آموزش ارز دیجیتال

بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟

بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟ ایده بلاک چین در اوایل سال 1991 به دست آمد ، اما سال 2009 بود که بیت کوین توسعه یافت و پس از آن فناوری بلاک چین توجه بیشتری را به خود جلب کرد. بیت کوین توسط شخص یا گروهی از افراد با نام مستعار ” ساتوشی ناکاموتو ” ایجاد شده است. اگرچه هنوز دقیقاً مشخص نیست که ساتوشی ناکاموتو کیست ، اما نوآوری های تکنولوژیکی آنها تأثیر بسزایی در نحوه ایجاد و استفاده پول در سراسر جهان داشته است.

اکثر سیستم ها به عنوان دفتر کل توزیع شده عمل می کنند که داده های دیجیتال را ثبت کرده و با استفاده از رمزگذاری از آنها محافظت می کند. این فناوری اغلب در مورد ارزهای رمزنگاری شده کاربرد دارد اما طبیعت غیر متمرکز و ایمن آن نیز آن را به ابزاری قدرتمند برای بسیاری از صنایع دیگر تبدیل کرده است.

یادگیری نحوه استفاده از این فناوری نوآورانه در سناریوهای مختلف بسیار مهم است ، به ویژه با رشد دنیای ارزهای رمزنگاری شده و بهبود راه حل های مبتنی بر بلاک چین.

بلاک چین با حذف نیاز به اعتماد و امنیت پرهزینه ، کارآیی بهتری را ارائه می دهد. علاوه بر این ، یک شبکه غیر متمرکز می تواند به عنوان یک پایگاه داده شفاف پیکربندی شود که در آن همه شرکت کنندگان می توانند آن را مشاهده کنند. به این معنی که فناوری بلاک چین توانایی ایجاد دفتر کل یکپارچه و توزیع شده را فراهم می کند. این فرصت هایی را برای بهبود عملکرد و ایمنی در بسیاری از صنایع و سازمان ها فراهم می کند (مانند: موسسات خیریه ، زنجیره تامین ، مراقبت های بهداشتی و غیره).

امور خیریه

بسیاری از موسسات خیریه در سراسر جهان برای مقابله با چالش های مدیریت منابع ، شفافیت عملیاتی و کنترل موثر تلاش می کنند. فناوری بلاک چین مطمئناً می تواند به این سازمان ها کمک کند تا روند دریافت و مدیریت وجوه از اهداکنندگان را بهبود بخشند.

ما در حال حاضر نمونه های قابل توجهی از فناوری بلاک چین را در امور خیریه گنجانیده ایم. به عنوان مثال ، بنیاد خیریه Blockchain (BCF) Binance ، یک سازمان غیر انتفاعی است که در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای مبارزه با فقر و نابرابری فعالیت می کند و هدف آن فعال کردن امور خیریه است که توسط کاربران بلاک چین در سراسر جهان پشتیبانی می شود.

زنجیره تامین

اکثر شبکه های زنجیره تامین از نظر شفافیت و کارایی با موانع زیادی روبرو هستند زیرا سیستم مدیریت فعلی هنوز بر اساس اعتماد است و از ایجاد یکپارچگی مناسب بین شرکت ها و ذینفعان فاصله دارد. این جایی است که بلاک چین وارد می شود زیرا می توان از آن برای ردیابی کل فرایند ایجاد و توزیع مواد در شبکه زنجیره تامین استفاده کرد. یک پایگاه داده توزیع شده می تواند به منظور ثبت ایمن هرگونه داده مربوط به حمل و نقل و اطمینان از اصالت محصولات و همچنین شفافیت پرداخت ها و نقل و انتقالات ، مناسب باشد.

مراقبت های بهداشتی

تنگناهای عملیاتی ، خطاهای داده و بوروکراسی دغدغه اصلی بخش بهداشت و درمان است. در اینجاست که ایده استفاده از بلاک چین مطرح می شود زیرا موارد استفاده زیادی در مراقبت های بهداشتی از جمله ردیابی داروها از طریق زنجیره تامین و مدیریت داده های بیماران دارد.

علاوه بر این ، بلاکچین ممکن است مزایای امنیتی زیادی برای بیمارستان ها به همراه داشته باشد زیرا این موسسات به دلیل ارزش و قابلیت اطمینان بالای داده های آنها اغلب مورد حمله هکرها قرار می گیرند.

شرکت ها در حال استفاده از بلاک چین به عنوان ابزاری برای ذخیره سوابق سلامت دیجیتال هستند. این راه حل ها می توانند هزینه های کلی را کاهش داده و حریم خصوصی و دقت داده ها را افزایش دهند.

پرداخت هزینه ها

موسیقیدانان ، سازندگان بازی های ویدئویی و به طور کلی هنرمندان به دلیل دزدی دیجیتالی ، رابطه ناعادلانه با آژانس های شخص ثالث برای فروش محصولات خود اغلب برای دریافت دستمزد مورد نیاز خود تلاش می کنند.

از فناوری بلاک چین می توان برای ایجاد بستری استفاده کرد که در آن استعدادهای خلاق سوابق ثابت و شفافی درباره افرادی که از محتوای آنها اجاره ، خرید یا استفاده می کنند داشته باشند. چنین بستری همچنین می تواند پرداخت ها را از طریق قراردادهای هوشمند ، که به سادگی قراردادهای دیجیتالی خودگردان هستند ، تسهیل کند

داوری

فناوری بلاک چین می تواند با مدیریت شبکه ها و فرآیندها به شیوه ای دموکراتیک ، عادلانه و ایمن ، مدیریت را در بخش های مختلف بسیار بهبود بخشد. از سیستم های مبتنی بر بلاک چین می توان به عنوان ابزاری برای از بین بردن تقلب در رای و افزایش اعتماد در طول انتخابات یا سایر مراحل قانونی استفاده کرد. آنها همچنین می توانند به عنوان سلاح های قوی برای مبارزه با فساد و افزایش یکپارچگی داده ها و ردیابی در سناریوهای مختلف از جمع آوری مالیات تا توزیع کمک های مالی استفاده شوند.

روش های پرداخت و برنامه های غیر متمرکز

وقتی صحبت از ارسال پول به سراسر جهان می شود ، فناوری بلاک چین بسیار موثر بوده است. ارسال ارز رمزنگاری شده به دوستان ، خانواده ها و دیگران در سراسر جهان در مقایسه با آنچه بانک های مرکزی و سایر روش های پرداخت ارائه می دهند ارزان تر و سریعتر است.

علاوه بر این ، وب سایت ها و برنامه های کاربردی متمرکز به کاربران کنترل داده های خود را نمی دهند و اغلب با توجه به ارزش واقعی آنها برای پلت فرم به آنها پاداش نمی دهند. در حالی که برنامه های غیر متمرکز که متکی به بلاک چین هستند ، از واسطه استفاده می کنند و به کاربران این امکان را می دهند که از هزینه های کمتر ، مشوق های بهتر و بازده بیشتر معاملات با قابلیت ارسال و دریافت پول دیجیتال برخوردار شوند.

همانطور که ویتالیک بوترین (بنیانگذار ارز اتریوم) یک بار گفت ، راه حل های بلاک چین به افراد اجازه می دهد تا مستقیماً با یکدیگر کار کنند و نیازی به واسطه ها یا سیستم های متمرکز نداشته باشند.

اینترنت اشیاء (IoT)

اینترنت اشیا و بلاک چین با هم یک معادل طبیعی هستند ، زیرا بلاک چین یک فناوری غیر متمرکز است و شبکه های اینترنت اشیا اغلب برای جمع آوری داده ها از منابع متفاوت استفاده می شوند.

بلاک چین به سازمان ها اجازه می دهد تا ثبت دائمی ، تغییر ناپذیر و شفاف دستگاه های IoT ، داده هایی که جمع آوری می کنند و تعاملات بین یکدیگر را حفظ کنند. علاوه بر سایر ویژگی های امنیتی و برنامه های کاربردی ارزهای رمزنگاری شده ، بلاک چین بستری ایده آل برای معاملات ماشین به ماشین (M2M) را نیز فراهم می کند.

همانطور که بلاک چین یک فناوری مبتنی بر تسهیل معاملات دقیق و امن است. منطقی است که آن را با اینترنت اشیا ادغام کنید تا از پاسخگویی ، دقت داده ها و امنیت اطمینان حاصل شود. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها منابع زیادی را در اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین قرار می دهند

جمع بندی  در مورد بلاک چین :

به عنوان یک فناوری توزیع شده ، بلاک چین این پتانسیل را دارد که راههای بهبود یافته ای را برای افزایش امنیت ، شفافیت ، پاسخگویی و کارآیی در اختیار شبکه ها و سازمان ها قرار دهد. فناوری حریم خصوصی را افزایش می دهد و نیاز به اعتماد را برطرف می کند. همچنین یک اینترنت ارزشمند ایجاد می کند که در آن کاربران می توانند معاملات همتا به همتا (P2P) را بدون مرز انجام دهند.

به همین دلیل است که فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده نه تنها برای ماندن ، بلکه پتانسیل بهبود انواع صنایع و جنبه های زندگی از امور مالی ، کشاورزی و داده های بزرگ تا دولت ، رای گیری و قانون را نیز دارند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید