آموزش فارکس

کندل اینگالف چیست ؟ + ویدیو آموزشی

کندل اینگالف چیست : در بازار فارکس، الگوی کندل استیک به عنوان یکی از راهنمایی‌های روشن و قابل فهم برای معامله‌گران شناخته می‌شود. این الگو به طور گسترده توسط معامله‌گران به منظور تشخیص تغییرات قیمت و تداوم روند در استراتژی‌های معاملاتی آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

مشاهده ویدیو آموزشی :

 

در این مقاله، به موارد زیر پرداخته خواهد شد:

  1. توضیح کندل انگالفینگ نزولی در کندل استیک: الگوی کندل انگالفینگ نزولی به چه معناست و چگونه در نمودارهای کندل استیک شناسایی می‌شود؟

  2. روش‌های تفسیر کندل انگالفینگ صعودی در معاملات فارکس: چگونه می‌توان از این الگو برای تحلیل و تفسیر تغییرات قیمت در معاملات فارکس استفاده کرد؟

  3. استراتژی معامله با بهره‌گیری از الگوی کندل انگالفینگ: چگونه می‌توان از این الگو به عنوان یک ابزار برای ورود یا خروج از معاملات در بازار فارکس بهره‌برداری کرد؟

  4. توضیح در مورد اصطلاح “اینگلف”: اینگلف به چه مفهومی است و چطور در معاملات به کار می‌رود؟

هدف از این مقاله، ارائه یک راهنمای جامع برای معامله‌گران فارکس است تا از طریق شناسایی، تفسیر و بهره‌گیری از الگوی کندل انگالفینگ نزولی، بهبودی در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود داشته باشند. از این طریق، خوانندگان می‌توانند با اطمینان بیشتری به بازار نگاه کرده و استراتژی‌های موفق‌تری در معاملات خود اجرا کنند.

 

کندل استیک

 

الگوی انگالفینگ نزولی چیست ؟

یک الگوی انگالفینگ نزولی، هنگامی که در انتهای روند صعودی ظاهر می شود، قویترین سیگنال را تولید می کند. این الگو با تفسیر داده های دو کندل تکمیل شده ایجاد می شود:

کندل استیک

کندل اول، پایان قدرت روند تعیین شده را نشان می دهد. لازم به ذکر است که اندازه این کندل اولیه صعودی می تواند تغییر کند اما بسیار مهم است که بدنه این کندل ها توسط کندلی که در زیر آمده به طور کامل “اینگالف” شود.  دوجی و دیگر کندل های کوچک صعودی ، قوی ترین سیگنال را ارائه می دهند زیرا می توانند در روند فعلی نشان دهنده بی احتیاطی بازار باشند.

کندل دوم در این الگوی، سیگنال واژگونی است. این کندل از یک کندل قرمز بلند تشکیل شده است که باعث افزایش حرکت قیمت رو به پایین می شود. این کندل نزولی باید بالاتر از نزدیک به کندل قبلی باز شود و به خوبی در پایین کندل قبلی بسته شود. این حرکت شدید رو به پایین نشان دهنده سبقت در خرید و فروش فروشنده ها است و غالباً بر نزول قیمت ادامه دار مقدم است. هرچه این کندل ثانویه نزولی کاهش یابد سیگنال قوی تر می شود.

دانستن تفاوت بین یک الگوی انگالفینگ نزولی و صعودی

در کندل استیک، الگوهای انگالفینگ می توانند صعودی و نزولی باشند. الگوی انگالفینگ صعودی در واقع بر خلاف الگوی انگالفینگ نزولی است که در بالا مورد بحث قرار گرفت. در عوض ظاهر شدن در روند صعودی، در انتهای روند نزولی ظاهر می شود و به معامله گران سیگنال می دهد تا طولانی تر پیش بروند. با کندل قرمز انگالفینگ شده توسط کندل سبز بزرگتر مشخص می شود.

 کندل استیک

 

الگوی انگالفینگ صعودی

در زیر خلاصه ای از تفاوت های اصلی بین الگوهای انگالفینگ صعودی و نزولی آمده است . معامله گران باید برای جلوگیری از سیگنالهای دروغین، این موارد را در ذهن داشته باشند.

 

سیگنالمحلویژگی هاالگوی انگالفینگ
سیگنال صعودی (معکوس صعودی)در زیر روند نزولی ظاهر می شودکندل سبز ، کندل قرمز قبلی (کوچکتر) را انگالفینگ می کندانگالفینگ صعودی
سیگنال نزولی (معکوس نزولی)در بالای روند صعودی ظاهر می شودکندل قرمز ، کندل سبز قبلی (کوچکتر) را انگالفینگ می کندانگالفینگ نزولی

 

استفاده از یک کندل انگالفینگ در معامله

معامله گران کندل استیک همیشه باید با استفاده از اندیکاتورها، سطح اصلی پشتیبانی و مقاومت یا هر تکنیک دیگری که معامله را پشتیبانی و یا بی اعتبار می کند مراقب تایید معامله باشند . در زیر دو رویکرد ارائه شده است. کندل انگالفینگ

 

کندل انگالفینگ نزولی معامله با استفاده از اندیکاتورها

مثال زیر ، الگوی انگالفینگ نزولی را نشان می دهد که در نمودار روزانه EUR/USD  (یورو / دلار ) در بالای روند صعودی قرار دارد. در حالی که توصیه نمی شود معامله فروش در مقابل روند صعودی انجام شود، اما در واقعیت وارونگی هایی روی می دهد، به همین دلیل است که تمام معامله گران می توانند آن را حدس بزنند.

در نمودار زیر در  جایی که الگوی انگالفینگ نزولی نشان داده می شود ظاهر شده است علاوه بر این شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزولی را با سیگنال “overbought” (افراط در خرید) تأیید می کند.

 

کندل استیک

 

با نگاهی دقیق تر به نمودار می توان سطح ورودی، توقف و اهداف را مشخص کرد.

 

کندل استیک

 

ورود: معامله گران کندل استیک می توانند صبر کنند تا نسبت به پایین بودن کندل نزولی در سطح پایین تری قرار بگیرند و یا به راحتی سفارشات کار را بسیار پایین تر از قیمت پایین قرار دهند.

توقف ضرر: توقف را می توان در بالای نوسان اخیر قرار داد زیرا این امر باعث می شود این حرکت باطل شود و نسبت ریسک به پاداش مناسبی را ایجاد کند.

هدف / سود دهی: از آنجایی که کندل های انگالفینگ نزولی می توانند شروع روند نزولی طولانی مدت را نشان دهند در نظر گرفتن سطح سود اولیه مفید است در حالی که بقیه حرکت رو به پایین باز است بر همین اساس توقف ها را تنظیم کنید.

 

کندل استیک نزولی معامله با استفاده از پشتیبانی و مقاومت

نمودار زیر الگوی کندل انگالفینگ نزولی را نشان می دهد که در برابر شاخص دلار آمریکا (DXY) مقاومت می کند. سطح پشتیبانی در اینجا مهم است زیرا نشان می دهد که حرکات بالاتر قبلاً رد شده اند. هنگامی که الگوی انگالفینگ نزولی در مقاومت ظاهر شود.

 

کندل استیک

 

ورود: با توجه به اینکه انگالفینگ نزولی با سطح مقاومت حمایت می شود، معامله گران کندل استیک ممکن است ورود به معامله را در بازشدن کندل بعدی در نظر بگیرند.

توقف: توقف می تواند در بالای کندل انگالفینگ نزولی و سطح مقاومت قرار گیرد. حرکتی بالاتر از این باعث عدم اعتبار این حرکت می شود. کندل انگالفینگ

هدف / سود بدهی: اهداف را می توان در سطح حمایت اخیر قرار داد. به همان دلیلی که در مثال بالا وجود دارد ، معامله گران ممکن است سطح هدف دوم را در نظر بگیرند – یا یک توقف دنباله دار را پیاده کنند – زیرا کندل انگالفینگ نزولی ممکن است نشانگر آغاز روند نزولی پایدار باشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید