عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست ؟ بروزرسانی سال 1402

عرضه اولیه ارزدیجیتال

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست چگونه کار می کند ؟ : ICO یا Ininial Coin Offering به معنی ارائه اولیه سکه است و روشی برای جمع آوری وجوه از طریق استفاده از ارزهای دیجیتال است. این روش در پروژه هایی استفاده می شود که هنوز بستر ، محصول یا خدمات بلاک چین توسعه نداده اند.

سرمایه گذاران با امید و انتظار در موفقیت شرکت در ICO شرکت می کنند که این امر باعث افزایش تقاضا و افزایش ارزش ارزهای اساسی می شود. به عبارت دیگر ، آنها امیدوارند که به عنوان حامیان اولیه یک پروژه ارزهای رمزنگاری شده ، بازده سرمایه گذاری خوبی داشته باشند.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

ICO اغلب با عرضه عمومی اولیه (IPO) مقایسه می شود ، اما این مقایسه بسیار فریبنده است. درخواستهای اولیه عرضه عمومی معمولاً در مورد شرکتهای فعلی که سهام متعلق به شرکت خود را به عنوان راهی برای جمع آوری سرمایه می فروشند ، اعمال می شود. برعکس ، ICO ها عمدتا به عنوان مکانیزم جمع آوری کمک های مالی مورد استفاده قرار می گیرند که به شرکت ها اجازه می دهد در مراحل اولیه سرمایه خود را برای پروژه خود جمع آوری کنند و سرمایه گذارانی که توکن یا ارز خود را خریداری می کنند هیچ گونه مالکیتی در شرکت خریداری نمی کنند.

معمولاً ، توکن های ICO با استفاده از استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم تولید می شوند و بنابراین توکن های ERC-20 نامیده می شوند. پلتفرم های دیگری وجود دارد که از ایجاد و صدور توکن های دیجیتالی همراه با اتریوم (Stellar ، NEM ، NEO و Waves) پشتیبانی می کند. در مقابل ، برخی از شرکت هایی که قبلاً دارای بلاک چین های کاملاً کاربردی خود هستند ، اغلب برای انتشار دارایی های دیجیتالی خود در پلت فرم خود

به عنوان مثال با استفاده از توکن های ERC-20 ، یک شرکت ممکن است از قراردادهای هوشمند اتریوم برای تولید و صدور توکن دیجیتالی خود استفاده کند. پروتکل ERC-20 مجموعه ای از قوانین را تعریف می کند که یک شرکت باید برای صدور توکن در بلاک چین اتریوم رعایت کند و قراردادهای هوشمند اطمینان می دهند که این قوانین به شیوه ای قابل اعتماد دنبال می شوند.

هنگامی که بنیانگذاران استارتاپ توکن های خود را ایجاد کردند ، باید سرمایه گذاران را متقاعد کنند که با شرکت در ICO خود از پروژه آنها حمایت کنند. این امر اغلب با ایجاد یک کاربرگ که اهداف شرکت و نحوه عملکرد اکوسیستم جدید را شرح می دهد ، محقق می شود.

چرا شرکت ها پیشنهاد عرضه اولیه ارز دیجیتال را اجرا می کنند ؟ ارائه سکه اولیه می تواند راه بسیار موثری برای افزایش سرمایه گذاری خطرپذیر و تأمین مالی پروژه برای استارتاپ ها باشد زیرا به آنها اجازه می دهد تا بر اساس ایده ای که ممکن است در بازار آزمایش شده باشد یا نه ، سکه قابل مصرف دریافت کنند. بعید است که بسیاری از این مشاغل کوچک و غیر مستقر بتوانند از راه های دیگری تأمین مالی کنند. بعید است که موسسات مالی سنتی پولهای تازه را تنها بر روی کاغذ سفید قرض دهند ، به ویژه در دنیای دیجیتالی که فقدان مقررات این موسسات را عقب نگه داشته است.

در حالی که شرکت ها و استارتاپ های جدید بخش عمده ای از ICO را تشکیل می دهند ، همه چیز در حال تغییر است. برخی از شرکت های تأسیس شده اکنون به ارزش ICO ها و قدرت عدم تمرکز ارزهای دیجیتالی پی برده اند. برخی از این شرکت ها در حال پیاده سازی یک سکه اولیه برای راه اندازی پروژه های جدید در سیستم مبتنی بر بلاک چین به عنوان راهی برای افزایش سرمایه یا تمرکززدایی مشاغل خود هستند. این عمل “ICO Reverse” نامیده می شود.

آیا کسی می تواند ICO انجام دهد ؟

پاسخ کوتاه بله است. با راهنمایی مناسب تقریباً هرکسی می تواند یک توکن بسازد و یک کاغذ سفید در مورد اجرای آن بنویسد. اما شرکت یا افرادی که این کار را انجام می دهند باید پروژه ای بر اساس استخرهای بلاک چین ایجاد کنند. این امر به دانش ، مهارت و تجربه ای نیاز دارد که همه آن را ندارند. همچنین باید در مورد شبکه پیچیده مسائل نظارتی تحقیق کنید که از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت است و ممکن است به دلیل افزایش محبوبیت ICO ها به زودی تغییر کند.

برای ایجاد یک ICO موفق ، پروژه باید مستند و مستند به شواهد محکمی از نحوه عملکرد پروژه یا ایده ، دلیل مفید بودن آن ، کارکرد آن ، نیازهای آن و چگونگی توسعه آن باشد. فروش ایده و ترغیب سرمایه گذاران برای خرید ، گام مهم دیگری در جهت دستیابی به نتایج مثبت است.

اشتباهات رایج معامله گران

قوانین عرضه اولیه ارز دیجیتال

تعداد فزاینده رویدادهای تأمین سرمایه جمعی ICO توجه تنظیم کنندگان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است و مقررات موضوع مهمی در جامعه رمزنگاری است. در ایالات متحده ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملات آتی (CFTC) دو تنظیم کننده هستند که دائما در حال بحث در مورد چارچوب نظارتی پیشنهادات عملیات اولیه (ICOs) و ارزهای رمزنگاری شده هستند.

تنظیم بخش ICO هنوز در مراحل اولیه است و یکنواختی در کشورهای مختلف وجود ندارد. از یک سو ، بسیاری از مقررات به احتمال زیاد مانع رشد و توسعه بخش نوظهور فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده می شوند. از سوی دیگر ، برخی استدلال می کنند که مقررات به احتمال زیاد مشروعیت بیشتری را در این زمینه به ارمغان می آورد و نگرانی های موسسات مالی سنتی را که تا کنون از کشف آنها اکراه داشتند ، برطرف می کند. در میانه ، رویکرد متعادل توسط بسیاری مورد ستایش قرار می گیرد که معتقدند اکوسیستم دیجیتالی قرار نیست یک فضای مالی “وحشی غربی” باشد ، بلکه باید به اندازه کافی آزاد باشد تا در خارج از محدوده سیستم مالی سنتی فعالیت کند.

در حالی که برخی حوزه های قضایی مانند چین و کره جنوبی همه ICO ها را غیرقانونی اعلام کرده اند ، SEC ایالات متحده یک بولتن مفصل در مورد ICO ها صادر کرده است که به سرمایه گذاران بالقوه هشدار می دهد که قبل از انجام سرمایه گذاری های جدید دقت لازم را انجام دهند. SEC همچنین گفت که برخی از ICO ها ممکن است به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط باشند و اگر چنین باشد تابع مقررات اوراق بهادار فدرال هستند.

در عرضه اولیه سکه از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار اصلی تامین مالی استفاده می شود و راه جدیدی را برای شرکت ها و افرادی که می خواهند کارهای متفاوتی انجام دهند ارائه می دهد. توجه بیشتری به حوزه ارزهای رمزنگاری شده می شود ، زیرا استارتاپ های جدید در حوزه بلاک چین سرمایه بیشتری جذب می کنند. با این حال ، مسیر ICO ممکن است نتایج مطلوب و نامطلوبی را ارائه دهد. در حالی که کلاهبرداری های ICO و شکست های عظیم عمومی بر شهرت ارزهای رمزنگاری شده تأثیر مخربی دارد ، پروژه های موفق اعتبار بیشتری را در نظر عموم به ارمغان می آورند.