آموزش فارکس

روش های افزایش سود در بازارهای مالی بین المللی

آیا با روش های افزایش سود در بازارهای مالی بین المللی مثل فارکس آشنا هستید؟ در این مقاله نمی خواهیم به شما روش معاملاتی یا اندیکاتور خاصی را معرفی کنیم. می خواهیم این بار به مواردی بپردازیم که خیلی کم در میان معامله گران دیده می شود. به نظر شما تنوع طلبی در معامله گری بهتر است یا محافظه کاری؟ آیا قرار دادن حد سود بهتر است یا قرار ندادن آن؟ آیا اخذ معاملات متوالی و باقی ماندن در روند کار صحیحی است؟ بعد از دوره های سود و ضرر چه کار باید کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، با هم به مطالعه این مقاله ادامه می دهیم.

ایجاد تنوع طلبی به جای محافظه کاری

گاهی اوقات تنوع معاملاتی بازارهای مالی بین المللی برای کاهش ریسک بیش از حد لزوم مد نظر قرار می گیرد. اگر یک معامله گر همزمان در بازارهای مختلفی سرمایه گذاری کرده باشد سود اندک معاملات موفق به سادگی با ضررهای دیگر معاملات از بین می رود. همواره باید تعادل را برقرار کرد.

تا زمانی که در روند درست بازار باشند این کار به سود آن ها خواهد بود. برای کنار آمدن با همبستگی مخالف در فارکس به تنوع بیشتر در موارد معامله نیاز است. خرید همزمان چهار ارز مختلف را توصیه نمی کنیم، بلکه توصیه می کنیم با بررسی همبستگی ارزها یا همان کورولیشن (Correlation) آنها و با اضافه کردن سایر دارایی ها از قبیل طلا، نقره به ایجاد تنوع در معاملات خود بپردازید.

 

 

استفاده از حد ضرر در بازارهای مالی بین المللی

بازارهای مالی بین المللی استفاده از حد ضرر یا همان استاپ لاس  Stop Lossشدیدا پیشنهاد می شود. البته تعیین نقطه توقف یک هنر است معامله گر باید بتواند اصول تکنیکال را با محافظات مدیریت مالی تطابق دهد.

عبارت در روندهای سودآور باقی بمانید ولی فورا از ضرر خارج شوید قدیمی ترین نصیحت معاملاتی است. سودهای چشمگیر با باقی ماندن در روندهای بزرگ به دست می آید.

به سود اجازه پیشروی دهید اما روی دیگر سکه این است که تا حد امکان جلوی ضرر را بگیرید.

باقی ماندن در روند یا تکرار معاملات

باقی ماندن در سود به همین سادگی که گفته می شود نیست. موقعیتی را تصور کنید که در آن بازار روند خاصی را دنبال می کند و به این ترتیب می توان سود زیادی را در زمان نسبتا کوتاهی کسب کرد. سپس ناگهان روند متوقف می شود و بازار با حجم بزرگی از فروشندگان مواجه می شود و مقاومت سختی در نمودار ظاهر می شود.

یک راه حل برای چنین مشکلی این است که در چندین مرحله دست به معامله بزنید. این مراحل را می توان به موقعیت های روند و نوسان تقسیم بندی کرد. بخش روند یعنی باقی ماندن بلند مدت در بازار، حد ضررهای پیشگیرانه را می توان به کار برد و خود بازار نیز موقعیت های اصلاحی زیادی را به وجود می آورد فرصت های زیادی برای کسب سود در دراز مدت به وجود می آید.

بخش نوسان به ورود و خروج کوتاه مدت در بازار اطلاق می شود در زمان رسیدن به اولین هدف قیمت در نزدیکی مقاومت یا در زمان فروش های سنگین بازار می توان سود به دست آمده را خارج کرد و یا توقف حمایتی زودهنگام دیگری را در نظر گرفت.

بعد از دوره های سود یا ضرر در بازارهای مالی بین المللی چه باید کرد؟

می رسیم به آخرین نکاتی که برای مقاله یک معامله گر پس از دوره های سود و یا ضرر چه تصمیمی باید بگیرد؟ تصور کنید که سرمایه شما در معاملات تا 50 درصد افت کرده است. آیا شیوه معامله تان را تغییر می دهید؟ اگر نیمی از پولتان را در معاملات قبلی از دست داده باشید باید باقی مانده خود را دو برابر کنید تا فقط به حالت سر به سری برسید. آیا با معاملاتتان با حساسیت بیشتری برخورد می کنید یا همان روش گذشته را دنبال می کنید؟ اگر محافظه کار باشید، جبران ضررها برایتان مشکل تر خواهد بود.

شرایط جالب و پیچیده تری در حالت مخالف یعنی کسب سود پیش می آید. شما با سودتان چکار می کنید؟ تصور کنید که سرمایه تان دو برابر شده است

یک راه این است که میزان معاملاتتان را با به کار گیری سود به دست آمده دو برابر کنید. در این حالت با دوره های گریز ناپذیر ضرر که می دانید ادامه دار خواهند بود چه می کنید؟

کارنامه معاملاتی هر معامله گری شامل دوره های فراز و نشیب است که به نمودار قیمت بیشتر شبیه است. اگر معامله گر در حد متعادلی سود کسب کرده باشد، نمودار سرمایه او در مجموع یک روند صعودی خواهد داشت. بدترین کار، افزایش دادن میزان سرمایه گذاری پس از کسب سود است. درست شبیه خرید کردن در وضعیت خریدهای هیجانی در یک روند صعودی است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید