آموزش فارکس

معاملات CFD چیست – چگونه معامله بکنیم

معاملات CFD چیست آیا می خواهید در بازارهای مالی تجارت کنید ، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در این صورت تجارت CFD یا قرارداد ما به تفاوت ممکن است برای شما مناسب باشد! CFD از نظر هزینه و توانایی تجارت در هر مکان بصورت آنلاین موانع کمی برای شروع کار است. با این حال بسیاری از معامله گران مشتاق مطمئن نیستند که از کجا شروع می کنند.

در این مقاله ، توضیح خواهیم داد که CFD چیست ، چگونه کار می کند ، مزایا و خطرات تجارت CFD ، نحوه تجارت CFD ، انواع مختلف تجارت ، انتخاب بستر معاملاتی شما و موارد دیگر.

 

تجارت CFD

قراردادهای مابه التفاوت چیست؟ و CFD به چه معناست؟

قراردادهای Difference  قراردادهایی برای مبادله مابه التفاوت قیمت یک دارایی از زمان گشودن قرارداد تا زمان بسته شدن قرارداد است.

برای درک CFD و نحوه تجارت آنها ، بهترین مکان برای شروع سرمایه گذاری سنتی است. اگر می خواهید در یک شرکت سرمایه گذاری کنید ، برخی سهام را به قیمت سهام فعلی خریداری خواهید کرد. اگر می خواهید روی طلا یا روغن سرمایه گذاری کنید ، می توانید یک قطعه طلا یا یک بشکه روغن بخرید. سپس منتظر بالا رفتن قیمت خواهید بود (امیدوارم) ، دارایی را با قیمت بالاتری بفروشید و از این تفاوت سود کسب کنید.

معاملات CFD به روشی مشابه کار می کند شما معامله ای را روی یک دارایی با قیمت مشخص آغاز می کنید ، منتظر افزایش یا کاهش قیمت می مانید و سپس با اختلاف ، سود (یا ضرر) می کنید. یکی از بزرگترین تفاوتهای بین تجارت CFD و سرمایه گذاری سنتی این است که شما در واقع دارایی را در اختیار ندارید. در عوض ، CFD قیمت دارایی را منعکس می کند و به جای خرید آن دارایی ، می توانید در مورد چگونگی تغییر قیمت آن دارایی در آینده حدس بزنید.

تجارت CFD چگونه کار می کند؟

با کنار گذاشتن عباراتی مانند “قرارداد” و “دارایی های اساسی” ، تجارت CFD به شما این فرصت را می دهد که در صورت بالا و پایین رفتن بازار ، سود کسب کنید.

برای انجام این کار ، شما به موارد زیر احتیاج دارید:

  • یک حساب معاملاتی با یک کارگزار CFD باز کنید.
  • بستر تجاری CFD این کارگزار را بارگیری کنید.
  • دارایی مورد نظر خود را برای تجارت انتخاب کنید.
  • تعیین کنید که آیا فکر می کنید قیمت دارایی افزایش می یابد یا کاهش می یابد.

فرض کنیم قیمت هر اونس طلا 1500 دلار بود و شما فکر می کردید ممکن است بالاتر برود. در این حالت ، می توانید یک موقعیت “خرید” در بستر معاملاتی خود باز کنید – معروف به موقعیت “buy” ، به این معنی که موقعیت را با یک قیمت باز می کنید ، انتظار افزایش قیمت را دارید و سپس موقعیت را می بندید و از تفاوت قیمت فروش و قیمت خرید سود کسب می کند.

بنابراین ، اگر معاملات خود را در زمانی که قیمت طلا در 1500 دلار بود آغاز کنید و سپس با رسیدن طلا به 1،525 دلار معامله را ببندید ، 25 دلار سود می کنید. (توجه داشته باشید که این یک مثال ساده است و ما در این مقاله به بررسی دقیق تری از نحوه محاسبه سود و زیان معاملات CFD خواهیم پرداخت.)

از طرف دیگر ، اگر فکر می کنید قیمت طلا سقوط خواهد کرد ، می توانید موقعیت “فروش” را در سیستم عامل معاملات خود باز کنید. این به عنوان معامله “کوتاه یا short” شناخته می شود ، به این معنی که شما موقعیتی را باز می کنید که انتظار دارد قیمت دارایی سقوط کند ، سپس موقعیت را ببندید و از این تفاوت سود کسب کنید.

بنابراین ، اگر یک معامله کوتاه CFD را هنگامی که قیمت طلا 1500 دلار بود ، باز می کردید و سپس معاملات خود را با 1450 دلار می بستید ، 50 دلار سود می کردید.

مزایای تجارت CFD چیست؟

در حالی که تعداد زیادی از کارگزاران CFD در آنجا مشتاقند لیست طولانی از مزایای شما را ارائه دهند ، گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد که بدانید چه چیزی را باور کنید – آیا همه آنها می گویند درست است؟

ضریب اهرمی CFD

یکی از بزرگترین مزایای تجارت CFD استفاده از اهرم است ، به این معنی که شما می توانید به بخش وسیع تری از بازار که می توانید با استفاده از پولی که در حساب خود دارید (معروف به مارجین) خریداری کنید ، دسترسی پیدا کنید.

بسته به ابزاری که معامله می کنید ، تنظیم کننده محلی و کارگزار شما ، به عنوان یک تاجر حرفه ای ، ممکن است بتوانید معاملات با ارزش 500 برابر مانده حساب خود را باز کنید. برای معامله گران خرده فروشی ، برخی از ابزارها تا 30 برابر سرمایه موجود شما امکان تجارت دارند.

بنابراین اگر 1000 دلار در حساب خود دارید و 1:30 اهرم در دسترس دارید ، می توانید بابت هر 1 دلار در حساب خود به 30 دلار برسید یا تا 30،000 دلار معامله کنید.

به مثال سرمایه گذاری در طلا برمی گردیم ، اگر می خواستید اونس طلا را به قیمت 1500 دلار بخرید ، باید 1500 دلار هزینه کنید. از طرف دیگر ، با تجارت CFD می توانید معامله ای با این مقدار را با بخش کوچکی از آن مبلغ در حساب خود باز کنید.

اگر با یک کارگزار CFD معامله می کنید که اهرم 1:20 ارائه می دهد ، به این معنی است که به ازای هر 1 دلار در حساب خود ، می توانید 20 دلار طلا معامله کنید. بنابراین ، اگر می خواهید معادل یک اونس طلا ، به ارزش 1500 دلار ، موقعیتی باز کنید ، به حساب 300 دلار حاشیه نیاز خواهید داشت.

این بدان معناست که با سپرده نسبتاً ناچیز ، بازهم می توانید همان سود (و زیانی) را که در سرمایه گذاری سنتی خواهید داشت ، بدست آورید. با این تفاوت که بازده سرمایه گذاری اولیه شما بسیار بیشتر است. این خطر بزرگ نمایی ضررهای احتمالی به اندازه سودهای بالقوه است.

 

تجارت طلای CFD

سرمایه گذاری سنتی
ودیعه اولیه شما

300 دلار

1500 دلار

یک موقعیت طلا بلند را با 1500 دلار باز کنید ، و با قیمت 1،525 دلار ببندید

شما 25 دلار یا 8.33٪ درآمد کسب می کنید

شما 25 دلار یا 1.67 درصد درآمد کسب می کنید
یک موقعیت طلا بلند را با 1500 دلار باز کنید و با 1450 دلار ببندید50 دلار یا 16.67٪ ضرر می کنید50 دلار یا 3.33٪ ضرر می کنید

 

معاملات CFD خرید یا فروش

یکی از نکات منفی در سرمایه گذاری سنتی این است که شما فقط درصورت افزایش بازارها سود کسب می کنید. اگر یک سقوط در بازار رخ دهد یا یکی از دارایی های شما دچار رکود شود ، این می تواند تأثیر منفی بر سرمایه گذاری شما به طور کلی داشته باشد.

از طرف دیگر ، معاملات CFD به شما امکان می دهد که تجارت طولانی و کوتاه داشته باشید ، به این معنی که می توانید در بازارهای رو به رشد و نزولی سود کسب کنید.

در موقعیت CFD طولانی ، معامله گر معتقد است که ارزش دارایی افزایش می یابد. بنابراین آنها معامله “خرید” را با قیمت کمتری باز می کنند و سپس برای سود به فروش می رسانند (یا معامله را می بندند). (در صورت چرخش بازار و کاهش قیمت ، نتیجه آن ضرر خواهد بود).

در یک موقعیت کوتاه CFD ، معامله گر فکر می کند که دارایی کاهش می یابد. بنابراین ، معامله گر موقعیت “فروش” را باز می کند و آن را با قیمت پایین تر بسته می کند و از این اختلاف سود می برد. مانند موقعیت طولانی ، اگر قیمت دارایی در خلاف آنچه انتظار داشتید حرکت کند ، تجارت با ضرر پایان می یابد.

طیف گسترده ای از بازارهای CFD

از آنجا که CFD مشتقات دارایی های دیگر است ، CFD می تواند تقریباً به نمایندگی از هر بازار ایجاد شود. در واقع ، بسیاری از کارگزاران از طریق یک بستر معاملاتی به معامله گران دسترسی به هزاران بازار مالی را می دهند.

فقط برخی از بازارهای موجود برای معاملات مانند CFD شامل جفت ارز ، سهام ، کالاها ، ارزهای رمزپایه ، ETF ، شاخص سهام ، اوراق قرضه و غیره است. این شامل دسترسی به بازارهایی است که ممکن است قابل معامله نباشند ، مانند شاخص های سهام.

فارکس CFD

CFD به شما امکان می دهد فارکس را با جفت ارزهای مختلف معامله کنید. این ارزها شامل ارزهای اصلی فارکس مانند EUR / USD ، GBP / USD ، USD / JPY و AUD / USD می شود. فارکس جزئی مانند EUR / GBP و AUD / NZD ؛ و جفتهای فارکس عجیب و غریب مانند USD / CZK.

بازار ارز بسیار سوداگرانه و بسیار بی ثبات است ، که فرصت های زیادی را برای معامله گران هوشمند ایجاد می کند. بازار همچنین به صورت شبانه روزی باز است – 24 ساعت در روز ، 5 روز در هفته – این بدان معناست که شما می توانید معاملات خود را در مورد سایر تعهدات مانند کار و خانواده برنامه ریزی کنید.

اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت فارکس هستید ، راهنمای نهایی مبتدیان برای تجارت فارکس را ببینید.

برخی از محبوب ترین CFD های فارکس عبارتند از:

EUR / USD
GBP / USD
USD / JPY
EUR / GBP

قراردادهای اختلاف (CFD) برای شاخص های جهانی

CFD شاخص یک فرصت عالی برای معامله گران جدید است که می خواهند در بازارها به طور کلی معاملات را انجام دهند ، اما مطمئن نیستند کدام سهام یا ابزار خاص را انتخاب کنند.

از آنجا که شاخص های سهام نشان دهنده انتخاب سهام است (به عنوان مثال ، شاخص DAX نشان دهنده 30 بزرگترین و مایع ترین شرکت در بورس اوراق بهادار فرانکفورت است ، در حالی که S & P500 بزرگترین شرکت ها در ایالات متحده است) ، می توان از آنها برای اندازه گیری عملکرد استفاده کرد از کل بازار. اگرچه روش سنتی برای خرید یا فروش قرارداد شاخص وجود ندارد ، شما می توانید این عملکرد را با استفاده از CFD شاخص معامله کنید.

برخی از محبوب ترین CFD سهام عبارتند از:

  • DAX30 CFD ( نمایه DAX آلمان )
  • DJI30 CFD (نماینده شاخص داو جونز )
  • FTSE100 CFD (شاخص FTSE انگلیس)
  • NQ100 CFD (نشان دهنده شاخص Nasdaq ایالات متحده است )

قراردادهای CFD کالا

کالاها همچنین می توانند از طریق CFD معامله شوند ، از جمله فلزاتی مانند طلا و نقره ، منابع انرژی مانند نفت و گاز طبیعی و کالاهای کشاورزی مانند قهوه ، پنبه و آب پرتقال.

در مواردی که سرمایه گذاری سنتی هزینه اولیه بسیار بالاتری را شامل می شود ، نیازی به ذکر نیست ذخیره سازی ، CFD کالاها به شما امکان می دهند بدون داشتن خود دارایی ها ، در مورد حرکت قیمت این دارایی ها معامله کنید.

برخی از محبوب ترین CFD های کالایی عبارتند از:

  • CFD های طلای Spot
  • نقره ای نقره ای CFD
  • CFD نفت خام برنت
  • CFD های خام WTI

برخی از محبوب ترین CFD سهام عبارتند از:

  • اپل در CFD سهام دارد
  • فیس بوک در CFD به اشتراک می گذارد
  • Google در CFD به اشتراک می گذارد
  • سهام آمازون در CFD
  • سهام تسلا CFD

برخی از محبوب ترین CFD ها در ارزهای رمزپایه عبارتند از:

  • BTC / USD CFD (بیت کوین با دلار آمریکا)
  • BCH / USD CFD (صرافی بیت کوین با دلار آمریکا)
  • ETH / USD CFD (واحد پول Ethereum با دلار آمریکا)
  • XRP / USD CFD (ریپل با دلار آمریکا)
  • LTC / USD CFD (لایت کوین با دلار آمریکا)

ساعت تجارت CFD

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، CFD قیمت دارایی های اساسی آنها را منعکس می کند. این همچنین منعکس کننده ساعت معاملات آن دارایی ها است ، به این معنی که همیشه چیزی برای تجارت وجود دارد – 24/7.

در اینجا چند ساعت معامله برای انواع رایج CFD آورده شده است:

  • Forex CFD: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • CFD های شاخص: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • سهام CFD: برای معاملات در ساعات مربوط به بورس سهام موجود است
  • کالاهای CFD: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • Crypto CFD: برای معاملات 24/7 در دسترس است

در طول یک هفته کامل ، معاملات CFD با ارزهای خارجی ، کالاها و شاخص ها از نیمه شب عصر یکشنبه تا 11 شب جمعه ، به وقت لندن در دسترس است.

به طور کلی ، شلوغ ترین زمان برای معاملات CFD (زمانی که تمایل داریم بیشترین تغییرات قیمت را ببینیم) زمانی است که بازارهای مختلف مالی با هم همپوشانی دارند. با توجه به این نکته ، بیشتر معامله گران مهمترین زمان معاملات را این موارد در نظر می گیرند:

  • لندن: از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • نیویورک: 1 بعد از ظهر تا 10 شب به وقت گرینویچ
  • سنگاپور: 8 عصر تا 5 صبح به وقت گرینویچ
  • توکیو: نیمه شب تا 9 صبح به وقت گرینویچ

جلسات آسیایی معمولاً ساکت ترین جلسه برای بیشتر دارایی های مالی است.

تجارت کوتاه مدت CFD

همچنین ابزاری مفید برای معاملات کوتاه مدت است و به شما این فرصت را می دهد تا از حرکت کوتاه مدت قیمت در بازارهای بورس اوراق بهادار ، شاخص یا کالاها سود ببرید ، بدون اینکه در ابتدا سرمایه گذاری زیادی انجام دهید.

اگر قصد معامله کوتاه مدت یا حتی اسکالپینگ را دارید ، مهم است که یک کارگزار CFD انتخاب کنید که سرعت اجرای سریع را برای معاملات خود ارائه دهد. یک کارگزار خوب باید بتواند معاملات خود را در کمتر از یک ثانیه انجام دهد ، این امر در بازارهای پر سرعت ضروری است.

تاریخ انقضا CFD

منافع دیگر معاملات CFD این است که اکثر معاملات CFD منقضی نمی شوند. در حالی که برخی از بازارها ممکن است تاریخ انقضا در تجارت داشته باشند ، سهام CFD چنین نیست. همچنین می توانید موقعیت های CFD خود را در هر زمان که بخواهید ببندید.

مزیت این کار این است که شما می توانید بدون نگرانی در مورد بسته شدن آنها قبل از آماده شدن به دلیل تاریخ انقضا ، معاملات طولانی مدت انجام دهید.

البته موارد استثنایی مانند CFD در آتی کالاها نیز وجود دارد که تاریخ انقضا در آینده دارند. با این حال ، لازم نیست منتظر بمانید که تاریخ انقضا از قرارداد آینده خود صادر شود شما می توانید در هر زمان معامله کنید.

هزینه های پایین تجارت

سرانجام ، هزینه معاملات CFD اغلب کمتر از سایر انواع سرمایه گذاری است. ما قبلاً در مورد سرمایه گذاری های سنتی بحث کردیم ، جایی که برای سرمایه گذاری نیاز به پرداخت ارزش کامل دارایی دارید. با نیاز به حاشیه کمتر ، CFD ها هزینه ورود کمتری دارند.

علاوه بر این ، CFD هیچ گونه هزینه باز یا بسته شدن ندارد. در عوض ، بیشتر کارگزاران CFD چیزی را کسب می کنند که تحت عنوان ” اسپرد ” شناخته می شود .

اگر به هر CFD در بستر تجارت خود نگاه کنید ، می بینید که دو قیمت نقل شده است یکی برای خرید CFD و دیگری برای فروش آن. این موارد به عنوان قیمت پیشنهادی و پیشنهادی شناخته می شوند. همچنین متوجه خواهید شد که بین این دو قیمت تفاوت وجود دارد که به اسپرد معروف است.

اگر یک موقعیت خرید را باز کنید ، قیمت دارایی اساسی باید قبل از سودآوری تجارت از اسپرد عبور کند. به عنوان مثال ، اگر شما در معامله طلا هستید و قیمت فروش آن 1500 دلار و قیمت خرید 1501 دلار است ، قیمت طلا باید تا 1501 دلار افزایش یابد تا بتواند از هم گسیخته شود و برای سودآوری باید قیمت را افزایش دهید. . و این اختلاف قیمت (1 دلار) به کارگزار تعلق می گیرد.

برخی از ابزارها همچنین ممکن است هزینه های کمیسیون داشته باشند ، مانند سهام CFD. علاوه بر این ، اگر موقعیت را یک شبه باز نگه دارید ، ممکن است هزینه سود ، معروف به “مبادله” از شما دریافت شود.

خطرات تجارت CFD چیست؟

مانند هر سرمایه گذاری ، خطرات مرتبط با تجارت CFD علاوه بر مزایای آن نیز وجود دارد. CFD محصولات پیچیده ای هستند که خطرات زیادی را به همراه دارند ، بنابراین مهم است که قبل از شروع تجارت تحقیق کنید.

اولین خطر تجارت CFD ، خطر بازار است. اگر بازار در جهتی که معامله می کنید حرکت کند ، درآمد کسب خواهید کرد. اگر بر خلاف پیش بینی شما حرکت کند ، ضرر خواهید کرد. این همان اشکال دیگر تجارت و سرمایه گذاری است.

با این حال ، از آنجا که CFD از اهرم سود بهره می برد ، این ضررها در مقایسه با سرمایه گذاری اولیه شما شدیدتر است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، CFD ها کالاهای اهرمی هستند که به شما این امکان را می دهد که بخش بزرگی از بازار را با سپرده نسبتاً ناچیز معامله کنید. این سود بالقوه شما را بزرگ می کند ، اما همچنین ضررهای احتمالی شما را افزایش می دهد.

در بازارهای ناپایدار ، این می تواند مانده شما را به زیر صفر کاهش دهد ، که به عنوان مانده حساب منفی شناخته می شود. با توجه به این نکته ، انتخاب کارگزار بسیار مهم است که سیاست حفاظت از تعادل منفی را ارائه دهد.

  • سبد سرمایه گذاری آنها را از نظر نوع دارایی متنوع کنید
  • معاملات را از نظر بازه زمانی متنوع کنید
  • سبک ها و تکنیک های مختلف تجاری ، از جمله معاملات روزانه ، معاملات نوسان و اسکالپینگ را امتحان کنید
  • هم از بازارهای صعودی و هم نزولی استفاده کنید
  • برای سرمایه گذاری در CFD نیازی به مدرک تحصیلی یا تحصیل در امور مالی نیست. با این وجود ، حتی اگر به آموزش رسمی نیازی ندارید ، مهم این است که خود را در بازارها ، استراتژی های معاملاتی ، مدیریت ریسک و مدیریت پول آموزش دهید تا بهترین شانس موفقیت را به خود بدهید.

 

چگونه تجارت CFD را شروع کنیم

اکنون که پیشینه CFD را بیان کردیم و خطرات و مزایای تجارت آنها را بررسی کردیم ، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید در تجارت شروع کنید. اگرچه چند مرحله وجود دارد ، اما ما آنها را به یک راهنمای ساده تبدیل کردیم تا بتوانید شروع به کار کنید.

مرحله 1: یک حساب معاملاتی CFD ایجاد کنید

مرحله 2: بستر تجارت CFD را بارگیری کنید

انتخاب بستر معاملاتی CFD مناسب یکی از اولین مواردی است که باید هنگام معامله CFD مورد توجه قرار گیرد. در واقع ، این احتمالاً یکی از مواردی است که شما در وهله اول هنگام انتخاب کارگزار CFD به آن فکر می کنید.

محبوب ترین سیستم عامل های معاملات در جهان MetaTrader 4 و MetaTrader 5 هستند . سیستم عامل های MetaTrader که برای تجارت CFD و Forex طراحی شده اند ، از ویژگی های نمودارهای پیشرفته ، شاخص های معاملاتی و یک جامعه پشتیبانی بزرگ برخوردار هستند. این سیستم عامل ها همچنین از پایدارترین ، آسان برای استفاده و قابل دسترسی در بازار هستند.

مرحله 3: روش تجارت خود را انتخاب کنید

اکنون که پایه ها را در دست دارید ، نکته بعدی که باید به آن فکر کنید ، روش تجارت CFD است. با داشتن بسیاری از معاملات بالقوه در بسیاری از بازارها ، داشتن یک برنامه حمله مهم است.

هر روز چه وقت به بازارها نگاه می کنید؟ آیا دائماً آنها را تماشا خواهید کرد یا می خواهید وقتی پشت میز کار نیستید به طور خودکار معاملات را باز یا بسته کنید؟

سبک شما : شما چه نوع تاجری هستید؟ Trader Day ، Intraday Trader ، Swing Trader یا اینکه قرار است موقعیت های طولانی را بدست آورید؟

بازارهای شما : روی چه بازارهایی تمرکز خواهید کرد؟ سهام ، فارکس ، کالاها ، شاخص ها یا ارزهای رمزپایه ؟

استراتژی شما : چگونه تصمیم می گیرید برای خرید ، فروش یا خروج از معاملات سود و زیان تصمیمات تجاری بگیرید؟

مدیریت ریسک شما : برای کاهش ریسک خود چه اندازه موقعیتی ، متوقف کردن ضرر و سود خود را تعیین می کنید؟

منابع و پشتیبانی شما : هر چند وقت یک بار می توانید با مطالعه کتابخانه مقالات آموزشی و آموزش های ارائه شده برای پیشرفت بیشتر مهارت های خود را آموزش دهید؟

در هر صورت ، لازم به یادآوری است که معاملات یک کار عملی است ، زیرا باز کردن یک حساب واقعی یا نسخه ی نمایشی و مشاهده نحوه حرکت بازارها می تواند به شما کمک کند اطلاعات زیادی در مورد تجارت بازارهای مالی جهان کسب کنید.

مرحله 4: اولین تجارت CFD خود را انجام دهید!

برای انجام اولین معاملات CFD در یک حساب زنده یا آزمایشی ، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

MetaTrader را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
به پنجره “Market Watch” بروید.
روی CFD مورد نظر خود دوبار کلیک کنید.
تعداد قراردادها را در پنجره سفارش انتخاب کنید (این اندازه موقعیت شماست – ما در مورد “محاسبه سود و ضرر CFD” با جزئیات بیشتر در مورد آن بحث خواهیم کرد).
اگر فکر می کنید مقدار CFD افزایش می یابد یا اگر فکر می کنید مقدار CFD کاهش می یابد ، روی “خرید” کلیک کنید.

سبک تجارت CFD خود را پیدا کنید

وقتی به روش معاملاتی خود فکر می کنید ، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید ، سبک تجارت شماست. بسیاری از سبک های معاملات CFD با بازه زمانی که می خواهید معامله کنید شروع می شود ، از اسکالپینگ ، جایی که معاملات در عرض چند دقیقه انجام می شود ، تا تجارت طولانی مدت.

معاملات اسکالپینگ CFD

نوعی از انواع معاملات است که به طور معمول معاملات باز و بسته طی چند دقیقه انجام می شود. در بیشتر موارد ، معامله گران در هر معامله فقط چند پیپ دریافت می کنند. به همین دلیل ، معامله گران معمولاً نیاز به انجام معاملات با حجم بالا و استفاده از اهرم بالا برای کسب سود بزرگ دارند.

این می تواند در بازارهای بی ثبات هیجان انگیز باشد ، اما همچنین بسیار خطرناک است ، زیرا می توانید خیلی سریعتر ضرر کنید. با این حساب ، بیشتر مبتدیان بیشتر مناسب معاملات طولانی مدت خواهند بود.

معاملات روزانه در CFD ها

معاملات روزانه زمانی است که یک موقعیت در یک روز باز و بسته می شود ، بنابراین ممکن است معاملات چندین ساعت ادامه داشته باشد. معامله گران بیشتر سعی می کنند با توجه به تغییر روند بازار معامله کنند ، که می تواند این روش را شبیه به اسکالپینگ کند ، زیرا در پاسخ به واکنش های بازار معامله می شود ، فقط در یک بازه زمانی طولانی تر از روز. به همین دلیل معاملات روزانه را می توان به عنوان یکی از بهترین روش های تجارت بازارهای CFD توصیف کرد.

تجارت CFD را با یک حساب اسلامی انجام دهید

CFD Swing Trading

طول معاملات نوسان معمولاً از یک روز تا یک هفته طول دارد. هدف از معاملات نوسان بهره گیری از حرکت بازار است ، خواه صعودی باشد یا نزولی.

معاملات بلند مدت CFD

در معاملات CFD ، اصطلاح “بلند مدت” به هر معامله ای بیش از یک هفته گفته می شود. اگرچه معاملات بلند مدت می تواند مبتنی بر تجزیه و تحلیل فنی باشد ، اما در بیشتر موارد این سبک تجارت CFD تجزیه و تحلیل اساسی و آنچه داده های کلان می تواند در حرکت بازارها نقش داشته باشد را در نظر می گیرد.

تجارت دستی CFD

در معاملات دستی CFD ، تاجری که تصمیم به خرید یا فروش دستی می گیرد و در واقع دکمه ها را کلیک می کند (یا ضرر توقف از پیش تعیین شده را تعیین می کند و سود نیز می برد) برای انجام معاملات است.

برای تصمیم گیری ، یک معامله گر می تواند به انواع مختلف تجزیه و تحلیل مانند تحلیل بنیادی ، فنی اعتماد کند. برخی از کارشناسان توصیه می کنند که معامله گران جدید با استراتژی تجارت دستی شروع کنند ، فقط به این دلیل که این یک روش خوب برای شناخت بازارها و نحوه کار آنها است. با این وجود ، این نوع معاملات می تواند به دلیل فقدان استراتژی مشخص برای معامله گران جدید پیچیده باشد ، به این معنی که آنها می توانند برای افزایش سودآوری ورود و خروج خود از بازار مبارزه کنند.

تجارت CFD خودکار

معاملات می توانند از طریق برنامه های موجود که می توانند فرصت های تجاری را برای معامله گر برجسته کنند ، و یا سایر برنامه های موجود که حتی می توانند معاملات را از طرف تاجر باز و بسته کنند ، به طور جزئی یا خودکار انجام می شود .

این برنامه ها از الگوریتم های مبتنی بر نیاز معامله گر استفاده می کنند که بهترین زمان ورود یا خروج از معامله را نشان می دهد. مزیت اصلی این نوع معاملات این است که احساسات را از معاملات خارج می کند و شما را مجبور می کند تا استراتژی خود را دنبال کنید.

اگر قصد تجارت خودکار CFD را دارید ، توصیه می کنیم چندین آزمایش را با هر نرم افزار یا ربات جدید انجام دهید تا زمانی که از عملکرد آن راحت باشید. خوشبختانه ، متاتریدر به معامله گران اجازه می دهد تا استراتژی های معاملاتی را بر روی داده های تاریخی آزمایش کنند ، به شما این فرصت را می دهد که ببینید عملکرد این نرم افزار تجارت CFD در سناریوهای مختلف چیست.

تجزیه و تحلیل CFD به دو دسته اصلی تقسیم می شود: تجزیه و تحلیل فنی و تحلیل بنیادی

تحلیل تکنیکی معتقد است که تاریخ خود را تکرار می کند ، بنابراین الگوهای قیمت تاریخی را تجزیه و تحلیل می کند تا پیش بینی کند که قیمت یک CFD خاص در آینده چگونه تغییر خواهد کرد.

از طرف دیگر ، تحلیل بنیادی بر اخبار و رویدادهای اقتصادی کلان متمرکز است که ممکن است بر عملکرد CFD خاص تأثیر بگذارد.

محاسبه سود و زیان CFD

هنگامی که آماده شروع تجارت هستید ، اگر ریسک و پول خود را به طور موثر مدیریت می کنید ، احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه سود و زیان احتمالی را قبل از معامله محاسبه کنید.

خبر خوب در اینجا این است که ماشین حساب دستی ما می تواند این کار را برای شما انجام دهد! ماشین حساب CFD را بررسی کنید ، جایی که می توانید سود و زیان معاملات را با تنظیم ابزار ، اهرم موجود ، ارز حساب ، قیمت افتتاحیه و قیمت پایانی تخمین بزنید.

مرحله 1: اختلاف قیمت
اولین قدم برای محاسبه سود و زیان در حساب CFD بسیار ساده است. این تفاوت بین ارزش دارایی در زمان افتتاح معامله و ارزش دارایی در زمان بسته شدن معامله است.

در موقعیت های طولانی ، می توانید این را با کسر قیمت افتتاحیه معاملات از قیمت پایانی معامله محاسبه کنید. در موقعیت های کوتاه ، می توانید این را با کسر قیمت بسته شدن موقعیت از قیمت افتتاحیه محاسبه کنید.

بنابراین اگر یک موقعیت طولانی روی EUR / USD در 1.1073 باز کنید و آن را در 1.1152 ببندید ، اختلاف 0.0079 است (یا 79 پیپ ، که در آن هر پیپ 0.0001 است).

مرحله 2: اندازه معامله
اکنون که از تفاوت قیمت مطلع شدید ، باید آن را در حجم معاملات ضرب کنید. این اندازه موقعیت است (معروف به تعداد قراردادها یا تعداد زیادی) با ارزش هر حرکت قیمت.

لات یا اندازه قرارداد ، مقدار استانداردی است که هر قرارداد (لات) ارزش آن را دارد. اگرچه این مورد از CFD تا CFD متفاوت است ، اما می توان آن را یاد گرفت.

به عنوان مثال در جفت های فارکس ، یک لات 100000 واحد از واحد پول پایه یا اولین ارز ذکر شده در جفت ارز است. بنابراین 1 لیره یورو / دلار آمریکا 100000 یورو ارزش دارد ، در حالی که 1 لغت AUD / USD 100000 دلار استرالیا ارزش دارد. اگر این تعداد کمی بزرگ باشد ، خبر خوب این است که بسیاری از کارگزاران مانند Admiral Markets همچنین مینی لات (0.1 لات) و میکرو لات (0.01 لات) را ارائه می دهند ، به شما امکان می دهد موقعیت های کوچکتر را باز کنید.

رای فلزاتی مانند طلا و نقره ، مقدار استاندارد 100 اونس است ، در حالی که برای شاخص هایی مانند FTSE100 و DAX30 یک قرارداد CFD است. اگر می خواهید از اندازه یا حجم بسیاری از ابزارهای خاص مطلع شوید ، می توانید این کار را با استفاده از ماشین حساب معاملاتی ما انجام دهید.

برای محاسبه اندازه تجاری کل ، شما به سادگی تعداد لات ها را در کل اندازه قرارداد ضرب می کنید. بنابراین مقدار 0.1 یورو / دلار آمریکا 30،000 دلار ارزیابی می شود.

0.1 3 3 100 100،000 یورو = 30،000 یورو

مرحله 3: مقدار حرکت پیپ را محاسبه کنید
مرحله بعدی محاسبه مقدار هر حرکت پیپ است. باز هم ، این ممکن است گیج کننده باشد زیرا از یک دارایی به دارایی دیگر متفاوت است ، به همین دلیل استفاده از ماشین حساب معاملاتی ما برای جستجوی ابزارهای خاصی که می خواهید تجارت کنید مفید است.

برای جفت ارز ، فرمول تعیین مقدار یک پیپ ضرب یک پیپ در اندازه مقدار زیاد است – این به شما ارزش حرکت پیپ را در ارز مظنه (ارز دوم در جفت) می دهد. بنابراین برای یکی از جفت ارز EUR / USD ، فرمول زیر خواهد بود:

0.0001 (پیپ) x 100000 (1 اندازه سکه) = 10 دلار

هر 1 حرکت پیپ (یا هر 0.0001 حرکت) 10 دلار ارزش دارد. برای یک مینی لات (0.1 لات) ، این به 1 دلار کاهش می یابد و برای یک میکرو لات ، به 0.1 دلار کاهش می یابد.

اگر سه پیپ را با هم جمع کنیم (گسترش ابزار ، اندازه معاملات و مقدار حرکت پیپ) ، می توانیم از این اطلاعات برای شروع محاسبه سود یا زیان معاملات شما در ماشین حساب معاملات استفاده کنیم.

به یاد آوردن:

اسپرد = قیمت بسته شدن – قیمت افتتاحیه (برای معاملات طولانی)
اندازه معامله = اندازه قرارداد x تعداد زیادی x ارزش قرارداد
مقدار حرکت = اندازه نقطه x اندازه لات
برای محاسبه سود یا زیان تجارت خود ، باید اختلاف قیمت را در اندازه تجارت در مقدار pip ضرب کنید.

(قیمت پایانی – قیمت افتتاحیه) x (اندازه قرارداد x شماره قرارداد x ارزش قرارداد) x (اندازه نقطه x اندازه قرارداد)

برای بازگشت به مثال ما از اوایل ، فرض کنید شما یک موقعیت طولانی را در سه مینی یورو / دلار با 1.1073 باز کردید و آن را در 1.1152 بستید. این به ما می دهد:

(1.1152 – 1.1073) x (0.01 x 3 x 100.000 یورو) x (0.0001 x 10.000)

0.0079 x 30،000 x 1 $ = 237 دلار

همین فرمول برای محاسبه ضررهای معاملاتی کار می کند – اسپرد منفی خواهد بود و این نتیجه منفی یا ضرر خواهد داشت.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

معامله سودآور CFD:

شما می توانید 2 قرارداد DAX30 با 12000 پیپ خریداری کنید. سپس قیمت به 13000 پیپ افزایش می یابد و موقعیت شما بسته می شود.

سود شما = (13،000 – 12000) x (1 لات x 2 x 1 EUR) x (1 EUR) = + 2،000 EUR

از دست دادن تجارت CFD:

شما می توانید 2 مقدار زیادی قرارداد DAX30 را با 12000 پیپ خریداری کنید. قیمت به 11000 پیپ کاهش می یابد و موقعیت شما بسته می شود.

ضرر = (11،000 – 12000) x (1 لات x 2 x 1 EUR) x (1 EUR) = – 2،000 EUR

علاوه بر تحرکات خود بازارها ، هنگام محاسبه سود خالص خود باید هزینه های تجارت CFD را نیز در نظر بگیرید.

مرحله 4: هزینه های معاملات CFD
سه هزینه بالقوه در ارتباط با تجارت CFD وجود دارد – اسپرد ، کمیسیون و هزینه های سود (Swap).

اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و قیمت درخواست است. قیمت Bid قیمت فروش ابزار CFD است ، در حالی که Ask بهای پرداختی هنگام خرید ابزار CFD است. بنابراین اگر یک موقعیت طولانی را باز کنید ، موقعیت را با قیمت درخواست باز می کنید و آن را با قیمت پیشنهاد بسته می کنید (و بالعکس برای موقعیت های کوتاه).

به طور کلی ، بین قیمت پیشنهاد و قیمت تفاوت وجود دارد – این به عنوان اسپرد شناخته می شود و به عنوان کارمزد به کارگزار CFD شما پرداخت می شود. برای سودآوری یک معامله ابتدا باید از اسپرد عبور کرد – بنابراین در یک معامله طولانی مدت ، قیمت نه تنها باید از قیمت اصلی درخواست افزایش یابد ، بلکه باید از قیمت پیشنهادی اصلی نیز فراتر رود.

اگر ما به معاملات خود با جفت EUR / USD برگردیم و اگر فارکس پرداختی 1 اختلاف داشته باشد (یعنی اختلاف 0.0001 بین قیمت پیشنهاد و قیمت) ، جفت باید حداقل 1 پیپ بیشتر حرکت کند قبل از سودآوری بنابراین برای اسپردی که ما محاسبه کردیم – 79 پیپ – برای محاسبه سود خالص خود باید 1 پیپ کم کنید – منهای اسپرد.

به همین دلیل است که بسیاری از کارگزاران اسپرد پایین خود را تبلیغ می کنند – زیرا اسپرد سود تجاری شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، یکی از مواردی که در هنگام انتخاب کارگزار باید به دنبال آن باشید پایین بودن اسپرد است.

هزینه بعدی معاملات کارمزد است. بسته به کارگزار شما ، ممکن است کمیسیون علاوه بر اسپرد یا به جای اسپرد ، هزینه شود. آنها همچنین تمایل به پرداخت هزینه برای برخی از ابزارهای اساسی مانند سهام CFD دارند.

تفاوت حساب اسلامی فارکس با یک حساب سنتی چیست؟

تعدادی تفاوت بین حساب معاملات اسلامی CFD و حساب معاملات منظم وجود دارد. قوانین اسلامی که جمع آوری یا انباشت بهره را منع کرده است ، به این معنی است که بازرگانانی که حساب تجارت اسلامی دارند هیچ بهره ای دریافت نمی کنند یا پرداخت نمی کنند. علاوه بر این ، معاملات در حساب معاملات اسلامی باید بدون تأخیر انجام شود ، زیرا ارزها باید بلافاصله از یک حساب به حساب دیگر منتقل شوند ، در حالی که هزینه های معامله را همزمان پرداخت می کنید.

نکات مربوط به تجارت CFD
در حالی که مفهوم تجارت CFD بسیار ساده است سود یا زیان تفاوت قیمت خرید و قیمت فروش دارایی است این بدان معنا نیست که انجام یک معامله خوب آسان است.

به همین دلیل مهم است که قبل از شروع تجارت در بازارهای زنده ، خود را آموزش دهید. انبوهی از منابع رایگان وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید – مقالات رایگان ، دوره های تجارت آنلاین و حتی وبینارهایی که توسط کارشناسان تجارت بصورت زنده آموزش داده می شوند.

1. اجازه دهید معاملات برنده کار کنند و ضرر و زیان خود را کاهش دهند
بسیاری از معامله گران CFD (و حتی برخی از افراد باتجربه تر) با رعایت نکردن این قانون ، شانس خود را برای سود محدود می کنند. به بیان ساده ، باید سکه های برنده برای به حداکثر رساندن سودآوری ، در حالی که از دست دادن معاملات باید در اسرع وقت متوقف شوند.

ارزیابی این مورد برای معامله گران جدید دشوار است ، به همین دلیل ایده خوبی است که معامله را با یک حساب آزمایشی شروع کنید ، که به شما کمک می کند نحوه عملکرد بازارها و معاملات و ضررهای CFD را بفهمید.

2. تجارت با منطق ، نه احساسات
تاجری که در مورد احساسات ، شهود و احساسات تصمیم می گیرد ، ممکن است هر از گاهی پیروز شود ، اما این رویکرد در بلند مدت سودآور نیست. در عوض ، معامله گران سودآور CFD در یک برنامه معاملاتی قوانین سختگیرانه معاملاتی دارند و آنها را به هر قیمتی دنبال می کنند. بخشی از یادگیری موفقیت در تجارت ، یادگیری ساده پیروی از قوانین خود است.

3. در یک سبد قرار ندهید
تاجری که 50٪ یا 100٪ سرمایه خود را در یک تجارت واحد به خطر بیندازد ، تاجر نیست – کاری که آنها انجام می دهند مانند قمار است. یکی از رایج ترین دستورالعمل های مدیریت ریسک این است که بیش از 2٪ مانده حساب خود را در یک معامله ریسک نکنید – این تضمین می کند که یک تجارت از دست رفته مانده حساب شما را لغو نمی کند یا باعث ایجاد تماس حاشیه نمی شود.

علاوه بر به خطر انداختن تمام سرمایه شما در یک تجارت ، اطمینان از این که تمام معاملات شما در یک ابزار یا بازار یکسان نیستند نیز مهم است. سرمایه گذاری در ابزارها و بخشهای مختلف به شما کمک می کند تا از تنوع سبد سرمایه گذاری شما اطمینان حاصل کنید .

4- تجزیه و تحلیل بنیادی و فنی را با هم ترکیب کنید
هنگام انجام تجزیه و تحلیل در CFD ، تاجری که از هر دو روش تحلیل بنیادی و فنی استفاده می کند احتمالاً موفقیت بیشتری نسبت به شخصی که فقط یکی از این تجزیه و تحلیل ها را در معاملات خود انجام می دهد ، موفق تر است. یکی از راه های ترکیب این روش ها استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی برای ایجاد معاملات و تحلیل تکنیکال برای نظارت و تصمیم گیری برای بستن معاملات است.

5. معامله به موقع
حتی اگر یک روند را به درستی شناسایی کرده باشید ، باز کردن یک معامله خیلی زود یا خیلی دیر ممکن است منجر به ضررهای زیادی شود. بهتر است منتظر بمانید تا یک “سیگنال” تجاری دریافت کنید – مانند شکست قیمت حمایت از دارایی یا مقاومت یا یک کراس اوور متحرک. در حالت ایده آل ، تجارت بالقوه باید توسط بیش از یک سیگنال تأیید شود.

6. سعی نکنید معاملات از دست رفته را پس انداز کنید
برای معامله گران جدید CFD امری متداول است که امیدوارند بازار به بازار برگردد و ضررهای خود را جبران کند. این روش خوبی نیست. اگر معامله مطابق انتظارات شما رفتار نکرد ، آن را ببندید.

بهتر است برخی از ضررها را زود بپذیرید تا اینکه موقعیت را باز نگه دارید و کل حساب خود را گم کنید.

ضرر توقف ابزاری است که می توانید با استفاده از آن ضررهای معاملاتی خود را محدود کنید. به زبان ساده ، شما می توانید قیمتی را تعیین کنید که در صورت چرخش بازارها در برابر شما ، باید معاملات خود را به طور خودکار ببندید.

تجارت بدون ضرر متوقف می تواند عواقب جدی داشته باشد. با این حال ، اگر قیمت را خیلی نزدیک به قیمت فعلی قرار دهید ، ممکن است یک معامله برنده را نیز قبل از فرصت کافی برای کسب سود لازم ، ببندید. به همین دلیل استفاده از ضرر و زیان توقف بسیار مهم است – به روشی که تعادل بین ایمنی و سود را ایجاد کند.

اشتباهات روانشناختی در تجارت CFD

طمع

یکی از اشتباهات رایج در معاملات فارکس که می توانید مرتکب شوید ، افتادن در دام طمع شدید است. بسیاری از مبتدیان فارکس این تصور غلط را دارند که می توانند در مدت یک سال 20٪ ، اگر نه بیشتر ، از نظر بازده کسب کنند. متأسفانه ، این یک شکار پلنگ در طبیعت است. شما واقعاً می توانید انتظار چنین بازدهی بالایی را داشته باشید اگر یک تاجر استثنایی با تجربه عالی و تحصیلات خوب در تجارت باشید. تعیین اهداف صحیح معاملات می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات معاملات فارکس کمک کند و به شما در تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای فارکس کمک کند.

مدیریت ریسک ضعیف

ریسک و پاداش در هر بازاری توأمان است. حقیقت این است که مبتدیان فارکس توجه زیادی به این موضوع ندارند.

مدیریت ریسک یک قسمت اساسی است که موفقیت شما را در تجارت فارکس تعیین می کند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که با پیروی کورکورانه از یک طرح معاملاتی یا با استفاده از یک مشاور خبره یا راه حل تجارت خودکار ، سود کسب کنید. وقتی ریسک ها را مدیریت می کنید ، دستیابی به پاداش به واقعیت تبدیل می شود.

خطر فقط به سرمایه ای است که توانایی از دست دادن آن را دارید و نه چیز دیگر. باور کنید یا نه ، بسیاری از مبتدیان فارکس وجود دارند که سرمایه معامله می کنند و توانایی از دست دادن آنها را ندارند. این می تواند فاجعه بار باشد زیرا بازارهای ارز مانند اکثر بازارهای دیگر مانند سهام با خطرات زیادی همراه است. هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه پول در بیاورید. زیان معاملات بخشی جدایی ناپذیر از معاملات فارکس است.

همچنین هنگام معامله با پول استرس اضافی وجود دارد که توانایی از دست دادن آن را ندارید. از شما خواسته می شود تصمیمات معاملات غیرقانونی بگیرید ، بنابراین سعی کنید در صورت امکان از این کار جلوگیری کنید.

جنبه روانی تجارت را نادیده بگیرید

یکی از اشتباهات معاملاتی معامله گران نیز نادیده گرفتن جنبه روانشناختی است که در معاملات نقش دارد. این یک نقش عمده روانشناسی در جلوگیری از اشتباه در تجارت فارکس است. به هر حال ، بازارها درست مثل شما از بازرگانان تشکیل شده اند. شناخت روانشناسی بازار و خودتان نقطه شروع خوبی برای شناخت این خطا در معاملات است. شاید قبلاً بدانید که ترس و حرص و آز ، دو احساس رایج روانی هستند که می توانند در معاملات شما تأثیر بگذارند.

برای جلوگیری از این امر ، شما نه تنها باید مغز خود را آموزش دهید ، بلکه باید به طور عینی به بازارها نزدیک شوید.

انتخاب بهترین کارگزار و بستر CFD

اگر فکر نمی کنید بهترین کارگزار و پلت فرم معاملات CFD را برای انتخاب کجا بیابید ، می توانید با مرور انجمن های تجاری شروع به کار کنید. متأسفانه ، این بهترین مکان برای گشتن نیست. در این انجمن ها ، اغلب یک توافق نامه وابسته بین انجمن و کارگزار وجود دارد ، به این معنی که بررسی ها و نظرات ممکن است واقعی نباشد.

در عوض ، در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کارگزار CFD در نظر بگیرید:

برای انتخاب کارگزار CFD باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. آیا آنها مجوز دارند؟
  2. آیا آنها یک پلت فرم تجارت بصری و سریع ارائه می دهند؟
  3. آیا هزینه های تجارت آنها رقابتی است؟
  4. آیا آنها آموزش و آموزش را به صورت ایده آل رایگان ارائه می دهند؟
  5. آیا آنها خدمات مشتری خوبی دارند؟
  6. آیا آنها بازارهایی را که می خواهید تجارت کنید ارائه می دهند؟

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده می کنید ، قراردادهای معاملاتی مابه التفاوت (یا CFD) فرصتی را برای تجارت در طیف وسیعی از بازارها با سپرده نسبتاً کم فراهم می کند. با استفاده از اهرم فشار ، می توانید سود خود را بزرگ کنید و با خرید یا فروش ، می توانید در بازارهای رو به رشد و نزولی سود کسب کنید.

با گفتن این نکته ، مانند هر نوع سرمایه گذاری ، امکان از دست دادن پول و همچنین تحقق آن وجود دارد.

به همین دلیل مهم است که خود را آموزش دهید. اطمینان حاصل کنید که شناخت کافی از بازارها ، استراتژی معاملاتی قابل اعتماد و بستر تجارت سریع برای افزایش شانس سودآوری خود دارید.

 

منابع :

آیا معاملات cfd حرام است

حکم شرعی قرارداد مابه التفاوت

تفاوت فارکس و cfd چیست

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید