربران کوچک دشوار می کند. اگرچه این کار برای حمایت از طلبکاران انجام می شود، اما سیستم به طور طبیعی میزان کل بدهی Aave را محدود می کند.

جمع بندی

بازارهای پول غیرمتمرکز مانند Aave یا Compound راه را برای یک سیستم مالی بازتر و در دسترس تر هموار می کنند. Aave یک پروژه مالی غیرمتمرکز جالب است که به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا با شفافیت به وجوه و خدمات دسترسی پیدا کنند.

قیمت لحظه ای AAVE :


نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید