آموزش فارکس

اندیکاتور باند بولینگر چیست ؟ + ویدیو

اندیکاتور باند بولینگر ؛ آموزش کامل و جامع باند بولینگر : اولین بار توسط جان بولینگر در سال ۱۹۸۰ به وجود آمده است. باند بولینگر در اطراف و ساختار قیمت یک سهام  و در طول یک روند کشیده شده است. مکانی که باند بولینگر در آن نوسان می‌کند در قسمت بالا و پایین میانگین متحرک قرار دارد.

ویدیو آموزشی :

 

شاخص بولینگر باند یک ابزار تجزیه و تحلیل فنی است که برای تجزیه و تحلیل قیمت ها و نوسانات یک دارایی تجاری برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید یا فروش استفاده می شود. این شاخص شامل سه طرح یا ترکیب است شامل خط میانگین متحرک ساده و دو خط انحراف استاندارد برای قیمت (خط بالا و خط پایین).

خطوط بالا و پایین در دو طرف خط میانگین متحرک ساده رسم می شوند در حالی که انحراف استاندارد فاصله بین آنها را تعیین می کند. این انحرافات نشان دهنده دامنه نوسان یک دارایی در رابطه با حرکت قیمت است.

 

فارکس

 

از چه اجزایی تشکیل شده است:

میانگین متحرک ساده: این میانگین متحرک ساده معمولاً در بازه زمانی ۲۰ روزه تنظیم شده‌اند. میانگین متحرک، میانگینی از قیمت سهم در طول یک بازه زمانی (که معمولاً ۲۰ روزه است) است. منظور از متحرک بودن میانگین این است که  قیمت در بازه‌های زمانی مختلف، یکسان نمی‌باشد، بلکه متغیر می‌باشد.

باند بالایی: با استفاده از ۲ انحراف معیاری تخمین زده می‌شود که از میانگین متحرک ساده بیشتر هستند.

باند پایینی: با استفاده از ۲ انحراف معیاری تخمین زده می‌شود که از میانگین متحرک ساده کمتر  هستند.

 

استراتژی فشرده سازی اندیکاتور بولینگر باند:

فشرده سازی اندیکاتور باند بولینگر چنان محبوب است که به استراتژی معاملاتی مبتنی بر شناسایی دقیق تغییرات بالقوه قیمت تبدیل شده است. نوسانات قیمت معمولاً در مواقع کم حجم کاهش می یابد ، خصوصاً قبل از اینکه یک تغییر عمده قیمت رخ دهد.

در تئوری ، اگر مطابق نمودار نشان داده شده به سادگی قادر خواهید بود که نقطه صحیح تغییر قیمت را تشخیص دهید و سپس می توانید موقعیت های طولانی مدت داشته و بر افزایش قیمت حاصل غلبه کنید.

در بازار فارکس زمانی که باند بولینگر باریک می‌شود به این معنا می‌باشد که نوسانات در قیمت سهم در حال کاهش یافتن هستند، همچنین وقتی که باند بولینگر وسیع می‌شود این موضوع به این صورت تفسیر می‌شود که نوسانات در قیمت سهم در حال افزایش پیدا کردن می‌باشد. در همین قسمت دانستن این موضوع می‌تواند جالب باشد که وقتی باند بولینگر فشرده می‌شود از جهت دیگری یک نوع سیگنال محسوب می‌شود مبنی بر اینکه روند سهم در حال تغییر کردن می‌باشد.

نحوه استفاده از نشانگر بولینگر باند

دقیقاً مانند سایر شاخص های تحلیل تکنیکال ، شاخص Bollinger Bands سیگنالی برای خرید و فروش ارائه نمی دهد. با این حال ، او می تواند جهت قیمت آینده را پیش بینی کند تا به شما کمک کند نقاط ایده آل ورود و خروج را آزمایش کنید. بنابراین ، شما نباید از این شاخص به عنوان یک ابزار مستقل استفاده کنید ، اما در عوض می تواند به عنوان مکمل سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی مورد استفاده قرار گیرد.

با دانستن این موضوع ، بیایید نگاهی به نحوه خواندن و استفاده از شاخص بولینگر باند برای تجارت بیندازیم.

وقتی قیمت دارایی رو به پایین است

هنگامی که قیمت یک دارایی رو به پایین است ، خط میانگین متحرک ساده و خطوط بالا و پایین باندهای بولینگر این روند را دنبال می کنند. این سه خط از قیمت عقب هستند. وقتی قیمت سقوط می کند این فرصت خوبی برای خرید دارایی است (یعنی ایجاد موقعیت های طولانی مدت) و زمان مناسبی برای فروش نیست.

وقتی قیمت دارایی رو به افزایش است

همانطور که قیمت دارایی تمایل به افزایش دارد اتفاق می افتد زیرا شاخص بولینگر از این روند پیروی می کند. با این حال ، با افزایش قیمت و عبور از خط بالای شاخص Bollinger ، این دارایی “گران” در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که در انحراف استاندارد -x2 قیمت بسیار بالاتر از خط متوسط ​​متحرک ساده حرکت می کند. این فرصت خوبی برای فروش دارایی است (یعنی موقعیت های خرید کوتاه) و زمان مناسبی برای خرید نیست.

وقتی روند قیمت دارایی ثابت است

در بازارهای ثابت ، باند های بولینگر بالا و پایین تمایل دارند تا نزدیک به خط میانگین متحرک ساده نزدیک شوند. این بدان دلیل است که در بازارهای ثابت نوسان قیمت بسیار کمی وجود دارد. بنابراین خواندن شاخص باندهای بولینگر چیز زیادی برای تجزیه و تحلیل روند در طول نوسانات قیمت فراهم نمی کند. هنگامی که نوسان قیمت افزایش یابد ، باند و بولینگر دوباره شروع به حرکت می کنند که به تجزیه و تحلیل روند کمک می کند.

استراتژیهای نشانگر باند Bollinger

1. دو پایین

این استراتژی به شناسایی شاخص های آزمون سطح مقاومت پایین که معمولاً قبل از بهبود شدید قیمت اتفاق می افتد ، کمک می کند. در این استراتژی دو پایین وجود دارد که باید بررسی شود – پایین ترین سطح باید در زیر خط پایین متوقف شود و هنگامی که حجم زیادی وجود دارد اتفاق بیفتد ، در حالی که پایین ترین سطح ، آزمون مقاومت در برابر حجم کم است.

2. تاج ها به شکل حرف M هستند

این استراتژی بر خلاف استراتژی قبلی با دو طبقه نیست و هدف آن شناسایی معکوس روند است. در این حالت ، قیمت دو بالاترین حد را به خط بالای باند بولینگر نزدیک می کند یا گاهی از آن فراتر می رود. سپس قیمت به شدت معکوس می شود و الگوی “M” در نمودار را تشکیل می دهد.

3. نشانگر بولینگر دو خطه

برای این استراتژی دو باند بولینگر در نمودار مورد نیاز است. به طوری که اولین مجموعه از خطوط دارای انحراف معیار یک از خط میانگین متحرک ساده هستند ، در حالی که مجموعه دوم از خطوط با انحراف استاندارد دو از خط میانگین متحرک ساده هستند. با پنج خط در نمودار ، آنها چهار منطقه تجاری ایجاد می کنند

منطقه اول به عنوان منطقه خرید شناخته می شود. این ناحیه ای است که در آن قیمت دارایی بین خط بالای سطح انحراف استاندارد 1 (خط سبز روشن) و خط پایین تر از سطح انحراف استاندارد 2 (خط سبز تیره) قرار دارد. و هنگامی که قیمت در این منطقه کاهش می یابد ، روند صعودی قوی است. از این رو ، احتمال ادامه قیمت در روند صعودی خود بسیار زیاد است. این منطقه به عنوان منطقه خرید شناخته می شود زیرا منطقه ای است که می توان با نگه داشتن موقعیت های طولانی طولانی و ورود به موقعیت های طولانی طولانی ، بازده زیادی ایجاد کرد.

در حالی که مناطق دوم و سوم به عنوان مناطق خنثی شناخته می شوند ، این زمانی اتفاق می افتد که قیمت دارایی بین خطوط انحراف استاندارد 1+ و -1 بالاتر (خط سبز روشن) و پایین (خط نارنجی) کاهش یابد. و هنگامی که قیمت در این منطقه قرار دارد ، این بدان معنی است که روند غالب وجود ندارد ، به این معنی که افزایش یا افت آشکاری در قیمت ها وجود ندارد.
منطقه چهارم منطقه فروش است و منطقه ای است که قیمت دارایی بین خط پایین انحراف استاندارد -1 (خط نارنجی) و خط پایین انحراف استاندارد -2 (خط قرمز) قرار دارد. . و این دقیقاً برعکس منطقه خرید است. وقتی قیمت در این منطقه واقع شود ، روند نزولی قیمت ها شدید است. در نتیجه ، احتمال ادامه روند قیمت در مسیر نزولی بسیار زیاد است. این منطقه به منطقه فروش (Sell Zone) معروف است زیرا منطقه ای است که با فروش موقعیت های بلند ، حفظ موقعیت های کوتاه کوتاه و ورود به موقعیت های کوتاه کوتاه طولانی ، می توان بازده زیادی ایجاد کرد.

فقط بر اساس داده های این شاخص ، قرار دادن پیشنهادات با هربار نزدیک شدن قیمت به خط پایین یا فروش هر زمان که قیمت به خط بالایی نزدیک می شود ، ایده آل به نظر می رسد. با این حال ، ارزان یا ممنوع بودن بازار به معنای این نیست که شما باید سریعاً وارد معامله شوید یا از آن خارج شوید.

این بدان دلیل است که روندهای بازار ممکن است برای مدت زمان طولانی منجر به خطوط شود و معاملات موثر با توجه به الگوی ارزان قیمت / بالا ناگهان متوقف شوند. این می تواند منجر به خسارات بالقوه زیادی شود به همین دلیل است که شما باید همیشه از نشانگر دیگری مانند RSI برای تأیید “فشار” و “اصلاح” هر دو خط بالا و پایین استفاده کنید.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید