آموزش فارکس

بهترین استراتژی فارکس در سال 1402 چیست ؟

آیا می دانید داشتن یک استراتژی تجاری موفق و موثر که به شما در جهت یابی در بازارهای مالی کمک می کند می تواند عملکرد معاملات و تصمیم گیری شما را با گذشت زمان به طرز چشمگیری بهبود بخشد؟ اما چه چیزی استراتژی فارکس معاملاتی را موثر می کند؟ و مهمتر از همه ، چگونه می توانید آگاه باشید که موفق ترین استراتژی های معاملات سال را می توان کاملاً بدون خطر معامله کرد؟

این راهنمای استراتژی های معاملاتی موفق شامل شش نوع استراتژی معاملاتی مختلف و 11 نمونه از این استراتژی های معاملاتی و همچنین اطلاعات زیادی در مورد چگونگی شروع به کار و بررسی موفق ترین استراتژی های معاملات آنلاین امروز است.

ویدیو اول :

 

ویدیو دوم :

 

ویدیو سوم :

 

ویدیو چهارم :

 

ویدیو پنجم :

 

ویدیو ششم :

 

هنگام معامله در بازارهای مالی جهانی ، معامله گر وظیفه دارد تصمیم بگیرد که آیا یک جفت ارز را خریداری یا بفروشد ، یا در بازار بماند. ابزارهای موجود برای معامله گران ، این تصمیمات را متنوع می سازد و در استراتژی های مختلف تجاری قرار می گیرد و می تواند شامل مواردی از تجزیه و تحلیل اعلانات اخبار یا اصول یک شرکت ، شناسایی ناهنجاری های آماری با استفاده از داده های تاریخی یا صرفاً استفاده از تجزیه و تحلیل فنی برای مطالعه گذشته باشد.

استراتژی فارکس

از قدرتمندترین و موفقیت آمیزترین استراتژی فارکس معاملات برای ساده سازی فرآیند تجزیه و تحلیل این اطلاعات با ایجاد مجموعه ای از قوانین یا روش ، برای تصمیم گیری در مورد معاملات استفاده می شود. به هر حال ، تعداد گسترده ای از تکنیک ها و روش های معاملاتی برای ایجاد یک استراتژی تجاری موفق ، می تواند برای هر تاجر طاقت فرسا باشد ، صرف نظر از اینکه تجربه آنها چقدر باشد.

مولفه های یک استراتژی فارکس تجاری موفق ممکن است شامل یک مرحله گام به گام برای بررسی اعلامیه های خبری اساسی ، تصویر بزرگ بازار و نمای نزدیک به مدت بازار از جهت بازار ، شاخص های معاملاتی خاص باشد که می تواند به تصمیمات خرید و فروش کمک کند ، قوانین مربوط به حجم معاملات و کل مدیریت ریسک برای پرتفوی سرمایه گذاری. اجزای منفرد با توجه به انواع استراتژی های معاملاتی و تکنیک مورد استفاده معامله گر متفاوت است ، همانطور که در مثال های موفق ترین استراتژی های معاملاتی در این مقاله کشف خواهید کرد.

قبل از بررسی انواع استراتژی های مختلفی که می توانید استفاده کنید ، ممکن است در نظر بگیرید که برای استفاده از استراتژی های تجاری بهترین بازارها کدام است. از آنجا که هر استراتژی معاملاتی موفق مجموعه ای از قوانین و شرایط است که به شما کمک می کند در مورد معاملات خود تصمیم بگیرید ، هر استراتژی معاملاتی را می توان در بازار خاصی که معامله می شود ، تنظیم کرد.

استراتژی فارکس

سوالات متداول :

استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ

استراتژی 50 پیپ در روز فارکس در اصل یک استراتژی معاملاتی روزانه است که برای کار در بازه های زمانی یک ساعته طراحی شده است و هدف آن کسب سود از تقریباً نیمی از نوسانات درون روزی یک جفت ارز است. با این حال، این استراتژی فقط با تعداد محدودی از جفت ارز کار می کند.

استراتژی فارکس بدون اندیکاتور

فقط استراتژی پرایس اکشن است که می تواند بدون هیچ اندیکاتوری فقط بر اساس رفتار قیمت روی چارت اقدام به معامله کنید. مزایای تجارت بدون اندیکاتور بسیار زیاد است، اما مهمترین آنها این است که به شما کمک می کند تا بفهمید در بازار به خودی خود چه می گذرد. با معامله بدون اندیکاتور می توانید دید بسیار بهتری نسبت به هر اندیکاتوری از بازار داشته باشید.

استراتژی 100 درصد فارکس

پاسخ اساسی به این موضوع این است که چیزی به نام استراتژی 100 درصدی برنده وجود ندارد. تنها راه برای جلوگیری از ضرر این است که به طور کلی معامله را ترک کنید. این یک چیز خوب است که یک تکنیک 100٪ برنده وجود ندارد زیرا اگر وجود داشت، معامله ای وجود نداشت زیرا همه دنبال یک جایزه بودند.

به همین دلیل بسیاری از معامله گران ترجیح می دهند از استراتژی های معاملاتی در بازارهای مختلف استفاده نمایند:

  • فارکس
  • سهام
  • کالاها
  • شاخص های جهانی
  • ارز رمزنگاری شده

اگرچه محصولات مالی زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای تجارت در این بازارها استفاده کرد ، اما یکی از محبوب ترین روش ها تجارت قراردادهای مختلف است. با استفاده از تسهیلات CFD ، این معامله گران می توانند در مورد افزایش و کاهش قیمت ها حدس بزنند بدون اینکه دارایی اصلی را در اختیار داشته باشند. برخی مزایای دیگر نیز وجود دارد مانند:

استراتژی فارکس

اهرم مالی: مشتری خرده فروشی می تواند تا سی برابر سپرده خود معامله کند. تاجری که به عنوان مشتری حرفه ای طبقه بندی می شود می تواند تا پانصد برابر مانده خود تجارت کند.

تجارت در هر جهت: خرید و فروش در بازار به منظور تجارت از طریق شرایط مختلف و همیشه در حال تغییر بازار.

دسترسی به بورس های جهانی سهام: تجارت بازار فارکس ، بازار سهام جهانی ، کالاها و شاخص های بزرگترین بورس های سهام جهانی .

تجارت CFD برای اکثر استراتژی ها و تکنیک های مختلف معاملاتی مفید است که در بخش بعدی خواهید آموخت. در اینجا می توانید درباره انواع مختلف حساب بیشتر بدانید . حال، بیایید نگاهی به انواع مختلف استراتژی های تجاری که در سال 2021 در دسترس شما قرار دارد.

دقیق ترین استراتژی فارکس

موفق ترین استراتژی های معاملاتی می توانند در سبک ها و اشکال متناسب با بازارها و اهداف مختلف وجود داشته باشند ، بنابراین شما می توانید با توجه به اهداف مورد نظر خود از بین استراتژی های معاملاتی که در دسترس شماست ، یکی را انتخاب کنید. گرچه به نظر می رسد تعداد رویکردهای استراتژی ترسناک باشد ، اما این یکی از دلایلی است که افراد از همه اقشار در بازارهای مالی درگیر می شوند.

چه معاملات کوتاه مدت باشد ، چه معاملات بلند مدت و چه سرمایه گذاری ، اکثر تکنیک ها و روش ها در انواع روش های استراتژی زیر قرار می گیرند:

استراتژی فارکس

1. استراتژی فارکس برای معاملات روزانه

معاملات روز تکنیکی است که در آن معامله گران در همان روز معاملات اوراق بهادار مختلفی را خریداری و می فروشند که اغلب در پایان روز از معاملات خارج می شوند. در واقع ، به ندرت پیش می آید که معامله گران فعال روزانه معاملات خود را یک شبه انجام دهند ، چه رسد به چند روز. معمول ترین چارچوب های زمانی برای استراتژی های معاملات روزانه نمودارهای چهار ساعته ، یک ساعته ، سی دقیقه ای و پانزده دقیقه ای است.

بسیاری از معامله گران جدید مجذوب معاملات روزانه می شوند زیرا این امکان را دارند که فقط در یک روز ، چندین بار معاملات سودآور انجام دهند. در حالی که تجارت روزانه مطمئناً می تواند سودآور باشد ، کنترل آن نیز دشوارترین است و برای افراد آموزش دیده ضررهای قابل توجهی به همراه دارد. در حقیقت ، توصیه نمی شود كه یكی از ما در مدت كوتاهی تصمیمات مالی پرمخاطره متعددی اتخاذ كند ، مگر اینکه تاجر از توانایی های لازم برخوردار باشد و تحت آموزش و انطباق گسترده ای قرار گرفته باشد.

چگونه بهترین استراتژی فارکس تجارت روز را ایجاد کنیم

اگرچه معاملات روزانه چالش برانگیز است ، اما یادگیری تکنیک های معاملات روزانه و تمرین استراتژی های معاملات روزانه تا تسلط بر آنها امکان پذیر است. چه معاملات روزانه سهام باشد و چه معاملات روز فارکس ، برخی از عناصر اصلی برای تدوین استراتژی تجارت روز موفق وجود دارد ، مانند:

در چه بازارهایی تجارت خواهید کرد؟ بسیاری بر سهام معاملات روزانه تمرکز دارند ، اما از تکنیک های معاملات روزانه می توان در هر بازار عمده دیگری استفاده کرد. از آنجا که معامله گران روزانه معاملات زیادی را برای حرکت کوتاه مدت قیمت انجام می دهند ، انتخاب بازارهایی که کمیسیون کم و بازده کمی ارائه می دهند ضروری است.

روی چه بازه زمانی تمرکز خواهید کرد؟ چندین چارچوب زمانی برای معاملات روزانه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک چارچوب زمانی متناسب با وقت و مشغله خود انتخاب کنید تا بتوانید از نحوه حرکت بازار مطلع شوید.

برای ورود و خروج به معاملات از چه ابزاری استفاده خواهید کرد؟ هنگام یادگیری نحوه تجارت روزانه ، مقادیر زیادی از شاخص های تجاری در دسترس شما است. برای تسلط بر نحوه عملکرد واقعی ، روی یکی دو مورد تمرکز کنید.

چقدر در معاملات خطر می کنید؟ تعیین حجم معاملات و مدیریت ریسک بسیار مهم است. شما نمی خواهید در هر معامله زیاد ریسک کنید زیرا احتمالاً در دوره ای از تجربه خود در بازارها یک سری معاملات از دست رفته را تجربه خواهید کرد.

نمودار بالا رفتار قیمت یک بازار خاص را در طی یک دوره تجارت دو روزه نشان می دهد. داشتن یک استراتژی معاملاتی روزانه بسیار مهم است ، زیرا معامله گر روزانه با بسیاری از تغییرات قیمت تصادفی روبرو می شود که شرایط و روندهای متعددی را در بازار تشکیل می دهد. هر یک از این ها به استراتژیهای معاملاتی روزانه متفاوتی نیاز دارند.

شاخص های معاملاتی مانند میانگین متحرک برای معامله گران روز محبوب هستند زیرا می توانند در تمایز بین تغییر شرایط بازار مفید باشند. بیایید یک میانگین متحرک را همان نمودار قیمت بالا ، همانطور که یک معامله گر روز انجام می دهد ، رسم کنیم.

خط آبی نشان دهنده میانگین متحرک 20 دوره ای از قیمت بسته شدن 20 میله قبلی است. هنگام ایجاد یک استراتژی تجارت روز ، یک معامله گر می تواند با استفاده از این قانون یا شرایطی را برای تجارت ایجاد کند:

قانون 1: وقتی قیمت بالاتر از میانگین متحرک است ، فقط به دنبال موقعیت های خرید باشید.

قانون 2: وقتی قیمت زیر میانگین متحرک است ، فقط به دنبال موقعیت های فروش باشید.

این دو قانون ساده می تواند روند تصمیم گیری را برای معامله گران روز ساده و متمرکز کند. تعداد قوانین در یک استراتژی تجارت موثر متفاوت است. در این مثال ، میانگین متحرک به فیلتر شدن روند کمک کرد. با این وجود هنوز شرایطی برای زمان ورود و خروج و همچنین تغییر اندازه ریسک و مدیریت کلی ریسک نمونه کارها لازم است.

استراتژی فارکس 50 پیپ در روز

این استراتژی حرکات اولیه بازار برخی از جفت  ارزها  را تقویت می کند. جفت ارزی GBPUSD و EURUSD با این استراتژی خاص از بهترین ارزها برای تجارت هستند. پس از بسته شدن شمعدان در ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ ، معامله گران دو موقعیت یا موقعیت مخالف قرار می دهند. وقتی یکی از آنها با حرکت قیمت فعال شود ، موقعیت دیگر به طور خودکار لغو می شود.

هدف سود 50 پیپ تعیین شده است و دستور توقف ضرر پس از تشکیل آن در هر ساعت بین 5 تا 10 پیپ بالا یا پایین شمعدان در 7 صبح به وقت گرینویچ قرار می گیرد. این برای مدیریت ریسک اجرا می شود. با تعریف این اصطلاحات ، اکنون اختیار خرید بقیه موارد به عهده بازار است. معاملات روزانه و اسکالپینگ هر دو استراتژی تجارت کوتاه مدت هستند. با این حال ، به یاد داشته باشید که کوتاه مدت خطرات بیشتری را شامل می شود ، بنابراین اطمینان از مدیریت موثر خطر ضروری است.

استراتژی فارکس

2. استراتژی فارکس معاملات Swing Trading چیست؟

روشی است که در آن معامله گران اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار می کنند تا چندین روز و در برخی موارد هفته ها آنها را نگه دارند. معامله گران، اغلب از نمودار روزانه برای ورود به معاملات مطابق روند کلی بازار استفاده می کنند.

برخی از استراتژی های معاملات Swing Trading تنها از تجزیه و تحلیل فنی نمودار قیمت برای تصمیم گیری در معاملات استفاده می کنند. با این حال ، معمول است که در استراتژی های معاملات نوسان ، از تجزیه و تحلیل بنیادی یا تجزیه و تحلیل بازه زمانی چندگانه ، جایی که برای کمک به انجام معاملات برای چندین روز یا بیشتر ، جزئیات بیشتری لازم است ، استفاده شود.

استراتژی فارکس معاملات هفتگی

در حالی که بسیاری از معامله گران فارکس معاملات روزانه را ترجیح می دهند ، زیرا نوسانات بازار فرصت های بیشتری برای سود در بازه های زمانی دقیق تر فراهم می کند ، استراتژی های معاملات هفتگی فارکس می توانند انعطاف پذیری و ثبات بیشتری ایجاد کنند. شمع های هفتگی اطلاعات جامع بازار را ارائه می دهند. این شامل پنج شمع روزانه است ، تغییراتی که روند واقعی بازار را منعکس می کند. استراتژی های معاملات هفتگی فارکس به اندازه های کم موقعیت متکی هستند و از خطر بیش از حد جلوگیری می کنند.

برای این استراتژی ، ما از شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) استفاده خواهیم کرد. آخرین شمع روزانه هفته قبل باید در سطحی بالاتر از مقدار EMA بسته شود. حال باید به دنبال لحظه شکستن حداکثر سطح هفته قبل باشیم. در مرحله بعد ، یک سفارش توقف خرید روی شمع بسته شده H4 ، در سطح قیمت سطح خراب قرار می گیرد.

ضرر توقف باید در نزدیکترین نقطه ، بین 50 و 105 امتیاز قرار گیرد. اگر نزدیکترین حداقل نقطه نزدیک به 50 امتیاز باشد ، حداکثر مقدار قبلی برای محاسبات در نظر گرفته می شود. در اینجا دامنه حرکت هفته گذشته به عنوان محدوده سود در نظر گرفته شده است.

استراتژی فارکس

نمونه ای از استراتژی فارکس معاملات نوسان

یکی از محبوب ترین روش های معاملاتی برای معاملات نوسان ، استفاده از شاخص های معاملاتی است. انواع مختلفی از شاخص های MetaTrader در بازار وجود دارد و همه آنها مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین بهترین شاخص ها برای معاملات نوسان کدامند؟ بسیاری از معامله گران نوسان دهنده از Stochastic Oscillator ، نشانگر MACD یا شاخص مقاومت نسبی (RSI) برای تعیین ادامه قیمت در روند یا جهت مخالف استفاده می کنند.

در نهایت ، بهترین شاخص ها برای معاملات نوسان شاخص هایی هستند که شما آزمایش کرده اید و قادر به آشنایی با آنها هستید. بیایید به یک نمونه از نمودار معاملات نوسان نگاه کنیم:

میله های نمودار روزانه یا شمع های ژاپنی. این بدان معنی است که هر میله ، یا شمع ، ارزش معاملات یک روز را نشان می دهد.
فیلتر جهت در نمودار مثال بالا ، میانگین متحرک 50 به عنوان فیلتر روند استفاده می شود و با خط موج قرمز در حال حرکت در میان میله های قیمت / شمع ها نشان داده می شود.

شاخص خرید بیش از حد و فروش بیش از حد. در نمودار مثال بالا ، اسیلاتور تصادفی برای شناسایی شرایط خرید بیش از حد و فروش بیش از حد استفاده شده است و در پایین نمودار یافت می شود.

از آنجا که یک استراتژی تجارت موفق صرفاً یک روش برای کمک به فرآیند تصمیم گیری یک معامله گر است ، می توان با استفاده از سه جز ذکر شده در بالا ، یک استراتژی معاملاتی تدوین کرد. مثلا:

قانون 1: وقتی قیمت بالاتر از میانگین متحرک معامله می شود ، فقط موقعیت های بلند را وارد کنید. هنگامی که بازار در زیر معاملات متحرک معامله می شود ، شما فقط در موقعیت های کوتاه قرار می گیرید.

قانون 2: طولانی نروید مگر اینکه نوسان ساز تصادفی زیر 20 باشد ، زیرا این یک قلمرو بیش از حد فروخته شده است. فقط درصورتیکه نوسانگر تصادفی بالاتر از 80 باشد وارد معامله فروش شوید ، زیرا این نشان دهنده یک منطقه خرید بیش از حد است.

استفاده از این دو قانون اساسی ممکن است معامله گران را وادار به شناسایی سطوح ورودی وجوه طلا در نمودار زیر کند:

 

این قوانین ساده می تواند به عنوان یک نقطه شروع برای کمک به معامله گر در معاملات با روند و زمان ورود به معاملات باشد. البته ، استراتژی های مناسب معاملات نوسان شامل قوانین اضافی برای پرداختن به الگوهای خاص شمعدان ، یا سطح حمایت و مقاومت برای قیمت ورود و توقف قرار دادن ضرر ، و همچنین تجزیه و تحلیل فریم زمان بالاتر برای تعیین سطح سود.

هنگامی که از بهترین شاخص ها برای معاملات نوسان استفاده می کنید ، می تواند به شما کمک کند تا استراتژی معاملاتی شما را به طور کلی سیستم بندی کنید ، به این ترتیب که دیگر از خود نمی پرسید که این شاخص به شما چه می گوید.

طراحی استراتژی معاملاتی

3. استراتژی فارکس معاملات بلند مدت

در آن معامله گران اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار می کنند تا چندین هفته یا چند ماه آنها را نگه دارند. معامله گر نگه دارنده معمولاً از ترکیبی از نمودارهای روزانه ، هفتگی و ماهانه ، همراه با نوعی تحلیل بنیادی در تصمیمات معاملاتی خود استفاده می کند. اساساً ، یک معامله گر سهام یک سرمایه گذار فعال است ، زیرا آنها کمتر به نوسانات کوتاه مدت در بازار اهمیت می دهند و به دنبال معاملات معاملات طولانی مدت هستند.

تمرکز اصلی در استراتژی های معاملات تجاری ، پاداش ریسک تجارت است. به طور معمول ، از آنجا که یک معامله گر سهام به دنبال حفظ موقعیت برای چندین هفته یا چند ماه است ، آنها اغلب قبل از معامله با یک برنده بزرگ ، معاملات بسیار زیادی را از دست می دهند. این به معامله گر اجازه می دهد مقادیر کمی را در هر معامله به خطر بیندازد ، تا در دراز مدت تعداد معاملات مورد معامله را افزایش دهد تا بتواند سبد سهام خود را متنوع کند.

چارچوب زمانی روزانه یا بالاتر (نمودار هفتگی یا ماهانه).

در نمودار مثال بالا ، میانگین متحرک 100 دوره به عنوان فیلتر روند استفاده می شود و با خط موج دار نارنجی در حال حرکت در نمودار نشان داده شده است.

در نمودار مثال بالا ، اسیلاتور MACD برای تعیین حرکت در حال تغییر استفاده شده است و می توان آن را در پایین نمودار یافت.
از آنجا که استراتژی های معاملاتی به سادگی مجموعه ای از قوانین و شرایط برای کمک به روند تصمیم گیری معامله گر مانند شما هستند ، می توان با استفاده از سه جز ذکر شده در بالا ، یک استراتژی معاملاتی موفق ایجاد کرد. مثلا:

قانون 1: وقتی قیمت بالاتر از میانگین متحرک معامله می شود ، فقط موقعیت های بلند را وارد کنید. وقتی بازار زیر متوسط ​​معامله می شود ، شما فقط در موقعیت های کوتاه قرار می گیرید.

قانون 2: فقط در صورتی معامله طولانی را انجام دهید که اسیلاتور MACD بالای 0 باشد ، زیرا این نشان دهنده یک حرکت صعودی است. فقط درصورتیکه نوسانگر MACD زیر 0 باشد وارد معامله فروش شوید ، زیرا این یک حرکت نزولی است.

در نمودار بالا ، دوره ای که هر دو قانون رعایت می شود – قیمت بالاتر از 100 میانگین متحرک و نوسانگر MACD بالاتر از سطح 0 است و طولانی ترین دوره روند را نشان می دهد. البته بازرگان هنوز باید زمان مناسب برای انجام معاملات را پیدا کند و حتی اگر به درستی انجام شود ، ممکن است حرکت در جهت مخالف تغییر کند و منجر به ضرر تجارت شود.

با این حال ، این شرایط طولانی مدت است که یک معامله گر سعی می کند برای اهداف تجارت برای حفظ آنها تعریف کند.

4. استراتژی فارکس تجارت خودکار

معاملات الگوریتمی روشی است که در آن معامله گر برای ورود و خروج از معاملات از برنامه های رایانه ای استفاده می کند. معامله گر مجموعه ای از قوانین و شرایط برنامه کامپیوتر را برنامه ریزی یا کد می کند. معاملات الگوریتمی همچنین به عنوان معاملات Algo ، معاملات خودکار ، تجارت جعبه سیاه یا تجارت ربات شناخته می شود.

اکثر استراتژیهای معاملات خودکار سعی می کنند از حرکتهای بسیار اندک قیمت به روشی با فرکانس بالا استفاده کنند. بسیاری از معامله گران جدید با داشتن استراتژی های معاملات الگوریتمی در معاملات، وسوسه می شوند. متأسفانه ، فریب اقبال در معاملات الگوریتمی جای خود را به بسیاری از کلاهبرداری های تجاری می دهد.

در حالی که مطمئناً استراتژیهای معاملات خودکار شکست خورده بیشتر از استراتژیهای موفق وجود دارد ، تعدادی از معامله گران هستند که توانسته اند قدرت تجارت الگوریتمی را با معاملات اختیاری انسانی مهار کرده و بهترین نتیجه را بدهند. بسیاری از معامله گران از الگوریتم های سرمایه گذاری یا الگوریتم های بازار سهام برای کمک به تحقیق در مورد برخی شرایط اساسی یا فنی که بخشی از استراتژی های معاملاتی آنها است ، استفاده می کنند.

در واقع ، الگوریتم به عنوان یک اسکنر و تمرکز برای بازارهای انتخاب شده عمل می کند. سپس معامله گر می تواند با استفاده از استراتژی و روش های معاملاتی خود ، روی تجزیه و تحلیل بقیه نمودار تمرکز کند.

استراتژی فارکس

5. استراتژی فارکس فصلی

معاملات فصلی شامل امکان معامله در روند کلی است که در طول سال قابل تکرار است. بسیاری از بازارها به دلیل الگوهای تکرار شونده در احساسات اقتصادی ، شاخص های اقتصادی دولت و درآمد شرکت ها ، اغلب ویژگی های فصلی از خود نشان می دهند.

یک تاجر فصلی ممکن است از این الگوهای فصلی به عنوان یک مزیت آماری در انتخاب معاملات استفاده کند. بنابراین ، حتی اگر معاملات فصلی یک سیستم خرید و فروش نیست ، می تواند زمینه تجسم تصویر بزرگتری را که در استراتژی های معاملاتی و تکنیک های استراتژی مورد نیاز خود دارند ، به معامله گران ارائه دهد.

نمونه ای از استراتژی های معاملات فصلی

یکی از محبوب ترین انواع استراتژی های سرمایه گذاری فصلی بخشی از استراتژی محبوب معاملات سهام است.

مجله Financial Analyst Journal در سال 2013 ، مطالعه ای که این پدیده را مشاهده کرد نشان داد که بین سالهای 1998 و 2012 وجود داشته است و سهام در دوره نوامبر-آوریل بازده بالاتری نسبت به دوره مه-اکتبر دارند. این لزوماً به معنای منفی بودن ماه های تابستان نیست.

با این حال ، این پدیده در استراتژی معاملات فصلی معروف دیگر ، “رالی سانتا کلوز” رخ می دهد. این گرایش بازارهای سهام در طی پنج روز معاملاتی سال جاری و دو روز اول سال جدید است. مهم است که به یاد داشته باشید که تجارت فصلی فقط یک دیدگاه اضافی در مورد استراتژی تجارت شما فراهم می کند. معامله گر فصلی همچنین به شاخص ها و ابزارهای دیگر نگاه می کند تا مشخص کند کدام بازارها بهترین وضوح معاملات را ارائه می دهند و فقط به یک معیار واحد برای تجزیه و تحلیل اعتماد نمی کنند.

استراتژی فارکس

6. استراتژی های تجارت سرمایه گذاری

استراتژی های سرمایه گذاری و معاملات می توانند شباهت های زیادی داشته باشند ، اما یک تفاوت عمده دارند. استراتژی های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران برای انجام معاملات بلندمدت طراحی شده اند ، در حالی که استراتژی های معاملات برای اجرای معاملات کوتاه مدت بیشتر طراحی شده اند.

بیشتر استراتژی های معاملات سرمایه گذاری به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری سهام طراحی شده اند زیرا از لحاظ تئوری خرید از شرکت های سودآور می تواند پتانسیل صعودی نامحدودی داشته باشد. هنگام خرید سهام واقعی در یک شرکت ، منفی محدود نمی شود. با این حال ، اگر شرکت ورشکست شود ، این می تواند به این معنی باشد که سرمایه گذار تمام سرمایه خود را از دست خواهد داد.

وقتی سرمایه گذاران در حال تدوین قوانین یا اصطلاحات خاص خود برای استراتژی های سرمایه گذاری خود هستند ، معمولاً سعی در سنجش معیارهای شرکت های برجسته ای مانند آمازون یا فیس بوک است. با این حال ، گرچه این کار آسان نیست ، شرکتهای زیادی وجود دارند که سرمایه گذاران سعی می کنند خود را مطابق با سبکهای خاص سرمایه گذاری موقعیت یاب کنند ، مانند:

رویکردهای استراتژیک متمرکز بر سرمایه گذاری در حال رشد ، شناسایی سهامی است که بهترین پتانسیل “صعود” را دارند. به طور کلی ، این به معنای شناسایی شرکت هایی است که در مرحله بالایی از چرخه تجارت خود هستند. به عنوان مثال ، سهام فناوری بسیاری از سرمایه گذاران متکی به رشد را به خود جلب می کند ، زیرا این نوع شرکت ها معمولاً برای جذب سرمایه عمومی می شوند ، تا زمانی که شرکت بالغ تر شود.

رویکردهای استراتژیک متمرکز بر سرمایه گذاری در ارزش ، شناسایی سهامی است که بهترین “ارزش” پول را ارائه می دهند. سهام رشد معمولاً قیمت بالایی دارند زیرا بهترین چشم اندازهای آینده را ارائه می دهند. سهام مبتنی بر ارزش ، شرکت هایی هستند که به دلیل اعلام اخبار منفی اخیر یا مدیریت ضعیف ، معمولاً با تخفیف معاملات می کنند. سرمایه گذاران ارزش به دنبال تغییر در شرایط شرکت هستند و در یک داستان تحول بالقوه در شرکت سرمایه گذاری می کنند.

اکنون که با شش نوع اصلی استراتژی معاملاتی که می توانید در سال 2021 استفاده کنید آشنا شدید ، اکنون می توانیم استراتژی های معاملات امسال را در بازارهای معاملات ارزی ، سهام ، کالاها ، شاخص ها و CFD بررسی کنیم. با این حال ، قبل از اینکه بتوانید در مورد برخی از این ابزارها بیاموزید و اجرای آنلاین آنها را شروع کنید ، مهم است که یک بستر معاملاتی مناسب داشته باشید تا بتوانید به بهترین ابزارهای تجاری برای این عملیات دسترسی پیدا کنید.

استراتژی فارکس

موفق ترین استراتژی های معاملاتی را در بهترین سیستم عامل ها اعمال کنید

امکان دستیابی به یک سکوی تجاری پایدار و ایمن برای اجرای استراتژی های معاملاتی در بازارهای پر سرعت ضروری است. بهترین بسترهای معاملاتی به شما امکان می دهد نمودارهای تاریخی قیمت برای ابزاری را که معامله می کنید مشاهده کنید و همچنین سفارشی را که برای ثبت سفارشات و مدیریت آن نیاز دارید به شما ارائه می دهند.

قدرتمندترین استراتژی فارکس تجاری

در این بخش ، انواع استراتژی های معاملاتی را برای بازارهای مختلف خواهید یافت. لازم به یادآوری است که هر استراتژی معاملاتی موفق برای ساده سازی روند معاملات با ایجاد مجموعه ای از قوانین و روش تصمیم گیری در مورد معاملات طراحی شده است.

یک استراتژی معاملاتی با اصول مدیریت صحیح ریسک می تواند با گذشت زمان به معامله گر امتیاز دهد. با این حال ، این معاملات با برد و باخت همراه خواهد بود. از این گذشته ، هر لحظه ممکن است در بازار هر اتفاقی رخ دهد. استراتژی های شرح داده شده در زیر برای نشان دادن امکانات مختلف در دسترس معامله گران و همچنین به عنوان یک نقطه شروع برای ایجاد یک مجموعه جامع و دقیق از قوانین تجارت طراحی شده اند.

موفق ترین استراتژی فارکس

بازار ارز برای تقریباً انواع مختلف استراتژی ها مانند تجارت روزانه ، معاملات نوسان ، تجارت خودکار و سایر موارد ایده آل است. این امر به این دلیل است که بازار فارکس به صورت 24 ساعته و پنج روز در هفته باز است و همین امر آن را به یکی از نقدترین بازارهای موجود برای تجارت تبدیل می کند.

استراتژی های فارکس

10 نکته برای یک معامله گر موفق برای جلوگیری از اشتباهات معاملاتی

1. اگر می خواهید ثروتمند شوید – روی خودتان سرمایه گذاری کنید
2. به خودت ایمان داشته باش
3. اطراف خود را با بهترین ها احاطه کنید
4. نقدینگی بلندمدت را حفظ نکنید
5. از شاخص های سهام پیروی کنید
6. تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری
7. پول خود را برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید
8. صبور باشید
9. ضررها را بپذیرید
10. سرمایه گذاری خود را ساده کنید

استراتژی فارکس تجاری موفق برای جفت ارز EUR / USD

از آنجا که بازار ارز از دوشنبه تا جمعه باز است ، ابزارهایی مانند EUR / USD می توانند اشکال مختلفی از شرایط بازار را در مدت زمان کوتاهی مانند روند صعودی ، روند نزولی و دامنه بازار پهلو نشان دهند. به همین دلیل است که برخی از معامله گران از باند Bollinger در استراتژی تجارت ارز EUR / USD خود استفاده می کنند.

باندهای بولینگر برای شناسایی بازارهای ساکت ، که اغلب به پهلو حرکت می کنند ، و همچنین بازارهایی که نوسانات بیشتری نشان می دهند و در حال رفتن به یک جهت خاص هستند استفاده می شود. بولینگر باند خود را متشکل از سه خط. خط میانی یک میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) است و برای محاسبه مقدار باند های بالا و پایین استفاده می شود. این میله ها دو انحراف استاندارد از میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) هستند.

از آنجا که انحراف معیار اندازه گیری نوسان است ، بسیاری از قوانین مربوط به باند بولینگر بر حرکات باند بالا و پایین متمرکز هستند ، مانند:

قانون 1: وقتی نوارهای بولینگر گسترش می یابند ، بازار بی ثبات تر است و ممکن است یک جهت حرکت کند.

قانون 2: وقتی باندهای باند بولینگر باریک می شوند ، نوسانات کمتری در بازار ایجاد می شود و می تواند به یک بازار کناری تبدیل شود.

بیایید نگاهی به نمودار ساعتی جفت ارز EUR / USD با اندیکاتور باند بولینگر بیندازیم.

در نمودار بالا ، سه خط سبز نشانگر باندهای بولینگر است. جعبه های رنگی طلایی نشانگر دوره هایی از زمان همگرایی باندهای بولینگر است. در بیشتر موارد ، اقدام قیمت در بازار در یک محدوده جانبی اما برای دوره های زمانی مختلف حرکت می کند. دوره های زمانی دیگری نیز وجود داشته است که بازار در یک محدوده پهلو حرکت می کند ، اما باندهای بولینگر همگرایی ندارند ، این بدان معنی است که شاخص اغلب از قیمت واقعی عقب است.

حال بیایید به دوره زمانی که گروههای بولینگر در حال گسترش هستند نگاهی بیندازیم.

در این نمودار ، مربع های آبی زمانی را نشان می دهند که گروههای بولینگر به طور قابل توجهی گسترش یافته اند. در بیشتر موارد ، به دلیل افزایش نوسانات و حرکت در یک روند کوتاه مدت ، اقدام قیمت بیش از حد بود و برخی از آنها بالا و پایین می روند. از آنجا که این حرکات مبتنی بر روند حرکت های قیمتی بیشتری را به همراه دارد ، استفاده از باند Bollinger بعنوان پایه ای در استراتژی های معاملات فارکس سود بیشتری خواهد داشت.

از آنجا که باند بولینگر نوسان را به جای جهت گیری اندازه گیری می کند ، برخی از معامله گران یک فیلتر روند مانند میانگین متحرک دراز مدت را در استراتژی تجارت باند بولینگر خود اضافه می کنند. این بدان دلیل است که میانگین متحرک میانگین قیمت را برای تعداد مشخصی میله / شمع تاریخی نشان می دهد – که تعیین سریع جهت کلی قیمت را مفید می کند. مثلا:

قانون 3: فقط زمانی خرید و یا معامله کنید که قیمت بالاتر از 200 EMA باشد.

قانون 4 : اگر قیمت کمتر از 200 EMA (200 EMA) باشد ، فروش کوتاه یا معامله کنید.

خط نارنجی نمودار زیر 200 EMA را نشان می دهد که میانگین قیمت 200 میله آخر را نشان می دهد. از آنجا که افزایش میانگین متحرک رو به پایین است ، این نشان دهنده پایین آمدن قیمت است که به ما کمک می کند تا روند کلی را به سرعت تعیین کنیم.

جعبه های سبز دوره های زمانی را نشان می دهد که باند بولینگر گسترش یافته و قیمت در روند نزولی ، زیر باند پایین بولینگر و در جهت حرکت میانگین بلند مدت ، شکسته شده است.

نمودار قیمت EUR / USD نشان می دهد باندهای بولینگر در حال گسترش و شکست قیمت در باند پایین تر در جهت فیلتر 200 SMA هستند.

اگرچه قوانین اضافی منجر به فرصت های معاملاتی کمتر می شود ، آنها به عنوان یک استراتژی تجاری موفق ، ساده سازی روند تصمیم گیری برای شما به عنوان یک معامله گر ، هدف خود را ارائه داده اند. در این مرحله ، شما ممکن است همچنان قوانین بیشتری را در مورد قیمت دقیق ورود ، توقف ضرر ، قیمت هدف و حجم معاملات اضافه کنید تا روند تصمیم گیری برای هر فرصت تجاری آینده را بیشتر کنید.

موفق ترین استراتژی فارکس معاملات سهام

بازار سهام تقریباً برای انواع مختلف استراتژی ها مانند استراتژی معاملات نوسان ، استراتژی پیروی از روند ، استراتژی میانگین متحرک ، استراتژی اقدام قیمت و سایر موارد ایده آل است . از آنجا که سرمایه گذاران و مدیران صندوق ها تمایل دارند سهام شرکت ها را برای دراز مدت سهام خود خریداری کنند – با پیش بینی افزایش قیمت سهام – روندها در این بازار طولانی تر ادامه می یابد.

هم بازرگانان و هم سرمایه گذاران در بازار سهام جهانی شرکت می کنند ، که به بسیاری از آنها این امکان را می دهد تا از استراتژی های مختلف تجاری همانطور که در بالا ذکر شد استفاده کنند. در حالی که سرمایه گذار سهام واقعی شرکت را خریداری می کند ، معامله گر ممکن است در مورد حرکت قیمت سهام با استفاده از CFD که دارای مزایای خاصی مانند توانایی تجارت برای دوره های طولانی و کوتاه است نیز حدس بزند.

استراتژی موفق سهام Netflix

اگرچه هزاران شرکت وجود دارد که می توانید در آنها معامله کنید ، پایبند بودن با شرکت هایی که می شناسید و روزانه از آنها استفاده می کنید می تواند ساده ترین مکان برای شروع باشد – همانطور که وارن بافت گفت : در شرکت هایی سرمایه گذاری کنید که واقعاً می خواهید صاحب آنها شوید – مانند اپل ، آمازون یا سهام فیس بوک یا تسلا یا نتفلیکس. در حالی که تفاوتهایی در نحوه جهت گیری هر سهام وجود دارد ، اما شباهتهای زیادی وجود دارد. این امر استفاده از یک استراتژی معاملاتی موفق را برای تجارت سهام مانند استراتژی معاملات Hold به اندازه کافی قابل معامله در طیف گسترده ای از سهام جهانی می کند.

اگرچه نمودار قیمت بالا مربوط به سهام Netflix است ، اما ممکن است نشان دهنده قیمت سهام دیگری باشد. از آنجا که قیمت سهام یک شرکت اغلب می تواند برای مدتی روند صعودی داشته باشد. بسیاری از معامله گران با استفاده از قدرت میانگین متحرک سعی می کنند از دوره های روند استفاده کنند.

یکی از متداول ترین روش های استفاده از میانگین متحرک نمایی در استراتژی موفقیت آمیز معاملات سهام ، جستجوی میانگین متحرک سریع برای عبور از میانگین متحرک کند و بالعکس است. میانگین متحرک سریع بر اساس مقدار کمتری از میله های تاریخی نسبت به میانگین متحرک کند است که بر اساس مقدار بالاتر میله های تاریخی استوار است. مجموعه ای از قوانین را می توان با این موارد آغاز کرد:

قانون 1 : وقتی 8 EMA بیش از EMA 21 است خرید کنید.

قانون 2 : وقتی 8 EMA از EMA 21 عبور می کند ، بفروشید.

در این حالت ، میانگین متحرک سریع میانگین متحرک 8 دوره و میانگین متحرک کند میانگین متحرک 21 دوره است. هر دو عدد اعداد فیبوناچی هستند که در معاملات بازارهای مالی بسیار محبوب هستند.

نمودار قیمت سهام Netflix با 8 میانگین متحرک نمایی (خط آبی) و 21 میانگین متحرک نمایی (خط نارنجی).

در نمودار بالا ، چندین نقطه وجود دارد که میانگین های متحرک تلاقی می کنند ، هم در جهت بالا و هم در روند نزولی. در برخی موارد ، قیمت برای مدتی در یک جهت خاص ادامه داشت ، در حالی که در برخی دیگر ، در جهت مخالف چرخید. بیایید برای مطالعه بیشتر صلیب های میانگین متحرک را علامت گذاری کنیم:

خطوط عمودی قرمز مواردی را نشان می دهد که میانگین متحرک سریع از میانگین کم عبور می کند. خطوط عمودی سبز مواردی را نشان می دهد که میانگین متحرک سریع از میانگین کند عبور کرده است. ما از این چه چیزی را میتوانیم بیاموزیم؟

در پنج موردی که 8 EMA از زیر EMA 21 عبور می کند ، بازار فقط دو بار به ضعف خود در روند نزولی برای مدت طولانی ادامه داده است. یکی از مشکلات کراس اوورهای متحرک این است که ممکن است سیگنال حرکت را دیر به شما بدهند و همچنین ممکن است سیگنال اشتباهی بدهند.

در پنج موردی که 8 EMA از بالاتر از EMA 21 عبور کرد ، بازار بیشتر اوقات به روند صعودی خود ادامه داد. در این موارد ، شما به عنوان یک تاجر سعی می کنید در مقایسه با ریسکی که می پذیرید ، پاداش بالاتری بگیرید.

تقاطع میانگین متحرک اساس استراتژی های معاملات است که به خوبی با استراتژی بازار سهام دنبال کننده روند مطابقت دارد. ضمن قرار دادن ضرر و سود در سطوح اختیاری ، مهم است که درک کنیم این نوع استراتژی منجر به از دست دادن معاملات بیشتر از معاملات برنده خواهد شد. با این حال ، هدف ارائه معاملات برنده با ارزش بیشتر است که معاملات از دست رفته را پوشش می دهد.

قرارداد برای CFD ، به معامله گران این امکان را می دهد که بدون افزایش مالکیت دارایی ، در مورد افزایش و کاهش قیمت های بازار حدس بزنند. هنگام معامله CFD دو طرف درگیر هستند – تاجر و کارگزار. اساساً ، هنگامی که یک معامله گر موقعیت خرید یا فروش را باز می کند ، با کارگزار توافق می کند که مابه التفاوت قیمت افتتاحیه و پایانی اوراق بهادار مورد معامله خود را پرداخت کند.

سادگی ورود و خروج به معاملات ، در مقایسه با سایر گزینه های معاملاتی ، یکی از دلایلی است که بسیاری از معامله گران از معاملات CFD برای تجارت در بازارهای مختلف مانند سهام ، شاخص ها ، کالاها ، اوراق قرضه ، ETF و ارزهای رمزپایه استفاده می کنند. یکی از حوزه هایی که در معاملات CFD بسیار مورد توجه قرار گرفته است تجارت CFD بیت کوین است.

به طور سنتی ، برای فروش بیت کوین ، یک فروشنده متخصص باید بیت کوین هایی را که متعلق به آنها نیست ، قرض کند و سپس آنها را در بازار آزاد با قیمت بازار بفروشد. سپس فروشنده در آینده آن سکه ها را با قیمت کمتری خریداری می کند و سود آنها تفاوت بین آنچه برای هزینه خرید مجدد فروخته اند خواهد بود. با تجارت CFD ، روند کار بسیار ساده تر شده است ، زیرا فروشنده می تواند سیستم عامل خود را باز کند و روی فروش کلیک کند و همان فرآیند را به روش بسیار ساده تری اعمال کند.

استراتژی موفقیت آمیز تجارت CFD بیت کوین

ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به دلیل ناپایداری بازار ، که هنوز هم نسبتاً جدید است ، تمایل دارند نوسانات قابل توجه قیمت را نشان دهند. این امر با بسیاری از رویکردهای استراتژیک مانند معاملات نوسان ، معاملات معاملات روزانه ، معاملات اقدام قیمت و سایر استراتژی های معاملات نیز همسو است.

اقدام قیمت خود در بازارهای دیگر موجود برای تجارت CFD بسیار محبوب است. بنابراین معامله اقدام قیمت چیست؟ اساساً ، مطالعه الگوهای قیمت برای تعیین آنچه اکنون اتفاق می افتد ، برای پیش بینی اتفاقات بعدی است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از یک استراتژی اقدام قیمت برای تجارت CFD بیت کوین ، از جمله فروش قراردادهای بیت کوین استفاده کنید.

نمودار فوق برای BTC / USD میانگین متحرک 34 دوره (34 EMA) را نشان می دهد که در نمودار قیمت ترسیم شده است. همانطور که از استراتژی های معاملاتی بالا آموختیم ، می توانیم از میانگین متحرک به عنوان فیلتر روند در قوانین تجارت خود استفاده کنیم:

قانون 1 : وقتی قیمت بالاتر از 34 EMA است ، خرید کنید.

قانون 2 : وقتی قیمت از 34 EMA پایین می آید ، بفروشید.

حتی اگر میانگین متحرک یک تعصب جهت دار ایجاد کند ، شما هنوز هم برای تعیین زمان معاملات بالقوه به قوانینی نیاز دارید. اینجاست که معاملات اقدام قیمت مفید می شود. الگوهای زیادی وجود دارد که می تواند در معاملات اقدام قیمت مورد استفاده قرار گیرد.

چکش صعودی

الگوی معاملات قیمت شمع چکش ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، یک سیگنال صعودی است که نشان می دهد فروشندگان نتوانسته اند بازار را در پایین ترین سطح تعطیل کنند و خریداران دوباره به بازار بازگشتند و در نزدیکی سطح بالایی بسته می شوند.

قانون 1 : وقتی قیمت بالاتر از 34 EMA است و الگوی عملکرد قیمت چکش شکل می گیرد ، خرید کنید.

قانون 2 : وقتی قیمت زیر 34 EMA باشد و الگوی اقدام قیمت ستاره تیراندازی شکل بگیرد ، فروش را انتخاب کنید.

نمودار بالا وقوع قانون اول و قانون دوم را برجسته می کند. در بیشتر موارد ، بازار در جهت الگوی حرکت متوسط ​​و قیمت به معاملات خود ادامه داد. مواردی پیش می آید که قوانین معاملاتی که انتخاب کرده اید تأثیر کمتری خواهد داشت ، به همین دلیل مدیریت ریسک و استفاده از ضرر توقف در طولانی مدت مفید خواهد بود.

یکی از دلایل متداول در معاملات اقدام قیمت این است که الگوی اقدام قیمت خود به معامله گران این فرصت را می دهد تا سطح قیمت ورودی را تنظیم کرده و سطح ضرر را متوقف کنند. به عنوان مثال ، قیمت ورودی می تواند زمانی باشد که بازار از بالاترین الگوی قیمت چکش یا پایین الگوی اقدام قیمت ستاره تیراندازی عبور کند. سطح توقف ضرر می تواند در طرف دیگر الگوی قیمت و یک سطح هدف یک یا دو برابر ریسک در تجارت باشد.

با استفاده از الگوی معاملات اقدام قیمت و معاملات CFD ، شما می توانید بیت کوین را در خرید و فروش معامله کنید ، که فرصت های شما را برای تجارت در شرایط مختلف بازار ایجاد می کند.

موفق ترین استراتژی فارکس معاملات کالا

از تجارت کالاهایی مانند طلا ، نقره و روغن در بین معامله گران که در آن اغلب می توانند جهت را برای مدتی حفظ کنند ، لذت ببرید . همه بازارها در مقطعی شرایط مختلف بازار را طی می کنند. با این حال ، بازارهای کالا به شدت تحت تأثیر مسائل عرضه و تقاضا ناشی از الگوهای آب و هوایی ، تنش های ژئوپلیتیکی و احساسات اقتصادی است.

انواع استراتژی هایی که تمایل دارند برای معاملات کالا مناسب باشند ، معمولاً استراتژی های معاملات نوسان ، استراتژی های معاملات فصلی و استراتژی های معاملاتی هستند. بسیاری از معامله گران عناصر معاملات نوسان و معاملات روزانه را برای تجارت بازار کالاها با روندهای بسیار قوی ترکیب می کنند. این به معامله گران امکان می دهد از برخی بازه های زمانی پایین تر ، مانند نمودار چهار ساعته ، برای تعیین جهت بعدی برای فرصت های معاملاتی استفاده کنند.

استراتژی های فارکس

استراتژی فارکس موفقیت آمیز معاملات نفت خام 

شاخص MACD و شاخص RSI دو شاخص معاملاتی محبوب هستند که به یافتن بازارهایی که روند رو به رشد دارند ، بازارهایی که در شرف تغییر جهت هستند و امتیازهای بیش از حد خرید و فروش بیش از حد کمک می کنند. در اینجا نحوه نمایش هر دو شاخص در نمودار چهار ساعته نفت خام برنت آمده است:

برای معامله گران جدید ، نمودار قیمت می تواند تصادفی و سریع به نظر برسد. به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی تجارت بسیار مهم است – این می تواند به معامله گران کمک کند تا روند تجزیه و تحلیل اطلاعات را برای کمک به تصمیم گیری ساده کنند. بنابراین بیایید با مجموعه ای از قوانین شروع کنیم تا آنچه را که طرحواره به ما می گوید پردازش کنیم:

قانون 1 : موقعی که MACD بالای خط صفر است موقعیت های طولانی را باز کنید.
قانون 2 : موقعیت های کوتاه را زمانی باز کنید که MACD زیر خط صفر باشد.
اساساً ، MACD به عنوان یك فیلتر روند گسترده عمل می كند تا به معامله گر سوگیری هدایت شود. گام بعدی این است که به دنبال سرنخی در مورد خرید بیش از حد و گران فروشی باشید زیرا این ممکن است بهترین زمان را برای انجام تجارت فراهم کند. برای این کار می توانیم از RSI (تنظیم 4 دوره) استفاده کنیم:

قانون 3 : وقتی RSI زیر 30 باشد (خط سیاه پایین در پنجره RSI) خرید کنید.
قانون 4 : وقتی RSI بالای 70 باشد (خط سیاه بالایی در پنجره RSI) بفروشید.
معامله گران می توانند قوانین بیشتری را برای سطح خاص قیمت ورودی اضافه کنند و سطح قیمت ضرر را متوقف کنند. به عنوان مثال ، ممکن است افزودن قوانین اضافی برای جستجوی الگوهای عملکرد قیمت مانند چکش و ستاره تیراندازی مفید باشد. برخی از معامله گران برای تعیین سطح قیمت توقف ضرر ممکن است با استفاده از شاخص های دیگری مانند Average True Range (ATR) کشف کنند. حال ، اجازه دهید مناطقی را تعریف کنیم که قوانین 1 تا 4 در بالا رخ داده است:

استراتژی موفقیت آمیز معاملات نفت خام برنت

قیمت نفت خام برنت به مدت چهار ساعت با MACD و RSI.

در نمودار قیمت بالا ، کادرهای سبز نمایانگر رویدادهایی هستند که قانون اول و قانون سوم رعایت شده اند. MACD بالاتر از خط صفر و RSI زیر خط 70 است. مربع های قرمز نقاطی را نشان می دهند که هم قانون دوم و هم قانون چهارم برآورده شده اند. MACD زیر خط صفر و RSI بالاتر از خط 30 است.

توجه به این نکته مهم است که این شرایط برای بازارهای بسیار پر روند مناسب است ، همانطور که در نمودار چهار ساعته دیده می شود. ارزش دارد که با افزودن قوانین بیشتر ، مانند همسان سازی میانگین متحرک ، سعی کنید این اصطلاحات را به سمت جلو مشخص کنید. البته در صورت تغییر جهت یا شرایط بازار ، معاملات از دست رفته اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل است که استفاده از ضررهای متوقف کننده و روشهای مناسب مدیریت ریسک بسیار مهم است.

موفق ترین استراتژی فارکس در معاملات شاخص ها

معاملات در شاخص ها به دلیل توانایی در ایجاد شرایط روند قوی در بازه های زمانی پایین تر و بازه های زمانی بالاتر ، توسط معامله گران کوتاه مدت و بلند مدت ترجیح داده می شود. به همین دلیل استراتژی های معاملات شاخص های سهام اغلب شامل استراتژی های معاملات روزانه ، استراتژی های معاملات نوسان ، استراتژی های معاملاتی ، استراتژی های معاملات فصلی و حتی استراتژی های مصون سازی هستند.

از آنجا که شاخص های جهانی انواع معامله گران را به خود جلب می کند ، شاخص های معاملاتی مانند RSI ، MACD ، Stochastic Oscillator و Bollinger Bands می توانند برای معامله آنها در شرایط مناسب بازار بسیار موثر باشند.

اگرچه می توانید 19 شاخص مختلف سهام جهانی را معامله کنید ، معامله گران کوتاه مدت ترجیح می دهند بر شاخص های اصلی جهانی که شامل DAX30 ، FTSE100 ، SP500 ، NQ100 ، DJI30 و JP225 هستند تمرکز کنند. این شاخص های عمده اروپا ، آسیا و ایالات متحده را پوشش می دهد. بیایید اکنون با استفاده از تکنیک های معاملات روزانه ، به استراتژی های معاملات شاخص DAX30 آلمان توجه کنیم.

در حالی که برخی از معامله گران معاملات خود را روی سهام معاملات روزانه متمرکز می کنند ، بسیاری از آنها به دلیل نرخ اسپرد و کمیسیون پایین ، از استراتژی های معاملات روزانه در شاخص های بازار سهام استفاده می کنند. به عنوان مثال ، Admiral Markets معاملات 24 ساعته CFD را با DAX 30 انجام می دهد ، با صفر کارمزد و پخش گسترده در محبوب ترین سیستم عامل های معاملات جهان.

هنگام یادگیری نحوه معامله روزانه با شاخص DAX30 CFD ، لازم به یادآوری است که معاملات روزانه خود شامل معاملات متعدد در روز است. مهم است که بدانید تعداد بیشتر معاملات به معنای برد و باخت بیشتر است. بنابراین مدیریت ریسک باید سنگ بنای استراتژی تجارت شما باشد. در حال حاضر ، ما با استفاده از برخی از شاخص ها و تکنیک هایی که در استراتژی های قبلی استفاده کردیم ، متمرکز خواهیم شد.

نمودار بالا یک نمودار پنج دقیقه ای از DAF30 CFD آلمان را در یک بازه زمانی خاص نشان می دهد. با استفاده از انواع شاخص های معاملاتی ، می تواند به شما در تعیین جهت بازار و همچنین راهی برای تعیین زمان تجارت آن کمک کند. مثلا:

قانون 1 : خرید هنگامی که قیمت بالاتر از 50 باشد EMA + MACD بالاتر از خط صفر است + قیمت خط پایین باند بولینگر را رد کرد.
قانون 2 : وقتی قیمت زیر 50 EMA + باشد و MACD زیر خط صفر باشد + بفروشید که خط بالای باند بولینگر رد شود.
نمودار زیر برخی از رویدادهای پایه اول و دوم در حال انجام را نشان می دهد:

نوسانات چرخه قیمت به وضوح در ابتدای نیمه اول نمودار مشخص شده است. ترکیبی از استفاده از میانگین متحرک نمایی و ترازبندی MACD به جلوگیری از چنین شرایط متلاطمی کمک کرد – به همین مناسبت.

قسمت میانی نمودار جایی است که چرخه های قیمت شروع به تثبیت می کنند و افزایش میانگین متحرک و ترازبندی MACD به شناسایی سه فرصت بالقوه معاملات با قرمز رنگ کمک می کند. در حالی که اقدام قیمت در جعبه قرمز اول از باند بولینگر به باند پایین بولینگر (هدف قیمتی مناسبی هنگام کوتاه تجارت) بود ، جعبه قرمز دوم و سوم از باند بالین بولینگر نفوذ نکردند – احتمالاً منجر به دو باخت شد در یک ردیف معاملات می کند.

در پایان نمودار ، چرخه های قیمت روند صعودی را شروع می کنند ، بنابراین EMA و MACD در همسویی با موقعیت های طولانی قرار می گیرند. معاملات از طریق باند پایین بولینگر دو فرصت تجاری بالقوه برای باند بولینگر بالا ایجاد کرد.

معامله گران ممکن است قوانین بیشتری برای بررسی بازه های زمانی بالاتر برای شناسایی بهترین روند و همچنین روش های مناسب مدیریت تجارت و مدیریت ریسک برای به حداکثر رساندن معاملات برنده و به حداقل رساندن معاملات از دست رفته اضافه کنند. یکی از بهترین راه ها برای بهبود استراتژی های معاملاتی ، افتتاح حساب آزمایشی و شروع معاملات در یک محیط بدون ریسک است.

موفق ترین استراتژی فارکس : چگونه شروع به اجرای آنها بدون خطر می کنیم؟

در این مقاله ، ما طیف گسترده ای از استراتژی های مختلف تجارت موفق و سبک های تجاری را بررسی کرده ایم. بهترین روش برای عملی ساختن این نظریه ، تجارت در محیطی بدون ریسک است که در آن مهارت های خود را تمرین می کنید ، استراتژی های خود را بهبود می بخشید و یاد می گیرید که هنگام تجارت معاملات خود را مدیریت کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید