معامله شاخص نزدک چیست ؟

معامله شاخص نزدک ؛ معامله شاخص داوجونز : مکالمات بازار سهام در همه جا ، در تلویزیون ، رادیو ، مجلات و اینترنت وجود دارد. اما وقتی می گوییم یکی از ” شاخص سهام بازارهای جهانی امروز عملکرد خوبی دارد ” به چه معناست ؟

اغلب اوقات ، وقتی اکثر مردم در مورد “بازار” صحبت می کنند ، در مورد شاخص های بازار سهام جهانی صحبت می کنند ، که شاخص های سهام نیز نامیده می شوند . با افزایش اهمیت بازار سهام در جامعه ما ، نامهای شاخص جهانی مانند Dow ، S&P 500 ، FTSE100 یا DAX 30 بخشی از واژگان روزمره شده اند.

این مقاله در مورد شاخص های اصلی سهام جهانی صحبت می کند و توضیح می دهد که چگونه می توان از هرجایی که اینترنت به اینترنت متصل است در این شاخص های بازار جهانی سرمایه گذاری کرد !

شاخص های سهام جهانی چیست؟

معامله شاخص نزدک – شاخص های سهام جهانی یک معیار آماری از تغییرات در گروهی از سهام است که سهم یا بخشی از بازار محلی را نشان می دهد. هنگامی که به عملکرد شاخص های جهانی (شاخص های سهام) نگاه می کنیم ، می توان نمای کلی از بازار سهام را مشاهده کرد. تغییر قیمت شاخص نشان دهنده تغییر متناسب با عملکرد سهام ذکر شده در آن است.

پیگیری تمام سهام موجود در کشور بسیار دشوار خواهد بود. برای درک نحوه رفتار بازارهای سهام ، شاخص های سهام ایجاد شد. به عنوان مثال ، DAX 30 یک شاخص بازار سهام است که عملکرد سهام 30 شرکت بزرگ آلمانی را از نظر حجم سفارش و سرمایه بازار ، یعنی 30 بزرگترین سهم در بازار آلمان بنابراین ، سرمایه گذاران می توانند شاخص های سهام ، مانند DAX30 یا سایرین را برای سنجش عملکرد کلی بازار سهام و سرمایه گذاری ها در یک دوره معین ردیابی کنند. در حالت ایده آل ، همانطور که گفته شد ، تغییر قیمت شاخص سهام نشان دهنده یک تغییر کاملاً متناسب با سهام موجود در شاخص است. اما این همیشه صدق نمیکند. به عنوان مثال ، اگر سهم BMW امروز قوی باشد ، شاخص می تواند کاهش یابد ، زیرا سایر سهام تشکیل دهنده این شاخص ممکن است در همان زمان کاهش پیدا کنند.

آقای چارلز داو اولین شاخص های سهام را در مه 1896 ایجاد کرد. شاخص داوجونز شامل 12 شرکت بزرگ ایالات متحده بود. امروزه ، شاخص داوجونز ( DJIA ) شامل 30 شرکت بزرگ و تأثیرگذار در ایالات متحده است.

قبل از عصر دیجیتال ، محاسبه قیمت شاخص آسان نبود. امروزه DJIA از روش متفاوتی استفاده می کند که میانگین وزنی نامیده می شود. در این سیستم ، وزن هر سهم = قیمت سهم x تعداد سهم / تقسیم بر ارزش بازار همه سهام.

بیشتر شاخص های جهانی بر شرکت ارزش تجاری می گذارند. اگر ارزش بازار یک شرکت 1،000،000 یورو و ارزش همه سهام در شاخص 1،000،000،000 یورو باشد ، ارزش شرکت 1٪ ارزش شاخص است. این نوع سیستم ها توسط رایانه ها ساخته می شوند – تفاوت ها بلافاصله محاسبه می شوند.

شاخص بورس چیست؟

معامله شاخص نزدک – شاخص های سهام سبدی از سهام است. قیمت شاخص سهام یک میانگین ساده یا موزون سهام تشکیل دهنده این شاخص است. شاخص سهام اغلب نشان دهنده بزرگترین سرمایه بازار است.

شاخص CAC 40 نشان دهنده 40 سهام بزرگ از نظر سرمایه بازار بورس اوراق بهادار پاریس است یا همانطور که اشاره کردیم DAX 30 ترکیبی از 30 شرکت بزرگ آلمانی است. شاخص های سهام نشان دهنده توسعه بازار مرجع یا مرجع بخش برای شاخص های بخش است. شاخص های سهام را می توان مستقیماً معامله کرد یا می تواند به عنوان جایگزینی برای مشتقات شاخص (معاملات آتی یا شاخص سهام) استفاده شود. شاخص سهام یک معیار یا شاخص برای مشاهده توسعه بازار سهام است.

 

لیست محبوب ترین شاخص های سهام :

شاخص سهام فرانسه CAC 40

شاخص های سهام آمریکا SP 500 ، NQ 100 ، DJI 30

شاخص سهام آلمان DAX 30 ، TECDAX30 ، M DAX 50

شاخص سهام انگلیس FTSE 100

شاخص سهام چین چین 50

شاخص سهام هلند AEX 25

شاخص سهام ژاپن JP 225

شاخص سهام استرالیا ASX 200

شاخص سهام سوئیس SMI 20

شاخص سهام اسپانیا IBEX 35

شاخص سهام اروپا STOXX 50

شاخص سهام در هنگ کنگ HSI 50

شاخص سهام نروژ OBX 25

شاخص دلار DXY

بیایید نگاهی به برخی از شاخص های مختلف بازار جهانی بیندازیم که می توانید آنها را به عنوان یک سرمایه گذاری عالی در یک بازار واقعاً قوی و فعال در نظر بگیرید!

مهمترین شاخص های سهام ایالات متحده

بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) در حال حاضر بزرگترین بورس اوراق بهادار در جهان است و حدود 3000 اوراق بهادار در آن معامله شده است.

سه مورد از محبوب ترین شاخص های سهام ایالات متحده نزد معامله گران محلی محبوب هستند: میانگین صنعتی داوجونز (DJI30) ، Nasdaq و Standard & Poor’s 500.

سهام های عضو داوجونز :

3M ، و American Express ، و Apple ، و Caterpillar ، و Chevron ، و Cisco ، و Coca-Cola ، و DuPont ، و Exxon Mobil ، و General Electric ، و Goldman Sachs ، و JPMorgan Chase ، و Johnson & Johnson ، و McDonald’s ، و Merck ، و Microsoft ، و Nike ، و Pfizer و Procter & Gamble و Travellers و UnitedHealth Group و United Technologies Corporation و Verizon و Visa و Walmart و Walt Disney.

اگرچه داوجونز در حال حاضر خوب کار می کند ، اما بازارها دوره های پر فراز و نشیبی را پشت سر می گذارند و در مواقعی می توانند بسیار قوی باشند مانند آنچه در آغاز بحران کرونا اتفاق افتاد. این شاخص سهام در طول تاریخ خود به طور منظم و تدریجی به سمت بالا حرکت می کرده است ، اما سال ها و دهه هایی بوده است که همراه با روزها ، ماه ها و سال هایی با افت های بزرگ ، رونق بزرگی را شاهد بوده ایم.

معامله شاخص نزدک – بیایید چند لحظه کلیدی برای بازارهای سهام را مرور کنیم:

  • سقوط وال استریت در سال 1929: این سقوط توسط یک حباب سفته بازی سهام ایجاد شد. چهار سال به طول انجامید.
  • دوشنبه سیاه 1987: این سقوط در یک روز رخ داد و بازار 22.61 واحد از دست داد ، هنوز بزرگترین افت در یک روز معاملاتی ثبت شده است.
  • حباب dot-com 2000: قیمت سهام فناوری بین سالهای 1995 تا 2000 به سرعت در حال افزایش بود و حباب سفته بازی سرانجام در سال 2000 ترکید.
  • “رکود بزرگ” سال 2008 (یا بحران مالی جهانی): سیستم مالی ایالات متحده در حال فروپاشی بود زیرا بانک ها و سایر موسسات مالی مشکلات ناشی از بدهی های بد در بازار مسکن را احساس کردند ، که توسط تجارت مشتقات تقویت می شد.
  • صعود بازار از سال 2008: بازارهای سهام از زمان رکود بزرگ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است ، که افزایش قابل توجهی در حجم است.
  • آخرین بحران کرونا در مارس 2020 ، زیرا بازارهای مختلف جهانی ، به ویژه سهام و نفت ، شاهد افت تاریخی بودند.

شاخص NASDAQ:

معامله شاخص نزدک – شاخص Nasdaq 100 شامل 100 شرکت بزرگ در بخش فناوری در ایالات متحده است. شاخص Nasdaq یکی از شاخص های جهانی است که ما در مورد آن زیاد می شنویم و مورد توجه معامله گران شاخص های سهام است.

برخی از سهام ارائه شده توسط Nasdaq 100 عبارتند از: Adobe ، Advanced Micro Devices و Alphabet Inc. و Amazon.com ، Amgen و Apple Inc. و Autodesk ، Cisco ، Citrix ، Ebay ، Expedia ، Facebook ، Hasbro ، Intel ، Intuit ، Marriott ، Micron ، Microsoft ، NVIDIA ، Netflix ، Tesla ، Workday و موارد دیگر.

دلار:

شاخص دلار آمریکا در مارس 1973 ایجاد شد و شناخته شده ترین ارز خارجی است. این شاخص با استفاده از یک پایه ریاضی 100 ایجاد شده است. شاخص دلار آمریکا به عنوان معیار به شما امکان می دهد ارزش پیچیده دلار آمریکا و در نتیجه قدرت آن را در سطح بین المللی برآورد کنید.

مهمترین شاخص های سهام اروپا:

برخی از محبوب ترین شاخص های سهام اروپا شامل FTSE100 در انگلستان ، DAX در آلمان ، CAC 40 در فرانسه و Stoxx50 است که نماینده گروهی از شرکت ها در سراسر منطقه یورو است.

FTSE 100 – انگلستان:

بورس اوراق بهادار لندن ، یکی از مشهورترین بورس های سهام در جهان ، دارای شاخص سهام خود – FTSE100 است. FTSE (یا Footsie) نماینده 100 شرکت از بورس اوراق بهادار لندن است ، از جمله:

3i ، AstraZeneca ، Aviva ، BAE Systems ، Barclays ، BHP ، BP ، British American Tobacco ، BUNZL ، Diageo ، easyJet ، Experian ، GlaxoSmithKline ، Glencore ، HSBC ، Just Eat ، گروه بانکی Lloyds ، Prudential ، Reckitt- Benoiser ، Rio Tint Royce Holdings و Royal Bank of Scotland و Royal Dutch Shell و Tesco و Unilever و Vodafone Group

DAX 30 – شاخص بورس اوراق بهادار آلمان:

DAX یک شاخص متشکل از 30 شرکت بزرگ در بورس فرانکفورت است که بر اساس ارزش بازار و دفترچه سفارشات حجم است. این شاخص توسط دویچه بورس اداره می شود و قیمتها از اول ژانویه 2006 توسط سیستم الکترونیکی Xetra هر ثانیه محاسبه می شود.

با توجه به اینکه آلمان بزرگترین اقتصاد در اروپا است ، DAX30 یک شاخص بسیار محبوب برای معامله گران بین المللی است.

شرکت های نماینده DAX عبارتند از: آدیداس  Allianz ، BASF ، Bayer ، BMW ، Comerzbank ، Deutsche Bank ، Deutsche Telekom ، Fresenius ، Henkel ، Infineon ، Linde ، Lufthansa ، MAN ، Metro ، RWE ، SAP ، Siemens ، VW و بیشتر.

CAC 40 – شاخص بورس اوراق بهادار فرانسه:

شاید شاخص ترین آن در جهان عرب نباشد ، اما شاخص CAC 40 شاخص اصلی سهام بازار پاریس است و در 15 ژوئن 1988 تاسیس شد. شاخص CAC 40 با قیمت 40 شرکت با بزرگترین تعیین می شود.

از 1 دسامبر 2003 ، CAC 40 یک سیستم سرمایه گذاری بازار شناور را برای همسویی با نحوه عملکرد شاخص های اصلی جهانی به کار گرفته است. این بدان معناست که از آن تاریخ ، تعداد اوراق بهادار موجود برای خرید در بازار برای یک شرکت هنگام محاسبه شاخص در نظر گرفته می شود.

CAC 40 از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است. در طول روز ، هر 15 ثانیه ، از ساعت 9 تا 17:30 به روز می شود. همچنین از بسیاری از محصولات مالی ، از جمله قراردادهای تفاوت ، اوراق قرضه ، ETF ، قراردادهای آتی و سایر مشتقات پشتیبانی می کند.

برخی از شرکت های موجود در فهرست CAC 40 عبارتند از: Accor ، Air Liquide ، ایرباس ، ArcelorMittal ، AXA ، BNP Paribas ، Capgemini ، Carrefour ، Danone ، L’Oréal ، LafargeHolcim ، LVMH ، Michelin ، PSA ، Renault ، Sanofi ، Sodexo و بیشتر.

STOXX 50 – شاخص سهام منطقه یورو:

در نهایت ، اگر به تجارت کل منطقه یورو علاقه دارید ، یک شاخص وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید!

Euronext اصلی ترین بورس اوراق بهادار در منطقه اروپا است و شاخص سهام Euronext (شاخص Euro Stoxx 50) 50 شرکت از منطقه اروپا را بر اساس سرمایه بازار آنها شامل می شود.

مهمترین شاخص سهام در آسیا و اقیانوسیه:

معامله شاخص نزدک – شاخص های سهام آسیایی و استرالیایی اغلب به دلیل مناطق مختلف زمانی که در آن فعالیت می کنند ، مورد استقبال معامله گران بریتانیایی و آمریکایی قرار نگرفته است. با این حال ، برای کسانی که در ساعات معاملاتی غیرمعمول باز هستند یا در یک کار روزانه معامله می کنند ، می توانند فرصت های جالبی را ارائه دهند.

شاخص سهام ژاپن – Nikkei 225:

بورس اوراق بهادار Nikkei که به شاخص بورس توکیو نیز معروف است ، شامل 225 شرکت است و مهمترین شاخص بورس ژاپن است.

شرکت هایی که توسط این شاخص نمایان شده اند عبارتند از Canon ، Casio ، FujiFilm ، Fujitsu ، Honda ، Mazda ، Nikon ، Nissan ، Panasonic ، Sapporo ، Subaru ، Suzuki ، Toyota ، Yahoo ، Yamaha و غیره.

شاخص های سهام چین – شاخص ترکیبی SSE و CSI 30:

هنگام نگاه به بازارهای چین ، باید به شاخص چین اشاره کنیم: شاخص ترکیبی SSE. شاخص کامپوزیت SSE پرکاربردترین شاخص سهام در چین است که عملکرد بورس شانگهای را نشان می دهد.

شاخص دیگر سهام چین CSI 300 است. CSI 300 شاخص بازار سهام شانگهای 300 شرکت بزرگ این کشور از نظر ارزش بازار است.

معامله شاخص نزدک – این شاخص های سهام گاهی اوقات با هم به عنوان شاخص بورس اوراق بهادار پکن شناخته می شوند و به سرمایه کشور اشاره می کنند حتی اگر بورس اوراق بهادار کشور در شانگهای واقع شده باشد.

سومین شاخص بازار سهام FTSE China 50 ، که شامل 50 شرکت منتخب از بورس شانگهای و بورس شنژن است.

شاخص بورس هنگ کنگ – HSI50:

یکی دیگر از شاخص های محبوب سهام آسیا HSI50 هنگ کنگ است. شاخص بازار سهام هنگ کنگ شامل 50 شرکت بزرگ کشور از نظر سرمایه بازار است.

شاخص سهام استرالیا – ASX 200:

S & P/ASX 200 نمایانگر 200 شرکت بزرگ استرالیا از نظر سرمایه بازار است. این شرکت ها 82 درصد سرمایه بازار سهام استرالیا را به خود اختصاص می دهند ، این بدان معناست که ASX یکی از راه هایی است که می توانید در بازار استرالیا معامله کنید.

شرکت های شامل ASX 200 عبارتند از: گروه بانکی ANZ ، Blackmores ، Commonwealth Bank ، Coca-Cola Amatil ، Caltex Australia ، Domino Pizza ، National National Bank، Qantas Airways ، Telstra Corporation ، Virgin Money ، Westpac Banking Corp ، Woolworths ، Xero و بیشتر به

شاخص های سهام یک کلاس دارایی کامل هستند که خود را برای انواع مختلف استراتژی های معاملاتی ارائه می دهند . می توان شاخص های اسکالپینگ ، معاملات روزانه و حتی معاملات بلندمدت را انجام داد که به آنها شاخص معاملات نوسان نیز گفته می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به هر استراتژی معاملاتی برای شاخص های سهام جهانی داشته باشیم.

معاملات روزانه بر روی شاخص های سهام

اگر سرمایه کمی دارید ، می توانید شاخص های سهام را به صورت روزانه معامله کنید: به عنوان مثال ، شاخص CAC 40 را می توان با 0.1 لات یا 10 سنت در هر نقطه معامله کرد.

حدس و گمان در مورد شاخص های جهانی

اسکالپینگ یک روش معاملاتی بسیار کوتاه مدت و تا حدودی سوداگرانه است. او در کوتاه مدت – فقط چند دقیقه یا حتی کمتر از یک دقیقه – موقعیت های معاملاتی شاخص ها را باز می کند. گمانه زنی در مورد شاخص های جهانی را می توان با استفاده از روبات های تجاری یا به صورت دستی انجام داد. اگر سرمایه کمی دارید ، می توانید در مورد شاخص های سهام با قراردادهایی به اندازه 0.1 قطعه حدس بزنید.

معاملات بلند مدت

Swing Trading یک سبک سرمایه گذاری بلند مدت است. در CFD ها ، شاخص های جهانی خود را به این استراتژی تجاری وامی دارند. مزیت این استراتژی این است که نیازی به نظارت مداوم بر معاملات ندارید. توجه به این نکته ضروری است که سرمایه گذاری در شاخص های سهام در بلند مدت باید با حداقل یا حتی بدون اهرم مالی انجام شود. در بازارهای مالی ، هنگامی که برای مدت طولانی در بازار می مانید ، خطرات بیشتر است و باید به تأثیر اهرم توجه کنید. اثر اهرم می تواند به شما در افزایش سود شما کمک کند ، اما در عین حال ضررهای شما را به همان شیوه افزایش می دهد.

چرا شاخص های جهانی را در دراز مدت معامله می کنیم؟

معامله شاخص نزدک – شاخص های جهانی دارایی هایی هستند که روند و چرخه اقتصادی را دنبال می کنند. اگر به تقویم اقتصادی نگاه کنیم ، می بینیم که قیمت سهام به شدت تحت تأثیر عوامل بنیادی است و قیمت های شاخص از چرخه اقتصادی پیروی می کنند. به عنوان مثال ، شاخص های USA-Dow Jones ، Nasdaq و S&P 500 از سال 2009 رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده اند و همزمان از سال 2009 ، اقتصاد ایالات متحده نرخ رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و نرخ بیکاری پایینی را تجربه کرده است. اگر تحلیل بنیادی را دوست دارید ، راهنماهای معاملاتی ممکن است برای شما جالب باشد.

بسته به شاخص انتخاب شده و کارگزار تجاری خود ، می توانید شاخص های کوچک – قطعات کوچکتر را معامله کنید. این زمانی مفید است که می خواهید معامله را با مقدار کمی پول شروع کنید.

چرا شاخص های بازار جهانی را معامله می کنیم؟

شاخص های بازارهای جهانی جایگزینهای بسیار جالبی برای سایر بازارهای مالی هستند. در اینجا برخی از مزایا و معایب معاملات شاخص های بازار جهانی آورده شده است

مزایای شاخص های بازار جهانی

  1. دسترسی به بازار سهام مرجع
  2. تنوع سرمایه گذاری در یک ابزار مالی
  3. بسیاری از استراتژی های تجاری جالب برای معامله گران
  4. هزینه معاملات پایین در مبادلات عمده جهانی
  5. شاخص های بازار بدون هیچ گونه دستکاری یا انحصار احتمالی قیمت ایجاد می شوند

معایب معاملات شاخص های بازار جهانی

  1. نقدشوندگی برخی از بازارهای سهام نسبت به فارکس کمتر است
  2. کارمزد کارگزاری در شاخص های کمتر معامله شده ممکن است بالاتر باشد
  3. در مقایسه با فارکس ، ما نمی توانیم شاخص ها را 24 ساعته معامله کنیم
  4. از آنجا که بازار برای مدتی بسته است ، ممکن است شکاف های بزرگتری نسبت به فارکس وجود داشته باشد

سرمایه گذاری در شاخص های سهام در مقابل سرمایه گذاری در سهام

سرمایه گذاری در سهام به معنای ریسک خاص این روش است. بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در شاخص بورس ، قابلیت تنوع بخشی است. علاوه بر این ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سرمایه گذاری در شاخص های جهانی سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری با انتخاب سهام به صورت جداگانه دارد. این امر حتی بیشتر صادق است زیرا شاخص های جهانی می توانند به شما این امکان را بدهند که بر اساس بخش و جغرافیا تنوع ایجاد کنید (به عنوان مثال ، شاخص چین در پلت فرم معاملاتی نیز موجود است).

شاخص های بورس یا فارکس؟

معامله شاخص نزدک – این بستگی به استراتژی معاملاتی شما دارد – اگر دوست دارید گمانه زنی کنید ، شاخصی با اختلاف کمی بیشتر ، مانند IBEX 35 دشوارتر از تجارت EUR/USD است . این بدان معنا نیست که تجارت فارکس بهتر است یا معامله شاخص بهتر است ، اما این را باید به خاطر داشت.

نکته مهم دیگر: شما باید در بازارهایی که می شناسید و تسلط دارید سرمایه گذاری کنید: برخی از معامله گران به هیچ وجه انتظار معامله فارکس ندارند و برخی برای مثال در بازارهای اروپایی عملکرد خوبی ندارند. انتخاب بین شاخص های بازار جهانی و فارکس باید در ارتباط با دانش شما ، استراتژی معاملاتی شما و زمانی باشد که می توانید به این فعالیت اختصاص دهید.

شاخص سهام یک معیار آماری از تغییرات در سبد سهام است که نشان دهنده بازار جهانی برای یک کشور معین است.
اولین شاخص توسط چارلز داو در مه 1896 ایجاد شد. این شاخص به چیزی تبدیل شد که امروزه به عنوان شاخص داوجونز (DJIA) می شناسیم.
از میانگین صنعتی داوجونز برای وزن دهی به بازار استفاده می شود ، اما اکثر شاخص های دیگر از محاسبات سرمایه بازار استفاده می کنند.
DJIA شامل 30 شرکت بزرگ در ایالات متحده است. این همان چیزی است که اکثر مردم هنگام صحبت از بازار به آن اشاره می کنند.
CAC40 شامل 40 شرکت بزرگ فرانسوی است. و ما آن را به عنوان یک نقطه مرجع برای بازار سهام فرانسه می بینیم.