سبد سرمایه گذاری بلند مدت ارز دیجیتال

سبد سرمایه گذاری بلند مدت ارز دیجیتال : تعادل سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تفاوت چندانی با سبد سرمایه گذاری سنتی ندارد. شما به راحتی می توانید ریسک کلی را با توجه به مشخصات سرمایه گذاری و استراتژی خود کاهش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی سرمایه گذاری های خود را در بین ارزهای دیجیتال مختلف توزیع کنید.

میزان مناسب برای توزیع سرمایه گذاری های شما مورد بحث است، زیرا مزایا و معایب خود را دارد. با این حال، به طور کلی پذیرفته شده است که گسترش سرمایه گذاری خود تا حدی سودمند است. می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را با داشتن دارایی‌های دیجیتال مختلف (شامل استیبل کوین‌ها) کاهش دهید.

شروع کار با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اولین بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید. برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند ارزهای دیجیتال اصلی را بخرند و نگه دارند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند با آلت کوین ها آزمایش کنند.

اما بهترین راه برای انجام این کار چیست؟ شانس موفقیت شما با تفکر دقیق در مورد تخصیص دارایی و متعادل کردن سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال افزایش می یابد. بسته به توانایی شما در ریسک کردن، راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. ایجاد تعادل در سبد سرمایه گذاری دشوار نیست و می تواند در قالب سود مالی واقعی به ثمر بنشیند.

سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به گروهی از ارزهای دیجیتالی گفته می شود که متعلق به یک سرمایه گذار یا معامله گر است. یک کیف پول معمولا دارایی های مختلفی از جمله آلت کوین ها و محصولات مالی ارزهای دیجیتال را در خود جای می دهد. این بسیار شبیه به یک سبد سرمایه گذاری سنتی است، با این تفاوت که شما فقط در یک دسته از دارایی ها سرمایه گذاری می کنید. می‌توانید سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خود را به صورت دستی با استفاده از صفحه گسترده یا به‌طور خودکار با استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای تخصصی برای محاسبه دارایی‌ها و سود خود پیگیری کنید.

هنگام ساخت سبد سرمایه گذاری، باید با مفاهیم تنوع و توزیع دارایی آشنا باشید. تنوع دارایی اشاره به سرمایه گذاری در کلاس های مختلف از دارایی های (مانند ارزهای دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، فلزات گرانبها، ارز بدون پشتوانه، و غیره). تخصیص دارایی به اشاره توزیع از صندوق های سرمایه گذاری دارایی ها و یا بخش های مختلف. به عنوان مثال، می توانید سهام خود را با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف مانند کشاورزی، فناوری، انرژی و بهداشت و درمان توزیع کنید. این دو استراتژی می توانند ریسک کلی سرمایه گذاری شما را کاهش دهند.

از نظر فنی، ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی هستند. اما در یک سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، می توانید سرمایه گذاری های خود را در محصولات، سکه ها و توکن هایی که اهداف و موارد استفاده متفاوتی دارند، پخش کنید. به عنوان مثال، می توانید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید تا شامل 40 درصد بیت کوین، 30 درصد استیبل کوین، 15 درصد توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و 15 درصد آلت کوین باشد.

مقایسه پرتفولیوی انباشته و توزیع شده از ارزهای دیجیتال

اکثر نکات به شما در مورد توزیع سرمایه گذاری های سبد ارزهای دیجیتال شما هشدار می دهد. اگرچه توزیع برای سرمایه گذاران عادی است، اما توزیع سرمایه در دارایی های مختلف دارای مزایا و معایبی است. قبلاً اشاره کردیم که پرتفوی سرمایه گذاری توزیع شده ریسک و نوسانات کلی را کاهش می دهد. ضررها را می توان با سود برابر کرد و موقعیت خود را ثابت نگه داشت. فرصت های بیشتری برای سبد سرمایه گذاری شما وجود دارد که با هر ارز اضافی به دست آورید.

اما هرچه پرتفوی شما بیشتر باشد، روند کلی بازار را بیشتر دنبال خواهد کرد. اکثر معامله گران و سرمایه گذاران به دنبال عملکرد بهتر از بازار و دستیابی به سود بالاتر هستند. یک سبد سرمایه گذاری با توزیع بالا نسبت به یک سبد تلفیقی موفق بازده متوسط ​​بیشتری را به همراه خواهد داشت. اما دارایی هایی که بدترین عملکرد را دارند می توانند دارایی های با بازده بالاتر را جبران کنند.

مدیریت سبد سرمایه گذاری تلفیقی نیازمند زمان و تلاش بیشتری است. برای اینکه بتوانید موفقیت آمیز سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که چه چیزی می خرید، و هر چه پرتفوی بزرگتر باشد، شانس کمتری برای درک درست همه دارایی ها خواهید داشت. اگر کیف پول شما در بلاک چین های مختلف پخش شده است، ممکن است لازم باشد از چندین کیف پول و پلتفرم معاملاتی برای دسترسی به دارایی های خود استفاده کنید.

انواع مختلف ارزهای دیجیتال

بیت کوین محبوب ترین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است . اما یک سبد سرمایه گذاری متعادل شامل مجموعه ای از ارزهای مختلف برای کاهش ریسک کلی خواهد بود. بیایید برخی از انواع مختلف ارزها را بررسی کنیم.

استیبل کوین ها

استیبل کوین ها تلاش می کنند یک یا چند دارایی اساسی مانند ارزهای محلی تایید شده یا فلزات گرانبها را ردیابی کنند. به عنوان مثال، BUSD به دلار آمریکا متصل است و ذخیره ای از دلار آمریکا را برای ارزهای BUSD در نسبت 1:1 نگه می دارد. سکه طلای پکس (PAXG) از همین سیستم استفاده می‌کند، اما قیمت یک سکه به قیمت یک اونس طلای خالص ذخیره می‌شود. در حالی که استیبل کوین‌ها لزوماً بازدهی زیادی را ارائه نمی‌کنند، اما مطابق با نام خود عمل می‌کنند و به شما ثبات می‌دهند.

بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است، بنابراین داشتن دارایی هایی در سبد سرمایه گذاری خود که ارزش خود را حفظ می کند مفید است. و اگر استیبل کوین به دارایی خارج از سیستم کریپتوکارنسی متصل شود، قیمت آن نباید تحت تاثیر افت بازار کریپتو قرار گیرد. و اگر می‌خواهید توکن‌ها را از یک ارز یا پروژه منتقل کنید، می‌توانید به سرعت آن‌ها را به یک ارز ثابت با پشتیبانی USD مانند BUSD تبدیل کنید تا درآمد خود را حفظ کنید. تبدیل دارایی های دیجیتال به ارز محلی تایید شده فرآیندی بسیار طولانی تر از تبدیل آنها به ارزهای پایدار است.

محصولات مالی ارزهای دیجیتال

یک سبد سرمایه گذاری می تواند بیشتر از ارزهای دیجیتال مختلف باشد، زیرا محصولات مالی برای ارزهای دیجیتال نیز می توانند به شما کمک کنند تا سبد سرمایه گذاری خود را به میزان بیشتری توزیع کنید. این بیشتر شبیه سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی، ETF یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک است، نه صرفاً مالکیت سهام. شما می توانید روی تعداد زیادی محصول در بلاک چین های مختلف و برنامه های غیرمتمرکز سرمایه گذاری کنید.

چگونه یک سبد سرمایه گذاری متعادل برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسازیم
هر سرمایه‌گذار یا معامله‌گر ایده‌های خاص خود را برای یک سبد سرمایه‌گذاری متعادل در ارزهای دیجیتال دارد. اما در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که باید در نظر داشت:

1. پرتفوی خود را بین سرمایه گذاری های با ریسک بالا، متوسط ​​و کم تقسیم کنید و برای هر کدام سهم مناسبی را اختصاص دهید. پورتفولیوی سرمایه گذاری که دارای سهم عظیمی از سرمایه گذاری های پرریسک است، قطعاً متعادل نیست، زیرا می تواند سود زیادی برای شما به ارمغان بیاورد، اما همچنین می تواند ضررهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. بهترین مسیر برای شما با تمایل شما به ریسک تعیین می شود، اما در هر صورت باید سرمایه گذاری ها را با سطوح مختلف ریسک ترکیب کنید.

2. برای تامین نقدینگی لازم سبد سرمایه گذاری خود، مقداری استیبل کوین نگه دارید. استیبل کوین‌ها کلید بسیاری از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز هستند و می‌توانند به شما در کسب سود یا خروج سریع و آسان از تراکنش کمک کنند.

3. در صورت لزوم سبد سرمایه گذاری خود را مجدداً متعادل کنید. بازار ارزهای دیجیتال به شدت بی ثبات است و شما باید تصمیمات خود را بر اساس وضعیت فعلی تغییر دهید.

4. سرمایه جدید را به صورت استراتژیک تخصیص دهید تا از انصراف هر جنبه ای از سبد سرمایه گذاری خود جلوگیری کنید. اگر اخیراً در یک ارز به سودهای بزرگی دست یافته اید، ممکن است وسوسه شوید که پول بیشتری را در همان ارز بریزید. اجازه ندهید حرص و طمع بر تصمیمات شما تأثیر بگذارد و به این فکر کنید که کجا می توانید بهترین سرمایه گذاری کنید.

5. خودتان تحقیق کنید. هیچ نکته دیگری برتر از این نکته کلاسیک نیست، زیرا شما پول خود را سرمایه گذاری می کنید، بنابراین فقط به توصیه های دیگران اعتماد نکنید.

6. فقط چیزی را به خطر بیندازید که توانایی از دست دادن آن را دارید. اگر احساس استرس و استرس می کنید، به این معنی است که سبد سرمایه گذاری شما در حال حاضر متعادل نیست. اگر کارها خوب پیش نرود، معاملات شما نباید عواقب جدی برای شما ایجاد کند.

CoinMarketCap یک ردیاب قیمت بسیار محبوب است که ویژگی های ردیابی نمونه کارها را توسعه داده است و ردیاب نمونه کارها به صورت رایگان بر روی دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه در دسترس است. برای استفاده از این ابزار، باید دارایی های خود را به صورت دستی اضافه کنید زیرا ابزار به کیف پول یا پلت فرم معاملاتی شما متصل نیست. گزینه ای برای اضافه کردن قیمت هایی که دارایی ها را با آن خریداری کرده اید اضافه کنید تا برنده های خود را با دقت بالا ردیابی کنید.

CoinGecko در درجه اول برای ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال شناخته شده است، اما گزینه ای برای ردیابی سبد سرمایه گذاری نیز دارد و استفاده از این ابزار رایگان و از طریق مرورگر وب یا دستگاه های تلفن همراه در دسترس است. اگر کاربر معمولی CoinGecko هستید، باید این ابزار را نیز امتحان کنید.

بخش بزرگی از بازار ارزهای دیجیتال به وضعیت بیت کوین بستگی دارد، اما این بدان معنا نیست که شما نباید سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را متعادل کنید. تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود در ارزهای دیجیتال می تواند برخی از ضررهای ناشی از افت قیمت بیت کوین را جبران کند، بنابراین مقداری توزیع همیشه مورد نیاز است. و به یاد داشته باشید که متعادل کردن سبد سرمایه گذاری شما به معنای چیزی بیش از داشتن ارزهای مختلف نیست و استفاده از یک استراتژی مناسب برای ایجاد یک سبد سرمایه گذاری مناسب برای تحمل ریسک شما بسیار مهم است.