معاملات CFD چیست – چگونه معامله بکنیم

تجارت cfd

معاملات CFD چیست آیا می خواهید در بازارهای مالی تجارت کنید ، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در این صورت تجارت CFD یا قرارداد ما به تفاوت ممکن است برای شما مناسب باشد! CFD از نظر هزینه و توانایی تجارت در هر مکان بصورت آنلاین موانع کمی برای شروع کار است. با این حال بسیاری از معامله گران مشتاق مطمئن نیستند که از کجا شروع می کنند.

در این مقاله ، توضیح خواهیم داد که CFD چیست ، چگونه کار می کند ، مزایا و خطرات تجارت CFD ، نحوه تجارت CFD ، انواع مختلف تجارت ، انتخاب بستر معاملاتی شما و موارد دیگر.

 

 

قراردادهای مابه التفاوت چیست؟ و CFD به چه معناست؟

قراردادهای Difference  قراردادهایی برای مبادله مابه التفاوت قیمت یک دارایی از زمان گشودن قرارداد تا زمان بسته شدن قرارداد است.

برای درک CFD و نحوه تجارت آنها ، بهترین مکان برای شروع سرمایه گذاری سنتی است. اگر می خواهید در یک شرکت سرمایه گذاری کنید ، برخی سهام را به قیمت سهام فعلی خریداری خواهید کرد. اگر می خواهید روی طلا یا روغن سرمایه گذاری کنید ، می توانید یک قطعه طلا یا یک بشکه روغن بخرید. سپس منتظر بالا رفتن قیمت خواهید بود (امیدوارم) ، دارایی را با قیمت بالاتری بفروشید و از این تفاوت سود کسب کنید.

معاملات CFD به روشی مشابه کار می کند شما معامله ای را روی یک دارایی با قیمت مشخص آغاز می کنید ، منتظر افزایش یا کاهش قیمت می مانید و سپس با اختلاف ، سود (یا ضرر) می کنید. یکی از بزرگترین تفاوتهای بین تجارت CFD و سرمایه گذاری سنتی این است که شما در واقع دارایی را در اختیار ندارید. در عوض ، CFD قیمت دارایی را منعکس می کند و به جای خرید آن دارایی ، می توانید در مورد چگونگی تغییر قیمت آن دارایی در آینده حدس بزنید.

تجارت CFD چگونه کار می کند؟

با کنار گذاشتن عباراتی مانند “قرارداد” و “دارایی های اساسی” ، تجارت CFD به شما این فرصت را می دهد که در صورت بالا و پایین رفتن بازار ، سود کسب کنید.

برای انجام این کار ، شما به موارد زیر احتیاج دارید:

  • یک حساب معاملاتی با یک کارگزار CFD باز کنید.
  • بستر تجاری CFD این کارگزار را بارگیری کنید.
  • دارایی مورد نظر خود را برای تجارت انتخاب کنید.
  • تعیین کنید که آیا فکر می کنید قیمت دارایی افزایش می یابد یا کاهش می یابد.

فرض کنیم قیمت هر اونس طلا 1500 دلار بود و شما فکر می کردید ممکن است بالاتر برود. در این حالت ، می توانید یک موقعیت “خرید” در بستر معاملاتی خود باز کنید – معروف به موقعیت “buy” ، به این معنی که موقعیت را با یک قیمت باز می کنید ، انتظار افزایش قیمت را دارید و سپس موقعیت را می بندید و از تفاوت قیمت فروش و قیمت خرید سود کسب می کند.

بنابراین ، اگر معاملات خود را در زمانی که قیمت طلا در 1500 دلار بود آغاز کنید و سپس با رسیدن طلا به 1،525 دلار معامله را ببندید ، 25 دلار سود می کنید. (توجه داشته باشید که این یک مثال ساده است و ما در این مقاله به بررسی دقیق تری از نحوه محاسبه سود و زیان معاملات CFD خواهیم پرداخت.)

از طرف دیگر ، اگر فکر می کنید قیمت طلا سقوط خواهد کرد ، می توانید موقعیت “فروش” را در سیستم عامل معاملات خود باز کنید. این به عنوان معامله “کوتاه یا short” شناخته می شود ، به این معنی که شما موقعیتی را باز می کنید که انتظار دارد قیمت دارایی سقوط کند ، سپس موقعیت را ببندید و از این تفاوت سود کسب کنید.

بنابراین ، اگر یک معامله کوتاه CFD را هنگامی که قیمت طلا 1500 دلار بود ، باز می کردید و سپس معاملات خود را با 1450 دلار می بستید ، 50 دلار سود می کردید.

مزایای تجارت CFD چیست؟

در حالی که تعداد زیادی از کارگزاران CFD در آنجا مشتاقند لیست طولانی از مزایای شما را ارائه دهند ، گاهی اوقات ممکن است دشوار باشد که بدانید چه چیزی را باور کنید – آیا همه آنها می گویند درست است؟

ضریب اهرمی CFD

یکی از بزرگترین مزایای تجارت CFD استفاده از اهرم است ، به این معنی که شما می توانید به بخش وسیع تری از بازار که می توانید با استفاده از پولی که در حساب خود دارید (معروف به مارجین) خریداری کنید ، دسترسی پیدا کنید.

بسته به ابزاری که معامله می کنید ، تنظیم کننده محلی و کارگزار شما ، به عنوان یک تاجر حرفه ای ، ممکن است بتوانید معاملات با ارزش 500 برابر مانده حساب خود را باز کنید. برای معامله گران خرده فروشی ، برخی از ابزارها تا 30 برابر سرمایه موجود شما امکان تجارت دارند.

بنابراین اگر 1000 دلار در حساب خود دارید و 1:30 اهرم در دسترس دارید ، می توانید بابت هر 1 دلار در حساب خود به 30 دلار برسید یا تا 30،000 دلار معامله کنید.

به مثال سرمایه گذاری در طلا برمی گردیم ، اگر می خواستید اونس طلا را به قیمت 1500 دلار بخرید ، باید 1500 دلار هزینه کنید. از طرف دیگر ، با تجارت CFD می توانید معامله ای با این مقدار را با بخش کوچکی از آن مبلغ در حساب خود باز کنید.

اگر با یک کارگزار CFD معامله می کنید که اهرم 1:20 ارائه می دهد ، به این معنی است که به ازای هر 1 دلار در حساب خود ، می توانید 20 دلار طلا معامله کنید. بنابراین ، اگر می خواهید معادل یک اونس طلا ، به ارزش 1500 دلار ، موقعیتی باز کنید ، به حساب 300 دلار حاشیه نیاز خواهید داشت.

این بدان معناست که با سپرده نسبتاً ناچیز ، بازهم می توانید همان سود (و زیانی) را که در سرمایه گذاری سنتی خواهید داشت ، بدست آورید. با این تفاوت که بازده سرمایه گذاری اولیه شما بسیار بیشتر است. این خطر بزرگ نمایی ضررهای احتمالی به اندازه سودهای بالقوه است.

 

تجارت طلای CFD

سرمایه گذاری سنتی
ودیعه اولیه شما

300 دلار

1500 دلار

یک موقعیت طلا بلند را با 1500 دلار باز کنید ، و با قیمت 1،525 دلار ببندید

شما 25 دلار یا 8.33٪ درآمد کسب می کنید

شما 25 دلار یا 1.67 درصد درآمد کسب می کنید
یک موقعیت طلا بلند را با 1500 دلار باز کنید و با 1450 دلار ببندید 50 دلار یا 16.67٪ ضرر می کنید 50 دلار یا 3.33٪ ضرر می کنید

 

معاملات CFD خرید یا فروش

یکی از نکات منفی در سرمایه گذاری سنتی این است که شما فقط درصورت افزایش بازارها سود کسب می کنید. اگر یک سقوط در بازار رخ دهد یا یکی از دارایی های شما دچار رکود شود ، این می تواند تأثیر منفی بر سرمایه گذاری شما به طور کلی داشته باشد.

از طرف دیگر ، معاملات CFD به شما امکان می دهد که تجارت طولانی و کوتاه داشته باشید ، به این معنی که می توانید در بازارهای رو به رشد و نزولی سود کسب کنید.

در موقعیت CFD طولانی ، معامله گر معتقد است که ارزش دارایی افزایش می یابد. بنابراین آنها معامله “خرید” را با قیمت کمتری باز می کنند و سپس برای سود به فروش می رسانند (یا معامله را می بندند). (در صورت چرخش بازار و کاهش قیمت ، نتیجه آن ضرر خواهد بود).

در یک موقعیت کوتاه CFD ، معامله گر فکر می کند که دارایی کاهش می یابد. بنابراین ، معامله گر موقعیت “فروش” را باز می کند و آن را با قیمت پایین تر بسته می کند و از این اختلاف سود می برد. مانند موقعیت طولانی ، اگر قیمت دارایی در خلاف آنچه انتظار داشتید حرکت کند ، تجارت با ضرر پایان می یابد.

طیف گسترده ای از بازارهای CFD

از آنجا که CFD مشتقات دارایی های دیگر است ، CFD می تواند تقریباً به نمایندگی از هر بازار ایجاد شود. در واقع ، بسیاری از کارگزاران از طریق یک بستر معاملاتی به معامله گران دسترسی به هزاران بازار مالی را می دهند.

فقط برخی از بازارهای موجود برای معاملات مانند CFD شامل جفت ارز ، سهام ، کالاها ، ارزهای رمزپایه ، ETF ، شاخص سهام ، اوراق قرضه و غیره است. این شامل دسترسی به بازارهایی است که ممکن است قابل معامله نباشند ، مانند شاخص های سهام.

فارکس CFD

CFD به شما امکان می دهد فارکس را با جفت ارزهای مختلف معامله کنید. این ارزها شامل ارزهای اصلی فارکس مانند EUR / USD ، GBP / USD ، USD / JPY و AUD / USD می شود. فارکس جزئی مانند EUR / GBP و AUD / NZD ؛ و جفتهای فارکس عجیب و غریب مانند USD / CZK.

بازار ارز بسیار سوداگرانه و بسیار بی ثبات است ، که فرصت های زیادی را برای معامله گران هوشمند ایجاد می کند. بازار همچنین به صورت شبانه روزی باز است – 24 ساعت در روز ، 5 روز در هفته – این بدان معناست که شما می توانید معاملات خود را در مورد سایر تعهدات مانند کار و خانواده برنامه ریزی کنید.

اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت فارکس هستید ، راهنمای نهایی مبتدیان برای تجارت فارکس را ببینید.

برخی از محبوب ترین CFD های فارکس عبارتند از:

EUR / USD
GBP / USD
USD / JPY
EUR / GBP

قراردادهای اختلاف (CFD) برای شاخص های جهانی

CFD شاخص یک فرصت عالی برای معامله گران جدید است که می خواهند در بازارها به طور کلی معاملات را انجام دهند ، اما مطمئن نیستند کدام سهام یا ابزار خاص را انتخاب کنند.

از آنجا که شاخص های سهام نشان دهنده انتخاب سهام است (به عنوان مثال ، شاخص DAX نشان دهنده 30 بزرگترین و مایع ترین شرکت در بورس اوراق بهادار فرانکفورت است ، در حالی که S & P500 بزرگترین شرکت ها در ایالات متحده است) ، می توان از آنها برای اندازه گیری عملکرد استفاده کرد از کل بازار. اگرچه روش سنتی برای خرید یا فروش قرارداد شاخص وجود ندارد ، شما می توانید این عملکرد را با استفاده از CFD شاخص معامله کنید.

برخی از محبوب ترین CFD سهام عبارتند از:

  • DAX30 CFD ( نمایه DAX آلمان )
  • DJI30 CFD (نماینده شاخص داو جونز )
  • FTSE100 CFD (شاخص FTSE انگلیس)
  • NQ100 CFD (نشان دهنده شاخص Nasdaq ایالات متحده است )

قراردادهای CFD کالا

کالاها همچنین می توانند از طریق CFD معامله شوند ، از جمله فلزاتی مانند طلا و نقره ، منابع انرژی مانند نفت و گاز طبیعی و کالاهای کشاورزی مانند قهوه ، پنبه و آب پرتقال.

در مواردی که سرمایه گذاری سنتی هزینه اولیه بسیار بالاتری را شامل می شود ، نیازی به ذکر نیست ذخیره سازی ، CFD کالاها به شما امکان می دهند بدون داشتن خود دارایی ها ، در مورد حرکت قیمت این دارایی ها معامله کنید.

برخی از محبوب ترین CFD های کالایی عبارتند از:

  • CFD های طلای Spot
  • نقره ای نقره ای CFD
  • CFD نفت خام برنت
  • CFD های خام WTI

برخی از محبوب ترین CFD سهام عبارتند از:

  • اپل در CFD سهام دارد
  • فیس بوک در CFD به اشتراک می گذارد
  • Google در CFD به اشتراک می گذارد
  • سهام آمازون در CFD
  • سهام تسلا CFD

برخی از محبوب ترین CFD ها در ارزهای رمزپایه عبارتند از:

  • BTC / USD CFD (بیت کوین با دلار آمریکا)
  • BCH / USD CFD (صرافی بیت کوین با دلار آمریکا)
  • ETH / USD CFD (واحد پول Ethereum با دلار آمریکا)
  • XRP / USD CFD (ریپل با دلار آمریکا)
  • LTC / USD CFD (لایت کوین با دلار آمریکا)

ساعت تجارت CFD

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، CFD قیمت دارایی های اساسی آنها را منعکس می کند. این همچنین منعکس کننده ساعت معاملات آن دارایی ها است ، به این معنی که همیشه چیزی برای تجارت وجود دارد – 24/7.

در اینجا چند ساعت معامله برای انواع رایج CFD آورده شده است:

  • Forex CFD: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • CFD های شاخص: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • سهام CFD: برای معاملات در ساعات مربوط به بورس سهام موجود است
  • کالاهای CFD: برای معامله در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در دسترس است
  • Crypto CFD: برای معاملات 24/7 در دسترس است

در طول یک هفته کامل ، معاملات CFD با ارزهای خارجی ، کالاها و شاخص ها از نیمه شب عصر یکشنبه تا 11 شب جمعه ، به وقت لندن در دسترس است.

به طور کلی ، شلوغ ترین زمان برای معاملات CFD (زمانی که تمایل داریم بیشترین تغییرات قیمت را ببینیم) زمانی است که بازارهای مختلف مالی با هم همپوشانی دارند. با توجه به این نکته ، بیشتر معامله گران مهمترین زمان معاملات را این موارد در نظر می گیرند:

  • لندن: از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
  • نیویورک: 1 بعد از ظهر تا 10 شب به وقت گرینویچ
  • سنگاپور: 8 عصر تا 5 صبح به وقت گرینویچ
  • توکیو: نیمه شب تا 9 صبح به وقت گرینویچ

 

اشتراک گذاری
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید