آموزش فارکس

فرانک سوئیس ؛ تمام آنچه باید درباره فرانک سوئیس بدانید

فرانک سوئیس ؛ تمام آنچه باید درباره فرانک سوئیس بدانید : فرانک سوئیس به خصوص در دوره های بحران و عدم اطمینان یکی از پرمصرف ترین ارزهای جهان است. علاوه بر این  به دلیل ثبات سیستم اقتصادی در سوئیس ، توسط بانک های مرکزی به عنوان ارز ذخیره استفاده می شود. بسیاری از مردم در سراسر جهان سپرده یا وام با ارز سوئیس دارند یا حداقل در مورد این احتمال فکر می کنند. اما اگر از خود می پرسید که فرانک سوئیس واقعاً چیست ، چگونه تغییرات بر شما تأثیر می گذارد و چگونه می توانید از حرکت نرخ ارز فرانک سوئیس بهره مند شوید.

فرانک سوئیس چیست؟

(CHF) واحد پول رسمی سوئیس و لیختن اشتاین است واحد پول از از سال 1798 وجود داشته است. نماد آن CHF است. در ابتدا ارزش یک فرانک سوئیس یک و نیم فرانک فرانسه ، یا 6.75 گرم نقره بود. فرانک سوئیس یکی از ثابت ترین ارزهای جهان است. مانند ین ژاپن ، فرانک یک دارایی امن است. این بدان معناست که تقاضا برای فرانک سوئیس در زمان عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی ، تلاطم های ژئوپلیتیکی ، همه گیری ها یا جنگ ها افزایش می یابد.

دلیل وضعیت پناهندگی تا حدودی به این دلیل است که 40٪ فرانک های در گردش با طلا پشتوانه داشتند. اوضاع از سال 2000 تغییراتی داشته است. دقیق تر ، قفل طلای فرانک سوئیس خاتمه یافته است. پس از فروش فعال ، در سال 2005 ، SNB اکنون فقط حدود 1،290 تن طلا یا 20٪ دارایی خود را در اختیار دارد. با وجود این تغییرات هنوز هم یکی از امن ترین دارایی ها در دوره های عدم اطمینان است.

سیاست پولی بانک ملی سوئیس

عامل اصلی محرک نرخ ارز فرانک سوئیس سیاست پولی بانک ملی آن است. در گذشته نشان داده شده است که این سیاست می تواند بسیار غیرقابل پیش بینی باشد. بانک ملی سوئیس برای دستیابی به اهداف تورم محور خود از ابزارهای سیاست پولی استفاده می کند . در زرادخانه بانکهای مرکزی سوئیس ، آنها در حال کاهش و افزایش نرخ بهره و عملیات بازار آزاد هستند. مثالهای زیادی از مداخله بانک ملی سوئیس مانند سال 2011 و 2015 وجود دارد.

پس از آنکه بانکداران مرکزی سوئیس در ژانویه 2015 کف مبادلات نرخ ارز فرانک سوئیس (EUR / CHF) را معرفی کردند ، بسیار تعجب آور است که SNB تصمیم به ابطال آن گرفت. این باعث شد EUR فقط در عرض چند دقیقه با واحد پول سوئیس حدود 30 درصد سقوط کند. با پایان روز ، یورو و فرانک سوئیس 23 درصد کاهش یافت اکثر معامله گران ارز مطمئناً این روز را به یاد دارند. حرکت فرانک فقط در 15 ژانویه بیشتر از کل تغییر روزانه در بیش از 1000 جلسه معاملاتی قبلی بود. تصمیم ناگهانی بانک مرکزی در مورد نرخ ارز ضررهای سنگینی را برای برخی از بازرگانان ایجاد کرد. همچنین منجر به اخلال و حتی ورشکستگی برخی از واسطه های بزرگ مالی شده است. هرکسی که در فرانک سوئیس تجارت ، سرمایه گذاری یا وام دارد باید به خاطر داشته باشد که ممکن است از تغییرات غیرمنتظره بانک ملی سوئیس متعجب شود. بانکداران مرکزی سوئیس سالانه چهار بار در جلسات برنامه ریزی شده گرد هم می آیند و باید از نزدیک این جلسات را کنترل کرد.

احساسات بازار

در طول بحران بدهی منطقه یورو در سال 2011 ، که عمدتا به یونان مرتبط بود ، تقاضا برای CHF به شدت افزایش یافت. در آن زمان ، فرانک نه تنها یک دارایی پناهندگی بود ، بلکه یک گزینه جایگزین منطقه ای برای یورو بود. پس از این بحران ، بانک ملی سوئیس تصمیم گرفت آستانه 1.20 یورو برای هر یورو / CHF تعیین کند که به طور ناگهانی در سال 2015 حذف شد. این منجر به وضعیتی شد که در بالا بحث کردیم. نمونه بحران بدهی در منطقه یورو بی نظیر نیست. در بسیاری از دوره های عدم اطمینان منطقه ای و جهانی ، سرمایه گذاران به آن نگاه می کنند که منجر به افزایش ارزش آن می شود.

به طور کلی ، احساسات بازار تأثیر قابل توجهی در تقاضا دارد. وقتی فعالان بازار مثبت هستند ، ترجیح می دهند سرمایه خود را به سمت دارایی های خطرناک (سهام ، AUD ، NZD و غیره) در جستجوی بازده بالاتر هدایت کنند. از طرف دیگر ، وقتی فعالان بازار نگران باشند ، آنها ایمنی را نسبت به سودآوری انتخاب می کنند. سپس بازرگانان و سرمایه گذاران فروش دارایی های پر خطر را برای خرید دارایی های پناهندگی (اوراق قرضه ، طلا ، فرانک سوئیس ، ین ژاپن و غیره) آغاز می کنند. در عمل ، اغلب بین فرانک سوئیس و دارایی های پرخطری که ذکر کردیم همبستگی معکوس وجود دارد.

اخبار اقتصادی 

ما قبلاً یاد گرفته ایم که تصمیمات بانک ملی سوئیس و احساسات در بازار می تواند تأثیر جدی بر نرخ ارز فرانک سوئیس داشته باشد. علاوه بر این ، برخی از داده های اقتصاد کلان ممکن است بر قیمت ارز سوئیس تأثیر بگذارد ، اگرچه این یک پدیده نادر است. با این حال ، افرادی که در معرض فرانک سوئیس هستند باید تورم ، رشد اقتصادی و بیکاری در سوئیس را کنترل کنند. بسیاری از اخبار اقتصادی در مورد نرخ ارز فرانک سوئیس در جریان معاملات اروپا و اغلب بین ساعت 06:30 تا 09:00 به وقت گرینویچ منتشر می شود.

چرا باید به نرخ ارز اهمیت دهید؟

وام ها

به طور سنتی ، نرخ بهره پایین که توسط بانک مرکزی سوئیس حفظ می شود ، منجر به کاهش نرخ بهره می شود. با این حال ، اکثر مصرف کنندگان درک کاملی از این محصولات و این واقعیت که این نوع اعتبار با ریسک بسیار جدی همراه است. یا ریسکی که فرانک سوئیس در برابر ارزهای محلی افزایش می دهد ، هزینه های وام های ارزی محلی آنها را افزایش می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که اختلافات ارزی نه تنها می تواند مانند این مورد به شما آسیب برساند بلکه به نفع شما نیز خواهد بود. با این حال ، باید کاملاً از ریسک ارزی که می پذیرید آگاه باشید تا در شرایط ناخوشایند پرداخت وام های گران تر قرار نگیرید ، فقط به این دلیل که اختلاف ارز برای شما نامساعد بود و این را در نظر نگرفتید.

نرخ فعلی همچنین ممکن است صاحبان مشاغلی را که با سوئیس تجارت دارند تحریک کند ، زیرا تغییرات نرخ ارز ممکن است بر درآمد و هزینه های شرکت تأثیر بگذارد. اگر کالایی را به سوئیس صادر کنید ، افزایش ارزش فرانک ممکن است تأثیر مثبتی بر درآمد کسب و کار شما داشته باشد. در عین حال ، اگر کالای سوئیسی وارد کنید ، افزایش ارزش آن تأثیر منفی بر هزینه های شما خواهد داشت.

سپرده ها

ایده خوبی است که افرادی که با فرانک سوئیس پس انداز می کنند یا با ارز سوئیس وام دارند ، عملکرد فرانک سوئیس را نیز تحت نظر داشته باشند. زیرا افزایش احتمالی یورو یا واحد پول داخلی در برابر فرانک سوئیس منجر به کاهش ارزش پس انداز آنها در فرانک یا افزایش اضافی ارزش وام خواهد شد.

فرانک سوئیس

سرمایه گذاری و تجارت فرانک سوئیس

طبق آخرین گزارش سه ساله این بانک در مورد پرداخت های بین المللی به بازار ارز ، این ارز 5 درصد از حجم معاملات جهانی ارز را تشکیل می دهد. از دلار آمریکا (88٪) ، یورو (32٪) ، پوند انگلیس (13٪) و دلار استرالیا (7٪) عقب است و با دلار کانادا تقریباً همان سهم 5٪ را دارند . اگر فکر می کنید یورو گران یا ارزان می شود ، می توانید از جفت ارز EUR / CHF استفاده کنید تا بتوانید از این تغییرات استفاده کنید. کسانی که پیش بینی رو به جلو در مورد فرانک سوئیس را انجام می دهند نیز همین است. آنها می توانند از جفت ارزی دلار و فرانک سوئیس (USD / CHF) استفاده کنند.

استراتژی های معاملاتی فرانک سوئیس

برای کمک به شما در پیش بینی موفقیت آمیز فرانک سوئیس و ورود به معامله EUR / CHF و USD / CHF ، باید یک استراتژی تجاری موفق داشته باشید . شما می توانید از شاخص های فنی مختلفی در استراتژی خود استفاده کنید.

با میانگین متحرک روند را پیدا کنید
میانگین متحرک شاخص فنی یکی از شاخص های اساسی و محبوب برای تعیین جهت یک ابزار مالی از جمله EUR / CHF و USD / CHF است. یکی از راه های انجام این کار این است که ببینید آیا قیمت EUR / CHF در بالای میانگین متحرک بسته می شود یا پایین.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمودار CHF باشد ، روند صعودی است
اگر قیمت در نمودار CHF زیر میانگین متحرک باشد ، روند نزولی است
بسته به استراتژی خود می توانید پارامتر دوره متحرک را تغییر دهید تا در مورد جهت کوتاه تر یا بلند مدت EUR / CHF اطلاعات کسب کنید. هرچه دوره کوتاهتر باشد ، تغییرات بیشتری در میانگین متحرک نسبت به قیمت مشاهده خواهید کرد.

از سیگنال های فراکتال استفاده کنید

فراکتال ها شاخصی است که توسط بیل ویلیامز ایجاد شده و به شما کمک می کند تا سطح پشتیبانی و مقاومت کوتاه مدت برای نمودار فرانک سوئیس را که استفاده می کنید ، شناسایی کنید. این فراکتال ها همچنین می توانند به عنوان یک سیگنال تجاری استفاده شوند:

در صورت شکسته شدن آخرین قیمت فرکتال در نمودار CHF ، قیمت احتمالاً افزایش خواهد یافت
در صورت شکسته شدن آخرین پایین ترین فراکتال در نمودار CHF ، قیمت ممکن است افت کند

بهترین ساعت معاملات
در جلسه تجارت اروپا بیشترین فعالیت را دارد. مناسب ترین ساعات معامله برای فرانک سوئیس اگر در طول جلسه اروپا فرصت تجارت ندارید ، دوره دوم که در آن بازارهای اروپا و آمریکا فعالیت می کنند نیز دوره مطلوبی است. در بیشتر موارد ، حجم معاملات قابل توجهی در هر دو دوره وجود خواهد داشت. اگر نمی خواهید در ساعت های ذکر شده تجارت کنید یا امکان تجارت ندارید ، می توانید تجارت فقط با اخبار اقتصادی را انتخاب کنید. تقریباً همه اخبار و رویدادهای جالب مربوط به بازارها را می توانید در تقویم اقتصادی بیابید.

معامله دلار USD / CHF

جفت ارزی USD / CHF تغییرات نرخ دلار به فرانک سوئیس را منعکس می کند ، بنابراین می توانید ببینید که چند فرانک برای خرید یک دلار نیاز دارید. این جفت ارزی جزو جفت های اصلی نیست ، اما در گروه جفت های جزئی یا اصطلاحاً جفت کراس قرار می گیرد.  اگر ارزش USD / CHF 0.92 باشد ، ارزش یک دلار 0.92 فرانک سوئیس است.

بیایید ببینیم معاملات با USD / CHF چه مزایایی دارد:

  • یک سرمایه عالی برای استفاده در زمان عدم اطمینان است.
  • شما می توانید میزان وام خود را در وام ها ، سپرده ها یا مشاغل مربوط به فرانک سوئیس محافظت کنید
  • شما می توانید از نرخ ارز بین دلار و فرانک سوئیس برای جلوگیری از تجارت ، وام ها یا سپرده های خود استفاده کنید
  • شما می توانید نرخ ارز  را 24 ساعت و 5 روز در هفته معامله کنید.
  • می توانید از نوسانات قیمت آن استفاده کنید

معایب آن چیست:

معامله فرانک سوئیس و یورو در بازار فارکس مشروط به داشتن موقعیت های باز یک شبه است.

استفاده از اهرم اگر در هنگام معامله USD / CHF به طور نامعقول استفاده شود ، می تواند خطرناک باشد.

با این حال ، مطمئن باشید که برای حل این مسائل راه حل های ساده ای وجود دارد! به عنوان مثال ، در معاملات خود با USD / CHF استراتژی های دقیق مدیریت ریسک را اعمال کنید و همچنین می توانید یک حساب تجارت اسلامی بدون بهره باز کنید .

هنگام معامله دلار با chf ، بهتر است اخبار اقتصادی و رویدادهای موثر بر جفت ارز USD / CHF را دنبال کنید. در اینجا مهمترین موارد ذکر شده است:

  • تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی فدرال ایالات متحده و بانک ملی سوئیس
  • کنفرانس های خبری FED و بانک مرکزی سوئیس
  • شاخص قیمت مصرف کننده
  • رشد اقتصادی (GDP)
  • بیکاری
  • تراز تجاری
  • خرده فروشی

باید بدانید که USD / CHF در قبال اعلام برخی از این اخبار واکنش تندی نشان نخواهد داد. با این حال ، خوب است که هنگام تجارت فرانک سوئیس ، به ویژه تصمیمات و کنفرانس های مطبوعاتی دو بانک مرکزی  ایالات متحده و بانک ملی سوئیس ، به خاطر داشته باشید.

نتیجه گیری

برای بسیاری از مردم جهان ارز امن است. اغلب اوقات  در مواقع عدم اطمینان مانند بحران مالی ، رکود اقتصادی ، همه گیری ، درگیری مسلحانه و غیره افزایش می یابد. علاوه بر این  یکی از ارزهای ذخیره جهانی است که توسط بانک های مرکزی استفاده می شود.

جستجوهای متداول :

chf واحد پول ایران – واحد پول سوئیس به تومان – قیمت فرانک سوئیس به دلار – قیمت فرانک سوئیس ۱۴۰۰ – واحد پول سوئیس در جدول – ۱۰۰۰ فرانک سوئیس – قیمت فرانک فرانسه در بازار تهران – chf چیست واحد پول – فرانک سوئیس

نماد فرانک سوئیس در فارکس : usd/chf است

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید