آموزش ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

پیش بینی قیمت بیت کوین (1400/05/10)

امروز قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشته است. این در حالی است که در معاملات روزهای شنبه و یکشنبه توانست به بالاترین سطوح قیمتی از ماه مه تا به امروز صعود کند. این هفته نرم‌افزار شبکه اتریوم آپدیت خواهد شد. به احتمال زیاد این اتفاق بر قیمت اتریوم و فضای کل بازار رمزارز ها تأثیر خواهد گذاشت.
بزرگ‌ترین رمزارز بازار (بیت کوین – BTC) نزدیک ۵ درصد سقوط کرده و در زمان نوشتن این گزارش در اطراف ۳۹۷۰۰ دلار در نوسان است. سایر رمزارز های بازار مثل اتر هم سقوط کرده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی کاهش قیمت‌ها، جریانات تثبیت سود خریداران است. در واقع از نظر آن‌ها، بازگشت نزولی قیمت بیت کوین بعد از یک رالی صعودی و قوی پدیده عادی و طبیعی است.
بازگشت نزولی قیمت بیت کوین باعث شده تا بازار به سقف فاز خنثی ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار بازگردد. بیت کوین چندین ماه در این محدوده گیر افتاده بود. در عین حال برخی دیگر از تحلیلگران هم بر این باورند که دولت آمریکا قوانین سرمایه‌گذاری در رمزارز ها را دوباره سخت‌تر خواهد کرد.

———————————————————————————

ارز دیجیتال بیت‌کوین توانست در سال 1399 یک رشد خیره‌کننده 6 برابری را تجربه کند و از قیمت حدود 10 هزار دلار به 60 هزار دلار برسد. در همین حال حجم بازار رمزارزها به قیمت 1500 میلیارد دلار رسید که بیش از 60 درصد آن در زمان نوشتن مقاله در اختیار بیت‌کوین است.

اما شما فکر می‌کنید در سال 1400 این رشد قیمت بیت‌کوین می‌تواند ادامه پیدا کند یا نه؟

برای جواب به این سوال باید مسائل فاندامنتالی بازار را در نظر بگیرید و میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در این امر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. ایلان ماسک روی قیمت 33 هزار دلار از طرف شرکت تسلا حدود 1 میلیارد دلار روی بیت‌کوین خریداری کرد و باعث رشد مجدد قیمت بیت‌کوین شد و آن را تا 60 هزار دلار رشد داد.

بیت کوین
بیت کوین

با رسیدن قیمت به حدود 60 هزار دلار شاهد ذخیره سود بعضی از سرماهی گذاران بازار بودیم که می خواستند سود شیرین 6 برابری از قیمت 10 هزار را از دست ندهند و احتمالاً در قیمت پایین‌تر به دنبال خرید مجدد باشند. البته فراموش نکنیم که جک دروسی مدیرعامل توییتر سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی این رمزارز داشته است.

از دیگر عواملی که می‌تواند به رشد قیمت بیت‌کوین در سال آینده اشاره کرد میزان پذیرش این رمزارز در شرکت‌های بزرگ است مانند اپل که گفته بود حاضر است به‌صورت واسطه‌ای بیت‌کوین را برای خرید بعضی از محصولات خود قبول کند و خریدار بتواند با کمک شرکت واسطه پول محصول را با بیت‌کوین پرداخت کند. حال هرچقدر که میزان پذیرش از طرف این‌گونه شرکت‌های بزرگ بیشتر شود می‌تواند خبر خوب فاندامنتالی برای آن باشد و باعث رشد آن شود.

اما نکته جالب‌تر آن که بیت‌کوین را ملزم به رشد خود در سال‌های آینده خواهد کرد این است که استخراج 2.5 میلیون باقی‌مانده تا حدود سال 2100 میلادی ممکن است طول بکشد و باتوجه به درجه سختی شبکه که افزایش میابد و نیاز به آپگرید دستگاه‌های ماینرها که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و نیاز به مصرف برق تا حداقل 80 سال آینده برای استخراج تمام این رمزارز می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت‌کوین محکوم به رشد است اما میزان رشد آن مشخص نیست که طی چند سال چه مقدار می‌خواهد رشد کند.

از طرف دیگر یک ریسک و شوک دیگری که می‌توان حدس زد این است که هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو معلوم شود که با توجه به حجم رمزارزی که در اختیار دارد می‌تواند به لیست پولدار ترین افراد جهان وارد شود. البته با توجه به اینکه بنیان‌گذار این ارز بوده است به‌عنوان رهبر معنوی، سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به گفته‌های آن خواهند کرد.

مخترع بیت کوین

مشخصات اولین بیت کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط شخصی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر شد. از آن موقع تعداد توسعه دهندگان بسیاری که روی بیت کوین کار می کنند به طور نمایی رشد کرده است. وی با انتشار یک جزوه در فهرست پستی رمزنگاری در نوامبر ۲۰۰۸ میلادی، مبتکر پروتکل بیت کوین محسوب می شود.

او اولین نسخه نرم افزار بیت کوین را در سال ۲۰۰۹ میلادی منتشر و از طریق فهرست پستی با دیگران روی این پروژه کار کرد تا اینکه نهایتا در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی از جمع ناپدید شد. به عبارت دیگر، ساتوشی همیشه هویت ناشناخته شده ای داشته است.

وی هیچ اطلاعات شخصی از خود را افشا نکرده‌است؛ اما در گزارشی که در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده، ادعا کرد که مردی ۳8 ساله است که در ژاپن زندگی می‌کند اما عده زیادی به دلیل استفاده از انگلیسی کامل و روان در مستندنویسی نرم‌افزار همچنین پیام‌ها در فروم، هویت ژاپنی او را زیر سؤال برد. گفته شده، ساتوشی ناکاموتو در حال حاضر حدود یک میلیون بیت کوین در اختیار دارد

 

همچنین بخوانید:

توصیه های 10 معامله گر بزرگ دنیا چیست؟ (بخش اول)

توصیه های 10 معامله گر بزرگ دنیا چیست؟ (بخش دوم)

سبک پرایس اکشن چیست ؟ و چطور آن را یاد بگیریم ؟

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید