آموزش ارز دیجیتال

متاورس چیست؟ در مورد آن چه باید بدانید

در مورد دنیای مجازی متاورس چه می دانید؟ دنیای مجازی غول پیکر متاورس  ایده یک جهان آنلاین سه بعدی است که جهان های مجازی متعدد و متفاوت را ترکیب می کند و می توانید آن را نسخه آینده اینترنت در نظر بگیرید. این دنیای مجازی غول پیکر به کاربران این امکان را می دهد که در این فضاهای سه بعدی با هم کار، ملاقات، بازی و معاشرت کنند.

دنیای متاورس هنوز در تمام ابعادش به واقعیت تبدیل نشده است، اما برخی از پلتفرم ها شامل عناصری شبیه به این جهان هستند، زیرا بازی های ویدیویی امروزه نزدیک ترین تجربه را به این دنیا ارائه می دهند. توسعه دهندگان با میزبانی رویدادهای درون بازی و ایجاد اقتصادهای مجازی، بازی ها را به ارتفاعات جدیدی رسانده اند.

اگرچه ارزهای رمزپایه اساسی نیستند، اما می‌توانند برای استفاده از آن‌ها در دنیای متاورزها مناسب باشند، زیرا امکان ایجاد یک اقتصاد دیجیتال با انواع مختلف توکن‌های خدمات و دارایی‌های مجازی (توکن‌های غیرقابل تعویض) را فراهم می‌کنند. دنیای Metaverse از استفاده از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال مانند Trust Wallet و MetaMask Wallet نیز سود خواهد برد. فناوری بلاک چین همچنین می‌تواند سیستم‌های حاکمیتی شفاف و قابل اعتماد را ارائه دهد.

در حال حاضر برنامه هایی در بلاک چین وجود دارد که شبیه به دنیای متافیزیک است و منبع درآمد مناسبی را برای برخی افراد فراهم می کند. به عنوان مثال، Axie Infinity یک بازی سودآور است که بسیاری از کاربران آن را انجام می دهند تا منبع درآمد اضافی برای آنها فراهم کنند و SecondLive و Decentraland نمونه های موفقی از ترکیب دنیای بلاک چین با برنامه های کاربردی واقعیت مجازی هستند.

ارتباطات بین دنیای فیزیکی، مالی و مجازی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. دستگاه‌هایی که امروزه برای مدیریت زندگی‌مان استفاده می‌کنیم، تقریباً با فشار یک دکمه به هر چیزی که می‌خواهیم دسترسی پیدا می‌کنیم. اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیز از این امر مستثنی نیست. توکن‌های غیرقابل تعویض، بازی‌های بلاک چین و پرداخت‌های ارزهای دیجیتال دیگر متعلق به خبره‌های ارزهای دیجیتال نیستند، اما اکنون به‌عنوان بخشی از دنیای رو به رشد متاورس‌ها به راحتی در دسترس هستند.

تعریف متاورس چیست؟

متاورس یک فضای آنلاین مجازی سه بعدی است که کاربران را در تمام جنبه های زندگی خود به هم متصل می کند. این دنیا پلتفرم‌های متعددی را به هم متصل می‌کند، زیرا مانند اینترنت است که شامل وب‌سایت‌های مختلفی است که می‌توان به همه آنها از یک مرورگر دسترسی داشت.

این مفهوم اولین بار در رمان علمی تخیلی Snow Crash اثر نیل استفنسون ظاهر شد. در حالی که ایده متاورس ها زمانی یک فانتزی بود، اکنون به نظر می رسد که می تواند در آینده به واقعیت تبدیل شود.

فناوری واقعیت افزوده محرک اصلی دنیای متاورس خواهد بود و هر کاربر یک شخصیت یا آواتار را کنترل می کند. به عنوان مثال، می‌توانید با هدست‌ها و عینک‌های Oculus VR در دفتر مجازی خود در یک جلسه مجازی شرکت کنید، کار خود را تمام کنید و در حین انجام یک بازی مبتنی بر بلاک چین مدتی استراحت کنید ، سپس سبد ارزهای دیجیتال و امور مالی خود را در دنیای متاورس مدیریت کنید.

و شما می‌توانید برخی از جنبه‌های دنیای متافیزیکی را در دنیای مجازی بازی‌های ویدیویی که از قبل وجود دارد، ببینید، بازی‌هایی مانند Second Life و Fortnite یا ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای کارهایی مانند Gather.town بسیاری از عناصر زندگی ما را در دنیای الکترونیک آنلاین گرد هم می‌آورند. . در حالی که این برنامه ها متا ویروس نیستند ، اما تا حدودی شبیه به آنها هستند، زیرا متا ویروس ها هنوز واقعیت ندارند.

متاورس علاوه بر پشتیبانی از بازی‌ها یا رسانه‌های اجتماعی، کاربردهای اقتصادی، هویت دیجیتال، حکمرانی غیرمتمرکز و سایر برنامه‌ها را ترکیب می‌کند. حتی در دنیای امروزی، ایجاد و در اختیار داشتن اقلام و سکه‌های ارزشمند توسط کاربران به توسعه یک دنیای متاورژن واحد و متحد کمک می‌کند. همه این ویژگی ها به بلاک چین ها این پتانسیل را می دهد که این فناوری آینده را تقویت کند.

چرا بازی های ویدیویی به دنیای متافیزیک مرتبط هستند؟

با توجه به تمرکز بازی‌های ویدیویی بر روی واقعیت مجازی سه بعدی، آنها نزدیک‌ترین تجربه مشابه متاورس امروزی را ارائه می‌کنند و نه تنها به دلیل سه بعدی بودنشان، زیرا بازی‌های ویدیویی امروزی خدمات و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که جنبه‌های دیگر زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به عنوان مثال، بازی ویدیویی Roblox میزبان رویدادهای مجازی مانند کنسرت ها و گردهمایی ها است. بازیکنان دیگر فقط بازی را انجام نمی دهند، بلکه از آن برای سایر فعالیت ها و سایر جنبه های زندگی خود در “فضای مجازی” استفاده می کنند.

چگونه ارزهای رمزپایه بخشی از دنیای متاورس می شوند؟

ارزهای دیجیتال می‌توانند سایر جنبه‌های کلیدی مورد نیاز، مانند گواهی دیجیتالی مالکیت، انتقال ارزش، حاکمیت و دسترسی را ارائه دهند. اما این موارد دقیقا به چه معنا هستند؟
در آینده، اگر از دنیای متاورس ها برای کار، معاشرت و حتی خرید اقلام دیجیتالی استفاده کنیم، باید راه مطمئنی برای اثبات مالکیت وجود داشته باشد و از جابجایی این اقلام و پول نقد در نقاط مختلف دنیا احساس امنیت کنیم. در نهایت، ما همچنین می‌خواهیم در فرآیند تصمیم‌گیری که در دنیای متافیزیکی اتفاق می‌افتد، نقشی ایفا کنیم، اگر بخش بزرگی از زندگی ما شود.

توسعه دهندگان بلاک چین نیز تحت تأثیر دنیای بازی های ویدیویی قرار دارند، زیرا استفاده از عناصر بازی در امور مالی غیرمتمرکز و مالی بازی رایج است. به نظر می رسد در آینده شباهت های زیادی وجود داشته باشد که یکپارچگی این دو جهان را افزایش دهد. جنبه های اساسی فناوری بلاک چین مناسب برای دنیای متاورس عبارتند از:

1. اثبات دیجیتالی مالکیت: با داشتن کیف پول و دسترسی به کلیدهای خصوصی خود ، می توانید فورا مالکیت یک فعالیت یا دارایی در بلاک چین را ثابت کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک کپی دقیق از تراکنش های خود را در زمانی که در محل کار هستید، روی بلاک چین نمایش دهید تا احساس مسئولیت خود را نشان دهید. کیف پول یکی از امن ترین و موثرترین راه ها برای ایجاد هویت دیجیتال و اثبات مالکیت است.

2. قابلیت جمع آوری دیجیتال: همانطور که می توانیم مالک یک کالا را ثابت کنیم، می توانیم اصل و منحصر به فرد بودن یک کالا را نیز ثابت کنیم. برای متافیزیکدانی که به دنبال ترکیب بیشتر فعالیت های زندگی واقعی است، این مهم است. با توکن‌های غیرقابل تعویض ، می‌توانیم اشیایی ایجاد کنیم که 100٪ منحصر به فرد هستند و هرگز نمی‌توان آنها را کپی یا جعل کرد، و یک بلاک چین می‌تواند نشان دهنده مالکیت اقلام فیزیکی باشد.

3. انتقال ارزش: دنیای متاورس به روشی مطمئن برای انتقال ارزش نیاز دارد که کاربران به آن اعتماد دارند. سکه‌های موجود در بازی‌های چندنفره از امنیت کمتری نسبت به ارزهای رمزنگاری شده در بلاک‌چین برخوردار هستند، بنابراین اگر کاربران زمان قابل‌توجهی را در متاورس‌ها سرمایه‌گذاری کنند و بتوانند در آنجا مقداری پول به دست آورند، به یک سکه قابل اعتماد نیاز خواهند داشت.

4. حاکمیت: توانایی کنترل قوانین تعامل شما با دنیای متاورس از اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است. در زندگی واقعی، ممکن است در شرکت‌ها حق رای داشته باشیم و حق انتخاب رهبران و دولت‌ها را داشته باشیم، متاویرس نیز به راه‌هایی برای اجرای حکمرانی منصفانه نیاز دارد و بلاک چین راهی اثبات‌شده برای رسیدن به این هدف است.

5. قابلیت دسترسی: ایجاد یک کیف پول سفارشی برای هر کسی از سراسر جهان در بلاک چین های عمومی در دسترس است. برخلاف حساب بانکی، نیازی به پرداخت پول نقد یا ارائه داده نخواهید داشت، که این امر می‌تواند ساده‌ترین راه برای مدیریت امور مالی و هویت دیجیتال الکترونیکی باشد.

6. سازگاری عملیاتی: فناوری بلاک چین به طور مداوم در حال بهبود سازگاری بین پلتفرم های مختلف است، زیرا پروژه هایی مانند Polkadot (DOT) و Avalanche (AVAX) امکان ایجاد بلاک چین های سفارشی را فراهم می کنند که می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. یک متاورس واحد نیاز به اتصال چندین پروژه دارد و فناوری بلاک چین در حال حاضر راه حل هایی برای این کار دارد.

عملکرد متاورس چیست؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم، متاورس ها تمام جنبه های زندگی را در یک مکان جمع می کنند، در حالی که بسیاری از آنها در حال حاضر از خانه کار می کنند، در متاورس می توانید وارد یک دفتر سه بعدی شوید و با آواتارهای همکاران خود تعامل داشته باشید. کسب‌وکار شما ممکن است به متاورس‌ها نیز مرتبط باشد و درآمدی به شما بدهد که می‌توانید مستقیماً در متاورس‌ها از آن استفاده کنید و در واقع، این نوع عملکرد از قبل به همین شکل وجود دارد.

تامین مالی بازی و بازی برای مدل‌های کسب درآمد، منابع درآمد پایداری را برای افراد از سراسر جهان ارائه می‌کند. این مشاغل الکترونیکی کاندیدای قوی برای کاربرد در دنیای متافیزیکی آینده هستند، زیرا ثابت می‌کنند که مردم آماده زندگی و کار در دنیای مجازی هستند. بازی‌های سودآوری مانند Axie Infinity و Gods Unchained جهان‌های سه بعدی یا آواتار ندارند، اما این اصل است که می‌توانند بخشی از متاورس به عنوان راهی برای کسب درآمد در دنیای کاملا مجازی باشند.

SecondLive
‌یک محیط مجازی سه بعدی است که در آن کاربران آواتارها را برای کار، یادگیری و معاشرت کنترل می‌کنند. این پروژه همچنین شامل بازاری برای توکن‌های غیرقابل تعویض برای مبادله با کلکسیون‌ها است. در سپتامبر 2020، SecondLive میزبان جشنواره برداشت زنجیره هوشمند Binance به عنوان بخشی از جشن اولین سالگردش بود. این نمایشگاه مجازی پروژه های مختلفی را در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس به نمایش گذاشت تا کاربران بتوانند با آن ها کاوش کنند و با آنها تعامل داشته باشند.

Axie Infinity:

یک بازی سودآور است که برای بازیکنان کشورهای در حال توسعه فرصت هایی برای کسب درآمد ثابت فراهم کرده است. با خرید 3 موجود به نام Axies یا هدیه دادن آنها، بازیکن می تواند توکن های Smooth Love Potion (SLP) را به دست آورد. هنگام فروش این توکن ها در بازار آزاد، بسته به قیمت بازار و میزان بازی آنها می توان از 200 تا 1000 دلار درآمد کسب کرد.

دسنترالند:

Decentraland یک دنیای دیجیتال الکترونیکی است که عناصر اجتماعی، ارزهای دیجیتال، توکن های غیر قابل مبادله و املاک مجازی را ترکیب می کند. علاوه بر این، بازیکنان نقش حیاتی در اداره پلتفرم دارند. مشابه دیگر بازی‌های بلاک چین، توکن‌های غیرقابل تعویض برای نمایش کلکسیون‌های زیبایی‌شناختی استفاده می‌شوند و برای خرید LAND استفاده می‌شوند که قطعه‌های زمینی ۱۶×۱۶ میلیونی است که کاربران می‌توانند در بازی با استفاده از ارز دیجیتال MANA خریداری کنند. ترکیب همه این عناصر با هم به ایجاد یک اقتصاد رمزنگاری پیچیده کمک می کند که باعث به وجود آمدن دسنترالند می شود.

آینده متاویرس چیست؟

پروژه حمایت از کار از راه دور و بهبود فرصت های پرسنل مالی در کشورهای در حال توسعه. و مالکیت فیس بوک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ارتباطات و ارزهای دیجیتال، شروع قدرتمندی را برای ترکیب این جهان های مجازی در یک جهان فراهم می کند. دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، اپل و گوگل نیز ایجاد جهان‌های متاورس را هدف قرار داده‌اند.

وقتی صحبت از دنیای متاورس اشغال شده توسط ارزهای دیجیتال می شود، ادغام بیشتر بازارهای توکن غیرقابل مبادله و جهان های مجازی سه بعدی قدم بعدی به نظر می رسد. دارندگان توکن غیر قابل تعویض در حال حاضر می توانند کالاهای خود را از منابع مختلف در بازارهایی مانند OpenSea و BakerySwap بفروشند اما هنوز پلتفرم سه بعدی محبوبی برای این کار وجود ندارد. در مقیاس بزرگ‌تر، توسعه‌دهندگان بلاک چین ممکن است بتوانند برنامه‌های کاربردی شبیه متاویروس‌های محبوب را با جامعه‌ای از کاربران متفاوت از غول‌های فناوری توسعه دهند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید