زنجیره هوشمند Binance – بایننس اسمارت چین چیست؟

زنجیره هوشمند Binance

زنجیره هوشمند Binance چیست؟ ممکن است شما در مورد زنجیره هوشمند Binance شنیده باشید ، زنجیره ای که شامل BNB است ، زنجیره ای که برای تجارت سریع بهینه شده است. اما برای دستیابی به این هدف ، مجبور شد مصالحه هایی انجام دهد ، مانند اینکه از نظر قابلیت برنامه ریزی تقریباً به اندازه بلاکچین های دیگر انعطاف پذیر نبود.

معرفی زنجیره هوشمند Binance

زنجیره Binance را در آوریل 2019 با تمرکز اصلی خود در تسهیل تجارت غیرمتمرکز (یا غیر حضوری) راه اندازی کرد. اما به دلیل کمبودهای ذاتی سیستم های بلاکچین ، این زنجیره انعطاف پذیری زیادی ندارد – قراردادهای هوشمند در یک سیستم بهینه شده برای تجارت سریع می تواند باعث ازدحام قابل توجهی در شبکه شود. این توانایی گسترش یکی از سخت ترین موانع توسعه زنجیره ها است و در اینجا نقش هوشمند سری Binance ظاهر می شود.

زنجیره هوشمند Binance

زنجیره هوشمند Binance چیست؟

زنجیره هوشمند Binance به بهترین وجه به عنوان زنجیره بلوکی توصیف می شود که موازی با Binance Chain است. برخلاف زنجیره Binance ، Binance Smart Chain عملکرد قراردادهای هوشمند را برای عملکرد و سازگاری با دستگاه مجازی Ethereum (EVM) افزایش می دهد . هدف طراحی در اینجا حفظ زمان بالای بلاکچین Binance بود ، در عین حال معرفی قراردادهای هوشمند جدید به بلاکچین. اساساً ، هر دو بلاکچین در کنار هم کار می کنند و لازم به ذکر است که Binance Smart Chain چیزی نیست که به عنوان لایه 2 یا راه حل خارج از زنجیره برای مقیاس پذیری شناخته شود. بلکه یک بلاکچین مستقل است که حتی در صورت قطع اتصال زنجیره Binance نیز می تواند فعالیت کند. با این حال ، هر دو سری از نظر طراحی بسیار شبیه به هم هستند.

از آنجا که زنجیره هوشمند Binance با ماشین مجازی Ethereum سازگار است ، شامل پشتیبانی از اکوسیستم غنی ابزار Ethereum و برنامه های غیرمتمرکز آنها است. از نظر تئوری ، این امر توسعه دهندگان را آسان تر می سازد تا پروژه های خود را از Ethereum منتقل کنند ، این بدان معنی است که برنامه هایی مانند MetaMask به راحتی پیکربندی می شوند تا با زنجیره هوشمند Binance کار کنند. این یک واقعیت است فقط کافی است کمی تنظیمات انجام شود ، و شما می توانید برای شروع کار با استفاده از MetaMask with Binance Smart Chain مراجعه کنید.

 

زنجیره هوشمند Binance چگونه کار می کند؟

زنجیره هوشمند Binance با الگوریتم سازگاری اثبات اتصال سهام (Stake Binding Proof Compatibility) زمان تولید بلوک را در حدود 3 ثانیه به دست می آورد. به طور خاص ، این زنجیره از Proof of Authority توسط Stake ( PoSA ) استفاده می کند ، جایی که شرکت کنندگان BNB را ذخیره می کنند تا به اعتبار سنجی تبدیل شوند. و اگر آنها یک بلوک معتبر را نمایش دهند ، از معاملات موجود در بلوک هزینه معامله دریافت می کنند. توجه داشته باشید که برخلاف بسیاری از پروتکل ها ، هیچ پشتیبانی بلوکی برای BNB های تازه ضرب شده وجود ندارد ، زیرا BNB تورم آور نیستند. برعکس ، عرضه سکه های BNB با گذشت زمان کاهش می یابد ، زیرا تیم Binance به طور منظم سوزاندن سکه را انجام می دهد.

سازگاری بین این دو سری

زنجیره هوشمند Binance به عنوان یک سیستم مستقل ، و در عین حال مکمل ، با Binance Chain موجود تصور شد. این طرح همچنین از معماری دو زنجیره ای استفاده می کند ، جایی که ایده این است که کاربران می توانند دارایی ها را از یک بلاکچین به بلاک دیگر منتقل کنند. به این ترتیب ، یک معامله گر می تواند از تجارت سریع در Binance Chain لذت ببرد ، در حالی که برنامه های قدرتمند غیرمتمرکز را می توان بر روی Binance Smart Chain ساخت. از طریق این قابلیت همکاری ، کاربران در معرض سیستم بزرگی قرار می گیرند که می تواند تعداد زیادی موارد استفاده را در خود جای دهد.

برای انتقال نشانه ها از یک زنجیره به زنجیره دیگر (یعنی از BEP-2 به BEP-20 یا بالعکس) ، ساده ترین راه احتمالاً استفاده از کیف پول زنجیره ای Binance موجود در Chrome و Firefox است . برای برخی از دستورالعمل ها می توانید استفاده از Binance Chain Extension Wallet را مشاهده کنید.

امور مالی غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند Binance

احتمالاً می دانید که تعدادی از دارایی های دیجیتال مانند BTC ، LTC ، ETH ، EOS یا XRP از قبل به عنوان “ارزهای پیوندی” در Binance Chain وجود دارند که نشانه هایی هستند که در زنجیره اصلی خود به دارایی ها متصل شده اند. به عنوان مثال ، ممکن است تصمیم بگیرید 10 بیت کوین رزرو کنید تا 10 BTCB را در Binance Chain دریافت کنید. در هر زمان می توانید 10 BTCB خود را با 10 بیت کوین معامله کنید ، به این معنی که قیمت BTCB باید از قیمت اصلی بیت کوین پیروی کند. با این کار ، شما به طور موثر این دارایی ها را به Binance Chain منتقل می کنید. آیا دوست دارید بدانید که چگونه می توانید به این هدف برسید؟ شما می توانید توضیحات رمز Bitcoin را در بستر Ethereum مشاهده کنید.

با توجه به انعطاف پذیری ارائه شده توسط زنجیره هوشمند Binance ، دارایی های تعدادی از زنجیره های مختلف می تواند در فضای مالی غیرمتمرکز در حال رشد استفاده شود. به عنوان مثال ، برنامه هایی مانند اجازه دادن به کاربران PancakeSwap مبادله دارایی براساس اعتماد (مانند Uniswap ) و مشارکت در جمع آوری درآمد و رأی دادن به پیشنهادات نیستند.

جمع بندی :

زنجیره هوشمند Binance به طور قابل توجهی عملکرد Binance Chain اصلی را گسترش می دهد و به مجموعه ای از پیشرفته ترین پروتکل های طراحی شده برای ایجاد فاصله بین چندین زنجیره بلوک می پیوندد. اگرچه هنوز در ابتدای راه است ، قول ذخیره سازی BNB همراه با سازگاری با ماشین مجازی Ethereum این پلتفرم را به یک موتور ایده آل برای توسعه دهندگانی تبدیل کرده است که در حال ساخت برنامه های غیرمتمرکز قوی هستند.