آموزش فارکس

اشتباهات معامله گران ؛ 10 اشتباه رایج معامله گران

اشتباهات معامله گران ؛ 10 اشتباه رایج معامله گران در این مقاله تمام اشتباهات عمده تجاری که معامله گران در بازارهای فارکس مرتکب می شوند بحث شده است. این مقاله از متداول ترین به کمترین مروری بر تمام موارد مهمی است که باید هنگام شروع در معاملات فارکس (یا حتی معامله گران حرفه ای فارکس که ممکن است هنوز از آنها مطلع نباشند) باید به آنها توجه کنید و از آنها اجتناب کنید. .

اشتباهات معامله گران

همه افرادی که به جمع معامله گران مالی می پیوندند ، این کار را با قصد کسب درآمد انجام می دهند ، با این حال ، تعداد بسیار کمی از آنها در بازار فارکس سودآور هستند. چه چیزی مانع موفقیت بسیاری از تجار می شود ؟ در حقیقت در صنعتی که تاجران سعی در کسب درآمد دارند ، یک اشتباه ساده می تواند هزینه بر باشد. مانند هر نوع تجارت دیگر ، تجارت فارکس نیز به برخی از دستورالعمل ها و اصولی نیاز دارد که باید از آنها تبعیت کرد.

اشتباهات معامله گران – عدم آموزش تجارت

اولین و بزرگترین اشتباه در تجارت فارکس برای مبتدیان ، نداشتن درک کامل از نحوه کار بازارهای مالی است. مبتدیان فارکس اغلب فکر می کنند فقط داشتن یک استراتژی تجاری خوب کافی است. با این حال ، آنها همیشه در نهایت پول خود را از دست می دهند. این همان تلاش برای راه اندازی مشاغل در بخشی است که شما از آن تصوری ندارید. پرداختن به این مشکل از نظر راه حل کاملاً ساده است و جای بحث زیادی نیست. تحصیلات عالی فارکس بسیار مهم است! مبتدیان تمایل دارند فقط چند کتاب خوب در مورد تجارت و فقط چند مقاله قبل از شروع تجارت بخوانند. آنها خیلی کم تمرین می کنند ، فراموش می کنند که با حرفه ای بازی می کنند که سالها طول می کشد تا تسلط پیدا کنند!

در واقع ، معامله گران تازه کار تمایل دارند که اطلاعات کمی در مورد معاملات مالی داشته باشند به طوری که اغلب نمی دانند از کجا شروع کنند. بنابراین چگونه معامله گران می توانند از بزرگترین و بارزترین اشتباه در معاملات فارکس جلوگیری کنند؟ با مطالعه ، تماشای وبینار ، حضور در سمینارهای معاملاتی و آموزش در یک حساب آزمایشی.

شاخص اقتصادی فارکس

برنامه معاملات را نادیده بگیرید

حتماً درباره تأثیرات مثبت داشتن یک برنامه معاملات چیزی شنیده اید. خوب ، بازارهای مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نداشتن برنامه معاملات فارکس یکی از رایج ترین اشتباهات تجاری است که معامله گران فارکس مرتکب می شوند. شاید دلیل این امر این باشد که درک روشنی از معامله گران وجود ندارد که اصلاً یک طرح معاملاتی چگونه به نظر می رسد.

برنامه معاملات چیست؟

  • شرایط خاص بازار برای ورود به معامله
  • مقدار پولی که در معامله باید ریسک شود
  • شرایط خاص بازار برای خروج در صورت اشتباه من ( توقف ضرر )
  • شرایط خاص بازار برای خروج در صورت درست بودن ( سود بردن )
  • زمان تقریبی بازار برای رسیدن به هدف خود
  • ضبط همه چیز
  • مدیریت مالی ضعیف

همه چیز می تواند در معاملات فارکس به سرعت متشنج شود ، زیرا کارگزاران فارکس به آنها امکان آزادی بیشتر از نظر اهرم حساب معاملات خود را می دهند ، در حالی که معامله گران تازه کار از نظر نظم مدیریت مالی عقب هستند. ترکیبی از این دو منجر به ریسک بالا ، و خطاهای تجاری گران است.

در اینجا برخی موارد وجود دارد که یک معامله گر برای جلوگیری از مرتکب شدن این اشتباهات تجارت فارکس ، باید از خود بپرسد:

  • آیا می توانم این پول را از دست بدهم؟
  • حداکثر درصد کل سرمایه گذاری من که مایلم در یک تجارت واحد ریسک کنم ، چقدر است؟
  • حداکثر معاملات من می توانم در یک زمان چه مقدار باز کنم؟
  • استراتژی من چه نسبت سود / زیان را نوید می دهد؟
  • آیا این با نسبت ریسک / پاداش برای هر تجارت مطابقت دارد؟

این ممکن است گاهی اوقات یک مدیریت مالی دشوار شود ، زیرا به استراتژی بستگی دارد. بنابراین آزمون و خطا بخش مهمی از روند کار است و دلیل دیگری که باعث می شود معامله گران قبل از استفاده از استراتژی های خود در بازارهای زنده از حساب های معاملاتی نمایشی استفاده کنند. در هر صورت ، اگر تازه کار خود را شروع می کنید یا به دنبال ایده های جدید هستید کلاس آموزش فارکس ما بهترین مکان برای یادگیری از متخصصان حرفه ای تجارت است. راهنمای گام به گام نحوه استفاده از بهترین استراتژی ها و شاخص ها را دریافت کنید و درباره آخرین تحولات در بازارهای زنده نظر تخصصی دریافت کنید.

 

تعیین اهداف اشتباه

سالم ترین رویکرد تجارت چیست؟ انجام کارها به روش صحیح ، حتی اگر به معنای سود کم یا انجام کار دیگری باشد ، به شرط آنکه نوید بازدهی بیشتری را بدهد؟ این سوال سختی است ، زیرا آنچه برای معامله گر و موجودی حساب سالم است توقف کلاً فکر پول است. اگر کسب درآمد تنها هدف یک معامله گر است ، به ویژه در مراحل اولیه تجارت آنها ، در نتیجه تعقیب پول می تواند دلیل شکست باشد. تعقیب پول معمولاً قوانین برنامه معاملاتی شما را نقض می کند. در معاملات خاص نادر ، شکستن این قوانین ممکن است بازده شما را افزایش دهد. با این حال ، در دراز مدت ، که ممکن است برنامه تجارت مالی شما باشد ، همیشه به یک مانده حساب خالی منجر می شود. این ممکن است به یکی از روشهای زیر یا ترکیبی از آنها رخ دهد: تجارت زیاد و تجزیه و تحلیل بیش از حد.

معاملات بیش از حد: یکی از اشتباهاتی که معامله گران فارکس مرتکب می شوند ممکن است به دلیل عدم سرمایه کافی باشد ، که منجر به استفاده معامله گر از حجم زیادی می شود که به سادگی برای او بیش از حد مانده حساب خود است ، یا ممکن است ناشی از اعتیاد به تجارت باشد ، در نتیجه در سفارشات برای باز کردن موقعیت هایی مانند این مانند اغلب قمار. معاملات فارکس معمولاً در حسابهای دارای اهرم بسیار بالا انجام می شود. نداشتن پول کافی برای مدیریت معاملات به سادگی احتمال فاجعه را افزایش می دهد.

معامله گران که موفق می شوند چطور؟ چقدر خطر می کنند؟ آیا آنها 100٪ استفاده می کنند؟ یا 50٪؟ یا حتی 10٪ مانده حساب معاملاتی آنها؟ پاسخ هیچ یک از این موارد نیست معامله گران حرفه ای نهایتا 2 درصد سرمایه خود را ریسک می کنند. اگر با 0.01 لات معامله می کنید ، که حداقل حجم معاملات فارکس است که هر کارگزار می تواند ارائه دهد ، از نظر سرمایه گذاری حداقل به هزار دلار در یک حساب با اهرم 1: 100 نیاز دارید تا هر بار یک معامله باز داشته باشید. برای این معامله ، شما نمی توانید ضرر توقف بالاتر را فقط به 50-60 پیپ تنظیم کنید. ما در مورد یک توقف ثابت صحبت می کنیم ، نه یک توقف روانشناختی ، زیرا به محض عبور قیمت از سطح ضرر توقف روانی ، معامله گر شروع به منطقی کردن تصمیمات خود و افزایش اندازه ضرر توقف می کند تا از دست دادن جلوگیری کند.

دومین مشکل تجارت بیش از حد – اعتیاد به تجارت

تجارت در بازارهای مالی ، به ویژه در بازه های زمانی کوتاه ، می تواند یک فعالیت بسیار مهیج باشد. بازارها در حال حرکت هستند ، جریان پول واقعی است و زنده است. واقعا تجربه نشاط آور. گویی بازار می خواهد تجارت کند. این توهم نباید معامله شما را حکم کند. احتمالاً یکی از بزرگترین اشتباهات معامله گران فارکس این است که بازار را کنترل می کنند. این درست نیست! تجارت موفق بسیار شبیه ماهیگیری است که ماهیگیر هیچ کنترلی بر ماهی ندارد. تا زمانی که ماهی طعمه را نگیرد نمی توانید کارهای زیادی انجام دهید. هنگامی که قیمت بازار به جایی که می خواهید رسید ، می توانید تجارت کنید. اما قبل از آن لحظه ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بی حرکت بنشینید.

استراتژی شما دقیقاً به شما می گوید که باید منتظر چه شرایطی در بازار باشید. اگر آنجا نباشد ، نگران نباشید. نه به این دلیل که آنها را از دست داده اید ، نه به این دلیل که باید در بازه های زمانی کوچکتر به دنبال آنها بگردید و نه به این دلیل که در استراتژی شما شکاف وجود دارد. هرچه زودتر به فکر صحیح انتظار برای بازار بیفتید و به جای از دست دادن پول ، پس انداز کنید ، وضعیت بهتری خواهید داشت.

طمع در معاملات

یکی از اشتباهات رایج در معاملات فارکس که می توانید مرتکب شوید ، افتادن در دام طمع شدید است. بسیاری از مبتدیان فارکس این تصور غلط را دارند که می توانند در مدت یک سال 20٪ ، اگر نه بیشتر ، از نظر بازده کسب کنند. متأسفانه ، این یک شکار پلنگ در طبیعت است. شما واقعاً می توانید انتظار چنین بازدهی بالایی را داشته باشید اگر یک تاجر استثنایی با تجربه عالی و تحصیلات خوب در تجارت باشید. تعیین اهداف صحیح معاملات می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات معاملات فارکس کمک کند و به شما در تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای فارکس کمک کند.

مدیریت ریسک ضعیف

مدیریت ریسک یک قسمت اساسی است که موفقیت شما را در تجارت فارکس تعیین می کند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که با پیروی کورکورانه از یک طرح معاملاتی یا با استفاده از یک مشاور خبره یا راه حل تجارت خودکار ، سود کسب کنید. وقتی ریسک ها را به طور موثر مدیریت می کنید ، دستیابی به پاداش به واقعیت تبدیل می شود.

خطر فقط به سرمایه ای است که توانایی از دست دادن آن را دارید و نه چیز دیگر. باور کنید یا نه ، بسیاری از مبتدیان فارکس وجود دارند که سرمایه ای را تجارت می کنند که توانایی از دست دادن آنها را ندارند. این می تواند فاجعه بار باشد زیرا بازارهای ارز مانند اکثر بازارهای دیگر مانند سهام با خطرات زیادی همراه است. هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه پول در بیاورید. زیان معاملات بخشی جدایی ناپذیر در معاملات فارکس است.

 

یکی از اشتباهات تجاری معامله گران نیز نادیده گرفتن جنبه روانشناختی است که در معاملات نقش دارد. این یک نقش عمده روانشناسی در جلوگیری از اشتباه در تجارت فارکس است. به هر حال ، بازارها درست مثل شما از بازرگانان تشکیل شده اند. شناخت روانشناسی بازار و خودتان نقطه شروع خوبی برای شناخت این خطا در معاملات است. شاید قبلاً بدانید که ترس و حرص دو احساس رایج روانی هستند که می توانند در معاملات شما تأثیر بگذارند.

برای جلوگیری از این کار ، شما نه تنها باید مغز خود را آموزش دهید ، بلکه باید به طور عینی به بازارها نزدیک شوید.

روانشناسی بازار

10 نکته برای جلوگیری از اشتباهات تجاری و موفقیت در بازار

1. اگر می خواهید ثروتمند باشید – روی خود سرمایه گذاری کنید

بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای به دست آوردن ثروت هستند ، اما روی خود شروع نمی کنند ما همیشه فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم و روی سرمایه انسانی خود سرمایه گذاری کنیم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مهارت های خود را در طول زندگی بهبود بخشیده و به پرواز در بیاورید.

توصیه وارن بافت این است که برای پیشرفت مهارت های خود هر کاری ممکن است انجام دهید. اولین سرمایه گذاری برای هر معامله گر یا سرمایه گذار باید در شخص او مهارت ها و دانش او باشد!

2. خودتان را باور کنید

به گفته وارن بافت ، اعتماد به نفس برای قرار گرفتن در میان ثروتمندترین سرمایه گذاران ضروری است. بنابراین ، بهتر است از شهود و تجزیه و تحلیل خود پیروی کنید ، به شرطی که تجربه و دانش کافی برای ورود به دنیای سرمایه گذاری و تجارت کسب کرده باشید.

3. خود را با بهترین ها احاطه کنید

محیطی که هر روز در آن زندگی می کنیم نقش اساسی در تبدیل شدن هر یک از ما دارد. بنابراین ، شما خود را با افراد واجد شرایط و انگیزه فراوانی احاطه خواهید کرد که شما را در پروژه های خود ، در شخصیت و تجربه خود تکمیل می کنند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

4. نقدینگی طولانی مدت را حفظ نکنید

وارن بافت می گوید هیچ سرمایه گذاری بدتر از پول نقد وجود ندارد. در دنیای ابزارهای مالی ، پول نقد هر چیزی است که شامل سپرده ، اوراق قرضه دولتی و سایر ابزارهای بازار پول باشد. اگر می خواهید سریع ثروتمند شوید ، روشن باشید که با پنهان کردن صورت حساب های خود در زیر فرش ، نمی توانید سرمایه خود را رشد دهید!

5. شاخص های سهام

چندین مطالعه نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مشاوران مالی سرمایه گذاری نمی توانند بازار سهام را شکست دهند. کاملاً مشهور است که بازارهای مالی کارآمد هستند. به همین دلیل بهتر است که روی کل شاخص سهام سرمایه گذاری کنید. هزینه های مدیریت دارایی بسیار زیاد است. حتی اگر مدیر دارایی موفق به شکست بازار شود ، پس از برداشتن هزینه مدیریت ، بازده خالص کمی بالاتر یا کمتر از سودآوری پرتفوی بازار است.

6. سبد سرمایه گذاری را متنوع کنید

چه در معاملات و چه در سرمایه گذاری ، هیچ کس از نتیجه 100٪ معامله بعدی که باز کرده اید و یا سرمایه گذاری که انجام می دهید ، نمی داند ، بنابراین استفاده از تنوع در نمونه کارها ضروری است.

متنوع سازی صرفاً با سرمایه گذاری در سهام یا محصولات مختلف ریسک را کاهش می دهد.

7. سرمایه خود را در دراز مدت سرمایه گذاری کنید

در مورد سرمایه گذاری در میان مدت یا حتی بلند مدت ، مهم است که زمان لازم برای رسیدن به سطح جذاب سودآوری را بدانید.

عدم فروش سهام خود بدون دلیل خوب نکته دیگری در مورد وارن بافت است. تصمیم سرمایه گذاری مورد بحث نتیجه یک تأمل طولانی و قابل تأمل است و تصمیم برای برداشت سود باید یک تصمیم کاملاً فکر شده باشد و نه یک واکنش احساسی نسبت به نوسانات روزمره در بازارهای مالی.

8. صبور باشید

یکی از بهترین نکات تاکنون این است که در هنگام سرمایه گذاری صبور باشید. همه مشاوران مدیریت ثروت برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار حداقل یک دوره 5-4 ساله را توصیه می کنند.

شما همچنین می توانید در ارزها ، کالاها و سایر CFD سرمایه گذاری کنید ، اما تا زمانی که شما آموزش مناسب فارکس را کامل نکنید ، بهتر است یک حساب آزمایشی (قبل از شروع یک حساب واقعی) امتحان کنید تا تجارت CFD را روی شاخص ها یا حتی سهام انجام دهید.

9. ضرر و زیان را بپذیرید

طبیعت انسان به گونه ای طراحی شده است که پذیرش سریع سود در بورس برای ما آسان و تحمل زیان آن بسیار دشوار است چه در بورس سهام و چه در سایر بازارهای مالی ، دانستن اینکه معاملات سودآور را چه موقع باید باز بگذارید و چه موقع ضررها را به موقع محدود کنید ضروری است. اگر در کاری اشتباه کنید و بد پیش برود ، بهتر است ضررها را قبل از اینکه بزرگتر شوند ، متحمل شوید. حتی بزرگترین سرمایه گذاران در برخی سرمایه گذاری ها ضرر می کنند. رمز موفقیت در معاملات موفقیت آمیز اجازه دادن به معاملات برنده و دانستن زمان پذیرفتن ضرر است.

10. سرمایه گذاری های خود را ساده انجام دهید

اگر می خواهید خود را از ابتدا غنی کنید ، ابتدا باید درک کنید که بهترین سرمایه گذاری ساده ترین سرمایه گذاری است. اگر بازار ارز خیلی پیچیده به نظر می رسد و همچنان می خواهید بازده خوبی از سرمایه خود بدست آورید ، می توانید از شاخص های سهام مانند CAC 40 ، DAX 30 یا SP 500 استفاده کنید. شاخص ها یک راه حل مناسب برای سرمایه گذاری با سطح ریسک قابل قبول ارائه می دهند.

 

خلاصه اشتباهات تجاری و چگونگی جلوگیری از آنها

برخی از بهترین اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از اشتباهات فارکس انجام دهید ، مطالعه ، تحقیق ، برنامه ریزی ، پیگیری برنامه های معاملاتی ، یادداشت برداری از پیشرفت خود و انجام همه اینها در عین محافظت از سرمایه گذاری است. پیروی نکردن از این تکنیک های ساده بزرگترین اشتباهی است که معامله گر فارکس می تواند مرتکب شود.

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب و احترام،،ببخشید استاد،بنظر شما بین این دو بروکر،کدومشون از لحاظ اعتبار و امنیت بهتره؟؟
    icm capital یا icm brokers????
    و سوال دوم اینکه چنانچه ما در بروکر معتبری مثل آی سی ام حساب سنگین صد هزار دلاری داشته باشیم میتونیم با خیال آسوده ترید کنیم و نگرانی بابت برداشت کل پولمون یا نگرانی بابت بلوکه شدن سرمایه مون نداشته باشیم؟؟
    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید