آموزش فارکس

راهنمای بهترین روش های سرمایه گذاری آنلاین سال 1402

سرمایه گذاری آنلاین – همه ما خواهان بهره مندی بیشتر از پول خود هستیم ، برای ارتقا سبک زندگی ، تعطیلات ، خرید ماشین جدید یا برنامه ریزی برای بازنشستگی. اگرچه به عنوان یک مبتدی عمومی ، تصمیم گیری در مورد محل شروع سرمایه گذاری کاملاً یک چالش است. گزینه های زیادی وجود دارد و هنگامی که به این تعداد روش سرمایه گذاری نگاه می کنید ممکن است گیج شوید ، قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک بیشتر به شما مناسب است در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. حقیقت این است که دانستن اینکه چگونه امروز از پول خود برای بدست آوردن درآمد بیشتر در آینده استفاده کنید ، راهی عالی برای اطمینان از آینده ای با امنیت اقتصادی است. صرف بیکار ماندن سرمایه در حساب بانکی به شما کمک نخواهد کرد که در درازمدت پس انداز و رشد کنید. به همین دلیل است که فکر کردن در مورد سرمایه گذاری در اسرع وقت بسیار مهم است.

راهنمای بهترین راه های سرمایه گذاری آنلاین 

خبر خوب این است که چندین روش سرمایه گذاری اکنون برای مبتدیان در دسترس است. در سراسر جهان ، طیف گسترده ای از روش های سرمایه گذاری آنلاین وجود دارد که در مقایسه با گذشته در دسترس هستند. در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به بهترین روش های سرمایه گذاری پول ، برخی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای مبتدیان و نحوه انجام این کار. اما ، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کجا سرمایه گذاری کنید ، باید بدانید سرمایه گذاری چیست.

سرمایه گذاری آنلاین

سرمایه گذاری را تعریف کنید؟

سرمایه گذاری صرفاً قرار دادن پول شما در دارایی با هدف ایجاد درآمد اضافی از این دارایی ها ، با افزایش ارزش آنها در آینده است. برای مثال فقط املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. اگر خانه ای را به قصد اجاره آن خریداری کنید ، این یک دارایی درآمدزا است. اگر خانه ای را به قصد نوسازی و فروش آن با قیمت بالاتر خریداری کنید ، این سرمایه گذاری در دارایی هایی است که ارزش آنها بالا رفته است.

همان که برای سرمایه گذاری در سهام به سادگی یک قطعه کوچک از یک شرکت است. اگر این شرکت سود سهامداران خود را پرداخت کند ، این نوعی از درآمد سرمایه گذاری است. همچنین می توانید سهام خود را بفروشید اگر قیمت سهام شرکت بالا رود و در این صورت سود هم خواهید برد.

وقتی صحبت از بهترین روش های سرمایه گذاری می شود ، دامنه وسیعی از دارایی ها برای انتخاب وجود دارد ، از جمله سهام ، شاخص ها ، ETF ، اوراق قرضه ، کالاها ، ارزها ، ارزهای رمزپایه ، املاک و مستغلات و غیره.

چرا باید به جای منجمد کردن پول ، سرمایه گذاری کنید؟

موضوع سرمایه گذاری آنلاین برای مبتدیان معمولاً با این سوال آغاز می شود چرا من اصلاً باید سرمایه گذاری کنم؟ پاسخ ساده این است: ثروت خود را بسازید.

اکثر ما متوجه شده ایم که قیمت ها ثابت نمی مانند اگر در مورد هزینه بالای مواد اولیه در سال های اخیر ، یا بیرون غذا یا مسافرت صحبت کنیم ، به نظر می رسد گرانتر از پنج یا ده سال پیش است. این تورم است نرخی که به مرور قیمت کالاها و خدمات افزایش می یابد. چالش موضوع این است که ارزش پول شما در حساب بانکی با گذشت زمان کاهش می یابد. سبد کالاها و خدماتی که می توانستید با 100 تومان خریداری کنید 10 سال پیش بسیار بیشتر از امروز بود. به همین ترتیب ، با افزایش قیمت کالاها و خدمات سبد محصولات کوچک را خریداری می کند.

سود سرمایه گذاری پول این است که می توانید بازدهی بالاتر از نرخ تورم بدست آورید ، به این معنی که پول شما با همان نرخ (یا در حالت ایده آل ، نرخ بالاتر) از هزینه زندگی افزایش می یابد. متاسفانه امروزه اکثر حساب های بانکی نرخ بهره بالایی ارائه نمی دهند ، بنابراین وقتی پول خود را سرمایه گذاری می کنید ، می خواهید آن را در پروژه هایی قرار دهید که امکان کسب نرخ بازده بالا را دارند ، تا به مرور ثروت خود را افزایش دهید.

سرمایه گذاری آنلاین برای مبتدیان: قدرت بازدهی مرکب

بنابراین ، وقتی صحبت از سرمایه گذاری آنلاین می شود واقعاً چگونه کار می کنند؟ به زبان ساده ، هر سرمایه گذاری دارای نرخ بازده یا نرخ افزایش ارزش سرمایه گذاری در طول زمان است.

یکی از بزرگترین مزایای پس انداز و سرمایه گذاری توانایی کسب بازده مرکب است. هرچه نرخ بازده در طول زمان بیشتر باشد ، سریعتر سرمایه گذاری شما رشد خواهد کرد. یکی از بزرگترین تفاوت های پس انداز و سرمایه گذاری فعال این است که البته با این فرض که شما از تکنیک های مدیریت ریسک و پول خوب استفاده می کنید ، بازدهی بیشتری بازده دارد .

همانطور که از نامش پیداست ، یک حساب پس انداز به شما کمک می کند در پس انداز پول صرفه جویی کنید یا آن را برای یک روز سیاه ذخیره کنید. از طرف دیگر ، سرمایه گذاری متمرکز بر این است که سعی کنید با قرار دادن پول شما در تعدادی از وسایل نقلیه سرمایه گذاری ، پولتان را رشد دهید که فکر می کنید ارزش آنها با گذشت زمان افزایش می یابد.

تعدادی ابزار مالی وجود دارد که مبتدیان می توانند برای افزایش ثروت خود از جمله سهام ، اوراق قرضه ، ETF ، فارکس ، CFD ، کالاها و ارزهای رمزپایه استفاده کنند. بیشتر این گزینه ها پتانسیل دستیابی به نرخ بازده بسیار بالاتر از حساب پس انداز را دارند. با این حال ، لازم به یادآوری است که آنها همچنین دارای درجات مختلفی از خطرات هستند.

افراد به انواع مختلفی از جمله ایجاد ثروت طولانی مدت ، برنامه ریزی برای بازنشستگی ، دستیابی به اهداف مالی یا صرفاً افزودن بیشتر به درآمد قابل استفاده خود ، سرمایه گذاری می کنند. برخی از محصولات سرمایه گذاری دارای مزایای مالیاتی هستند که به معنای سود مضاعف پس انداز مالیاتی و سود سرمایه است.

 

زمان بندی بازار: چه بازدهی از سرمایه گذاری آنلاین را می توانید انتظار داشته باشید؟

یکی از بزرگترین چالش های مبتدیانی که یاد می گیرند سرمایه گذاری کنند ، یادگیری انتظاراتشان است. عناوین رسانه ای بسیاری وجود دارد ، نیازی به ذکر موفقیت و داستان های ترسناک نیست ، که از بازار یا سرمایه گذاری صعودی یا سقوط یک شبه به ما می گوید. این می تواند بسیاری از سرمایه گذاران جدید را به این باور برساند که برای موفقیت در سرمایه گذاری نیاز به زمان بندی در بازار دارند و دقیقاً در زمان مناسب خرید و فروش می کنند.

حقیقت این است که بازارها به صورت چرخه ای حرکت می کنند. با گذشت زمان ، بهره وری رشد می کند، فناوری بهبود می یابد ، شرکت ها کارآمدتر می شوند و مردم بر اساس نوآوری های گذشته کار می کنند. این امر منجر به پیشرفت شرکت ها در طول زمان می شود.

در همان زمان ، یک چرخه بدهی منظم وجود دارد ، زیرا بازارها یک دوره رشد را تجربه می کنند ، به دنبال آن انقباض یا رکود . به طور کلی ، اوج نرخ بهره در طول دوره رشد پس از دوره کاهش مجدداً تنظیم می شود ، و این باعث تشویق رشد بیشتر می شود و باعث می شود چرخه از نو شروع شود. این چرخه هر 5-8 سال اتفاق می افتد ، به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران احساس می کنند که بازار دائماً در حال رونق و آشفته است.

به عنوان یک سرمایه گذار ، این بدان معناست که درک این مهم است که بازارها به طور مداوم افزایش و افت می کنند. با این حال ، وقتی این را فهمیدید ، می توانید دیگر نگران این نباشید که بخواهید سرمایه گذاری خود را کاملاً زمان بندی کنید و در عوض خرید و فروش را برای مدت طولانی متمرکز کنید. به طور کلی ، بازارها در بلند مدت در حال افزایش هستند ، این بدان معناست که سودهای بلند مدت در فراز و فرودهای کوتاه مدت زنده می مانند.

 

چه مقدار پول باید سرمایه گذاری آنلاین کنید؟

این به سه عامل اصلی بستگی دارد:

  1. اهداف مالی شما
  2. چقدر می توانید از عهده سرمایه گذاری آنلاین برآیید
  3. توانایی شما در پذیرفتن ریسک های سرمایه گذاری آنلاین

به عنوان یک قانون کلی ، بیشتر افراد باید با در نظر گرفتن بازنشستگی سرمایه گذاری کنند. اگرچه بسیاری از کشورهای غربی از سیستم بازنشستگی برای افرادی که بازنشسته می شوند استفاده می کنند ، اما این طرح ها از جذابیت کمتری برخوردار می شوند – به دلیل تورم ، مقدار موجود برای بازنشستگان کم ارزش است و در بسیاری از کشورها به طور مداوم حداقل سن دسترسی به این مستمری در حال افزایش است.

علاوه بر این ، با سطح بالایی از بدهی های ملی و سالخوردگی جمعیت در بسیاری از کشورها ، برخی از کارشناسان در مورد اینکه آیا بازنشستگی دولت تا 30 سال دیگر وجود دارد ، تردید دارند ، این بدان معنی است که اگر شما یک سرمایه گذار جوان باشید. با این حال ، حتی اگر هنگام بازنشستگی در دسترس شما باشد ، مهم است که بررسی کنید آیا شما را در سبک زندگی مورد نظر خود نگه می دارد یا خیر. آیا می خواهید در دوران بازنشستگی سفر کنید ، یا از نظر اقتصادی به فرزندان و نوه های خود کمک کنید؟ در این صورت ، ممکن است اتکا به حقوق بازنشستگی برای شما کافی نباشد.

 

  • اهداف مالی خود را روشن کنید
  • برای رسیدن به آن یک بازه زمانی انتخاب کنید
  • پس از دستیابی به یک هدف و بازه زمانی ، می توانید مقدار اختصاصی برای سرمایه گذاری در ماه یا سال را برای تخصیص اعتبار کافی برای رسیدن به هدف خود محاسبه کنید.

چقدر می توانید سرمایه گذاری آنلاین کنید؟

بسیاری از سرمایه گذاران 5٪ یا 10٪ درآمد خالص را به عنوان نقطه شروع توصیه می کنند. اما چرا همه پول خود را سرمایه گذاری نکنید؟

اگرچه از نظر تئوری ممکن است خوب به نظر برسد ، اما واقعیت این است که شما نه تنها برای هزینه های روزمره و تجملات به این پول نیاز دارید ، بلکه برای موارد اضطراری نیز نیاز به بودجه دارید. اگرچه می توانید دارایی خود را بفروشید تا در صورت نیاز به پول نقد اضافی دست پیدا کنید ، اما بهتر است اجازه دهید این سرمایه گذاری ها رشد کنند.

بسته به عادت های فعلی هزینه های شما ، 5-10٪ ممکن است احساس غیرممکن باشد ، بنابراین یک نقطه شروع خوب این است که شروع به ردیابی هزینه های فعلی خود کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید برای سرمایه گذاری کاهش دهید. آیا اشتراک و عضویت دارید که هرگز استفاده نمی کنید؟ آیا به جای خوردن وعده های غذایی در خانه ، زیاد بیرون از خانه غذا می خورید؟ آیا عادت دارید به جای استفاده از آنچه در گذشته دارید ، چیزهایی را که نیازی به آن نیستید خریداری کنید؟ این می تواند به شما کمک کند تا این عادت ها را شناسایی و کاهش دهید و پول مورد نیاز برای شروع دستیابی به اهداف سرمایه گذاری خود را آزاد کنید.

معاملات سهام برای مبتدیان

چه ریسک های سرمایه گذاری آنلاین را می توانید بپذیرید؟

جنبه بعدی که باید در نظر گرفت تحمل ریسک یا توانایی ریسک پذیری شماست. این امر معمولاً به عواملی مانند درآمد فعلی ، پس انداز ، هزینه ها ، تعهدات مالی شما (مانند پرداخت وام مسکن) ، اینکه آیا به یک فرد وابسته مالی بستگی دارید و همچنین اینکه آیا پوشش بیمه زندگی و بهداشت دارید ، بستگی دارد.

فردی که تمام وقت کار می کند اما هنوز در خانه خانوادگی زندگی می کند تا پس انداز کند و برای خرید خانه صرفه جویی می کند ، احتمالاً بالاترین تحمل خطر را دارد. از آنجا که هزینه های کمتری دارند ، درآمد اختیاری بیشتری دارند که می تواند به سمت سرمایه گذاری باشد. از آنجا که آنها افراد دیگر را مادی نمی کنند ، اگر یک افت کوتاه مدت در بازار ایجاد شود که برای آنها هزینه زیادی دارد ، آنها به راحتی می توانند از این شرایط خلاص شوند.

در مقابل ، شخصی که تنها منبع درآمد خانواده وی است مجموعه ای از تعهدات مالی دارد که احتمالاً به این معنی است که تحمل خطر بسیار کمتری دارند. برای آنها ، اگر مشکلی پیش بیاید مشکل بسیار بزرگتری است ، زیرا نه تنها درآمد اضافی برای بازگشت به جای دیگر وجود ندارد ، بلکه ممکن است افراد زیادی باشند که درآمد آنها به آن بستگی دارد. به همین دلیل ، آنها احتمالاً سرمایه گذاری کمتری انجام می دهند تا همیشه بتوانند مقداری پول نقد برای موارد اضطراری نگه دارند.

چارچوب های زمانی سرمایه گذاری همچنین می تواند بر تحمل ریسک شما تأثیر بگذارد. همانطور که قبلاً بحث کردیم ، در حالی که بازارهای مالی با گذشت زمان در حال افزایش هستند ، رکودها و اختلالات کوتاه مدت وجود دارد. اگر چند سال قبل از نیاز به بودجه فرصت دارید ، می توانید نمونه کارهای خود را در معرض گزینه های سرمایه گذاری با ریسک بالا و پاداش بالا قرار دهید. نسل های جوان که دهه ها از رسیدن به سن بازنشستگی فاصله دارند ، می توانند خطرات بیشتری را بپذیرند. این شامل یک استراتژی سرمایه گذاری با ریسک بالا با بازده بالاتر خواهد بود.

هر چه پیرتر می شوید ، ممکن است استراتژی شما برای بازدهی کمتر به سرمایه گذاری کمتری تغییر کند. بازارهای ارز و کالاها بسیار مایع هستند و عمدتا محیطی پایدار برای تجار بین 30 تا 60 سال هستند. همچنین ممکن است زمان خوبی باشد که برای کاهش سهام خود انتخاب می کنید. به یاد داشته باشید که هیچ فرمول مشخصی در اینجا وجود ندارد. همه اینها به پول فعلی ، اهداف بلند مدت سرمایه گذاری مالی و تحمل ریسک شما بستگی دارد.

به زبان ساده ، شخصی که با یک دوره زمانی 30 ساله سرمایه گذاری می کند می تواند صبر کند و از سودهای تجمعی که در طول زمان به دست می آورد لذت ببرد. با این حال ، کسی با هدف 5 ساله ممکن است بخواهد سرمایه گذاری “مطمئن تر” را انتخاب کند – که به احتمال زیاد رشد یکسانی از نظر ارزش نخواهد داشت ، اما در کوتاه مدت نیز روند صعودی ثابت دارد ، به جای اینکه خطر سقوط بالقوه را به خطر بیندازد.

اگر نگران خطرات سرمایه گذاری بصورت آنلاین هستید ، یکی از بهترین روش ها برای آزمایش این کار استفاده از حساب تجارت آزمایشی است . با استفاده از یک حساب آزمایشی ، می توانید به داده های بازار زنده دسترسی پیدا کنید و از یک تجارت واقعی و بستر سرمایه گذاری بدون ریسک استفاده کنید. به جای سرمایه گذاری پول خود ، مانده حساب مجازی خواهید داشت که می توانید سرمایه گذاری را یاد بگیرید و نحوه استفاده را بیاموزید!

در مورد سرمایه گذاری برای مبتدیان ، به دلیل قدرت بازده تجمعی ، همیشه بهتر است که سرمایه گذاری را در اسرع وقت شروع کنید. با این حال ، اگر هنوز شروع به کار نکرده اید ، وحشت نکنید – دومین زمان مناسب برای سرمایه گذاری امروز است. به زبان ساده: هرچه سریعتر شروع کنید ، سریعتر می توانید از مزایای بازده مرکب استفاده کرده و مدت زمان بیشتری اجازه می دهید که این پول جمع شود.

در مورد صرفه جویی در هزینه کافی برای سرمایه گذاری ، همیشه بهتر است صندوق اضطراری را کنار بگذارید ، در صورت بروز اتفاق غیر منتظره. این میزان برای هر شخص بسته به تحمل ریسک و وضعیت مالی شما متفاوت خواهد بود ، اما سه ماه هزینه زندگی مبلغ خوبی است. اگر به مدت سه ماه پس انداز کافی برای تأمین هزینه خود کرده اید ، شاید زمان خوبی باشد تا به فکر استفاده بهتر از پول خود باشید.

 

سرمایه گذاری آنلاین در سهام

سهام نشان دهنده مالکیت بخشی یا سهام شرکت سهامی عام است. از آنجا که شما سهام شرکت دارید ، از سهام بعضا “مالکیت” یاد می شود. شرکت ها سهام را به عنوان ابزاری برای تأمین اعتبار فعالیت های تجاری برنامه ریزی شده منتشر می کنند. هنگام خرید سهام ، به یکی از صاحبان آن شرکت تبدیل می شوید ، به این معنی که ادعای سود و دارایی شرکت را دارید. ارزش سهام مربوط به عملکرد شرکت است. به طور کلی ، اگر تجارت خوب پیش برود ، قیمت سهام بالا می رود. اگر شرکت عملکرد ضعیفی داشته باشد ، قیمت سهام سقوط خواهد کرد. به عنوان یک قاعده کلی ، بورس سهام به طور کلی با گذشت زمان افزایش می یابد ، اما شرکت ها و سهام انفرادی می توانند نزول کنند یا حتی شکست بخورند.

به طور بالقوه می توان از طریق سهام درآمد کسب کرد ، دو راه وجود دارد. اگر وقتی قیمت ها پایین است سهام بخرید و وقتی قیمت ها بالا می رود بفروشید ، سود کسب خواهید کرد. این به عنوان افزایش سرمایه شناخته می شود. برای این منظور ، سرمایه گذاران در تلاشند تا شرکتهای با رشد سریع را شناسایی کنند. راه دیگر کسب سود پرداخت سود سهام است. هنگام خرید سهام یک شرکت ، حق دریافت سهمی از سود حاصل از آن شرکت را دارید. این سود به عنوان سود سهام شناخته می شود ، که می تواند جریان منظم درآمد را برای سرمایه گذاران فراهم کند. سهام پر معامله به رهبران غالب صنایع خود تعلق دارد.

یکی از چالش های سرمایه گذاران تازه کار انتخاب سهام مناسب است. به همین دلیل ، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران جدید شاخص های بازار سهام را که نمایانگر بازار هستند ، انتخاب می کنند.

به عنوان مثال ، در انگلستان ، بورس اوراق بهادار لندن جایی است که شرکتهای سهامی عام به همراه ابزارهای دیگر مانند مشتقات و اوراق قرضه دولتی در آن معامله می شوند. شاخص های بازار سهام انگلستان مقادیر حاصل از این بورس اوراق بهادار را نشان می دهد. FTSE 100 ، ترین شاخص محبوب در بورس اوراق بهادار لندن، است تا از 100 شرکت برتر و ستد عمومی ساخته شده است.

یکی از مزایای شاخص های معاملاتی این است که چون در کل بازار را معامله می کنید ، می توانید از روند طولانی مدت بهره مند شوید و نسبت به عملکرد فردی سهام کمتر حساس هستید. نکته منفی این است که وقتی سهام خاصی از بازار عملکرد بهتری داشته باشد ، شما کاملاً سود نخواهید برد ، زیرا این عملکرد توسط بازارهای دیگر کمتر است.

سایر شاخص ها عبارتند از:

  • DAX30 – نماینده 30 شرکت بزرگ و مایع در آلمان است
  • S & P500 – نشان دهنده 500 شرکت بزرگ فهرست شده در ایالات متحده است
  • DJI30 – میانگین صنعتی داو جونز 30 نماینده از بزرگترین شرکت های ذکر شده در ایالات متحده را نشان می دهد

سرمایه گذاری در صندوق های معاملات بورس (ETF)

راه دیگر برای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی از طریق وجوه قابل معامله در بورس است. ETF گروهی از سهام وابسته به یک صنعت خاص است. به عنوان مثال سهام بخش مالی ، سهام بازارهای نوظهور و سایر موارد. ETF سرمایه گذاری های مبتنی بر شاخص است که عملکرد آنها بر اساس شاخص های همبسته و با هدف تقلید از بازده شاخص است. مشابه شاخص های سهام ، می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید تا از افزایش طولانی مدت در بازار بهره ببرید.

معاملات کوتاه مدت کمی چالش برانگیز است ، زیرا برای انجام یک حرکت باید عملکرد گروهی از شرکت ها را به طور دقیق پیش بینی کنید و زمان بستگی به زمانی دارد که فکر می کنید بازار بالا و پایین می شود.

در فارکس سرمایه گذاری کنید

بازار ارز (که به آن بازار فارکس نیز گفته می شود ) محلی است که ارزها در آن معامله می شوند. فارکس با متوسط ​​حجم معاملات روزانه حدود 5.3 تریلیون دلار ، بزرگترین بازار جهان است. بازارها 24 ساعته و پنج روز هفته باز هستند و این فرصت را به بسیاری از معامله گران آماتور می دهد. هزینه معامله معمولاً کم و در قیمت سرمایه گذاری فارکس لحاظ می شود. این به عنوان اسپرد معروف است که تفاوت قیمت خرید و فروش است. برخلاف بازار سهام ، در فارکس می توان از افزایش و کاهش قیمت ها بهره برد. این بدان دلیل است که وقتی ارز از ارزش می افتد ، در برابر ارز دیگر اندازه گیری می شود. می توانید از یک جفت ارزی خرید کنید که فکر می کنید ارزش آن افزایش یابد. و می توانید جفتی را که انتظار دارید ارزش آن کاهش یابد بفروشید.

شما به عنوان یک معامله گر ارز باید از آخرین فاکتورهای اساسی تعیین کننده حرکت قیمت مانند ثبات سیاسی و اقتصادی ، سیاست های پولی ، مداخلات ارزی و سایر عوامل مانند بلایای طبیعی مطلع شوید. برای این کار ، باید با اخبار فارکس همراه باشید ، باید از ابزارهایی مانند تقویم اقتصادی استفاده کنید و به طور مرتب به سیگنال های فارکس و نمودارهای فارکس دسترسی داشته باشید. همه اینها به شما کمک می کند جفت های ارزی با عملکرد بالا را شناسایی کنید.

در میان جفت ترین ارزهای موجود در بازار:

  • GBPUSD
  • EURUSD
  • USDCHF
  • USDJPY

سرمایه گذاری در فارکس یا سهام؟

هیچ پاسخی دقیق یا مطلق برای این سوال وجود ندارد که بهترین سرمایه گذاری ، فارکس یا سهام چیست . هنگام مقایسه فارکس با سهام ، مزایا و معایبی برای هر بازار وجود دارد. در نهایت به اهمیت این ویژگی ها برای شخص شما برمی گردد. ابتدا نگاهی اجمالی به هر بازار می اندازیم و سپس می توانیم به نتیجه گیری بپردازیم که آیا فارکس یا سهام پاسخ شما به سوال شما در مورد بهترین سرمایه گذاری برای پول شما است.

بازار فارکس غیرمتمرکز است. این یک شبکه تجارت برای شرکت کنندگان از سراسر جهان است. شرکت های بزرگ در بازار فارکس شامل بانک های سرمایه گذاری ، بانک های مرکزی ، صندوق های تامینی و شرکت های بازرگانی نیز هستند.

بورس اوراق بهادار نام چتر گروه ترکیبی از خریداران و فروشندگان هر سهم عرضه شده در بازار است. سهام شرکت ، همانطور که از نامش پیداست ، سهمی از مالکیت را ارائه می دهد. معمولاً ، اگر نه همیشه ، این معاملات در بورس اوراق بهادار انجام می شود. به منظور جذب سرمایه ، بسیاری از شرکت ها تصمیم می گیرند سهام خود را در بازار خرید و فروش قرار دهند ، که ممکن است ارزش شرکت را به طور کلی افزایش دهد.

سهام بسیار محبوب هستند ، اما فارکس که بزرگترین بازار مالی در جهان است. وقتی بازار فارکس را از نظر حجم در مقابل بورس اوراق بهادار مقایسه می کنیم ، فارکس حرف اول را می زند.

 

سرمایه گذاری آنلاین

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. تجارت Cryptocurrency اکنون جریان اصلی است ، به ویژه پس از رشد چشمگیر این بازار در سال 2017. با گفتن این موضوع ، با نوسان زیاد در 2018 و 2019 ، برخی از سرمایه گذاران را احتیاط کرد – به ویژه مبتدیان.

بیت کوین هنوز رهبر است و همه ارزهای رمزپایه دیگر به عنوان altcoins (یا گزینه های جایگزین بیت کوین) شناخته می شوند. از نظر امکانات سرمایه گذاری ، می توانید ارزهای رمزپایه را به عنوان سرمایه گذاری خریداری کنید ، با این هدف که با افزایش قیمت بازار آنها را با قیمت بالاتری بفروشید.

با این حال ، با مشتقات مانند CFD ، می توانید از نوسانات کوتاه مدت نیز استفاده کنید. به جای خریدن یک دارایی به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت ، می توانید قضاوت کنید که آیا فکر می کنید یک دارایی ارزش خود را افزایش می دهد یا کاهش می یابد. سپس می توانید موقعیتی را روی آن باز کنید – اگر فکر می کنید مقدار افزایش می یابد ، یک موقعیت طولانی است یا اگر فکر می کنید کاهش می یابد یک موقعیت کوتاه است.

هنگامی که موقعیت بستن را انتخاب می کنید ، بر اساس تفاوت قیمت دارایی هنگام باز شدن موقعیت و قیمت دارایی هنگام بسته شدن ، سود یا زیان کسب می کنید.

Contracts for Difference یا CFD ابزاری است که با استفاده از آن می توانید معاملات کوتاه مدت از این قبیل را بدون خرید دارایی پایه باز کنید! این بدان معناست که شما برای تجارت نیاز به سرمایه زیادی ندارید. با این حال ، این نوع سرمایه گذاری در بلند مدت سود بیشتری نسبت به روش خرید و نگهداری دارد ، بنابراین چیزی نیست که بتوانید تعیین کنید و فراموش کنید.

محبوب ترین جفت ارزهای رمزپایه عبارتند از:

  • BTC / USD (بیت کوین در مقابل دلار آمریکا)
  • BCH / USD (بیت کوین کش در مقابل دلار آمریکا)
  • ETH / USD (اتریوم در مقابل دلار آمریکا)
  • LTC / USD (Litecoin در مقابل دلار آمریکا)
  • XRP / USD (ریپل در مقابل دلار آمریکا)

بخاطر داشته باشید که معاملات ارز رمزنگاری شده در صرافی های آنلاین خطر امنیتی بالایی دارد. اگر می خواهید دارایی های مجازی را معامله کنید ، توصیه می شود در CFD ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید ، جایی که می توانید موقعیت ها را در بازارهای رو به رشد و نزولی خریداری کنید ، بدون اینکه مالک دارایی اصلی باشید.

سرمایه گذاری در کالاها

کالاها مواد اولیه هستند. اینها می تواند: محصولات کشاورزی مانند غلات ، ذرت و پنبه باشد. فلزاتی مانند طلا ، نقره ، مس و روی. یا کالاهای انرژی ، مانند نفت خام ، گاز طبیعی و پروپان. آنها در صرافی های جداگانه تجارت می شوند و حتی صرافی های تخصصی دارند. به عنوان مثال ، بورس فلزات لندن فقط کالاهای فلزی را حمل می کند.

بیشترین کالاهای مورد معامله عبارتند از:

  • طلا
  • نقره
  • نفت خام WTI
  • گاز طبیعی

کالاها یک کلاس دارایی مناسب برای متنوع سازی پرتفوی هستند. دلیل این امر آنست که بازده کالاها معمولاً با بازده سایر طبقات عمده دارایی همبستگی منفی و منفی دارند. به عنوان مثال ، وقتی ارزش سهام و اوراق قرضه پایین می آید ، قیمت کالاها بالا می رود. عوامل موثر در بازار سهام و اوراق قرضه ممکن است هیچ تأثیری در کالاها نداشته باشند. بنابراین ، سبدی که شامل کالاها است معمولاً بازده ناپایداری کمتری دارد.

کالاها همچنین به عنوان محافظت از تورم استفاده می شوند. تورم باعث کاهش ارزش پول می شود و ارزش واقعی دارایی های مالی مانند سهام و اوراق قرضه را از بین می برد. از طرف دیگر ، تورم باعث افزایش قیمت کالاها می شود. برخی از کالاها مانند طلا و نقره یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شوند. عدم قطعیت ژئوپلیتیکی ، بلایای طبیعی و بحران های اقتصادی تأثیر منفی بر بیشتر دارایی های مالی دارد. در این زمان ها ، سرمایه گذاران به کالاهایی مانند طلا و نقره هجوم می آورند ، که باعث می شود قیمت آنها افزایش یابد.

با خرید دارایی های فیزیکی می توانید در کالاها سرمایه گذاری کنید. با این حال ، این روش عملی برای اکثر سرمایه گذاران به دلیل افزایش قیمت ، نگرانی های مربوط به انبارداری و موارد دیگر نیست. در عوض ، بیشتر سرمایه گذاران از طریق مشتقات مالی مانند CFD در کالاها سرمایه گذاری و تجارت می کنند.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه

اوراق قرضه چیست؟ مشابه سهام ، شرکت ها ، دولت ها و آژانس های آنها برای جذب سرمایه اوراق قرضه صادر می کنند.

با این وجود ، تفاوت هایی بین اوراق قرضه و سهام وجود دارد:

مقدار اولیه: این ارزش اسمی اوراق قرضه است و یک قیمت ثابت است. ممکن است با قیمت بازار اوراق قرضه متفاوت باشد که بسته به عواملی مانند نرخ بهره و شرایط اعتباری اوراق قرضه ممکن است از ارزش اسمی بالاتر یا پایین باشد.

نرخ بهره: یک اوراق قرضه دارای نرخ بهره است که به دارنده اوراق پرداخت می شود.

تاریخ سررسید: این تاریخی است که اوراق قرضه سررسید می شود ، به این معنی که سرمایه گذاری اولیه به سرمایه گذار بازپرداخت می شود.

این اوراق با ارزش اسمی از ناشر خریداری می شود. و ناشر به کسانی که در این اوراق سرمایه گذاری می کنند به صورت دوره ای سود پرداخت می کند. در تاریخ سررسید ، اوراق قرضه به ناشر برمی گردد و ناشر باید مبلغ اسمی را به سرمایه گذار بپردازد.

مزیت اصلی سرمایه گذاران این است که اوراق قرضه پرداخت های با درآمد ثابت (پرداخت سود) را ارائه می دهند. بسیاری از اوراق قرضه دولتی از مالیات کسر می شوند ، این بدان معناست که درآمد بهره از مالیات کسر می شود ، بنابراین شخص از سود دوبرابر برخوردار است.

اوراق قرضه توسط سرمایه گذاران برای متنوع سازی سبد سرمایه گذاری خود ، کاهش و جبران ریسک استفاده می شود. درست مثل سهام و اوراق قرضه بسیار نقدینگی هستند.

معامله گران همچنین می توانند در CFD اوراق قرضه سرمایه گذاری کنند ، زیرا این امر به آنها امکان می دهد از حرکات اندک قیمت ، به دلیل حاشیه موجود ، بهره مند شوند. با CFD ، معامله گران نیازی به انتظار برای سررسید اوراق قرضه ندارند ، زیرا معاملات به نوسانات قیمت بستگی دارد.

از جمله متداول ترین انواع قرارداد برای تفاوت عبارتند از:

معاملات آتی باند 10 ساله آلمان (Bund)

معاملات آتی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا (USTNotee)

 

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

یکی از بهترین و محبوب ترین روش های سرمایه گذاری املاک و مستغلات است. در واقع ، برای بسیاری از مردم ، بیشتر سرمایه خالص آنها در املاک و مستغلات – معمولاً خانه خانواده آنها است.

املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری محبوب است زیرا بر خلاف سهام و مشتقات ، که تصور آنها دشوار است ، شما دقیقاً می دانید که برای پول خود چه چیزی می گیرید – یک قطعه زمین ، یک خانه یا یک آپارتمان. به عنوان یک سرمایه گذاری مالی ، املاک و مستغلات را می توان برای درآمدزایی از طریق اجاره ، یا برای فروش برای سود خریداری کرد. علی رغم پرداخت تنها درصد کمی از ارزش املاک از قبل ، قیمت املاک در بسیاری از مناطق افزایش یافته و املاک و مستغلات را به یک بازار دشوار برای ورود تبدیل کرده است.

 

اهمیت نقدینگی در تعیین بهترین سرمایه گذاری

فارکس بسیار نقد است. این به دلیل تعداد زیادی از شرکت کنندگان در معاملات در هر زمانی است که شما تصمیم می گیرید که خودتان نیز شرکت کنید. هرچه نقدینگی بیشتر باشد ، احتمال موفقیت سرمایه گذاری شما بیشتر است. به طور کلی ، نقدینگی برتر تمایل دارد اسپردهای نسبتاً محدود و هزینه های معاملاتی پایین تر را نیز برابر کند. بیایید یک مثال از تجارت فارکس در مقابل معاملات سهام در دنیای واقعی بگیریم و برخی از هزینه های معمول را با هم مقایسه کنیم. بیایید از سهام مایعات مایکروسافت و یورو در برابر دلار به عنوان جفت ارز مایع استفاده کنیم.

اگرچه می توانید مستقیماً در هر یک از این دارایی ها سرمایه گذاری کنید (به عنوان مثال خرید سهام در شرکت هایی که دوست دارید ، خرید املاک و مستغلات و غیره) ، برای بسیاری از سرمایه گذاران تازه کار با یک کارگزار بسیار آسان تر است ، که به آنها امکان دسترسی به تمام بازارهایی را می دهد. این بدان معنی است که انتخاب یک کارگزار در سفر سرمایه گذاری شما بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای انتخاب کارگزار مناسب آورده شده است:

همیشه یک کارگزار دارای مجوز انتخاب کنید : کارگزار باید از تنظیم کننده های جهانی مجوز داشته باشد و باید صلاحیت نگهداری وجوه مشتری و اداره سرمایه گذاری تحت قوانین و دارایی مشتری را داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که کارگزار طیف گسترده ای از بازارها را ارائه می دهد : این گزینه های زیادی برای تصمیم گیری بهتر در مورد سرمایه گذاری به شما می دهد.

پشتیبانی مشتری را بررسی کنید : از آنجا که تازه وارد سرمایه گذاری شده اید ، ممکن است در ابتدا به کمک بیشتری نیاز داشته باشید . شما باید یک تیم سریع ، حرفه ای و دوستانه داشته باشید. کارگزار شما انتخاب می شود باید از طریق ایمیل و تلفن در دسترس باشد ، و همچنین آنها باید پشتیبانی از چت زنده.

پورسانت و هزینه های حساب آنها را بررسی کنید: سود حاصل از سرمایه گذاری های شما صرفاً قیمت فروش منهای قیمت خرید نیست. این قیمت فروش ، منهای قیمت خرید ، منهای هر گونه هزینه ای است که توسط کارگزار دریافت می شود. اگر مقادیر زیادی پول سرمایه گذاری می کنید ، ممکن است سود شما را کاهش دهد.

به سیاست های امنیتی مالی کارگزار نگاه کنید: کارگزار را انتخاب کنید که از تفکیک پول مشتری (وجوه شما را کاملاً از دارایی های خود جدا کند) محافظت منفی کند.

 

8 نکته مهم برای مبتدیان برای شروع سرمایه گذاری

اکنون می دانید که چرا باید به سرمایه گذاری پول ، چقدر سرمایه گذاری ، بهترین روش های سرمایه گذاری و نحوه شروع کار و بزرگترین بازارهایی که می توانید در آنها سرمایه گذاری کنید فکر کنید. اکنون که آماده هستید ، در اینجا برخی از نکات نهایی سرمایه گذاری پول برای مبتدیان آورده شده است که به شما کمک می کند تا بهترین سرمایه گذاری را انجام دهید.

1. برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید

یکی از بزرگترین تفاوتهای بین معاملات و سرمایه گذاری ، بازه های زمانی است. معمولاً معامله گران به دنبال سود کوتاه مدت هستند – گاهی اوقات در کمتر از 1 دقیقه ( اسکالپینگ )! این بدان معنی است که آنها یا باید به طور فعال بازارها را رصد و معامله کنند ، یا به برخی از نرم افزارهای تجاری خودکار نیاز دارند که بتواند این کار را برای آنها انجام دهد.

از طرف دیگر ، سرمایه گذاران با هدف افزایش ارزش آن در طی یک سال یا چند دهه ، روی یک دارایی سرمایه گذاری می کنند. این به شما کمک می کند تا استرس را تسکین دهید – لازم نیست نگران افت های کوتاه مدت در بازار باشید ، زیرا می دانید که با گذشت زمان از بین می روند.

2. کمک به مرور زمان

بر اساس اطلاعات فوق ، مهم است که به طور منظم سرمایه خود را با گذشت زمان افزایش دهید. اگرچه قدرت ترکیب سود ، رشد سپرده اولیه شما را مشاهده خواهد کرد ، اما اگر به طور منظم در آن سهیم باشید ، سرعت آن بسیار سریعتر خواهد شد – حتی اگر ماهیانه 50 یا 100 دلار اضافی در کیف پول خود بگذارید.

این همچنین به شما کمک می کند تا از فراز و نشیب های بازار بیشترین بهره را ببرید. هنگامی که بازار در حال افزایش است ، شما همچنان موج سواری کرده و با قیمت مناسب می فروشید. وقتی بازار پایین می آید ، شما اساساً این دارایی ها را می خرید در حالی که قیمت پایین است. وقتی بازار دوباره صعود کرد ، ارزش خالص شما به طور تصاعدی افزایش می یابد.

3- مدیریت ریسک سرمایه گذاری یک امر ضروری است

سرمایه گذاری آنلاین – شاید مهم ترین بخش هر سرمایه گذاری بخش مدیریت سرمایه است که هر معامله گری تحت هر شرایطی باید آن را رعایت کند تا بتواند در بلند مدت در بازار باقی بماند.

روند را دنبال کنید : اغلب گفته می شود که این روند دوست شماست. بنابراین ، یکی از اصلی ترین تکنیک های مدیریت ریسک که معامله گران باید در نظر بگیرند ، خرید دارایی هایی با روند صعودی است و سپس فروش آنها هنگامی که بیش از حد بالا می روند.

ثابت قدم باشید : بهتر است مقدار مشخصی پول به طور منظم سرمایه گذاری کنید. این می تواند به شما کمک کند با گذشت زمان بازده بهتری داشته باشید.

صبور باشید: در کوچکترین فرو رفتن از برداشت دارایی خودداری کنید. نوساناتی در قیمت وجود خواهد داشت و شاید لازم باشد منتظر آن بمانید و زمان کافی برای کارکرد استراتژی خود اختصاص دهید. از فروش وحشت به هر قیمتی بپرهیزید.

استفاده از ضرر توقف: این یکی از مهمترین تکنیک های مدیریت ریسک هنگام معامله است. اگر قیمت به زیر یک حد مشخص برسد ، دستور توقف ضرر دارایی شما را به طور خودکار می فروشد.

4- تنوع سرمایه گذاری در دارایی های متعدد

سرمایه گذاری آنلاین – این شامل خرید انواع مختلف دارایی ها ، کلاس های دارایی و ابزار است. به عنوان مثال ، سرمایه گذاری فقط در سهام خطرناک است ، زیرا این بدان معناست که وقتی بازار سهام پایین می آید ، می توانید همه چیز را از دست بدهید. اگر ترکیبی از سرمایه گذاری ها داشته باشید – سهام ، کالاها ، اوراق قرضه و فارکس – از نوسانات هر بازار در امان می شوید. همچنین می توانید برخی از دارایی های با ریسک بالاتر و برخی دارایی های با ریسک پایین تر (مانند سهام و اوراق قرضه) را برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود در نظر بگیرید.

این شاید ساده ترین راه برای کاهش ریسک باشد ، زیرا با کاهش قرار گرفتن در معرض بیش از حد در یک کلاس دارایی یا دارایی ها کار می کند و از ارزش کلی نمونه کارها محافظت می کند. این روش همچنین به شناسایی دارایی ها یا کلاسهای دارایی که رابطه منفی دارند کمک می کند.

5- تعادل بین ریسک سرمایه گذاری و پاداش

سرمایه گذاری آنلاین – به عنوان یک قاعده کلی ، دارایی هایی که بالاترین بازده را دارند نیز پرخطرترین هستند. با توجه به این نکته ، تعادل ریسک و پاداش بر اساس اهداف مالی و بازه زمانی سرمایه گذاری مالی مهم است.

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، سرمایه گذاران با افق سرمایه گذاری بلند مدت (به عنوان مثال یک سرمایه گذاری 35 ساله برای بازنشستگی) می توانند در کوتاه مدت ریسک بیشتری را بپذیرند ، فقط به این دلیل که هر بازار حتی با گذشت زمان سقوط یا افت می کند. آنها می توانند به جای تجربه یک سال بد یا یک ماه بد ، روی روندهای دهه گذشته تمرکز کنند. در مقابل ، کسانی که در بازه های زمانی کوتاه تری سرمایه گذاری می کنند ، مانند تلاش برای پس انداز در پنج سال آینده برای یک ملک ، نمی توانند از عهده خطرات یکسانی برآیند.

6. نظارت منظم بر سرمایه گذاری

در حالی که یکی از اهداف سرمایه گذاری بلند مدت این است که بتوانید پول خود را در سرمایه گذاری خود قرار دهید و با گذشت زمان و با مدیریت کم ، به رشد آن بپردازید ، اما مهم است که مراقب موارد باشید.

گاهی اوقات در بازارهای خاصی تغییرات بزرگی رخ می دهد که می تواند نوسانات زیادی را در قیمت ایجاد کند ، مانند تغییرات نظارتی ، بلایای طبیعی و غیره. وقتی این حوادث رخ می دهد، گاهی اوقات ایده خوبی است که ریسک سرمایه گذاری خود را تغییر دهید. نظارت بر عملکرد سرمایه گذاری های به شما کمک می کند تا کارها در جهتی که می خواهید ادامه یابد.

7. سرمایه گذاری های خود را ساده انجام دهید

سرمایه گذاری آنلاین – اگر می خواهید خود را از ابتدا غنی کنید ، ابتدا باید درک کنید که بهترین سرمایه گذاری ساده ترین و ساده ترین سرمایه گذاری است. بحران وام های رهنی وام های فرعی در سال 2007 نشان داد که بسیاری از سرمایه گذاران در محصولات مرتبط با وام مسکن سرمایه گذاری کرده اند و در نهایت بیش از هر چیز ضرر کرده اند. اگر بازار ارز خیلی پیچیده به نظر می رسد و هنوز می خواهید بازده خوبی از سرمایه خود بدست آورید ، می توانید برای مثال از شاخص های سهام مانند CAC 40 ، DAX 30 یا SP 500 استفاده کنید. شاخص ها یک راه حل مناسب برای سرمایه گذاری با سطح قابل قبول ریسک ارائه می دهند.

همانطور که وارن بافت می گوید ، یک سرمایه گذاری خوب در شاخص سهام می تواند بدون تلاش زیاد بازدهی جذابی را فراهم کند.

8- در مغز خود سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری آنلاین – تصمیمات سرمایه گذاری را بر اساس منطق و نه احساسات اتخاذ کنید، بعضی اوقات بازارها بی ثبات هستند. گاهی اوقات ، روندهای جدید و هیجان انگیزی وجود دارد که هر کس می خواهد پول خود را در آن قرار دهد. بیشتر اوقات ، روندها در تعادل در کوتاه مدت مشکل دارند. با این اوصاف خرید و فروش نکنید فقط به این دلیل که دیگران این کار را می کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین سرمایه گذاری ، باید بر اساس داده های محکم باشد و با استراتژی و اهداف سرمایه گذاری سازگار باشد.

بهترین راه برای عملی کردن همه این نکات ، شروع به سرمایه گذاری است. اما اگر مبتدی هستید و آماده شروع سرمایه گذاری در بازارهای زنده نیستید حتما در دوره آموزشی مثل کلاس فارکس یا کلاس ارز دیجیتال ما شرکت کنید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید. این یکی از مواردی است که شما باید آن را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید. دنیای سرمایه گذاری دریایی عمیق و پر از شگفتی و فرصت است. این عنصر مهم در بازارهای مالی این است که به مطالعه ادامه دهید و هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

به این ترتیب می توانید تمام اطلاعات لازم را برای داشتن دید جهانی نسبت به بازار ، شرکت ها ، مصرف کنندگان و بازیگرانی که نقشی اساسی در اقتصاد دارند ، بهبود بخشید و به دست آورید.

بهترین سرمایه گذاری مالی در بازار چیست:

سرمایه گذاری آنلاین – بنابراین در سال 2021 به عنوان بهترین سرمایه گذاری باید به دنبال چه چیزی باشید؟ فارکس یا سرمایه گذاری در سهام؟ یا تجارت کالا؟ یا صندوق های سرمایه گذاری در بورس سهام؟ مهم نیست که از کدام جهت سرمایه گذاری استفاده کنید، همیشه در مورد فرصت های جدید بیاموزید و مهارت های جدیدی در زندگی خود کسب کنید که از طریق آن می توانید درآمد کسب کنید و آن را در کوتاه مدت و بلند مدت در بهترین سرمایه گذاری قرار دهید. اگر از نظر اقتصاد کلان بیشتر فکر می کنید ، ممکن است ارزهای خارجی (فارکس) برای شما مناسب تر باشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید