فایل کوین : ارز دیجیتال Filecoin فایل کوین چیست ؟

فایل کوین ؛ ارز دیجیتال Filecoin (فایل کوین) چیست؟ : یک بازار ذخیره سازی دیجیتال برای غیرمتمرکز بودن از فردی به فرد دیگر با استفاده از فناوری زنجیره های Alblukhan است و به کاربران اجازه می دهد تا فضای استفاده نشده هارد دیسک را اجاره کنند و در ازای آن، توکن های FIL کسب کنند. بیایید ببینیم که Filecoin چگونه قصد دارد حالت های ذخیره سازی آنلاین را تغییر دهد.

مقدمه: Filecoin یک جایگزین جذاب برای خرید فضای ذخیره سازی Amazon S3 یا ذخیره سازی DropBox و پایبندی به همان قراردادهای ذخیره سازی ابری ارائه می دهد. با زیرساخت مناسب، هر کسی می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را در شبکه Filecoin بخرد و بفروشد در حالی که قیمت‌های خود را تعیین می‌کند و قراردادهای خود را ایجاد می‌کند. در ادامه خواهیم دید که چگونه کار می کند.

Filecoin (فایل کوین) چیست؟

Filecoin یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به هر کسی اجازه می دهد فضای ذخیره سازی را اجاره کند. به همین ترتیب، هر کسی می تواند فضای ذخیره سازی را در شبکه خریداری کند. به جای اینکه داده های مهم را به یک شرکت بسپارید، می توان این داده ها را تقسیم کرد و در رایانه های مختلف در سراسر جهان ذخیره کرد.

ایده Filecoin در سال 2014 زمانی که Juan Bennett راهنمای فنی را منتشر کرد مطرح شد. این پیشنهاد یک بلاک چین مشابه بیت کوین بود ، اما با توانایی گره‌ها در شبکه برای ذخیره داده‌ها، که توسط عنصر اثبات بازیابی پشتیبانی می‌شد. Filecoin توسط Protocol Labs توسعه یافته است.
Filecoin گاهی اوقات یک لایه کاتالیزوری در بالای سیستم فایل باز نامیده می شود. این بدان معنی است که کاربران انگیزه دارند فضای ذخیره سازی خود را با دریافت توکن های FIL در ازای آن اجاره کنند.

Open File System یک پروتکل ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات شخص به فرد است که با استفاده از یک رویکرد غیرمتمرکزتر ایجاد شده است. بر خلاف HTTP یا HTTPS برای ذخیره داده ها به سرورهای مرکزی متکی نیست.

Filecoin در IPO خود در سال 2017 بیش از 250 میلیون دلار جذب کرد که در آن زمان یک رکورد بود. شبکه اصلی Filecoin متعاقباً در اکتبر 2020 راه اندازی شد.

Filecoin (فایل کوین) چگونه کار می کند

زیرساخت Filecoin یک شبکه شخصی به فرد توزیع شده است که هدف اصلی آن ارائه روشی جدید برای ذخیره داده ها برای سازمان ها و افراد در سراسر جهان است.

وقتی افراد فضای ذخیره سازی رایگان دارند، می توانند به استخراج کننده های ذخیره سازی تبدیل شوند که مسئولیت اصلی ذخیره سازی داده ها در شبکه Filecoin را بر عهده دارند. مشتریان برای ذخیره و بازیابی داده ها با توکن های FIL پرداخت می کنند.

دسته دیگری از شرکت کنندگان استخراج کنندگان بازیابی اطلاعات هستند. همانطور که انتظار می رود، آنها بازیابی داده ها را بین مشتریان و استخراج کنندگان ذخیره سازی داده تسهیل می کنند و همچنین در ازای خدمات خود مقدار کمی توکن FIL دریافت می کنند.

Filecoin از رمزگذاری استفاده می کند و ارائه دهندگان ذخیره سازی به کلیدهای رمزگشایی دسترسی ندارند. از آنجایی که یک سیستم توزیع شده است، فایل ها در مکان های ذخیره سازی متعدد ذخیره می شوند.

بنابراین، چه چیزی Filecoin را از رقبای اصلی خود متمایز می کند؟ راه حل ذخیره سازی یک به یک را به مشاغل و مصرف کنندگان ارائه می دهد. از آنجایی که یک کالا (ذخیره‌سازی) توسط فروشندگان مختلف، احتمالاً با قیمت‌های متفاوت، ارائه می‌شود، ممکن است در نهایت مصرف‌کننده سود ببرد. اگرچه گاهی اوقات ممکن است فضای کافی برای تمام داده های خود نداشته باشید، گاهی اوقات فضای زیادی خواهید داشت و می توانید آن را بفروشید. و این همان چیزی است که Filecoin به شما وعده می دهد.

اهمیت Filecoin (فایل کوین)

نحوه ذخیره و دسترسی به داده ها در چند دهه گذشته تغییر کرده است. در تجارت از ذخیره سازی در محل که شرکت ها دارای اتاق های سرور بزرگ هستند، به مخازن داده های راه دور و مخازن ذخیره سازی ابری متنوع تر در سراسر جهان تغییر کرده است. امروزه اکثر شرکت ها از ترکیبی از همه این روش ها استفاده می کنند. ذخیره سازی داده های مصرف کننده نیز با افزایش اتکا به ذخیره سازی ابری تغییر کرده است.

این ما را به ابرقدرت‌های بازار ذخیره‌سازی ابری مانند Amazon Cloud Services، HPE و Dell می‌رساند. مشتریان شرکتی یک تامین کننده را انتخاب می کنند و سال ها با آنها می مانند و مانع رقابت می شوند. Filecoin به مشتریانی که می خواهند فضای ذخیره سازی بخرند اجازه می دهد تا به سرعت بهترین معاملات را از هر ارائه دهنده ذخیره سازی جستجو کنند. این ممکن است بازار رقابتی تری برای ذخیره سازی ابری ایجاد کند.

➟ آیا می خواهید تجارت ارز دیجیتال را شروع کنید؟ در کلاس ارز دیجیتال ما شرکت کنید

موارد استفاده Filecoin (فایل کوین)

Filecoin به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا به جای انتخاب قراردادهای فروشنده ثابت یا قیمت های بالا برای ذخیره سازی بر اساس تقاضا، بهترین گزینه ذخیره سازی را انتخاب کنند. افراد و سازمان‌ها با فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده می‌توانند آن را به صورت آنلاین نمایش دهند. با به اشتراک گذاشتن منابع خود، آنها با توکن های FIL پاداش دریافت می کنند.

این ممکن است در ابتدا واضح نباشد، اما می توانید DApps را برای ذخیره سازی نیز بسازید این شامل برنامه‌های ذخیره‌سازی مصرف‌کننده ، برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، برنامه‌های ویدئویی غیرمتمرکز و موارد دیگر می‌شود.

جمع بندی:

Filecoin یک راه حل عالی برای ناکارآمدی ذخیره سازی و بازیابی فایل در سراسر جهان ارائه می دهد. این قدرت را در دست مشتریانی قرار می دهد که کمتر به شرکت های بزرگ پایبند هستند. موفقیت اکوسیستم Filecoin به استفاده از آن در جامعه ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

قیمت لحظه ای FIL