میانگین متحرک چیست ؟ + آموزش ویدیویی

این مقاله راهنمای جامعی در مورد میانگین متحرک، نحوه استفاده معامله گران تازه کار و با تجربه از این نشانگر در پلتفرم متاتریدر و اینکه چرا معامله گران باید از آن استفاده کنند. از بین بسیاری از جملات تجاری که در اطراف ما در گردش هستند، شاید محبوب ترین آنها ” روند دوست شماست ” باشد. هر چقدر هم که این عبارت قدیمی باشد، عنصری از حقیقت در آن وجود دارد. بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی سودآور حول محور ورود به بازار می‌چرخند، زمانی که احتمال ایجاد یک روند جدید بالاتر از حد متوسط ​​وجود دارد. وقتی روندی رخ می دهد، نکته کلیدی این است که تا زمانی که روند ادامه دارد، به آن پایبند باشید.

میانگین متحرک چیست ؟ + آموزش ویدیویی

 

چرا اندیکاتور میانگین متحرک در متاتریدر یک اندیکاتور تجاری ضروری است و می تواند به عنوان وسیله ای برای شناسایی روندها استفاده شود. اما این تنها کاربرد آن نیست. این اندیکاتور کاربردهای گسترده تری دارد که به غربال کردن نویز نوسانات قیمت کمک می کند.

فرمول : برای محاسبه میانگین متحرک ساده، تعداد قیمت ها در یک دوره زمانی بر تعداد دوره های کل تقسیم می شود.

بهترین تنظیمات :

معامله گران بازار معمولاً از چندین دوره در ایجاد میانگین متحرک برای ترسیم نمودارهای خود استفاده می کنند. برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت بلندمدت و روندهای کلی، نوع 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه رایج ترین هستند.

کاربرد میانگین متحرک :

رایج ترین کاربردهای آن برای شناسایی جهت روند و تعیین سطوح حمایت و مقاومت است. هنگامی که قیمت دارایی ها از میانگین متحرک خود عبور می کند، ممکن است یک سیگنال تجاری برای معامله گران فنی ایجاد کند.

تنظیمات میانگین متحرک

تنظیمات این اندیکاتور :

بهترین تنظیمات آن برای معاملات روزانه در یک بازه زمانی 1 ساعته، 50 و 20 روز هستند، بسته به میزان تاخیری که آماده تحمل آن هستید. میانگین متحرک 20 روزه کمتر از میانگین 50 روزه است. EMA دوره 50 به شما در مورد سطوح حمایت و مقاومت در بازه زمانی می گوید.

انواع این نوع اندیکاتور : میانگین متحرک ساده (یا حسابی)، نمایی، وزنی، مثلثی و متغیر. تفاوت قابل توجه بین میانگین های متحرک مختلف، وزن تخصیص داده شده به نقاط داده در دوره تخصیص داده شده است.

میانگین متحرک ساده چیست :

این به سادگی میانگین قیمت در دوره مشخص شده است. میانگین را “متحرک” می نامند زیرا بر روی میله نمودار رسم می شود و خطی را تشکیل می دهد که با تغییر مقدار میانگین در امتداد نمودار حرکت می کند.

ویدیو اول :

 

ویدیو دوم :

 

ویدیو سوم :

 

میانگین متحرک چیست

یک مقدار ثابت محاسبه شده از میانگین حسابی قیمت در یک دوره زمانی مشخص است. شما می توانید آن را بر روی هر مجموعه داده ای که در طول زمان تغییر می کند محاسبه کنید. در تحلیل تکنیکال ، متداول ترین کاربرد قیمت است.

بنابراین، برای مثال، وقتی از نوع 30 روزه استفاده می کنیم . مقدار میانگین حسابی قیمت در 30 روز گذشته است. به عبارت دیگر، ما هر یک از این 30 قیمت پایانی را اضافه می کنیم و سپس آنها را بر 30 تقسیم می کنیم. این مقدار هر روز با نادیده گرفتن آخرین مقدار در مجموعه داده ها به نفع آخرین مقدار برای آخرین روز همان دوره محاسبه می شود. مزیت آن هموارسازی نوسانات قیمت است. این به ما کمک می‌کند تا فراتر از قیمت‌های نادرست یا بی‌اهمیت نگاه کنیم و در عوض روند بلندمدت بازار را ببینیم.

اقتصاددانان و تحلیلگران از این استراتژی در مطالعات فنی بلندمدت خود استفاده کرده اند. در قدیم چنین محاسباتی با دست یا با کمک ماشین حساب انجام می شد. نیازی به گفتن نیست که این اتلاف وقت بود. البته ما امروز در موقعیت بسیار راحت تری قرار داریم و برای هر بازه زمانی که بخواهیم مقادیری داریم و این محاسبات به لطف الگوریتم ها با کلیک یک دکمه انجام می شود.

بهترین سطوح میانگین متحرک کدامند ؟

اکثر معامله گران تمایل دارند از روش بسته شدن 100 روزه و بسته شدن بلند مدت 200 روزه استفاده کنند.

میانگین متحرک ساده (SMA)

میانگین متحرک ساده (SMA)
میانگین متحرک ساده (SMA)

میانگین متحرک نمایی (EMA)

میانگین متحرک نمایی (EMA)

متداول ترین تنظیمات اغلب در سطوحی مانند 100، 150 و 200 روز است.

با این حال، میانگین‌های متحرک کوتاه‌مدت و میان‌مدت همچنان مهم هستند، اما برای اهداف متفاوت.

استفاده از نوع کوتاه مدت برای شناسایی حرکت، حمایت و مناطق مقاومت ترجیح داده می شود. مقادیر آنها معمولاً از 0 تا 20 متغیر است.

مدل میان مدت برای ارزیابی اهداف اصلاحی مفید است. مقادیر آنها معمولاً بین 20-100 متغیر است.

البته این تنظیم می تواند از یک معامله گر به معامله گر دیگر متفاوت باشد، اما این یک قانون کلی است.

در واقع، بسیاری از معامله گران سه نوع از آن را به نمودار خود اضافه می کنند و از این رنگ ها بیشتر استفاده می شود:

مقادیر بین 5-20: به رنگ نارنجی.

مقادیر بین 20-100: به رنگ سبز.

برای مقادیر بیشتر از و بین 100-200: به رنگ آبی.

میانگین متحرک

با اعمال سه مدل از آن در نمودار، معامله گران می توانند بازارها را بهتر درک کنند.

با این حال، نوع کوتاه مدت و میان مدت بسیار مهم است، اما برای اهداف متفاوت.نوع کوتاه مدت برای شناسایی نقاط حرکت، حمایت و مقاومت استفاده می شود. نوع میان مدت برای ارزیابی اهداف اصلاحی مفید است.

دوره های کوتاه مدت از 0 تا 20 روز متغیر است، در حالی که میان مدت از 20 تا 100 روز متغیر است. این تنظیمات، البته، همانطور که در بالا ذکر شد، می تواند از یک معامله گر به معامله گر دیگر متفاوت باشد.

مزیت استفاده از استراتژی سه میانگین متحرک در نمودار این است که این امکان را برای معامله گران فراهم می کند تا در زوایای مختلف دید کامل 360 درجه داشته باشند. با این حال، هدف این مقاله تمرکز اصلی بر اهمیت استراتژی در معاملات بلندمدت برای تجزیه و تحلیل نمودار است.

البته، مطمئن شوید که از این ایده ها به طور صحیح در ابزارهای مالی استفاده کنید، اما زمانی که ابتدا تجزیه و تحلیل مناسب خود را انجام دادید. این یک روش حمایتی برای تجزیه و تحلیل نمودارها است. همیشه ابتدا این ایده ها را در طول یک حساب معاملاتی آزمایشی امتحان کنید.

نمودارهای قیمت گاهی اوقات ممکن است برای معامله گران گیج کننده باشد، اصلاحات بزرگ می تواند باعث شود معامله گران مسیر روند و تصویر کلی خود را از دست بدهند و ممکن است با فراز و نشیب های زیادی که اقدام قیمت می تواند ایجاد کند، حواسشان پرت شود.