آموزش فارکس

دانلود رایگان کتاب شیوه لاک پشت ها برای معامله گران

شیوه لاک پشت ها که نام اصلی آن way of the turtle است کتابی فوق العاده در زمینه معامله گری است که با خواندن آن اطلاعات سودمندی در این حیطه کسب خواهید کرد. نام کتاب از گروهی به نام لاک پشت ها آمده است که نام آن گروه را نیز معامله گر بزرگ، ریچارد دنیس از مزرعه لاک پشت ها گرفته است. ماجرا از این قرار است که ریجارد دنیس به همراه دوست صمیمی اش بیل اکهارت بر سر این موضوع که آیا معامله گران بزرگ، موفق به دنیا می آیند یا تربیت می شوند شرط بندی کرده بودند. بیل اعتقاد داشت که خصلت معامله گری، ذاتی است و نه اکتسابی اما ریچارد معتقد بود که می توان معامله گر موفق تربیت کرد و گفت همانگونه که در سنگاپور لاک پشت پرورش می دهند، من هم معامله گر پرورش می دهم. از این رو گروه تحت آموزش خود را لاک پشت ها نامید. در خلاصه کتاب شیوه ی لاک پشت ها علاوه بر اینکه استراتژی معاملاتی لاک پشت ها شرح داده شده است، مسائل ذهنی و بعد عاطفی و روحی معامله گران را نیز به خوبی بیان کرده است.

دانلود رایگان کتاب شیوه لاک پشت ها pdf

اعتیاد به ریسک

برای بسیاری از مردم درک تفاوت سرمایه گذاران و معامله گران دشوار است. زیرا رفتارهای بیشتر کسانی که خود را سرمایه گذار می دانند شبیه معامله گران است. سرمایه گذاران کسانی هستند که چیزهایی را به این امید خریداری می کنند که پس از گذشت زمان معینی مثلا چند سال ارزشمندتر شده و به سرمایه شان افزوده شود. آنها چیزهای واقعی می خرند، مانند وارن بافت که سرمایه گذار است و شرکت ها را می خرد. معامله گران چیزهای فیزیکی مانند شرکت ها، طلا، نقره و … را نمی خرند. آن ها خریدار سهام، قراردادهای آتی و اختیار معامله هستند و به کیفیت سیستم مدیریت، چشم انداز و غیره اهمیت نمی دهند و فقط قیمت برایشان مهم است. درحقیقت آن ها ریسک را خرید و فروش می کنند.

بعضی معامله گران که به آن ها اسکالپر می گویند تلاش می کنند تا با معاملات کوتاه مدت و پی در پی، اسپرد بین خرید و فروش را به دست آورند (تفاوت بین قیمت عرضه و تقاضا) که در واقع این ها متصدیان کوتاه مدتی هستند که ریسک نقدینگی را معامله می کنند. نوع دیگری از این نوع معامله گری آربیتراژ نامیده می شود. این روش مستلزم معامله نقدی یک بازار برای نقد کردن بازار دیگر است. سفته باز یا معامله گران موقعیتی (پوزیشن تریدرها) کسانی هستند که از تغییرات قیمت سود کسب می کنند. این معامله گران ابتدا خرید کرده و در صورت افزایش قیمت می فروشد یا ابتدا می فروشند و سپس با کاهش قیمت دوباره خرید را انجام می دهند.

در معاملات فارکس نکات زیادی وجود دارد که شما از آن بی اطلاع هستید پس اگر علاقه مند به یادگیری و آموزش فارکس هستید، حتما با ما تماس بگیرید

رام کردن ذهن لاک پشت ها

سال ها نظریه اقتصادی و مالی بر مبنای تئوری عملگر منطقی بود. این تئوری بیان می دارد که افراد عقلانی و منطقی عمل می کنند. اما بعدها محققان دانشگاهی بر اثر شواهد زیادی کشف کردند که بیش تر افراد بر اساس منطق عمل نمی کنند. در شیوه ی لاک پشت ها حرکاتی از بازار شناسایی می شوند که فرصت های نشأت گرفته از ویژگی استوار انسانی را به خوبی نشان می دهند. در ادامه برخی از تعصبات شناختی که بر معاملات تأثیر می گذارند آمده است:

زیان گریزی: گرایشی است که با آن افراد به جای تمرکز بر کسب سود، به شدت به ضرر نکردن فکر می کنند. از نظر معاملاتی، زیان گریزی بر روی توانایی فردی در پیروی از سیستم معاملاتی مکانیکی تأثیر می گذارد و باعث می شود که خروج از معامله برای معامله گر بسیار دردناک باشد.

تعصب به نتیجه گرایی: در تعصب به جای آنکه کیفیت یک تصمیم مهم باشد تصمیم را با نتیجه آن قضاوت می کنند. افراد به جای اینکه به کیفیت خود تصمیم توجه کنند، تأکید بیش از حد بر روی آنچه در واقع رخ داده است داشته باشند.

تعصب تازه گرایی: باعث می شود که افراد تمایل بیشتری به داده ها و تجربه های جدیدتر داشته باشند. معامله ای که دیروز انجام شده نسبت به معاملاتی که هفته گذشته یا سال گذشته انجام شده است اهمیت بیشتری دارد.

لنگر انداختن یا تکیه گاه: تمایل افراد به اتکاء بیش از حد به اطلاعات در دسترس، هنگام تصمیم گیری در مورد موضوعاتی است که در مورد آنها قطعیت کاملی ندارند

روش های بسیاری برای کسب درآمد در معامله وجود دارد. یکی از این روش ها پیروی از روند است. در سبک پیروی روند، معامله گر بر روی حرکات بزرگ قیمت در بازه های چند ماهه سرمایه گذاری می کند. پیروان روند زمانی وارد معامله می شوند که بازار در بالاترین یا پایین ترین مقدار خود در بین داده های گذشته قرار داشته باشد. روش بعدی، معاملات خلاف روند است که بر عکس استراتژی پیرو روند عمل می کند. یعنی زمانی سود کسب می کند که بازار دارای روند نیست. معامله گران پیرو این استراتژی زمانی که بازار قله های جدیدی را ایجاد نمی کند، به جای خرید، فروش هایی کوتاه مدت در نزدیکی همان قله ها انجام می دهد. زیرا معتقدند که بیشتر شکست های قله های جدید منجر به روند نمی شوند

 

حمایت و مقاومت

به طور کلی حمایت و مقاومت گرایش قیمت ها به فراتر نرفتن از سطوح قبلی قیمت است. مفهوم حمایت و مقاومت نیز همانند بسیاری از جنبه های معامله گری یک ساختار شکننده است نه یک قانون سفت و سخت. تضمینی وجود ندارد که قیمت ها از قله ها و کف های قبل عبور کنند. آنها فقط تمایل به این کار دارند. تضمینی نیست که قیمت به طور دقیق بر روی مقدار کف یا سقفی عکس العمل نشان بدهد

معیار اندازه گیری ریسک

همه می خواهند با سطح مشخصی از ریسک، حداکثر درآمد را به دست آورند یا برای سطح خاصی از درآمد، حداقل ریسک را متحمل شوند. به دلیل وجود انواع مختلف ریسک روش های متفاوتی برای اندازه گیری آن وجود دارد. بیشتر معامله گران نگران ۴ ریسک اصلی هستند :

افت سرمایه: زنجیره ای از ضررها که باعث کاهش پول نقد در حساب معاملاتی می شود

سودهای کم: دوره هایی که در آن ها سود ها به قدری کم هستند که شخص حتی برای گذران زندگی نیز پول به دست نمی آورند

شوک قیمت: حرکت های ناگهانی در یک یا چند بازار که به ضررهای غیرقابل جبران می انجامد

مرگ سیستم: ایجاد تغییر در پویایی بازار که موجب می شود سیستمی که پیش تر سودآور بوده است شروع به ضرر دادن کند

روش های زیادی برای کمی کردن ریسک وجود دارد که راهی است برای سنجش مقدار استرسی که ممکن است در زمان معامله با یک سیستم خاص با آن مواجه شوید. چند معیار معمول به شرح زیر است :

  1. حداکثر ریزش : عددی است که حداکثر درصد ضرر از بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه بعدی در طول تست را نشان می دهد
  2. طولانی ترین ریزش : طولانی ترین بازه زمانی از یک قله قیمت تا قله جدید بعدی است. این معیاری است برای مدتی که طول می کشد تا بعد از یک دوره ضرر سرمایه دوباره حداکثر شود.
  3. انحراف معیار سودها : معیاری برای سنجش پراکندگی سودها است. اگر انحراف معیار سودها کم باشد نشان می دهد که بیشتر سودها نزدیک به میانگین هستند و انحراف معیار بالا نشان می دهد که سودها ماه به ماه متفاوت تر شده اند

کتاب شیوه ی لاک پشت ها – مدیریت سرمایه و ریسک

مدیریت سرمایه هنر نگه داشتن ریسک تباهی سرمایه در سطحی قابل قبول است درحالیکه سود بالقوه حداکثر شود. این حداکثر کردن سود با انتخاب تعداد مناسب سهام یا قراردادهای معامله (اندازه معامله) و محدود کردن حجم مجموع پوزیشن برای کنترل شوک قیمت انجام می شود.

کتاب شیوه ی لاک پشت ها-  بلوک ساختاری

کتاب شیوه ی لاک پشت ها: بلوک های ساختاری ابزارهایی هستند که حالات مختلف بازار را نشان می دهند. در این بخش به بلوک های ساختاری اشاره می شود که زمان تغییر حالات بازار از حالت بدون روند به حالت رونددار و برعکس نشان می دهد. به عبارت دیگر آنها زمان آغاز یک روند و زمان پایان آن را نشان می دهند

شکست ها (گریزها) این وضعیت زمانی رخ می دهد که قیمت برای تعداد مشخصی از روزها از بالاترین اوج یا پایین ترین کف فراتر رود.

میانگین متحرک: این ابزار به طور مداوم میانگین های قیمت را برای تعداد روزهای مشخصی محاسبه می کند. به آنها متحرک گفته می شود زیرا آنها هر روز محاسبه شده و مقدار آنها با قیمت های جدید بالا و پایین می شود.

کانال های نوسان پذیر این کانال ها با اضافه کردن مقدار مشخصی از قیمت به میانگین متحرک ساخته می شوند.

خروج های مبتنی بر زمان: ساده ترین خروج های ممکن هستند. یعنی در یک زمان خاص و از پیش تعیین شده باید از بازار خارج شد. به عنوان مثال پس از ۱۰ روز یا ۸۰ روز.

نگاهی ساده به گذشته: این موضوع شامل مقایسه قیمت کنونی با قیمت گذشته برخی از دوره های قبلی اخیر است.

برخی سیستم های معاملاتی لاک پشت ها که به عنوان سیستم های پیرو بلند مدت شناخته می شوند عبارتند از: شکست کانال ATR ، شکست بولینگر، روند دانکیان، روند دانکیان با خروج مبتنی بر زمان و میانگین متحرک دوگانه.

دلایل تفاوت نتایج واقعی با نتایج تست ها

غالباً این مسئله در به کارگیری سیستم های معاملاتی به وجود می آید که نتایج و عملکرد سیستم ها در معاملات واقعی بسیار ضعیف تر از شبیه سازی با داده های گذشته است. چهار عامل اصلی تفاوت بین نتایج تست بر روی داده های گذشته و معاملات واقعی را شرح می دهد:

اثرات معامله گر : زمانی که در گذشته از یک روش به خصوص پول زیادی به دست آمده باشد، احتمال اینکه معامله گران دیگر این مسئله را متوجه شده و از ایده های مشابه استفاده کنند افزایش یافته و موجب می شود که شانس این روش مانند گذشته دیگر سودآور نباشد نیز افزایش پیدا می کند.

اثرات اتفاقات تصادفی : ممکن است که تست بر روی داده های گذشته عملکرد بهتری را نسبت به معاملات اصلی نشان دهد که می تواند فقط به دلیل اتفاقات تصادفی باشد.

تناقض در بهینه سازی : تشخیص یک پارامتر خاص مانند انتخاب یک میانگین متحرک ۲۵ روزه به جای میانگین متحرک ۳۰ روزه ارزش پیش بینی بک تست را کاهش می دهد.

انتشار اخبار بد، زمان و شانس از جمله اتفاقات تصادفی هستند که بر نتایج سیستم معاملاتی اثر می گذارد

کتاب شیوه ی لاک پشت ها حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توان دقت و درستی پیش بینی تست ها را افزایش داد و به بهترین تخمین ممکن رسید. برای این کار باید پایه ی آماری که برای تست انتخاب می کنیم ویژگی هایی داشته باشد. اول اینکه تست هایی که بر روی تعداد بازارهای بیشتری اجرا می شوند، با احتمال بالاتری شامل حالت های مختلف نوسانی و رونددار هستند. یعنی اگر به یک نمونه به اندازه کافی بزرگ از معاملات گذشته برای یک استراتژی خاص نگاه کنید می توانید نتایج مربوط به عملکرد احتمالی آینده این استراتژی را مجسم نمایید. دوم مدت زمان انجام تست است. تست های اجرا شده طی دوره های طولانی مدت، حالت های بیشتری از بازار را در بر می گیرند و به احتمال زیاد شامل بخش هایی از گذشته خواهند بود که نمایانگر آینده اند. یکی دیگر از ویژگی های انجام یک ارزیابی مناسب، داشتن معیارهای پایدار برای تست می باشد. به معیاری پایدار گفته می شود که تغییر یک بخش کوچک از مجموعه داده ها، آن معیار را به میزان قابل توجهی تغییر ندهد. به همین دلیل باید معیارهایی که برای اندازه گیری ریسک و سود به کار برده می شود به معیارهای پایدار تبدیل شوند.

کتاب شیوه ی لاک پشت ها – قوانین اصلی

بازارها : اول باید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید خرید و فروش شود. یا اساساً در کدام بازار باید معامله کرد. اگر تعداد بازارهای مورد معامله بسیار کم باشد به میزان زیادی شانس خود را برای معامله کردن یک روند کاهش دهید. با این حال نباید در بازارهایی معامله کنید که حجم معاملات بسیار کمی دارند یا روند خوبی ندارند.

مشخص کردن اندازه پوزیشن : چه مقدار خرید یا فروش شود

اندازه پوزیشن هم بر روی تنوع و هم بر مدیریت سرمایه تأثیر می گذارد. تنوع، تلاشی برای پخش کردن ریسک بر روی سهام مختلف است و موجب افزایش فرصت ها برای گرفتن معاملات موفق و افزایش سود می شود

نقاط ورود : زمان ورود به معامله

کتاب شیوه ی لاک پشت ها: تصمیم در مورد زمان خرید یا فروش اغلب تصمیم ورود نامیده می شود. سیستم های خودکار سیگنال های ورودی را به شکلی ایجاد می کنند که قیمت دقیق و شرایط بازار برای ورود به معامله مشخص باشد.

نقاط توقف : چه موقع باید از معاملات ضررده خارج شد

بر اساس قوانین سیستم خروج از پوزیشن بازنده، حیاتی است. معامله گرانی که جلوی ضررشان را نگیرند در بلند مدت موفق نخواهند بود. مهم ترین مسئله در متوقف کردن ضررها این است که پیش از ورود به پوزیشن، نقاط خروج خود را از پیش تعریف کنید

نقاط خروج : چه موقع باید از معاملات سودآور خارج شد

زمان خروج از معاملات سودآور برای سودآوری سیستم بسیار حیاتی است. هر سیستم معاملاتی که بر خروج از موقعیت های سودآور نمی پردازد یک سیستم کامل نیست.

تاکتیک ها : چگونه باید خرید و فروش ها را انجام داد

اگر یک سیستم معاملاتی سودآور داشته باشید و با اعتقاد راسخ از آن پیروی کنید، معاملات تان سودآور خواهد بود و این سیستم کمک می کند تا از کشمکش های عاطفی که به ناچار از ضررها یا سودهای بزرگ حاصل می شود نجات پیدا کنید

جمع بندی

سیستم معاملاتی که لاک پشت ها از آن استفاده می کردند، یک سیستم معاملاتی کامل بود که همه جوانب یک سرمایه گذاری موفق را در بر می گیرد و با ارائه یک سیستم مکانیکی موفق از معامله گری، افراد عادی را به معامله گران افسانه ای تبدیل می کند

 

همچنین بخوانید :

معرفی لیست نهادهای نظارتی مالی در سراسر جهان

مستند کد های وال استریت ( دوبله فارسی )

در معاملات فارکس باید صبور باشید

 

6 دیدگاه

  1. سلام وقت به خیر
    ممنون بابت به اشتراک گذاشتن خلاصه کتاب
    پی دی اف ترجمه فارسی کتاب را ممنون میشم برام ایمیل کنید چطور هر کاری کردم نتونستم اون رو در سایتون پیدا کنم ** با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید