آموزش فارکس

بهترین زمان معامله در فارکس چه زمانی است ؟

بهترین زمان معامله در فارکس – بزرگترین بازار مالی در جهان، با حجم معاملات روزانه از نزدیک به پنج تریلیون دلار است. برای تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس موفق ، باید تمام جنبه های مهم بازار فارکس را به دقت مطالعه کنید. از جمله آنها ساعت معاملات بازار فارکس (FX) و جلسات معاملاتی است.

بازار فارکس به صورت 24 ساعته و پنج روز در هفته باز است. در حقیقت ، بازارهای ارز بین المللی متشکل از بانک ها ، شرکت های تجاری مختلف ، بانک های مرکزی ، صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های مدیریت سرمایه گذاری است. در بازار بین بانکی فارکس ، اکثر بانک های بزرگ بین المللی دفاتر متعددی در سراسر جهان دارند ، به طوری که آنها می توانند درخواست های ارزی مشتریان محلی خود را در هر زمان از چرخه 24 ساعته به شعبه خود منتقل کنند.

این فرایند معمولاً در هر ساعت از هفته کار به صورت منظم انجام می شود. بانک ها در ساعات کاری عادی در هر دفتر منطقه ای فعالیت خواهند کرد و دفتر تجارت آزاد معمولاً در یک منطقه زمانی بعدی به دفتر منطقه ای دیگری منتقل می شود.

از آنجا که این بازار در چندین منطقه زمانی فعالیت می کند ، تقریباً در هر زمان از روز می توان به آن دسترسی داشت. علاوه بر این ، بازار ارز بین المللی در واقع توسط یک صرافی کنترل نمی شود ، بلکه شامل یک شبکه جهانی مبادلات و کارگزاران در سراسر جهان است. زمان معاملات فارکس بستگی به این دارد که معاملات در هر کشور شرکت کننده باز باشد.

 

بهترین زمان معامله در فارکس

جلسه لندن : 10:00 صبح
جلسه ایالات متحده : 15:00 عصر
همپوشانی جلسه لندن / ایالات متحده : 15:00 بعد از ظهر – 19:00 بعد از ظهر
جلسه توکیو : 02:00 صبح – 6 درصد از کل حجم معاملات
جلسه سیدنی : 01:00 – 4٪ از کل حجم معاملات

مهمترین حجم معاملات در هنگام همپوشانی بازارها اتفاق می افتد: جلسه اروپا با جلسه آمریکا. دانستن ساعات معاملات بسیار مهم است زیرا همه استراتژی های معاملاتی در بازارهایی با نقدینگی کم کار نمی کنند.

یکی از بزرگترین ویژگیهای بازار ارز باز بودن 24 ساعته بازار است ، همانطور که قبلاً اشاره شد. این اجازه می دهد تا سرمایه گذاران از سراسر جهان در ساعات عادی کاری تجارت کنند. در همه جای دنیا زمان معاملات فارکس وجود دارد که حرکت قیمت دائماً بی ثبات است و همچنین دوره هایی وجود دارد که حرکت کاملاً ساکت است.

چندین جفت ارز فعالیتهای متفاوتی را در زمانهای مختلف روز معاملاتی به نمایش می گذارند ، به لطف جمعیت عمومی شرکت کنندگان در بازار ، که در آن زمان خاص از اینترنت استفاده می کنند. این امر باعث می شود که جلسات اصلی معاملات فارکس را به طور مستقیم با ساعات بازار مرتبط بدانیم.

اگرچه بازار 24 ساعته مزیت بزرگی را برای بسیاری از معامله گران فردی و نهادی فراهم می کند ، زیرا نقدینگی و فرصتی قوی برای تجارت را در هر زمان ممکن در ساعتهای معاملاتی فارکس تضمین می کند. اگرچه در هر زمان که بخواهید می توانید ارزهای مختلفی معامله کنید ، یک تاجر نمی تواند موقعیت را برای مدت طولانی کنترل کند.

بازار معمولاً به سه جلسه تقسیم می شود که طی آن فعالیت در اوج است: جلسات آسیایی ، اروپایی و آمریکای شمالی. معمولاً ، این سه دوره ساعت معاملاتی به عنوان جلسات توکیو ، لندن و نیویورک نیز شناخته می شوند.

این نام ها به جای یکدیگر استفاده می شوند ، فقط به این دلیل که این سه شهر مراکز عمده مالی هر منطقه را نشان می دهند. اکثر بانک ها و شرکت ها معاملات روزمره خود را انجام می دهند.

بهترین زمان معامله در فارکس – جلسه معاملات آسیایی

وقتی نقدینگی پس از آخر هفته به بازار فارکس بازگردد ، طبیعتاً بازارهای آسیا اولین کسانی هستند که متوجه این حرکت می شوند. به عبارت دیگر ، ساعت معاملات بازار فارکس از آنجا آغاز می شود. فعالیت (اگرچه غیررسمی) از این قسمت از جهان در واقع توسط بازارهای سرمایه توکیو نشان داده می شود که بین ساعت 02:00 صبح تا 09:00 صبح به وقت تهران است. با این حال ، بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارند که در این دوره با افت قابل توجهی روبرو هستند ، از جمله استرالیا ، چین ، نیوزیلند و روسیه.

با توجه به پراکنده بودن این بازارها ، منطقی است که آغاز و پایان جلسه آسیایی فراتر از ساعات استاندارد بازار FX توکیو باشد. در واقع ، برای اجازه فعالیت های این بازارهای مختلف ، ساعات آسیایی اغلب بین 02:00 تا 11:00 تهران در نظر گرفته می شود.

جلسه معاملات اروپا یا نشست لندن

در اواخر روز معاملات ، درست قبل از پایان یافتن ساعت معاملات آسیا ، جلسه اروپا فعالیت خود را برای حفظ بازار ارز آغاز کرد. این منطقه زمانی تجارت فارکس بسیار متراکم است و شامل تعدادی از بازارهای عمده مالی است.

ساعات رسمی کار در لندن از 11:30 تا 18:30 تهران است. این دوره معاملاتی به دلیل حضور سایر بازارهای سرمایه (از جمله فرانسه و آلمان) قبل از افتتاح رسمی در انگلیس گسترش یافته است ، در حالی که پایان معاملات با ادامه نوسانات تا زمان بسته شدن لندن دوباره برگشت می یابد.

جلسه معاملات آمریکای شمالی یا جلسه نیویورک

هنگامی که جلسه آمریکای شمالی آنلاین می شود ، بازارهای آسیا برای چند ساعت بسته شده اند ، اما در اواسط آمریکا زمان معامله گران ارز در اروپا به پایان می رسد. جای تعجب نیست که فعالیت در نیویورک و همچنین شرکت در جلسه در بازار فارکس آمریکای شمالی بیشترین نوسانات را داشت.

با نگاهی به فعالیت اولیه معاملات آتی مالی و تجارت کالا و تمرکز قابل مشاهده گزارش های اقتصادی ، ساعات کاری آمریکای شمالی از ساعت 13:00 به وقت گرینویچ آغاز می شود. با فاصله زیادی بین بسته شدن بازارهای ایالات متحده و ساعات آغاز به کار بازار تجارت ارز آسیا ، یک دوره نقدینگی در پایان معاملات NYSE در ساعت 23:00 ایجاد می شود ، زیرا جلسه آمریکای شمالی در حال پایان است.

تداخل در زمان معاملات در بورس های سهام جهانی

اگر جفت ارز در ساعات بازار ارز اروپا و آسیا با بیشترین معامله انجام می شود (به عنوان مثال GBP / JPY و EUR / JPY) ، پاسخ بسیار بیشتری به همپوشانی جلسه اروپا / آسیا وجود دارد و بنابراین ، در طول تصویب جلسه اروپا / آمریکای شمالی ، افزایش قابل ملاحظه ای در عملکرد قیمت مشاهده می شود. با این حال ، وجود خطر بروز حوادث برنامه ریزی شده برای هر ارز ، صرف نظر از جفت یا جلسات مولفه قابل توجهی در فعالیت خواهد داشت.

بهترین زمان معامله در فارکس بدون ریسک است

در زمان نقدینگی کم ، معمولاً وقتی بازار باز است و حدود ساعت 12 ظهر ، خطر معامله زیاد است. نقدینگی کم ممکن است در ساعات عادی معاملات نوسان بالاتر غیرمعمول به همراه داشته باشد. معامله گران حرفه ای توصیه نمی کنند موقعیت های خود را  بین ساعت 12 تا 20 باز کنند.

عوامل خطر عبارتند از:

افزایش ناپایداری – نقدینگی کم ممکن است باعث افزایش ناپایداری شود که به راحتی می تواند به توقف ضرر برسد
نقدینگی کم – این مربوط به عمق بازار فارکس است و بر توانایی مدیریت موثر معاملات بزرگ تأثیر می گذارد

بهترین زمان معامله در فارکس

سه ساعت اول هر جلسه بهترین زمان برای معامله ارز از نظر حرکت ، جهت و اصلاح است. پس از آن است که معامله گران تمایل دارند بهترین فرصت های تجاری را پیدا کنند. بعلاوه ، بهترین زمان برای معاملات ارزی پنج دقیقه اول و آخر هر ساعت ، معمولاً نوسانات و حرکات بازار را فراهم می کند.

بهترین زمان معاملات فارکس در هفته

هفته معاملات از روز دوشنبه آغاز می شود و معمولاً یک روز آرام است ، مگر اینکه در آخر هفته رویدادهای عمده ای رخ دهد. نوسانات در روز سه شنبه افزایش می یابد و به طور متوسط ​​در روز چهارشنبه کاهش می یابد … مگر اینکه فدرال رزرو را داشته باشیم و پنجشنبه و جمعه معمولاً ناپایدارترین روزهای هفته هستند.

این امر تا حدی به این دلیل است که برخی از اطلاعیه های اقتصادی در روز پنج شنبه منتشر می شود ، و گزارش NFP هر جمعه اول ماه منتشر می شود.

معاملات روز سه شنبه

به طور متوسط ​​، نوسانات بازار در روز سه شنبه 120٪ -130٪ از نوسانات در روز دوشنبه است – اگر به دنبال نوسان کمی در استراتژی تجارت خود هستید – ارزش این را دارد که روزهای سه شنبه به بازارهای مالی نگاه کنید ، به خصوص از آنجا که یک روز اقتصادی است اطلاعیه هایی که به طور منظم ظاهر می شوند.

معاملات روز چهارشنبه

چهارشنبه نسبت به روز سه شنبه ساکت تر است و در موقعیت های باز از چهارشنبه تا پنجشنبه یک ضرر وجود دارد: در بسیاری از بازارها تعویض آخر هفته چهارشنبه اعمال می شود.

معاملات جمعه
جمعه روز جالبی است این روزها روزهایی است که تقویم اقتصادی برای بسیاری از کشورها پر از اعلامیه است. علاوه بر این ، جمعه سوم هر ماه روز سه جادوگر نامیده می شود ، زیرا بسیاری از قراردادهای آتی و گزینه ها در جمعه سوم ماه منقضی می شوند. این نوسانات زیادی را در بازارها ایجاد می کند – به ویژه در شاخص ها و ارزهای آمریکایی.

علاوه بر این ، در اولین جمعه ماه ، شاخص حقوق و دستمزد غیر کشاورزی منتشر می شود که معمولاً بر جفت ارزهای مرتبط با دلار آمریکا و شاخص های ایالات متحده مانند داوجونز در نزدک تأثیر دارد.

بهترین زمان ها برای تجارت در بورس های جهانی سهام از نظر نوسان  می توان 3 دوره اصلی سال را تشخیص داد:

دوره اول با حجم زیاد و نوسانات تاریخی زیاد:

ژانویه
فوریه
مارس
آوریل

ممکن است تابستان از نظر حجم معاملات برای بورس سهام یک دوره آرامش است:

ژوئن
جولای
مرداد

دومین دوره ناپایدار:

سپتامبر
اکتبر
نوامبر
دسامبر یک ماه غیر معمول است ، و پس از 15 دسامبر حجم معاملات بسیار کم است.

در مورد نرخ بازگشت سرمایه در این ماه ها مقایسه هر سال با سال دیگر دشوار است – بازارها تغییر زیادی می کنند. به عنوان مثال ، ژانویه 2015 با حرکات بزرگ برای فرانک سوئیس بسیار ناپایدار بود ، زیرا بانک ملی سوئیس حد بالایی را برای فرانک سوئیس افزایش داد.

در سال 2011 ، تابستان بسیار ناپایدار بود ، زیرا در بحبوحه بحران ، سهام بانک ها در سطح وسیعی فروخته شد.

اگر به دنبال بهترین زمان برای تجارت یا بهترین ماه برای تجارت هستید – توجه داشته باشید که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است ممکن است دوباره تکرار نشود و شما باید اصول امروز بازار را تجزیه و تحلیل کنید تا قضاوت کنید که آیا اکنون در بورس سهام فرصتی دارید یا خیر.

کارگزار سهام شما در مورد ساعات معاملات مختلف به شما اطلاع می دهد. آن روزهای معاملاتی که ساعات معاملات فارکس کاهش می یابد از جذابیت کمتری برخوردار هستند ، زیرا نقدینگی کمتری وجود دارد. به طور کلی ، هر سال تعطیلات کمتری در بورس های سهام جهانی در تابستان و بعد از 20 دسامبر وجود دارد. هفته بین کریسمس و شب سال نو یک هفته تجاری بسیار آرام است. اگر کسی می خواهد با استفاده از استراتژی های کوتاه مدت فارکس تجارت کند ، از ساعت بورس در تعطیلات رسمی خودداری شود.

خلاصه ای از بهترین زمان معاملات فارکس

هنگام معامله ارز ، یک شرکت کننده در بازار ابتدا باید تعیین کند که آیا نوسان بالا یا پایین با سبک معاملات فردی آنها بهتر کار خواهد کرد. اگر اقدام قیمت از اهمیت بیشتری برخوردار است ، ممکن است گزینه ترجیحی معامله در زمان های معاملاتی عمده ذکر شده ، در جلسات همپوشانی برای نوسانات بیشتر یا فقط زمان انتشار اقتصادی منظم باشد. مرحله بعدی تعیین بهترین ساعات یا زمان معاملات فارکس با توجه به تعصب بی ثباتی است. کسانی که نوسانات بالایی می خواهند ، باید فعال ترین بازه های زمانی را برای جفت ارزی که قصد تجارت آن را دارند شناسایی کنند.

هنگام در نظر گرفتن جفت EUR / USD ، تلاقی جلسه اروپا و آمریکای شمالی حرکت بیشتری پیدا خواهد کرد. معمولاً گزینه های دیگری وجود دارد و معامله گر فارکس باید ضرورت شرایط مطلوب بازار و رفاه مادی را متعادل کند. به عنوان مثال اگر یک شرکت کننده در بازار از ایالات متحده واقعاً ترجیح می دهد ساعت معاملات فارکس را با GBP / JPY معامله کند ، مجبور است صبح زود بیدار بماند تا با بازار همراه شود.

اگر این فرد یک روز کاری عادی داشته باشد ، می تواند منجر به فرسودگی زیاد و اشتباهات اساسی در قضاوت هنگام تجارت شود. ممکن است تجارت جایگزین بزرگتری برای این معامله گر در جریان معاملات اروپا و آمریکای شمالی وجود داشته باشد ، زیرا نوسانات همچنان بالا است. علاوه بر این ، دانش زیادی در مورد نحوه معامله در بهترین ساعت های معاملات فارکس ، همراه با درک اساسی از جلسات معاملات فارکس به طور کلی ، می تواند از نظر معاملات صحیح ارز به شما امتیاز دهد.

سوالات متداول :

بهترین زمان برای ترید طلا در زمان باز شدن بازار نیویورک است

بهترین زمان معامله طلا در فارکس در زمان باز شدن بازار نیویورک است

بهترین زمان معامله در فارکس به وقت ایران ساعت 16 است

بهترین زمان معامله eurusd ساعت 11 صبح تهران در زمان باز شدن بازار لندن است

ساعت باز شدن بازار فارکس دوشنبه ساعت 3 نیمه شب تهران است

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید