آموزش فارکس

بهترین جفت ارز برای نوسان گیری

بهترین جفت ارزها برای معامله در فارکس کدام است؟ نام بازاری را به من بدهید که در طول هفته کاری هرگز تعطیل نشود ، بیشترین حجم تجارت را در جهان داشته باشد ، هر روز مردم را از همه کشورهای جهان درگیر خود کند … بله ، بازار ارز ( فارکس ) این بازار به دلیل نیاز به سیستمی برای تسهیل مبادله ارزهای مختلف از سراسر جهان به منظور تجارت بوجود آمد. این اولین بازار مالی در جهان است که به وضوح پویایی مالی تجارت جهانی را منعکس می کند.

جفت ارز برای تجارت فارکس

بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس : تمام معاملات در اینجا معامله بین جفت ارز از دو کشور مختلف است. جمله معروف “پول هرگز نمی خوابد” – که توسط فیلم معروف هالیوود “وال استریت” ساخته شده است – بازار ارز را کاملا خلاصه می کند. فارغ از اینکه در چه ساعتی از روز قرار دارد ، بازار فارکس از ساعت 11 PM یکشنبه تا 12 PM روز جمعه ، هر هفته ، 24 ساعت شبانه روز در روزهای معاملاتی باز خواهد ماند!

وقتی شروع به جستجوی بهترین جفت های ارزی برای تجارت آنلاین می کنید ، ممکن است خود را از تعداد عظیم جفت ارزهای موجود از طریق بستر معاملاتی MetaTrader 4 غرق و گیج کرده باشید.

بنابراین ، بهترین جفت ارز برای تجارت چیست؟ پاسخ از یک تاجر به دیگری متفاوت است. باید وقت بگذارید و بهترین جفت ارزهای معاملاتی را متناسب با استراتژی خود تجزیه و تحلیل کنید و سپس یک ارز برای تجارت یک جفت ترجیحی را در حساب خود تعیین کنید.

این مقاله به طور خلاصه شرح داده می شود و به شما کمک می کند تا بهترین جفت ارزی را برای معامله با توجه به استراتژی خود تعیین کنید. همچنین توضیح خواهد داد که ارزهای اصلی خارجی کدامند و آیا به نفع شما کار خواهند کرد.

معامله جفت ارز چیست

معاملات فارکس در مورد خرید و فروش ارز به صورت جفت است. برای خرید و فروش ارز باید اطلاعاتی راجع به ارزش ارزهای این جفت در رابطه با یکدیگر داشته باشید. این رابطه همان چیزی است که تعیین می کند بهترین جفت ارزی برای تجارت چیست.

همیشه یک کد بین المللی وجود دارد که تنظیم کننده جفت ارز است. به عنوان مثال ، اگر قیمت EUR / USD 1.23 باشد ، این بدان معناست که ارزش یورو 1.23 دلار است. در اینجا ، ارز پایه یورو (EUR) است و واحد پول مقابل دلار آمریکا است. بنابراین ، هر جفت ارز در بیشتر بازارهای ارز در سراسر جهان ذکر شده است.

درک بهتر از مفهوم جفت ارزهای اصلی و فرعی

یک مثال می تواند آنچه را که در بالا گفته شد کاملاً تشریح کند. یکی از جفت ارزهای معروف در بازار فارکس، جفت ارز EUR/USD است. منظور از EUR و USD به ترتیب یورو و دلار آمریکا است. در این مثال همواره ارزی که نام آن طرف چپ می‌آید، به عنوان ارز پایه شناخته می‌شود. ارز دیگر که طرف راست می‌آید به عنوان ارز متقابل مشهور است؛ بنابراین در مثال ذکر شده یورو ارز پایه و دلار آمریکا ارز متقابل است.

بهترین جفت ارزها برای ترید : جای تعجب نیست که دلار آمریکا غالب ترین و قدرتمندترین واحد پول در بین ارزها است و بیشترین معامله را دارد. دلیل این امر صرفاً اندازه گسترده اقتصاد ایالات متحده است که یکی از بزرگترین اقتصاد در جهان است. دلار آمریکا مرجع در اکثر معاملات مبادله ارز در سراسر جهان است. این ارز ذخیره غالب جهان است.

مهمترین جفت ارزهای فارکس – نماد های فارکس

جفت ارزی زیر لزوما بهترین جفت ارز برای تجارت نیستند ، اما نقدینگی بالایی دارند که بیشتر معاملات ارزی را اشغال می کند:

  • EUR / USD (یورو در برابر دلار آمریکا)
  • USD / JPY (دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن)
  • GBP / USD (پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا)
  • AUD / USD (دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا)
  • USD / CHF (دلار آمریکا در مقابل فرانک سوئیس)
  • USD / CAD (دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا)

ارزش این ارزهای اصلی همچنان متناسب با یکدیگر در نوسان است ، زیرا هر دقیقه حجم معاملات بین دو کشور تغییر می کند. این جفت ها به طور طبیعی با کشورهایی که قدرت مالی بیشتری دارند و کشورهای دارای حجم معاملات بزرگ در سراسر جهان ارتباط دارند. به طور کلی ، این جفت ها بسیار ناپایدار هستند ، به این معنی که نوسانات قیمت در طول روز می تواند بیشترین باشد.

جفت ارز برای تجارت فارکس

بهترین جفت ارزی برای تجارت چیست ؟

با بیش از 200 کشور در جهان ، می توانید جفت ارزهای زیادی را برای تجارت پیدا کنید. با این حال ، این جفت ارزها ممکن است توانایی ارائه بهترین نتایج را برای معامله گران نداشته باشند. بنابراین بهترین جفت ارزی برای تجارت چیست؟ بیشتر معامله گران فارکس چه معامله می کنند؟ کدام جفت ارز ارزش تجارت دارد و چرا؟

1. دلار آمریکا – usd

دلار آمریکا که عناوین بی شماری دارد (از جمله واحد پول سبز) ، ارز اصلی یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است. اگرچه به طور گسترده ای تحت تأثیر اطلاعیه های سیاست های بانک مرکزی و سیاست نرخ بهره قرار دارد ، اما با اصول اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی پشتیبانی می شود.

2. یورو – eur

این ارز که به عنوان “دشمن دلار” نیز شناخته می شود ، در مقایسه با پوند انگلیس یا دلار استرالیا کندتر است و میانگین حرکت آن بین 30 تا 40 پیپ است.

3. پوند انگلیس (gbp)

نوسانات این ارز از یورو بیشتر است ، زیرا تمایل به تجارت گسترده تری در طول روز دارد ، نوسانات روزانه می تواند بین 100 تا 150 پیپ باشد. بیشترین زمان متلاطم بین جلسات لندن و ایالات متحده و کمترین زمان آن در ساعات آسیایی است.

4. ین ژاپن (JPY)

این ارز نرخ بهره کمی دارد و گاهی اوقات می تواند بسیار نامنظم باشد. دامنه معاملات روزانه آن از 30 تا 40 پیپ است و می تواند به 150 پیپ برسد.

از دیگر ارزهای مهم می توان به دلار کانادا (CAD) ، فرانک سوئیس (CHF) و دلار نیوزلند (NZD) اشاره کرد.

در میان این ارزها می توانید چند جفت ارز محبوب پیدا کنید. اگر می خواهید در معاملات فارکس موفقیت کسب کنید ، باید درک بهتری از جفت ارزهایی که معامله می کنید داشته باشید. اگر هر یک از جفت های ارزی را انتخاب کنید که در زیر بحث خواهیم کرد ، تجارت برای شما ساده تر خواهد شد ، زیرا توصیه های تحلیلی ، داده ها و گزارش های متخصص در مورد آن وجود دارد شما می توانید آخرین اخبار و شاخص های اقتصادی را در تقویم معاملات در وب سایت ما مرور کنید.

EUR / USD

یکی از معاملات جفت ارز در جهان EUR / USD است. این جفت نشان دهنده دو اقتصاد بزرگ جهان است که روزانه تریلیون دلار درآمد در معاملات ایجاد می کند. به همین ترتیب ، سطح نقدینگی فوق العاده ای ، حرکات قیمتی عالی و کمترین بازده در بین کارگزاران معاملات ارزی امروزی را ارائه می دهد.

این جفت ارزی به دلیل شفافیت بالای اتحادیه اروپا و ایالات متحده مورد پیش بینی بودن مورد علاقه معامله گران است. به همین ترتیب ، می توان پویایی قیمت را با استفاده از مجموعه ای از شاخص های تجزیه و تحلیل فنی پیش بینی کرد . این جفت به عوامل بنیادی نیز حساس است ، بنابراین تجزیه و تحلیل این جفت با استفاده از تحلیل بنیادی بسیار آسان است .

توصیه می شود که این جفت را بین ساعت 13:00 تا 16:00 به وقت گرینویچ معامله کنید ، زیرا این بار بزرگترین حرکت روز را شاهد هستیم. این نیز در زمان باز بودن بازارهای نیویورک و لندن است ، به این معنی که حجم معاملات زیادی وجود دارد که از دو بازار گرفته می شود به این ترتیب ، در این دوره ، اسپردها معمولاً کمتر هستند.

USD / JPY

یک جفت ارز محبوب در میان معامله گران مبتدی و باتجربه است ، که نقدینگی استثنایی ، فرصت های خرید / فروش نسبتاً زیاد ، نوسانات بالا و قابل پیش بینی بودن بیشتر را ارائه می دهد. این ارز اغلب به عنوان بخشی از استراتژی تجارت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد ، به موجب آن معامله گران ین را با نرخ بهره پایین قرض می کنند تا سرمایه گذاری خود را در ارز با بازده بالاتر مانند دلار تأمین کنند.

معاملات ین همچنین در دسترس بودن منابع و داده های فراوانی از جمله دسترسی مستقیم به نمودارها ، نمودارهای تاریخ نرخ ارز و نرخ متوسط ​​روزانه و همچنین تالارهای گفتگوی آنلاین و وبلاگ هایی را ارائه می دهد که پیش بینی و تجزیه و تحلیل منظم بازار را ارائه می دهند . با این حال ، گرچه نوسانات یک مزیت است ، اما همچنین می تواند منجر به نوسانات ناگهانی قیمت شود ، بنابراین باید در حین معامله هوشیار باشید تا از برنده شدن سریع تجارت خود به ضرر پرهزینه جلوگیری کنید.

زمان ایده آل برای معامله USD / JPY بین ساعت 12:00 تا 15:00 به وقت گرینویچ است ، زیرا هر دو بورس اوراق بهادار لندن و نیویورک برای بیشتر این مدت باز است.

AUD/USD

معروف است که استرالیا یکی از تولیدکنندگان عمده طلا و صادرکننده طلا است و وزن و ارزش خود را در تجارت طلا دارد و اقتصاد استرالیا به قیمت طلا بستگی دارد و بنابراین جفت AUD/USD و طلا دارای همبستگی بسیار بالایی دارد و معامله گران فارکس فعال در این جفت ارز باید همیشه قیمت طلا را زیر نظر داشته باشند زیرا سیگنال های فنی اغلب به طور همزمان رخ می دهند. 

GBP / USD

جفت GBP / USD ارز ایده آل انتخابی برای هر معامله گر است زیرا دارای سطح نقدینگی بسیار بالا ، اسپرد پیشنهاد / درخواست پایین و یک فضای تجاری کارآمد است. هر دو واحد پول نشان دهنده اقتصاد بسیار قدرتمند و بزرگی هستند که از طریق آنها اطلاعات بی شماری به صورت فوری و همچنین منابع و داده های بی شماری برای تجزیه و تحلیل در دسترس است.

به منظور دستیابی به کارآیی و بزرگترین تحرکات روزانه بازار ، بهترین زمان تجارت در این جفت بین ساعت 06:00 تا 16:00 به وقت گرینویچ است ، زیرا حجم معاملات در این مدت بسیار زیاد است و بنابراین بازار دارای جنبش های زیادی است اسپرد کم و احتمال برنده شدن در حال افزایش است. با این حال ، خطرات موجود در معاملات GBP / USD را به خاطر بسپارید. در حالی که این جفت با تأکید بر استراتژی های کوتاه مدت در بین معامله گران حرفه ای محبوب ترین است ، اما عاقلانه است که معامله گران به دلیل نوسان زیاد احتیاط کنند.

جفت ارزهای اصلی :

دلیل نام گذاری این دسته از جفت ارزهای معاملاتی به عنوان جفت ارزهای اصلی فارکس آن است که بیش از 85 درصد تبادلات مالی بازار جفت ارز فارکس در طول روز معمولاً روی آن‌ها صورت می‌گیرد. نکته مهم و در واقع وجه اشتراک جفت ارزهای اصلی آن است که یک طرف تمام این جفت ارزها، حتماً دلار آمریکا قرار دارد.

جفت ارزهای کراس :

دسته‌ای از جفت ارزهای مینور یا فرعی به شمار می‌روند که در هیچ یک از آن‌ها دلار آمریکا وجود ندارد ولی در عین حال معاملات قابل توجهی پیرامون آن‌ها در بازار صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان این دسته را نیز در ردیف جفت ارزهای مهم فارکس دسته بندی کرد. عمده معاملات در این راستا نیز با حضور یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن صورت می‌پذیرد.

بهترین جفت ارز برای اسکالپ

یک استراتژی تجارت کوتاه مدت است که تلاش می کند از نوسانات اندک قیمت در بازار فارکس سود کسب کند. اسکالپر یک جفت ارز فارکس را خریداری کرده و می فروشند تا فقط موقعیت خود را برای کوتاه مدت حفظ می کنند. سپس آن­ها این فرآیند را در طول روز تکرار می کنند تا با بهره ­گیری از نوسانات قیمت، بازده مکرر داشته باشند.

جفت ارز برای تجارت فارکس

جفت ارزی ویژه (جفت ارزی عجیب و غریب)

جفت ارزهای عجیب و غریب مانند کرون سوئد ، رند آفریقایی ، لیر ترکیه و غیره دارای سطح نقدینگی پایین تر ، اسپرد گسترده تر و نوسانات بیشتر هستند ، به این معنی که پیش بینی آنها نسبت به جفت های ارز اصلی دشوارتر است – حتی با تحلیل بازار عمیق تر .

معمولاً بهترین جفت ارز برای خرید و فروش شما جفتی است که بیشتر با آن آشنایی دارید. تجارت ارز از کشور خود می تواند برای شما بسیار سودمند باشد ، البته در ارزهای اصلی نیز موجود است. این فقط در صورتی صادق است که واحد پول محلی شما نیز دارای نوسانات خوبی باشد. به طور کلی ، دانش در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی در کشور شما منجر به دانش اضافی می شود که می توانید تجارت خود را بر اساس آن انجام دهید.

چه چیزی در نوسانات جفت ارز فارکس مهم است ؟

مانند هر رویه فنی. این اندازه گیری به منظور ایجاد حدس آگاهانه در مورد احتمال وجود بازار در آینده انجام می شود.

تاجران موارد زیر را ترجیح می دهند:

تلاش برای پیش بینی های خاص در مورد آینده نیست

تلاش برای سنجش احتمال موفقیت درازمدت یک سرمایه گذاری یا تجارت

البته ، اکنون ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که آیا راهی برای هشدار دادن به خود در مورد زمان های ممکن با نوسان زیاد وجود دارد؟ آره یکی از ابزاری که تاجران از آن استفاده می کنند تقویم معاملات است . با مشاهده چگونگی افزایش نوسانات هنگام انتشار برخی گزارش های اقتصادی ، معامله گران می توانند در مورد نوع داده هایی که به عنوان محرک اصلی بازار در یک دوره معین شناخته می شوند ، اطلاعات کسب کنند. به عنوان مثال ، اداره آمار کار ایالات متحده معمولاً در اولین جمعه هر ماه اطلاعات مربوط به اشتغال را منتشر می کند.

داده ها به موقع و با رشد اقتصادی همبستگی خوبی دارند. شاید از این رو ، اغلب باعث ایجاد حرکات شدید برای بازارهای مختلف مانند بازار FX شود. اما این فقط بخشی از ماجراست: زیرا ممکن است الگوهایی از نوسانات در طول هفته معاملات وجود داشته باشد. شاید بخواهید این موضوع را خودتان مطالعه کنید تا ببینید که چگونه نوسانات فرو می ریزد.

آخرین پیش بینی ها برای تحلیل دلار و یورو برای سال 2021

در ژانویه ، شاخص دلار پس از رسیدن به سطح حمایت بحرانی ، شاهد بهبود شدید قیمت خود بود. این به دلیل ضعف دلار آمریکا در برابر رقبای اصلی آن در سال 2020 است که باعث شد معاملات آن در ابتدای سال جاری زیر سطح 90.00 باشد.

این رالی ژانویه عمدتا به دلیل افزایش نوسانات در بازارهای سهام در نیمه دوم ماه بود ، به دلیل عدم اطمینان بیشتر در مورد بیماری همه گیر ویروس کرونا ، که منجر به کاهش تقریبا در تمام شاخص های اصلی به جز Nasdaq شد.

این روند صعودی در شاخص دلار در نزدیکی 50٪ سطح اصلاح فیبوناچی در روند نزولی اخیر متوقف شد و به سطوح کمی بالاتر از 51.50 رسید. با این حال ، تاکنون در ماه جاری ، این وضعیت با جستجوی 0.22٪ در جستجوی سطح پشتیبانی مهم ، دوباره معکوس شده است. ما باید مراحل توسعه این شاخص را در جلسات آینده کنترل کنیم تا ببینیم آیا قادر به حفظ این سطح مهم از پشتیبانی است.

تجزیه و تحلیل EURUSD

همانطور که در بالا ذکر شد ، به دلیل نوسانات موجود در بازارهای سهام ، ماه گذشته بسیاری از سرمایه گذاران به دلار آمریکا روی آوردند و باعث شروع نزولی سال EURUSD شدند. با این حال ، هفته گذشته جفت ارز 0.59٪ افزایش یافت و پس از رسیدن به پایین ترین سطح سالانه 1.19520 ، روند جهشی خود را ادامه داد.

این افزایش باعث شد EURUSD به سطح بالاتر از 1.21200 برگردد ، بنابراین از رسیدن جفت به هدف مثلث پس از خراب شدن جلوگیری می کند ، که منجر به پایین ترین میزان سالانه آن قبل از عقب نشینی به قاعده مثلث می شود ، که به عنوان یورو همچنان به دست آوردن زمین خود ادامه داد.

طی چند روز آینده ، ما خواهیم دید که آیا این جفت ارز قادر به حفظ این حرکت جدید صعودی است ، دوباره به دنبال سطح 1.22 است و در اوج های ابتدای سال یک حمله جدید ایجاد می کند.

بهترین جفت ارز فارکس برای تجارت شما کدام است ؟

پویایی تجارت فارکس موضوع جالبی برای مطالعه است ، زیرا می تواند همراه با افزایش و سقوط ثروت مالی آن ، باعث تقویت اقتصاد جهانی شود. با تبدیل شدن جهانی شدن به یک مشکل بزرگتر و فوری برای اکثر کشورهای جهان ، سرنوشت این جفت ها به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند. قبل از سرمایه گذاری مطمئن شوید که به طور گسترده بازار ارز را مطالعه می کنید.

بسیاری از جفت های فارکس برای تجارت در دسترس است و توصیه می شود که بیشتر آنها را قبل از اینکه جفت خاصی را انتخاب کنید و آن را مورد علاقه خود قرار دهید ، معامله کنید. از آنجا که تجارت فارکس شامل ریسک است ، ابتدا آن را در یک حساب آزمایشی با مانده مجازی امتحان کنید ، که شامل 10،000 دلار پول مجازی است. تعیین بهترین جفت ارز برای تجارت آسان نیست. بهترین راه برای رسیدن به این هدف ، تجربه عملی است. به سادگی یک حساب آزمایشی باز کنید و هنگامی که آماده شدید ، معامله در بازارهای زنده را شروع کنید و در راه موفقیت در بازارهای فارکس خواهید بود!

جستجوهای متدول :

بهترین نمادهای فارکس : می توانیم به انس طلا xauusd و یورو – دلار eurusd اشاره کرد.

لیست نماد های فارکس : بیش از 36 جفت است eurusd – gbpusd – usdcad – usdjpy – usdchf – و …

بهترین زمان معامله جفت ارزها : در تایم نیویورک بهترین زمان برای معامله هستش.

بهترین جفت ارز برای مبتدی : شاید بتوان از نماد طلا و یورو دلار بعنوان بهترین برای مبتدی ها نام برد.

کدام جفت ارز اسپرد کمتری دارد : gbpusd  و eurusd

قدرت جفت ارزها

جفت ارزهای اصلی و فرعی: 7 جفت ارز اصلی داریم که یک طرف آن ها usd است و مابقی جفت ارزهای فرعی هستند

جفت ارزهای مخالف : در 7 جفت ارز اصلی که usd در آن ها وجود دارد در 4 تا از ان ها usd سمت چپ و 3 تا از آن ها usd سمت راست است.

بهترین جفت ارزهای کراس : eurusd – usdjpy – usdchf

 

منابع :

بهترین جفت ارز برای مبتدی

بهترین جفت ارز برای اسکالپ

بهترین جفت ارز برای ترید

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید