لوریج و مارجین چیست؟ راهنمای کامل

لوریج و مارجین چیست : همانطور که گفته شد بالانس مقداری پولی است که در حساب معاملاتی ما وجود دارد و هرگاه یک معامله باز می‌کنیم مقداری از این پول برای معامله استفاده می‌شود که به آن مارجین گفته می‌شود. اما لوریج همان اهرمی است که بروکر در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم معاملات با حجم بالاتری را با مقدار پول کم انجام دهیم.

از جمله جذاب ترین ویژگی های بازار آتی، امکان معامله با اهرم است. این بدان معنی است که معامله گران می توانند مقدار نسبتاً کمی سرمایه را برای باز کردن موقعیت های تجاری با حجم بالا در یک دارایی اختصاص دهند. این اهرم به واسطه آنچه به عنوان مارجین شناخته می شود در دسترس معامله گران قرار می گیرد. در این آموزش، نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که هنگام معاملات آتی مارجین چیست و چگونه بر قابلیت‌های معاملاتی شما تأثیر می‌گذارد.

لوریج و مارجین
لوریج و مارجین

محاسبه لوریج در فارکس چگونه است

مارجین حداقل مقدار پولی است که در حساب معاملاتی شما لازم است تا بتوانید موقعیت خرید یا فروش را در یک قرارداد آتی باز کنید. این حاشیه معمولاً بخشی از ارزش کل قرارداد است. مقدار واقعی مارجین از بازاری به بازار دیگر متفاوت است و همچنین بسته به اینکه معامله گر فقط در طول روز معامله می کند یا یک شبه موقعیت را حفظ می کند، تغییر می کند.

مارجین امکان معامله با اهرم بالا را می دهد و ابزار مهمی در بازار آتی محسوب است. هنگام شروع معامله، لازم نیست 100٪ از وجوه خود را برای پوشش ارزش قرارداد آتی با استفاده از اهرم کنار بگذارید. از طرف دیگر، می‌توانید از مقدار مارجین خود برای ورود به معاملات بزرگ استفاده کنید و تا زمانی که حساب شما تامین می‌شود، به تجارت ادامه دهید.

فراموش نکنید که اهرم یک شمشیر دو لبه است. تغییرات کوچک در قیمت پایه یک دارایی می تواند به سودهای بزرگ تبدیل شود و همچنین می تواند منجر به زیان های بزرگ شود. اگر معامله علیه شما پیش برود، این ضررها می تواند بسیار بیشتر از میزان حاشیه اصلی شما باشد.

ویدیو اول :

 

ویدیو دوم – لوریج در ارز دیجیتال:

 

سوالات متداول :

تاثیر لوریج بر مارجین

رابطه مارجین و اهرم چیست؟ شما از حاشیه برای ایجاد اهرم استفاده می کنید. اهرم افزایش “قدرت معاملاتی” است که هنگام استفاده از حساب مارجین در دسترس است. اهرم به شما امکان می دهد موقعیت های بزرگتر از مقدار پول موجود در حساب معاملاتی خود را معامله کنید.

محاسبه گر مارجین

از این 2 سایت می توانید برای محاسبه استفاده نمایید :

https://www.omnicalculator.com/finance/margin

https://www.calculatorsoup.com/calculators/financial/margin-calculator.php

کال مارجین چیست

اگر وجوه موجود در حساب معاملاتی شما کمتر از مارجین حفاظتی باشد، در این صورت، باید فوراً وجه بیشتری را واریز کنید تا موجودی حساب خود را به سطح مارجین اولیه بازگردانید. اندازه پوزیشن های خود را با توجه به موجودی وجوه باقی مانده در حساب خود کاهش دهید و همچنین می توانید موقعیت های خود را ببندید.

لوریج مناسب

نسبت اهرم مالی کمتر از 1 معمولاً توسط استانداردهای صنعت خوب در نظر گرفته می شود. نسبت اهرمی بالاتر از 1 می تواند باعث شود که یک شرکت توسط وام دهندگان و سرمایه گذاران بالقوه یک سرمایه گذاری پرخطر در نظر گرفته شود، در حالی که نسبت اهرم مالی بالاتر از 2 باعث نگرانی است.

محاسبه لوریج در فارکس

مثال: نسبت اهرمی 50:1 درصد حاشیه 1/50 = 0.02 = 2٪ را به دست می دهد. نسبت 10:1 = 1/10 = 0.1 = 10%. مثال: اگر مارجین 0.02 باشد، درصد مارجین 2% و اهرم = 1/0.02 = 100/2 = 50 است. برای محاسبه میزان مارجین استفاده شده، اندازه معامله را در درصد مارجین ضرب کنید.

لوریج 1:1

شما اکنون 100000 دلار را با 1000 دلار کنترل می کنید. فرض کنید ارزش سرمایه گذاری 100000 دلاری به 101000 دلار یا 1000 دلار افزایش یابد. اگر مجبور بودید کل سرمایه 100000 دلاری را خودتان تهیه کنید، بازدهی شما 1٪ ناچیز خواهد بود (1000 دلار سود / 100000 دلار سرمایه گذاری اولیه). به این اهرم 1:1 نیز می گویند.

لوریج 1:500

اهرم اعتبار مجازی است که توسط کارگزار به مشتری ارائه می شود. اهرم بر نیاز مارجین شما تاثیر می گذارد، یعنی هر چه نسبت بالاتر باشد، حاشیه مورد نیاز کمتر خواهد بود، یعنی با اهرم 1:500 حاشیه اولیه شما 500 برابر کمتر از اندازه قرارداد خواهد بود.

بهترین لوریج در فارکس

بهترین اهرم در بازارهای فارکس به سرمایه گذار بستگی دارد. برای سرمایه گذاران محافظه کار یا سرمایه گذاران جدید، نسبت اهرم پایین 5:1/10:1 ممکن است خوب باشد. برای سرمایه گذاران باتجربه که ریسک پذیرتر هستند، اهرم ها ممکن است تا 50:1 یا حتی 100:1 مثبت باشد.

لوریج در ارز دیجیتال

این بدان معناست که قدرت خرید یا فروش شما افزایش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد با پولی بیشتر از آنچه که دارید معامله کنید. در برخی موارد، مشتریان می توانند تا 100 برابر موجودی حساب خود را دریافت کنند.

لوریج و مارجین
لوریج و مارجین

دو دسته اصلی مارجین در بازارهای آتی وجود دارد:

مارجین اولیه: حداقل مقداری که پلتفرم معاملات آتی برای وارد کردن موقعیت در قراردادهای آتی تعیین می کند. در حالی که میزان حاشیه توسط صرافی تعیین می‌شود، ممکن است کارگزار از شما بخواهد که قبل از شروع معامله، وجوه اضافی را واریز کنید.

مارجین حفاظتی: این مبلغی است که باید در هر زمان معین در حساب معاملاتی خود نگه دارید تا ضررهای احتمالی پوزیشن های خود را پوشش دهید. مقدار مارجین حفاظتی کمتر از مارجین اولیه است.

مارجین های روزانه: این مارجین اولیه مورد نیاز برای معامله در کل روز است. این به این معنی است که حداقل مقدار مورد نیاز برای معامله روزانه یک قرارداد است. با مارجین معاملات روزانه، شما اساساً موقعیت های خود را در قراردادهای آتی در همان جلسه معاملاتی باز و بسته می کنید بدون اینکه هیچ موقعیتی را یک شبه باز نگه دارید تا روز بعد آن را ببندید. این مارجین توسط کارگزار تعیین می شود.

مارجین قرارداد آتی چگونه محاسبه می شود؟

صرافی مارجین های قراردادهای آتی را از طریق الگوریتمی به نام سیستم مارجین آنالیز پرتفولیو استاندارد (SPAN) کنترل می کند. این سیستم از یک روش بسیار پیچیده برای تعیین نیازهای حاشیه آتی با تجزیه و تحلیل تمام سناریوهایی که ممکن است در بازار رخ دهد، استفاده می کند.

حاشیه SPAN از یک الگوریتم پیچیده برای ارزیابی ریسک کل استفاده می کند. این کار با محاسبه بدترین زیان ممکن که یک سبد سهام می تواند به طور منطقی در یک دوره زمانی معین، معمولاً در یک روز معاملاتی متحمل شود، انجام می شود. سیستم این کار را با محاسبه سود و زیان بالقوه پرتفوی در شرایط مختلف بازار انجام می دهد.

حاشیه SPAN از مفهوم آماری ارزش در معرض خطر (VAR) برای تعیین حاشیه اولیه استفاده می کند. این بر این فرض استوار است که حاشیه باید به اندازه کافی برای پوشش زیان های وارد شده به یک موقعیت در 99٪ موارد بر اساس داده های تاریخی کافی باشد. به طور کلی، SPAN ریسک های موجود در هر قرارداد را ارزیابی می کند – هر چه ریسک بالاتر باشد، حاشیه اولیه مورد نیاز بالاتر است.

قابل توجه ترین مزیت معامله قراردادهای آتی این است که به معامله گر کمک می کند از انباشت زیان جلوگیری کند. حاشیه‌های آتی مبنایی برای پوشش در برابر ریسک‌هایی که معمولاً با بازار آتی با اهرم بالا همراه است، فراهم می‌کند. این به این دلیل است که حاشیه معاملات آتی اجازه نقدینگی کافی را در این بازار با اهرم بالا می دهد.

 

لوریج و مارجین
لوریج و مارجین

مارجین و فری مارجین چیست؟

به زبان ساده مارجین بعنوان پول ضمانتی است که باید در معامله وجود داشته باشد. فری مارجین قدرت خرید باقی مانده شما را نشان میدهد

درک سیستم مارجین برای قراردادهای آتی برای هر معامله‌گری در این بازار ضروری است، زیرا یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هر معامله‌گری باید قبل از شروع معامله با پول واقعی به آن تسلط داشته باشد.