آموزش فیبوناچی اصلاحی + ویدیو آموزشی

آموزش فیبوناچی اصلاحی : ابزار ترجیحی برای معامله گران نوسان و اسکالپینگ است. این بر اساس یک دنباله ریاضی هارمونیک با نسبت طلایی است. ابزار فیبوناچی می تواند نقاط معکوس قیمت احتمالی را در طول یک اصلاح ردیابی کند و یک معکوس روند را تأیید کند. در این بررسی، نحوه ایجاد سطوح اصلاح فیبوناچی و نحوه استفاده از اصلاح فیبوناچی برای کسب درآمد در بازارهای مالی را خواهید آموخت.

ویدیو آموزشی :

 

نحوه استفاده از فیبوناچی اصلاحی :

سطوح حمایت و مقاومت از جمله محبوب ترین کمک های تحلیل تکنیکال هستند. نقض سطوح کلیدی روند قوی را تأیید می کند. بازگشت ممکن است به معنای اصلاح و ادامه روند اصلی باشد. سطوح، نقاطی هستند که احتمال وقوع معکوس قیمت در آنها بیشتر از هر جای دیگری در نمودار است. آنها برای تعیین دستورات توقف یا در حال انتظار و تعیین هدف سود استفاده می شوند.

حرکت خط روند یک حرکت قیمت جهت دار بلندمدت به سمت بالا یا پایین است که با اصلاحات کوچک موقتی همراه است.

مشاهده شده است که عمق این اصلاحات و فاصله بین انتهای اصلاحی محلی دارای یک الگوی ریاضی است. به عنوان مثال، در طول یک حرکت نزولی، افزایش قیمت در داخل اصلاحات اغلب به سطوح مقاومت خاصی ختم می شود. این سطوح که در آن روند می تواند به جهت اصلی خود معکوس شود، سطوح فیبوناچی نامیده می شوند.

سطوح اصلاحی فیبوناچی سطوح حمایت و مقاومت افقی هستند که در فواصل ثابت قرار دارند و با استفاده از یک ضریب ریاضی محاسبه می‌شوند. آنها درصدی از حجم حرکت قیمت هستند و در طول اصلاح روی روند رسم می شوند.

 

 

آموزش فیبوناچی اصلاحی – مقادیر سطح پایه کدام است:

0 درصد نقطه پایان. حداکثر ارزش قیمت. شبکه از ابتدا تا انتهای یک روند گسترش می یابد. بنابراین، برای نمودار صعودی، 0% در بالاترین سطح خود خواهد بود، و برای یک روند نزولی – در پایین ترین سطح خود خواهد بود.

23.6 درصد سطح نسبتاً ضعیفی است. اگر اصلاحی شروع شود، احتمالاً هک می شود.

38.2 درصد یکی از سطوح اصلاحی اصلی است. اگر اقدام اصلی قیمت قوی باشد، اصلاح با بیشترین احتمال در اینجا به پایان می رسد.

50 درصد سطح میانی است. در دنباله فیبوناچی گنجانده نشده است. طبق این تئوری، قبل از ادامه حرکت اصلی، قیمت تمایل دارد تا 1/3 تا 1/2 به عنوان نسبتی از طول روند قبلی کاهش یابد. هنگامی که قیمت از آن عبور می کند، این سیگنالی است که اصلاح به سمت اصلی حرکت قیمت تبدیل می شود.

61.8 درصد یکی از سطوح اصلی. اگر قیمت آن سطح را بشکند، می تواند فراتر رود.

76.4 درصد سطح نسبتا پایین می تواند به عنوان اولین خط اصلاح برای یک روند جدید عمل کند.

100% نقطه شروع. حداکثر ارزش قیمت، که از آن شبکه به 0٪ گسترش می یابد. این شروع یا پایین حرکت رو به بالا است. برای یک روند نزولی، این بالاترین سطح آن است.

احتمال ادامه روند حتی در حین عقب نشینی به جای معکوس شدن روند، بیشتر است. نسبت های فیبوناچی امکان ادامه اصلاح معکوس را نشان می دهد. هر چه بزرگتر باشد، احتمال ادامه نشدن روند افزایش می یابد و اصلاح به جهت قیمت جدید تبدیل می شود.

نحوه اضافه کردن نشانگر به نمودار در نمودار خواهید دید که نشانگر سطوح فیبوناچی یک شبکه از 0 تا 100٪ با سطوح افقی متوسط ​​بر اساس نسبت طلایی – عدد 1.618 است. دقیق تر مینسا بر اساس ضرایب معکوس آن. در حالی که در دنباله 21، 34، 55، نسبت فیبوناچی طلایی برابر با 34/21 ≈ 55/34 1.618 است و ضرایب در جهت مخالف نسبت های: 21/34 34/55 0.618 محاسبه می شود.

آموزش فیبوناچی اصلاحی – آنچه باید در مورد سطوح فیبوناچی بدانید:

فقط برای حرکت جهت دار مناسب است. ساختن آنها در حالی که در لحظه ته نشین شدن مسطح می شوند، فایده ای ندارد.
محل قرار دادن سفارشات معلق و کسب سود را تعیین کنید. نزدیکترین سطوح فیبوناچی به نقطه شروع معامله، هدف کسب سود است.
خطوط میانی سطوح حمایت و مقاومت موضعی هستند. اصلاح همیشه کامل نیست و ممکن است قیمت برای مدتی ثابت بماند، مثلاً بین سطوح 38.2 و 26.3. اصلاح معمولاً بین سطوح 38.2 و 61.8 به پایان می رسد.
ابزار کاملی نیست. این فقط اشاره می کند که کجا ممکن است قیمت معکوس شود. بنابراین شما همچنین باید با الگوهای تشکیل شده توسط قیمت هدایت شوید.
ابزار اصلاح فیبوناچی در تمام تایم فریم ها کار می کند. در حالی که در استراتژی‌های بلندمدت سطوح فیبوناچی، بیشتر برای تحلیل و پیش‌بینی اولیه استفاده می‌شوند، در استراتژی‌های اسکالپینگ شاید ابزار اصلی برای تنظیم یک شبکه سفارشات باشند.

نکته دیگر: در هنگام انتشار اخبار مراقب شبکه باشید، زیرا عوامل بنیادی نیز نوسانات را افزایش می دهند. قیمت ممکن است به راحتی از سطوح عبور کند، اما چیزی که به نظر می رسد روند باشد ممکن است یک اصلاح عمیق و به دنبال آن یک عقب نشینی باشد.

آموزش فیبوناچی اصلاحی – دنباله فیبوناچی چیست؟

دنباله فیبوناچی نیز به دور از تجارت شناخته شده است. این دنباله عددی حتی در هند باستان نیز شناخته شده بود و در اندازه شناسی استفاده می شد. بعدها، در قرن دوازدهم، ریاضیدان ایتالیایی لئوناردو معروف به فیبوناچی معادلاتی را برای این دنباله و خواص آن ایجاد کرد.

این یک سری نامتناهی از اعداد است: 0، 1، 1، 2، 3، 5، 8 13، 21، 34، 55… چندین الگو دارد:

هر شماره سریال متوالی مجموع دو شماره قبلی است. به عنوان مثال، 8 = 5 + 3. یا 34 = 21 + 13.
زمانی که نسبت یک عنصر به عنصر قبلی به 1.618 میل شود. مثلاً 55/34 = 1.6176 سپس عدد 1.618 را نسبت طلایی می نامند.
نسبت عنصر به سلف خود 2.6 است. به عنوان مثال، 55/21 = 2.619.
عدد 1.618 را نسبت طلایی می نامند. آنها اغلب در اشکال طبیعی یافت می شوند که هیچ شباهتی مستقیم ندارند – به عنوان مثال در نسبت قسمت های بدن انسان، فضاهای بین برگ ها روی درختان، مارپیچ های فیبوناچی و غیره. در قرن نوزدهم نسبت طلایی را ملاک هماهنگی تناسبات در طبیعت می نامیدند.

ایده استفاده از نسبت طلایی در معاملات سهام اولین بار توسط رالف نلسون الیوت در دهه 1930 مطرح شد. هنگام تجزیه و تحلیل نمودارهای شاخص سهام، توجه داشته باشید که نسبت بین نوسانات تقریباً برابر با عدد 1.618 است. بعدها، نتایج تحقیقات او اساس سیستم ریاضی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل فنی نمودار سطوح فیبوناچی و اصلاحات آنها را تشکیل داد.

آموزش فیبوناچی اصلاحی – نحوه استفاده از سطوح اصلاحی فیبوناچی در تحلیل تکنیکال:

نقاط معکوس روند احتمالی را شناسایی کنید. سطوح حمایت یا مقاومت افقی که با عناصر عمل قیمت و شبکه اصلاح مطابقت دارند، به شما اطمینان بیشتری می دهد که روند به زودی معکوس خواهد شد.
اهداف سود بالقوه را تعیین کنید – نقاط پایان معامله.
حداکثر مقادیر محلی را تعیین کنید.
نحوه ترسیم سطوح اصلاح فیبوناچی
نحوه استفاده صحیح از سطوح فیبوناچی در معاملات:

مرحله 1. برای تعیین روند در نمودار. به موارد زیر توجه کنید:

3. اگر روند از قبل تکمیل شده را تجزیه و تحلیل می کنید تا به دنبال مناطق تصحیح مورد انتظار بعدی بگردید، جستجوی خود را روی بالاترین و پایین ترین نقطه متمرکز کنید.

4. اگر شبکه را مطابق جهت فعلی می سازید، فقط نقطه ای را که حداکثر نقطه اولیه است پیدا کنید. شما می توانید جهت حرکت را با کشیدن شبکه روی آن ردیابی کنید.

این روند دارای بالا و پایین های اضافی است که می تواند به عنوان یک نقطه شروع در نظر گرفته شود. من توصیه می کنم محدودیت های زیر را در دوره های تجزیه و تحلیل شده رعایت کنید:

برای بازه زمانی M30 – حداکثر 10-12 روز.
برای بازه زمانی H1 – حداکثر 2-3 هفته.
برای بازه زمانی H4 – حداکثر 6 ماه.
برای بازه زمانی D1 – حداکثر 2 سال.
برای بازه زمانی W1 – تا 6 سال.
برای بازه زمانی MN – تا 12 سال.
مرحله 2. برنامه Grid.

در یک حرکت رو به بالا، شبکه از پایین روند به سمت بالا کشیده می شود. در ابتدا (در پایین) سطح 100٪ خواهد بود.
در یک حرکت رو به پایین، شبکه از بالای روند به پایین کشیده می شود. در ابتدا (در بالا) 100% سطح خواهد بود.