معرفی کامل ارز دیجیتال مونرو

مونرو یک ارز دیجیتال امن و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند، استفاده می‌کند. مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. این بدین معناست که مونرو نیز مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است.

اولویت مونرو :

امنیت: کاربران باید برای انجام تراکنش‌هایشان بدون اینکه با هرگونه خطا یا حمله‌ای مواجه شوند، قادر به اعتماد کردن باشند.

حریم شخصی: مونرو به حریم شخصی اهمیت زیادی می‌دهد. مونرو باید کاربرانش را در دادگاه‌های قضایی و در پرونده‌های بدتر حتی از مجازات مرگ نجات دهد !

تمرکززدایی: مونرو به بالاترین سطح از غیرمتمرکزسازی معتقد است.

 

تاریخچه :

مونرو در واقع فورکی از بایت کوین است که پس از شایعات درباره کوین‌های از پیش استخراج شده (Pre-Mined) بایت کوین شکل گرفت. زنجیره جدا شده در ابتدا بیت‌مونرو (Bitmonero) نام داشت و سپس به مونرو تغییر نام داد. در این بلاک چین جدید هر ۲ دقیقه یک بلاک استخراج و به زنجیره اضافه می‌شد.

مونرو یک پروژه منبع‌باز است و توسط یک تیم ۷ نفره اداره می‌شود. از آنجا که این پروژه بر محوریت ناشناس ماندن توسعه یافته، ۵ نفر از افراد تیم ناشناس بوده و ۲ نفر دیگر هویت خود را مشخص کرده‌اند. این افراد دیوید لاتاپی و ریکاردو اسپاگنی (معروف به Fluffypony) هستند.

 

نحوه سرمایه گذاری:

 

مونرو (Monero) چیست؟ + ویدئو

متداول ترین روش خرید مونرو، مخصوصا برای کاربران ایرانی، خرید بیت کوین یا اتریوم از سایت‌های ایرانی یا سایت معتبر لوکال بیت‌کوینز و سپس تبدیل بیت کوین یا اتریوم خریداری شده در یک صرافی معتبر به مونرو است.

لیست صرافی‌هایی که مونرو دارند را می‌توان از سایت کوین‌مارکت‌کپ مشاهده کرد. باید توجه داشته باشید که به دلیل مسائل تحریم، پیش از انتخاب یک صرافی از مشکل نداشتن آن با کاربران ایرانی اطمینان حاصل کنید.

 

کیف پول:

کیف پول رسمی: کیف پول‌های دسکتاپ معرفی شده در سایت مونرو برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و مک ارائه شده است.

مونرو (Monero) چیست؟ + ویدئو

کیف‌پول‌ رسمی دسکتاپ

 

کیف پول مای‌مونرو (MyMonero): این کیف پول هرچند غیررسمی است اما توسط سایت مونرو تایید شده است.

مونرو (Monero) چیست؟ + ویدئو

کیف‌پول‌ مای‌مونرو

 

همچنین بخوانید :

درباره ارز دیجیتال لایت کوین چه می دانیم؟

معرفی ارز دیجیتال Zcash زی کش

نکات مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

Leave a Replay

مطالب اخیر :