آموزش فارکس

چرا در بازار مالی سرمایه گذاری کنیم ؟

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و اگر شما بدون کسب دانش لازم وارد این بازارها شوید نمی‌توانید در آن‌ها موفق شوید. همانطور که می دانید بعضی از این بازار ها مانند ارز دیجیتال نیازمند دانش تخصصی است و لازم است شما حتما زیر نظر یک استاد حرفه ای آموزش ارز دیجیتال را بیاموزید. چون معامله‌گری در بازارهای مالی جزو سخت‌ترین مشاغل دنیا است اما برای هر کار سخت، یک روش آسان برای انجام آن وجود دارد. افرادی که به‌تازگی با بازارهای مالی آشنا می‌شوند، به فکر درآمد میلیاردی از آن هستند و از هر روشی که پیش پای آن‌ها قرار بگیرد استفاده می‌کنند که متأسفانه در اکثر مواقع باعث ضرر آن‌ها می‌شود. چون استراتژی معاملاتی خاصی ندارند و با روانشناسی بازار آشنایی ندارند.

 

چطور سیگنال ارز دیجیتال را دریافت کنیم

شاید بهترین کار برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال در زمانی که مبتدی هستید قرار گرفتن در کنار افراد حرفه ای تر است تا بتوانیم از روند معامله گری آن ها یاد بگیریم.

با پول بسیار اندک وارد معامله شوید

برای کسب درآمد در بازارهای مالی باید ریسک کنید اما این ریسک هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد، دلیل هم مشخص است، جذابیت بازارهای مالی و شغل معامله‌گری به اندازه‌ای بالا است که هر فردی به راحتی می‌تواند در این چاه بیافتند. مشکلی که خیلی از افراد در بحث معامله‌گری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این است که بلافاصله پس از یادگیری روش‌های تحلیلی و استراتژی‌های معاملاتی، سریعاً به سراغ افتتاح حساب در یک کارگزاری فارکس یا کارگزاری بورس می‌روند، تمام سرمایه خود را روی حساب معاملاتی خود شارژ می‌کنند و سپس در عرض یک چشم به‌هم زدن یک تصمیم معاملاتی اشتباه می‌گیرند و سرمایه خود را تباه می‌کنند. و این در حالی است که هیچ گونه دانشی از میزان ریسک و مدیریت سرمایه را هم نمی دانند.

ریسک خود را مدیریت کنید.

برای بقا در این بازار مدیریت ریسک حرف اول را می‌زند. تکنیک‌های مختلف مدیریت ریسک مانند Stop-loss به شما این امکان را می‌دهد تا میزان ریسک را در هر معامله محدود کنید. تکنیک دوم این است که اگر در سه معامله متوالی متحمل ضرر شدید برای مدتی از معامله کردن دست بکشید.

در سرمایه خود تنوع ایجاد کنید.

تنوع ایجاد کردن کلید اصلی در دنیای تجارت رمز ارزها است. گسترش سرمایه‌گذاری در انواع مختلف ارز دیجیتال به شما در موفقیت کمک می‌کند. تمام سرمایه و معاملات خود را در یک نوع ارز دیجیتال محدود نکنید. چراکه در غیر این صورت سقوط ارزش یکی از رمز ارزها، تمام دارایی شما به خطر می‌افتد.

بدون تحقیق رمز ارز نخرید.

قبل از خرید یک نوع رمز ارز خاص باید تمام اطلاعات ممکن درباره آن را جمع‌آوری کنید. برای مثال: هدف آن رمزارز خاص چیست؟ چه کسی و یا چه کسانی پشت آن هستند؟ بدون دانستن جزئیات رمز ارزی را خریداری نکنید.

سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به گروهی از ارزهای دیجیتالی گفته می شود که متعلق به یک سرمایه گذار یا معامله گر است. یک کیف پول معمولا دارایی های مختلفی از جمله آلت کوین ها و محصولات مالی ارزهای دیجیتال را در خود جای می دهد. این بسیار شبیه به یک سبد سرمایه گذاری سنتی است، با این تفاوت که شما فقط در یک دسته از دارایی ها سرمایه گذاری می کنید. می‌توانید سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خود را به صورت دستی با استفاده از صفحه گسترده یا به‌طور خودکار با استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای تخصصی برای محاسبه دارایی‌ها و سود خود پیگیری کنید.

هنگام ساخت سبد سرمایه گذاری، باید با مفاهیم تنوع و توزیع دارایی آشنا باشید. تنوع دارایی اشاره به سرمایه گذاری در کلاس های مختلف از دارایی های (مانند ارزهای دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، فلزات گرانبها، ارز بدون پشتوانه، و غیره). تخصیص دارایی به اشاره توزیع از صندوق های سرمایه گذاری دارایی ها و یا بخش های مختلف. به عنوان مثال، می توانید سهام خود را با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، فناوری، انرژی و بهداشت و درمان توزیع کنید. این دو استراتژی می توانند ریسک کلی سرمایه گذاری شما را کاهش دهند.

از نظر فنی، ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی هستند. اما در یک سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، می توانید سرمایه گذاری های خود را در محصولات، سکه ها و توکن هایی که اهداف و موارد استفاده متفاوتی دارند، پخش کنید. به عنوان مثال، می توانید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید تا شامل 40 درصد بیت کوین، 30 درصد استیبل کوین، 15 درصد توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و 15 درصد آلت کوین باشد.

مقایسه پرتفولیوی انباشته و توزیع شده از ارزهای دیجیتال

اکثر نکات به شما در مورد توزیع سرمایه گذاری های سبد ارزهای دیجیتال شما هشدار می دهد. اگرچه توزیع برای سرمایه گذاران عادی است، اما توزیع سرمایه در دارایی های مختلف دارای مزایا و معایبی است. قبلاً اشاره کردیم که پرتفوی سرمایه گذاری توزیع شده ریسک و نوسانات کلی را کاهش می دهد. ضررها را می توان با سود برابر کرد و موقعیت خود را ثابت نگه داشت. فرصت های بیشتری برای سبد سرمایه گذاری شما وجود دارد که با هر ارز اضافی به دست آورید.

اما هرچه پرتفوی شما بیشتر باشد، روند کلی بازار را بیشتر دنبال خواهد کرد. اکثر معامله گران و سرمایه گذاران به دنبال عملکرد بهتر از بازار و دستیابی به سود بالاتر هستند. یک سبد سرمایه گذاری با توزیع بالا نسبت به یک سبد تلفیقی موفق بازده متوسط ​​بیشتری را به همراه خواهد داشت. اما دارایی هایی که بدترین عملکرد را دارند می توانند دارایی های با بازده بالاتر را جبران کنند.

مدیریت سبد سرمایه گذاری تلفیقی نیازمند زمان و تلاش بیشتری است. برای اینکه بتوانید موفقیت آمیز سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که چه چیزی می خرید، و هر چه پرتفوی بزرگتر باشد، شانس کمتری برای درک درست همه دارایی ها خواهید داشت. اگر کیف پول شما در بلاک چین های مختلف پخش شده است، ممکن است لازم باشد از چندین کیف پول و پلتفرم معاملاتی برای دسترسی به دارایی های خود استفاده کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید