آینده ارز دیجیتال تزوس

XTZ

آینده ارز دیجیتال تزوس : تزوس یک پروژه بلاک چین با مکانیسم های داخلی است که شامل ارتقاء شبکه می شود. تغییرات ایجاد شده در بلاک چین تزوس توکن‌هایی هستند که توسط افرادی که دارای مقدار مشخصی XTZ هستند پیشنهاد شده‌اند که توسط همتایان به آنها رأی داده می‌شود. از آنجایی که زنجیر Tezos خود تنظیم می شود، نیازی به شکاف زنجیر آزار دهنده نیست.

پلتفرم‌های قرارداد هوشمند یکی از شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین بخش‌ها در فضای ارزهای دیجیتال است. در حالی که حل مشکلات تکنولوژیکی برای توسعه این حوزه اهمیت زیادی دارد، چندین رویکرد مختلف برای پاسخگویی به تقاضای بالای زیرساخت برای قراردادهای هوشمند اصلی وجود دارد.

زنجیره Tezos که برای برنامه های کاربردی برای امور مالی غیرمتمرکز و مدیریت دارایی های دیجیتال مفید است و توکن XTZ آن یکی از پروژه های برجسته در این بخش است.

ارز دیجیتال تزوس – تزوس (XTZ) چیست؟

Tezos یک بلاک چین است که برای پشتیبانی و قدرت قراردادهای هوشمند طراحی شده است . شبکه اصلی Tezos که در ابتدا در سال 2014 طراحی شد، در سال 2018 راه اندازی شد و به عنوان یک رقیب برای شبکه اتریوم به موفقیت متوسطی ادامه داد .
بنیاد تزوس بر شبکه تزوس نظارت می‌کند، یک نهاد سوئیسی که مسئول ترویج، کمک‌های مالی، مشارکت‌های استراتژیک و سایر فعالیت‌هایی است که به افزایش آگاهی از بلاک چین کمک می‌کند.

این پروژه در ابتدا توسط آرتور برایتمن و همسرش کاتلین بریتمن توسعه داده شد و پروژه به دلیل اختلاف بین آنها و یوهان گیورز، رئیس بنیاد تزوس، با چندین مشکل تاخیر مواجه شد. با این حال، پس از شروع سخت پروژه، تزوس با موفقیت راه اندازی شد که بازار نزولی را احیا کرد.

شبکه تزوس اولین عرضه سکه (ICO) خود را در جولای 2017 انجام داد و 232 میلیون دلار جمع آوری کرد. این باعث می شود که آن را به یکی از بزرگترین عرضه های اولیه سکه تا کنون تبدیل کند.

XTZ

آینده ارز دیجیتال تزوس

مانند بسیاری از رقبای خود در بلاک چین، تزوس به عنوان بستری برای ایجاد و اجرای برنامه های غیرمتمرکز ( DApps ) و همچنین برای تبادل دارایی ها عمل می کند. قراردادهای هوشمند در شبکه تزوس به زبان برنامه نویسی به نام Michelson نوشته می شود که به طور خاص برای این پروتکل طراحی شده است. برای انجام تراکنش ها در شبکه، می توانید از کارمزد پردازش استفاده کنید که به کارمزد ارز دیجیتال XTZ شبکه Tezos تبدیل می شود.

تزوس یک بلاک چین اثبات سهام (PoS) است. از نظر فنی، علیرغم سبک پیاده‌سازی منحصربه‌فرد تزوس ، از نوع متفاوتی از مکانیسم PoS به نام Delegated Proof of Stake (DPoS) استفاده می‌کند.

شرکت‌کنندگانی که بیش از 8000 تزو دارند می‌توانند نماینده شوند و می‌توانند از طریق تولید و تأیید شبکه را اداره کنند. ذخیره سازی به معنای ایجاد بلوک های جدید است. در حالی که تأیید به معنای “تأیید” ایجاد بلوک توسط نانواها است. از طرف دیگر، اگر دارنده توکن دارای 8000 XTZ نیست یا نمی‌خواهد سخت‌افزار مورد نیاز را راه‌اندازی کند، می‌تواند این وظایف را به شخص دیگری واگذار کند.

ارز دیجیتال تزوس – چرا تزوس (XTZ) مهم است؟

زنجیره تزوس چند تفاوت کلیدی با سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در فضای بلاک چین دارد.

زنجیره Tezos خود تنظیم است و امکان ارتقای شبکه را بدون نیاز به تقسیم به دو بلاک چین مختلف فراهم می‌کند. با نگاهی به آنچه با فورک زنجیره معروف بیت کوین ، بیت کوین کش، اتفاق افتاد . تزوس قصد دارد از وقوع این سناریوها جلوگیری کند.
با توجه به امکان خود تنظیمی، تزوس به راحتی با چشم انداز سازمانی و تکنولوژیکی در حال تغییر سازگار است. در حالی که اتریوم 2.0 یک پیشرفت بزرگ برای شبکه اتریوم است، اساساً نیاز به ایجاد یک بلاک چین جدید و مجزا دارد. با این حال، زنجیره تزوس باید بتواند تنظیمات را انجام دهد و در چنین مواردی بدون اختلال ادامه دهد.

تغییرات در تزوس از مدل حاکمیت زنجیره ای پیروی می کند. نمایندگان با به‌روزرسانی توکن‌ها، تغییرات را در بلاک چین منتقل می‌کنند. بنابراین، ذینفعان می توانند به تایید یا رد تغییرات رای دهند.

با توجه به مدل حاکمیت بر روی زنجیره، ممکن است در هر زمانی یک اختلال شدید رخ دهد. در صورتی که نمایندگان با تغییرات پیشنهادی در بلاک چین موافقت کنند. این ممکن است شامل تغییرات سیستم از جمله اصلاح نقشه ها یا فرآیند تولید یا هر چیز دیگری باشد. همچنین ممکن است نتیجه یک جامعه پر رونق برای بحث در مورد تغییرات و قوانین جدید برای بهبود سیستم باشد.

به عنوان مثال، در نوامبر 2020، شبکه Tezos شاهد به‌روزرسانی دلفی بود که به نوبه خود مصرف هزینه پردازش را تا حدود 75 درصد کاهش داد. به‌روزرسانی مانند این می‌تواند برای توسعه مالی غیرمتمرکز در بلاک چین تزوس حیاتی باشد و نشان می‌دهد که مدل حاکمیت زنجیره‌ای چقدر می‌تواند با روندهای جدید سازگار شود.

قیمت لحظه ای XTZ :