ارز سندباکس چیست؟ چه باید در مورد آن بدانیم

ارز سندباکس چیست؟ یک بازی برای کسب درآمد است که ترکیبی از فناوری بلاک چین، امور مالی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض در یک محیط متاورز سه بعدی است. دنیای مجازی آن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از ابزارهای طراحی رایگان ایجاد و سفارشی کنند.

توکن SAND توکن اصلی بازی Sandbox است. به عنوان پایه ای برای تمام تراکنش ها و تعاملات در بازی استفاده می شود. می‌توان آن را با انجام بازی‌ها و مسابقات در Sandbox یا با خرید آن از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، مانند Binance، به دست آورد.

سندباکس چیست ؟

صنعت بازی در حال سرمایه‌گذاری منابع بیشتری برای آوردن پروژه‌های خود به بلاک چین است، به‌ویژه در ایجاد محیط‌های متاورس برای بهبود تجربه بازی. پس از تغییر نام فیسبوک به “متا” در اکتبر 2021، محبوبیت بازی های متاورس به شدت افزایش یافت. بازی‌های متاورس بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهند و مالکیت دارایی‌های دیجیتال را در بازی بازتعریف می‌کنند. Sandbox یکی از مهم ترین پروژه های بازی بلاک چین است که تجربه مجازی منحصر به فردی را به بازیکنان ارائه می دهد. با اجازه دادن به آنها برای مشارکت در آیتم های بازی و سرزمین های مجازی، که همگی بر اساس توکن های غیر قابل تعویض (NFT) هستند ، خلاقیت بازیکنان را آزاد می کند .

بازی Sandbox چیست؟

Sandbox یک بازی بلاک چین برای کسب درآمد است که به بازیکنان اجازه می دهد تا با استفاده از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در بلاک چین اتریوم دنیای مجازی بسازند. بازیکنان می توانند آواتارهای خود را برای دسترسی به بازی ها، محیط ها و مراکز مختلف Metaverse Sandbox طراحی کنند. می توانید بازی را به عنوان نسخه مالی غیرمتمرکز Minecraft در بلاک چین در نظر بگیرید.

Sandbox که در سال 2011 توسط Pixowl راه اندازی شد، در ابتدا یک پلتفرم بازی موبایلی بود که برای رقابت با Minecraft طراحی شده بود. این یک موفقیت بزرگ بود، با بیش از 40 میلیون بارگیری در سراسر جهان. اما در سال 2018، بنیانگذاران آرتور مادرید و سباستین بورژه تصمیم گرفتند امکان ایجاد یک بازی سه بعدی متاورس را در بلاک چین بررسی کنند. هدف آنها این بود که به کاربران اجازه دهند واقعاً صاحب آثار هنری خود مانند توکن های غیرقابل تجارت شوند و در حین شرکت در بلاک چین، جوایزی کسب کنند. پروژه جدید Sandbox در سال 2020 منتشر شد و به همراه Axie Infinity و Decentraland به یکی از سریع‌ترین بازی‌های در حال رشد در دنیای رمزنگاری تبدیل شد.

در نوامبر 2021، 93 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذاران به رهبری غول بازی های موبایل ژاپنی SoftBank جمع آوری کرد. این بازی همچنین بیش از 50 مشارکت از جمله شرکت معروف بازی Atari، CryptoKitties، The Walking Dead و ستاره هیپ هاپ Snoop Dogg را جذب کرده است.

عکس از سایت بازی سندباکس

بازی sandbox چگونه کار می کند؟

بازی Sandbox یک دنیای مجازی پویا است که شامل آثار هنری طراحی شده توسط کاربران است. بازیکنان می توانند با استفاده از VoxEdit و GameMaker توکن های غیر قابل تعویض خود را بسازند و بسازند که شامل آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی می شود. آنها نه تنها می توانند از کالاهای مجازی برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می توانند این توکن های غیر قابل مبادله را با معامله در Sandbox Market به پول نقد تبدیل کنند.

VoxEdit یک نرم افزار با کاربری آسان برای هنرمندان و گیمرها برای ایجاد، پردازش و متحرک سازی نمادهای غیر قابل تعویض مبتنی بر وکسل است. عناصر Voxel پیکسل های مربعی سه بعدی هستند که شبیه قطعات لگو هستند. می توان آن را به سرعت در VoxEdit تغییر داد تا اشکال مختلف را تشکیل دهد. به عنوان مثال، کاربران می توانند ابزارهای آواتار گرا مانند لباس، اسلحه، یا طراحی حیوانات، فضاهای سبز، ابزار بازی و کالاهایی را برای استفاده در بازی Sandbox ایجاد کنند. سپس این کالاهای مجازی را می توان به عنوان توکن های غیر قابل تعویض در بازار سندباکس صادر و معامله کرد.

GameMaker به کاربران اجازه می دهد تا بازی های سه بعدی منحصر به فرد خود را در Metaverse Sandbox بسازند و آزمایش کنند. این یک برنامه ساده است که برای استفاده از آن نیازی به دانش کدنویسی نیست. کاربران می توانند اشیاء و اشیاء مختلف از جمله نمادهای غیر قابل تعویض ایجاد شده با VoxEdit را در محیطی به نام LAND طراحی و سازماندهی کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند زمین را تغییر دهند، شخصیت ها و ساختمان ها را قرار دهند، و ماموریت ها را از کتابخانه ای از منابع توسعه یافته توسط جامعه سازماندهی کنند. آنها همچنین می توانند آثار هنری خود را با جامعه Sandbox به اشتراک بگذارند.

بازار ارز سندباکس

ارز سندباکس که در آوریل 2021 راه اندازی شد، یک بازار توکن غیرقابل تعویض برای کاربران برای تجارت دارایی های درون بازی (ASSETS) با SAND، ارز دیجیتال Sandbox اصلی است. دارایی های به دست آمده در LAND را می توان با استفاده از GameMaker برای ایجاد بازی های منحصر به فرد ترکیب کرد. این توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند موجودیت‌ها، ساختمان‌ها، پوشیدنی‌ها و موارد دیگر باشند که همگی می‌توانند در بازی Sandbox استفاده شوند.

همانطور که گفته شد، بازی The Sandbox از توکن های مختلفی در بلاک چین خود برای تعامل بازیکنان با پلتفرم استفاده می کند، از جمله SAND، LAND و ASSETS.

ارز سندباکس ، توکن سندباکس اصلی است. این یک توکن ERC-20 با کل سهام 3 میلیارد SAND است.

به عنوان یک توکن سرویس، SAND برای انجام هر نوع تراکنش و تعامل در بلاک چین Sandbox استفاده می شود. این بدان معناست که بازیکنان برای انجام این بازی، سفارشی کردن آواتارهای خود، خرید زمین یا تجارت دارایی در Sandbox Market باید SAND داشته باشند. SAND نیز یک نشانه مدیریتی است. دارندگان SAND می توانند از طریق ساختار سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) تغییراتی را در پلتفرم پیشنهاد دهند و در مورد آنها رای دهند.

علاوه بر این، دارندگان توکن می‌توانند SAND را در بازی ذخیره کنند تا پاداش‌هایی از جمله سهمی از درآمد حاصل از تمام تراکنش‌های توکن SAND را به دست آورند. مهمتر از همه، ذخیره‌سازی SAND می‌تواند شانس یافتن سنگ‌های قیمتی و کاتالیست‌های ارزشمند را افزایش دهد، که منابع بازی مورد نیاز برای ایجاد دارایی‌هایی با کمبود بالاتر هستند.

دارایی ها چیست؟

دارایی ها توکن های غیر قابل تعویض هستند که توسط کاربران تولید می شوند. اینها دارایی‌های voxel هستند که با VoxEdit ایجاد شده‌اند، که سپس در Sandbox Marketplace آپلود می‌شوند و به توکن‌های غیرقابل تعویض برای فروش تبدیل می‌شوند.

از ASSETS می توان به روش های مختلف در بازی استفاده کرد. این می تواند یک دارایی محیطی مانند یک ساختمان، یک حیوان متحرک یا یک ماشین باشد. آنها همچنین می توانند به عنوان لباس یا سلاح به آواتار متصل شوند. برای کسانی که بازی‌های خود را بر روی GameMaker می‌سازند، ASSETS می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که تجربه‌های منحصر به فردی از بازی را ارائه دهد.

LAND چیست؟

LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در پلت فرم Sandbox است. این یک توکن منحصر به فرد ERC-721 در بلاک چین اتریوم است. بازیکنان می‌توانند زمین‌ها را خریداری کنند تا نسخه‌ای از بازی‌های خود را با استفاده از ASSETS از طریق ابزار GameMaker روی آن‌ها بسازند. آنها همچنین می توانند چندین LAND را برای تشکیل یک دارو ترکیب کنند.

LAND به گیمرها اجازه می دهد تا از تجربه بازی خود کسب درآمد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از بازیکنان دیگری که از LAND آن‌ها بازدید می‌کنند یا بازی‌های آن‌ها را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کنند، با میزبانی محتوا و رویدادها، جوایز نماد SAND دریافت کنند، یا زمین خود را بفروشند یا اجاره کنند.

در مجموع 166464 LAND در بازی Sandbox وجود دارد. می توان آن را با SAND و Ethereum (ETH) از طریق فروش عمومی LAND خریداری کرد. می‌توانید فهرستی از فروش‌های عمومی و تاریخ‌های تأیید شده را در Sandbox gitbook پیدا کنید . از طرف دیگر، می‌توانید زمین را از سایر کاربران در پلتفرم‌های Sandbox Marketplace و توکن‌های غیرقابل تعویض مانند OpenSea خریداری کنید، اما احتمالاً گران‌تر از فروش عمومی رسمی هستند.

اسکرین شات از سایت بازی سندباکس

جمع بندی

ارز سندباکس یک پلتفرم محتوای تولید شده توسط کاربر است که به کاربران اجازه می دهد تا متاورس ها را ایجاد کرده و در آنها مشارکت کنند. برخلاف سایر بازی‌های پردرآمد، Sandbox دنیای بازی از پیش تعریف‌شده‌ای ندارد. برای سفارشی کردن همه چیز با ابزارهای رایگان و آسان برای کاربران، یک رویکرد انعطاف پذیر لازم است. محتوای تولید شده توسط کاربر همچنین می تواند به توکن های غیر قابل تعویض تبدیل شود یا برای بهبود تجربه بازی آنها استفاده شود.