آموزش فارکس

شاخص دلار ؛ آموزش تجزیه و تحلیل آن چگونه است

شاخص دلار – می توان گفت دلار آمریکا از مهمترین ارزهای جهان است. حرکت دلار به طور گسترده توسط بازرگانان ، مدیران صندوق ها ، شرکت ها و دولت ها کنترل می شود. به همین دلیل است که شاخص دلار آمریكا معیار اندازه گیری ارزش دلار آمریكا در برابر سبد ارزهای خارجی، یكی از مهمترین ابزارهای موجود برای یك تاجر است. شاخص دلار آمریکا برابر است با اندازه گیری ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای خارجی است

شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا چیست؟

شاخص دلار ، اقدامات عملکرد یا ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای خارجی است. خود این شاخص توسط صرافی بین قاره ای (ICE) منتشر شده است و اولین بار در سال 1973 توسط فدرال رزرو (FED) تهیه شد.

در آن زمان ، این طراحی برای کمک به نمایش عملکرد دلار آمریکا در مقایسه با ارزهای اصلی شرکای تجاری آمریکا طراحی شده بود که شامل:

  • منطقه یورو
  • ین ژاپن
  • پوند انگلیس
  • دلار کانادایی
  • کرون سوئد
  • فرانک سوئیس

با این حال ، وزن هر ارز در شاخص دلار متفاوت است. با توجه به محاسبه روش FX ICE Index ، وزن ارز به شرح زیر است:

  • یورو 57.6٪
  •  ین 13.60٪
  • پوند 11.90٪
  • دلار کانادایی 9.10٪
  • کرون سوئد 4.20٪
  • فرانک سوئیس 3.60٪

همانطور که مشاهده می کنید ، وزن شاخص نسبت به ارز یورو EUR / USD قابل توجه است. اگرچه این یک همبستگی کامل نیست اما به این معنی است که هرچه شاخص دلار آمریکا سقوط می کند ، نرخ ارز EURUSD افزایش می یابد . فدرال رزرو همچنان نسخه دیگری را به نام “شاخص وزنی معاملات تجاری” حفظ می کند که گروه ارز بیشتری از شاخص دلار ICE را شامل می شود. با این حال ، شاخص ICE دلار هنوز هم بیشترین استفاده را توسط تحلیلگران و معامله گران دارد.

توانایی مشاهده بازارهای مختلف مانند شاخص دلار و EURUSD می تواند در بازارهایی که اکنون بیشتر در یک جامعه جهانی شده اند مهم باشد. درک اینکه دلار به کدام سمت می تواند حرکت کند ممکن است در تجارت سایر طبقات دارایی مانند طلا و نفت که به دلار آمریکا قیمت دارند ، کمک کند.

نحوه معامله DXY

شاخص دلار در ابتدا به اندازه گیری ارزش دلار آمریکا در برابر بزرگترین شرکای تجاری در امریکا ساخته شده است. شرکت کنندگان می توانند قراردادهای آتی شاخص دلار آمریکا را که در بورس بین قاره ذکر شده است ، خریداری یا بفروشند. دقیقاً مانند بورس سهام نیویورک خرید و فروش سهام شرکت هایی مانند اپل.

قرارداد آینده توافقی بین یک طرف برای خرید یا تحویل محصولی مانند ارز یا کالا در تاریخ و قیمت آینده معین در ازای دریافت مبلغی است. صرافی بین قاره ای به افراد کمک می کند تا معاملات آتی شاخص دلار آمریکا را خریداری کنند ، از جمله ابزارهای دیگر مانند نفت و گاز طبیعی. قراردادهای آتی نمادهای منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال ، نماد قرارداد آتی شاخص دلار آمریکا DXY است.

CFD به معامله گران امکان خرید و قرض گرفتن در یک بازار خاص را می دهد و بنابراین به طور بالقوه از هر دو بازار صعودی و نزولی سود می برند. معامله گران CFD همچنین می توانند با استفاده از اهرم معامله کنند که به این معنی است که شما می توانید با سپرده اندکی تجارت بزرگی را کنترل کنید.

تحلیل

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد ، دو نوع تحلیل وجود دارد که می تواند به تعیین زمان خرید یا فروش کمک کند:

تجزیه و تحلیل فنی: این شامل تجزیه و تحلیل اقدام قیمت برای شناسایی الگوهای رفتار تکرارپذیر است. بسیاری از معامله گران همچنین برای یافتن سرنخی در مورد سطح قیمتی که در آن بازار می تواند وجود داشته باشد ، از داده های فنی در داده های تاریخی شاخص دلار آمریکا استفاده می کنند. برای جزئیات بیشتر در مورد مثال استراتژی معاملات اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب خواهید کرد.

تحلیل بنیادی: این شامل تجزیه و تحلیل اعلامیه های شاخص دلار آمریکا برای پیش بینی روند و جهت گیری بعدی بازار است. مهمترین اخبار مربوط به  اطلاعات اقتصادی ایالات متحده از جمله انتشار آمار اشتغال ، سیاست بانک مرکزی ، خرده فروشی و غیره خواهد بود.

بیشتر معامله گران از ترکیبی از تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی استفاده می کنند. با این حال معامله گران کوتاه مدت که فقط برای چند دقیقه یا ساعت معاملات انجام می دهند ، بیشتر روی استراتژی معاملاتی متمرکز خواهند شد که در درجه اول فقط به تجزیه و تحلیل فنی متمرکز است. وقتی در بخش بعدی به استراتژی معاملات شاخص دلار آمریكا برویم ، این امر واضح تر خواهد شد.

روش های مختلفی برای معامله وجود دارد. برخی از معامله گران برای معامله در بازارهای دیگری که با دلار آمریکا مرتبط هستند مانند جفت ارزهایی مانند EUR.USD ، GBP.USD یا AUD.USD از اقدام قیمت شاخص دلار آمریکا استفاده می کنند.

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع این است که با شاخص دلار آمریکا مانند سایر بازارهای قابل معامله رفتار کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از معامله گران فارکس دوست دارند از الگوی اقدام قیمت برای کمک به شناسایی نقاط عطف در بازار و به طور گسترده ، خرید و فروش مناطق استفاده کنند.

تاجران می توانند از ابزارهای تکنیکی و تجزیه و تحلیل اضافی برای بهبود الگوی شمعدانی اساسی استفاده کنند. به عنوان مثال ، افزودن قیمت متحرک به شما کمک می کند روند را شناسایی کرده و فقط در جهت آن روند تجارت کنید. از میانگین های متحرک اغلب برای کمک به تعیین اینکه چه کسی بازار ، خریداران یا فروشندگان را کنترل می کند استفاده می شود.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید