آموزش فارکس

راهنمای کامل تهیه پلن معاملاتی + ویدیو آموزشی

پلن معاملاتی ؛ راهنمای کامل تهیه پلن معاملاتی برای بازارهای مالی :  اگر می خواهید در بازار فارکس موفق شوید ، باید بتوانید برای آینده برنامه ریزی کنید. اگر تصمیم دارید ابتدا بدون هیچ آمادگی به بازار فارکس (FX) بروید ، احتمال موفقیت شما بسیار بعید است. شما باید بدانید که به دنبال چه می گردید ، هدف شما چیست و چگونه قصد دارید به آن برسید.

ویدیو اول :

 

چگونه یک پلن معاملاتی ایجاد کنیم و چرا به آن نیاز دارید

منابع متعددی بر اهمیت پلن معاملاتی فارکس نه تنها برای مبتدیان ، بلکه برای معامله گران پیشرفته تر نیز تأکید می کنند . این مقاله درک بهتری از اهمیت و کاربردهای یک برنامه معاملاتی در بازارهای فارکس و مالی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات به معامله گر بهتر و موفق تری تبدیل شوید.

ویدیو دوم :

 

پلن معاملاتی بازار های مالی چیست؟

این یک طرح اصلی برای فعالیتهای تجاری شما است و هنگام خرید و فروش آنلاین ارزهای خارجی مانند یک لیست کارهایی است. ایده اصلی طرح معاملاتی تدوین مجموعه قوانینی است که به آنها پایبند خواهید بود و نحوه اجرای آنها است. هنگامی که قوانین مربوط به یک طرح تجاری را نوشتید ، اجرای آن آسان تر می شود ، زیرا یک برنامه تجاری مشخص در مورد نحوه اجرای آن وجود دارد.

علاوه بر این می تواند به طرح معاملات در تجزیه و تحلیل بازار کمک کند ، سپس تجزیه و تحلیل خود را بر روی استراتژی تجارت خود اعمال کنید. برنامه فارکس می تواند از تصمیم گیری سریع و برگشت ناپذیر شما جلوگیری کند، این امر به ویژه در هنگام بروز احساسات بسیار مفید است. این کار از اشتباهات احمقانه شما جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد پیروزی ها و باخت های خود را ارزیابی کنید.

 

پلن معاملاتی

 

یک پلن معاملاتی برای بازار فارکس تهیه کنید

اولین قدم در ایجاد یک پلن معاملاتی تعیین میزان معاملات است. شما می توانید تاریخچه حساب خود را کنترل کرده و سپس میانگین تعداد معاملات روزانه یا هفتگی و سپس میانگین مدت معاملات خود را تعیین کنید. این امر حیاتی است ، زیرا برنامه شما باید به وضوح بعد زمانی را که در معاملات خود استفاده خواهید کرد بیان کند.

هنگامی که سرعت معاملات خود را تعیین کردید ، باید در مورد دامنه برنامه تجارت تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک برنامه معاملاتی روزانه یا هفتگی ایجاد کنید.

بیایید فرض کنیم شما یک معامله گر روزانه هستید ، بنابراین ما یک روز را به عنوان واحد زمان برنامه خود در نظر می گیریم. همانطور که این مورد را شناسایی کردیم ، زمان آن است که محدودیت هایی را به برنامه معاملات اضافه کنیم . قاعده کلی این است که تعدادی از معاملات برنده خود را انجام دهید و سپس مقدار را در 1.2 ضرب کنید. به عبارت دیگر ، اگر معامله گر روزانه به طور متوسط ​​20 معامله انجام می دهد ، و در عین حال تنها شش معامله وجود دارد که برنده می شوند ، معامله گر نباید بیش از هفت معامله در روز معامله کند.

فرصت های معاملاتی را شناسایی کنید

معمولاً ایده فرصت های کمتر معنای منفی دارد ، اما در مورد معامله لزوماً این درست نیست. برای درک چگونگی ایجاد یک برنامه تجارت فارکس برنده ، باید تصدیق کنیم که هر فرصتی در بازار فارکس می تواند سود و زیان را به دست آورد.

هنگامی که در مورد میزان معاملات خود در مورد مقدار مشخصی از معاملات در روز تصمیم گرفتید ، تمایل دارید که با جزئیات بیشتری به معاملات بپردازید. هر معامله ای که انجام می دهید بسیار بهتر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، زیرا با هر معامله ناموفق نه تنها ضرر نمی کنید بلکه فرصت های باز کردن معاملات جدیدی را که می تواند سودآور باشد از دست خواهید داد.

از معاملات احساسی خودداری کنید

یکی دیگر از جنبه های مهم محدود کردن معاملات شما به مقدار مشخص ، جلوگیری از تلاش برای بازگرداندن تعادل در حساب خود از طریق تجارت عاطفی است. بسیاری از تجار بیش از آنچه تصور می کنید با این مشکل روبرو هستند. آنها در نهایت پول خود را در بازار از دست می دهند و طولی نمی کشد که انتخاب های عجولانه و اغلب مضحک انجام می دهند. معمولاً این معامله گران برای جبران ضرر و زیان خود معاملات دیگری انجام می دهند. این کار اغلب با افزایش حجم انجام می شود که سطح ریسک را افزایش می دهد و این امر منجر به از دست دادن سرمایه های تجار می شود.

ما اهمیت ابعاد زمان را برای برنامه معاملاتی شما و چگونگی ایجاد محدودیت در معاملات خود بررسی کرده ایم ، بنابراین بیایید نگاهی به عناصر دیگری بیندازیم که به شما در تهیه یک برنامه تجاری موفق Forex و CFD کمک می کنند.

سیگنال های ورود

بسیاری از ما هنگام مشاهده قیمت های بازار چنین احساسی را داشته ایم. شما می خواهید سریع وارد معامله شوید زیرا فکر می کنید چیزی در شرف وقوع است. بعداً در موقعیتی قرار می گیرید ، که واقعاً نمی دانید چه کاری انجام دهید و منجر به ضرر شما می شود. این امر خصوصاً در مورد تجار تازه کار اغلب اتفاق می افتد.

هر طرح معاملاتی فارکس باید شامل شرح واضحی از علائم ورودی باشد که قصد دارید در استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید. پس از نوشتن این سیگنال ها ، وظیفه اصلی پایبندی به این سیگنال ها است. ناگفته نماند که این منابع باید تا حد امکان توصیفی باشند. به عبارت دیگر ، اگر از چهار شاخص در تهیه نمودار استفاده می کنید ، باید هر چهار شاخص معاملاتی را در شرح سیگنال ورود وارد کنید.

سیگنال های خروجی

همانند سیگنال های ورود ، هر معامله گر باید یادگیری روشنی از علائم خروج داشته باشد ، وقتی که می آید یاد بگیرد که چگونه یک برنامه حرفه ای تجارت فارکس را تنظیم کند. باز کردن معاملات خود در زمان مناسب و با ابزار مناسب ضروری است. با این حال در بعضی موارد ، ممکن است معامله خوبی را ببندید و آن را از دست بدهید ، فقط به این دلیل که به اندازه کافی صبور نیستید.

شما همچنین می توانید یک معامله برنده را زود بسته کنید و سود کامل را که می توانستید کسب کنید از دست دهید. این معمولاً به دلیل کمبود سیگنالهای خروج در برنامه معامله گر اتفاق می افتد. به منظور ایجاد طرح خود به روش صحیح ، باید یک نمای کلی از سود مورد انتظار برای هر تجارت داشته باشید.

قراردادن حد سود و ضرر در معامله

سیگنالهای خروج و ورود ضروری هستند. این سیگنال ها شما را قادر می سازد تا نحوه تجارت را با توجه به استراتژی تجارت خود درک کنید و پایبند بودن به آن امکان افزودن احساسات خود را به کل روند تجارت از بین می برد. نکته مهمی که باید در اینجا پوشش دهیم این است که هر معامله باید Stop Loss (SL) و Take Profit (TP) را برای آن ها قرار دهیم.

وقتی به چگونگی نوشتن یک برنامه تجارت فارکس فکر می کنید ، باید به خاطر داشته باشید که سطح SL بسیار مهمتر از سطح TP است. به عنوان یک تاجر منظم ، شما باید اطمینان حاصل کنید که هر معامله ای که انجام می دهید دارای سطح توقف ضرر است. در مورد قرار دادن ضرر استاپ نباید استثنایی داشته باشید.

علاوه بر این ، طرح معاملات شما باید از قبل دارای سطح توقف ضرر باشد. این ممکن است برای ابزارهای مختلف تجاری متفاوت باشد ، اما باید مشخصاً این سطوح وجود داشته باشد. توصیه می شود قبل از تعهد واقعی به هر معامله ، سطح سود را تعیین کنید و سپس آن را به عنوان بخشی از برنامه تجارت خود بنویسید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید