آموزش فارکس

سرمایه گذاری و تجارت نقره

نقره در بازارهای مالی جهانی و پلتفرم های معاملاتی با نام انگلیسی «SILVER» شناخته می شود. این ماده خام مهمی است، درست مانند طلا . نماد معاملاتی نقره (XAG USD) نیز نامیده می شود. امکان معامله وجود دارد و این به معنای سرمایه گذاری در افزایش یا کاهش قیمت نقره است.

این امر با کمک CFD ها (Contracts for Difference) امکان پذیر است. معاملات قیمت نشان دهنده حرکات قیمت یک اونس نقره به دلار آمریکا است. یعنی اگر قیمت واقعی 17.5 باشد یعنی یک اونس نقره برابر با 17.50 دلار است!

تجارت نقره

0.1 لات نقره را در 17.50 با قیمت پایانی 18.00 دلار با سود 0.5 دلار در هر اونس (500 پیپ) بالاتر بخرید. به یاد داشته باشید، هنگام باز کردن لات 0.1، ارزش یک امتیاز معاملات نقره 0.4554 € است. این معامله طولانی سود 500 x 0.4554 EUR = + 227.68 EUR ایجاد می کند.

فروش 0.1 لات در SILVER در 17.00 با بسته شدن 250 پیپ در 16.75. مانند قبل با لات 0.1، ارزش پیپ در XAGUSD 0.4554 € است، بنابراین این موقعیت کوتاه سودی معادل (0.4554 * 250 = 113.84 €) به دست می آورد.

محاسبه برای از دست دادن موقعیت ها دقیقاً یکسان است. بیایید به نمونه ای از تجارت XAG USD CFD با معامله زیانده نگاه کنیم:

خرید 0.1 لات در ساعت 17.00 با بسته شدن 200 پیپ زیر قیمت خرید در 16.80 باعث ضرر 200 * – 0.4554 = – 91.072 € می شود. این مثال‌ها با استفاده از اهرم 1:10 انجام می‌شوند که مربوط به پروفایل مشتری واجد شرایط خاص است.

مزیت تجارت در بازارهای جهانی

شما می توانید نقره را در 24 ساعت شبانه روز و 24 روز هفته معامله کنید تا در زمان هایی که برای شما مناسب تر است معامله کنید.

  • XAG USD را با نقدینگی بالا و سفارشات انجام شده با بهترین قیمت بازار توسط کارگزاری معامله کنید.
  • از ضریب اهرمی استفاده کنید
  • شما هیچ محدودیت حداقل فاصله ای برای توقف ضرر یا محدود کردن الگوها و استراتژی های معاملات نقره ندارید

معایب تجارت 

اگر موقعیت های خود را برای چند روز باز نگه دارید، مشمول هزینه مبادله روی نقره هستید.

با استفاده از اسکالپینگ، نقره را روزی یک یا دو ساعت معامله کنید.

معاملات روزانه بر روی قیمت نقره با بازه های زمانی بالاتر و معاملات کمتر.

یک بار در روز XAG USD را برای سرمایه گذاری در سبک معاملاتی جایگزین تجزیه و تحلیل کنید.

اسکالپینگ 

اسکالپ کردن خطرناک ترین راه برای تجارت فلز گرانبها است. معامله بر روی کوچکترین واحدهای زمانی شامل انجام معاملات زیادی در CFD SILVER در یک روز است.

مراقب باشید، می توانید موقعیت های زیادی را باز کنید و این لزوما به معنای سود بیشتر نیست، همه اینها به شرایط بازار نقره و استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد.

معاملات روزانه 

دقیقاً مانند اسکالپینگ، روش معاملاتی روز نیز با هدف استفاده از تفاوت قیمت نقره در روز انجام می شود. بستن تمام موقعیت ها قبل از پایان روز، عنصر مشابه دیگر بین این دو رویکرد است.

نکته اصلی که معاملات روزانه را از اسکالپینگ متمایز می کند، در درجه اول تعداد موقعیت ها و واحدهای زمانی است که در آن فعالیت می کنید. معامله گر روزانه نقره از نمودار 5 دقیقه ای پایین تر نخواهد رفت. در معاملات روزانه، نمودارهای ترجیحی برای معاملات 15 دقیقه یا حتی 30 دقیقه است.

برای سرمایه گذاری روی نقره زمانی که در حال حاضر یک کار تمام وقت دارید و زمانی برای تجارت نقره برای چندین ساعت در روز ندارید، راه حل دیگری در دسترس شماست! این تجارت Swing است. راهی برای تجارت بیشتر از یک روز و شروع تجارت نقره بدون صرف زمان زیادی در مقابل نمایشگرهای خود!

همچنین امکان معامله نقره در واحدهای زمانی مهم مانند H4، نمودارهای روزانه و هفتگی وجود دارد زیرا فرصت های کمی وجود دارد اما سیگنال هایی با ویژگی های بهتر وجود دارد!

نکاتی برای مبتدیان در تجارت نقره

برای اطلاع از زمان و نحوه معامله نقره (SILVER) یک برنامه معاملاتی دقیق ایجاد کنید.

برای اطلاع از روند کلی فلز گرانبها، قیمت طلا (GOLD) را تجزیه و تحلیل کنید.

استراتژی معاملاتی XAG/USD خود را در یک حساب آزمایشی آزمایش کنید تا ببینید چقدر موثر است.

بیاموزید که چگونه با وجود دوره های متوالی از دست دادن به نظم و انضباط پایبند باشید.

باید بدانید که قیمت نقره از حرکات طلا تبعیت می کند.

اگر علاقه مند به شرکت در دوره فارکس هستید روی لینک کلیک کنید

بهترین زمان معاملات در بازار

از 11:00 صبح تا 2:00 بعد از ظهر به وقت تهران

از ساعت 17:30 تا 20:30 به وقت تهران

عرضه و تقاضای 

نقره نیز مانند هر کالایی تحت قانون عرضه و تقاضا است. این قانون ساده است:

اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت نقره کاهش می یابد.

اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت نقره بالا می رود.

تعیین عوامل عرضه 

بیشتر نقره جدیدی که به بازار می آید مستقیماً از استخراج در معادن می آید. این نوع نمایش عمدتاً به عوامل لجستیکی بستگی دارد. به عنوان مثال در مورد مشکلات لجستیکی، قیمت نقره می تواند خیلی سریع تحت تاثیر قرار گیرد.

باید بدانید که فقط در معادن نقره نیست که یک فلز سفید رنگ پیدا می کنیم. استخراج از معادن طلا، سرب، روی و مس نیز نقره را تامین می کند. سطح عرضه نقره نیز به شدت به تقاضای جهانی برای این فلزات مختلف بستگی دارد.

بخش دیگر مربوط به بازیافت محصولاتی است که حاوی نقره هستند. این نوع نگاه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که کاهش ذخایر در طول سال ها را در نظر بگیریم.

بخش فناوری عامل اصلی تقاضا برای این مواد خام است. شاید ندانید، اما نقره یکی از بهترین هادی های الکتریکی را در میان فلزات دارد. بنابراین در محصولات الکترونیکی به ویژه برای ساخت لپ تاپ، تبلت، دوربین های دیجیتال و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

این ممکن است حوزه ای باشد که در حال حاضر به آن فکر کرده اید، جواهرات. جواهرات سازی البته یکی دیگر از بخش ها و یک عامل بسیار مهم در تقاضا برای نقره در سطح جهان است.

بخش صنعت نیز نقش حیاتی در تقاضای نقره ایفا می کند. بدون فراموش کردن صنعت داروسازی یا صنعت نساجی توسط صنایع شیمیایی سراسر جهان استفاده می شود.

همچنین جنبه پولی نیز تقاضای نقره را در ارتباط با ایجاد مقادیر زیادی سکه در سراسر جهان در نظر می گیرد!

در نهایت، بخش سرمایه‌گذاری با نهادهای بزرگی مانند بانک‌ها که پول را به صورت شمش برای اهداف سفته‌بازی ذخیره می‌کنند، آخرین جایگاه را در این فهرست به خود اختصاص می‌دهد، زیرا نقره نیز یک پناهگاه امن در جهان است.

تاثیر قیمت طلا بر نرخ ارز

وقتی قیمت طلا کاهش می یابد، قیمت نقره نیز کاهش می یابد.

وقتی قیمت طلا بالا می رود، قیمت نقره نیز بالا می رود.

همانطور که دیدیم، نقره در زمینه هایی مانند تکنولوژی یا جواهرات استفاده می شود. این دو بخش دوره ای و حساس به شرایط اقتصادی هستند.

علاوه بر این، نقره در موقعیت امنی قرار دارد و این بیش از هر زمان دیگری در مواقع بحران اقتصادی است، زیرا فلزات گرانبها ارزش واقعی خود را حفظ می‌کنند در حالی که سایر دارایی‌ها در دوره‌های عدم اطمینان به شدت کاهش می‌یابند.

بانک های مرکزی

بانک‌های مرکزی از طریق سیاست‌ها و نرخ‌های سود خود به طور طبیعی بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارند. و در نتیجه بر قیمت طلا و در نتیجه قیمت نقره تحت تاثیر تغییرات قیمت های بانک های مرکزی بزرگ قرار می گیرد.

در صورت نرخ های پایین تر، XAGUSD فرصت های قدردانی بیشتری خواهد داشت. نباید فراموش کرد که بانک های مرکزی نیز مقادیر زیادی نقره ذخیره می کنند.

بنابراین قیمت نقره تا حد زیادی با نرخ بهره مرتبط است. این بدان معناست که با افزایش نرخ بهره، قیمت نقره که هیچ سودی ایجاد نمی کند، کاهش می یابد و بالعکس. به همین دلیل است که قیمت نقره می تواند از طریق تصمیمات سیاست پولی، به ویژه نرخ بهره، تحت تأثیر بانک های مرکزی قرار گیرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید