نحوه تشخیص روند بازار ارز دیجیتال

نحوه تشخیص روند بازار ارز دیجیتال – مانند سایر دارایی ها، قیمت ارز دیجیتال با سطح عرضه و تقاضا در بازار ارتباط مستقیم دارد. نیروهای بازار ممکن است به دلایل مختلفی از جمله افکار عمومی و مطبوعات و همچنین رسانه های اجتماعی تغییر کنند.

بسیاری از معامله گران روندهای بازار را تجزیه و تحلیل می کنند تا فرصت های رشد دارایی های کریپتو را در کوتاه مدت تا میان مدت پیش بینی کنند. علاوه بر تجزیه و تحلیل تکنیکی و بنیادی، بررسی روندهای بازار ارزهای دیجیتال به افزایش مجموعه ابزارهای تجزیه و تحلیل مورد استفاده توسط معامله گر کمک می کند.

نحوه تشخیص روند بازار ارز دیجیتال

روندهای بازار نشان دهنده رفتار و نظرات معامله گران و سرمایه گذاران نسبت به یک دارایی مالی یا به طور کلی بازار است. این مفهوم برای همه بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال اعمال می شود. بنابراین، روند بازار تأثیر زیادی بر چرخه های بازار دارد.

با این حال، احساسات حمایتی بازار همیشه نشان دهنده شرایط مثبت بازار نیست. گاهی اوقات، روندهای مثبت (انتظارات افزایش ارزش ارز ) ممکن است قبل از حرکت اصلاحی بازار یا یک روند نزولی در بازار ظاهر شود.

علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد حجم تقاضای بازار، یک معامله گر می تواند این روندها را برای پیش بینی روندهای صعودی بالقوه تجزیه و تحلیل کند. روندهای بازار همیشه اصول پروژه را در نظر نمی گیرند، اما گاهی اوقات می توانند با آن مرتبط باشند.

 

اجازه دهید به عنوان مثال Dogecoin را در نظر بگیریم. خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران و تقاضای بالا برای Dogecoin احتمالاً به دلیل تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی است (که به نوبه خود منجر به گسترش روندهای مثبت در بازار شد). بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران بدون در نظر گرفتن عرضه و تقاضا برای پروژه سکه یا اهداف آن، اما فقط در نتیجه روند فعلی بازار، Dogecoin را خریداری کرده اند. و گاهی اوقات یک توییت از یک چهره شناخته شده مانند ایلان ماسک برای انتشار روندهای مثبت یا منفی در بازار کافی است.

چرا تحلیل روند بازار ارز دیجیتال مهم است؟

تحلیل روند بازار بخش اساسی بسیاری از استراتژی های معاملاتی است. همانند تحلیل بنیادی یا تکنیکال، تصمیم گیری با استفاده از طیف وسیعی از اطلاعات موجود ایده خوبی است.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل روندهای بازار به اعتبار ترس از دست دادن فرصت برای مشارکت در دنیای ارزهای دیجیتال کمک می کند، یا این که نتیجه پیروی از یک ذهنیت گله است. به طور کلی، استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی برای مطالعه روند بازار به شما امکان می دهد:

  • شناخت بهتر از حرکات قیمت در کوتاه مدت و میان مدت.
  • سطوح بهبود یافته کنترل عاطفی.
  • فرصت های سود بالقوه را بررسی کنید.

چگونه تحلیل روند بازار ارز دیجیتال انجام دهیم

برای درک روندهای بازار، باید دیدگاه های فعالان بازار را جمع آوری کنید و افکار و نظرات آنها را بدانید. تحلیل روند بازار در مواقعی می تواند مفید باشد، با این حال، شما نباید تنها به تحلیل روند بازار تکیه کنید، می توانید قبل از نتیجه گیری و تصمیم گیری از اطلاعات جمع آوری شده و همچنین دانش و تجربه خود بهره مند شوید.

برای به دست آوردن اطلاعات پس زمینه، ممکن است لازم باشد کانال ها و سایت های رسانه های اجتماعی را مرور کنید تا دریابید که سرمایه گذاران در مورد یک پروژه خاص ارز دیجیتال چه فکر می کنند. همچنین می‌توانید به انجمن‌های رسمی، سرورهای Discord و گروه‌های تلگرام بپیوندید تا مستقیماً با تیم پروژه و اعضای انجمن ارتباط برقرار کنید. اما، مراقب باشید! همانطور که در این گروه ها کلاهبرداران زیادی وجود دارد. به افراد ناشناس اعتماد نکنید و حتما قبل از ریسک کردن، موضوع را به خوبی مطالعه کنید.

کانال های رسانه های اجتماعی فقط اولین قدم هستند. شما می توانید از چندین روش برای به دست آوردن یک دید کلی از روند بازار استفاده کنید. علاوه بر دنبال کردن کانال های رسانه های اجتماعی خود (به ویژه توییتر، به دلیل محبوبیت آن در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال)، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

– نظارت بر سیگنال های اجتماعی از طریق استفاده از ابزارهای نرم افزاری جمع آوری داده ها.

– تنظیم هشدارها یا پیگیری تراکنش های بزرگ انجام شده توسط معامله گران بزرگ، یعنی نهنگ ها . برخی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال این حرکت‌ها را دنبال می‌کنند و ممکن است گاهی بر روند بازار تأثیر بگذارند. همچنین می توانید از ربات های رایگان در پلتفرم های تلگرام و توییتر استفاده کنید.

– روند بازار و شاخص های قیمت را با CoinMarketCap مشاهده کنید. این شاخص ها منابع مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند و خلاصه ای آسان از روندهای فعلی بازار ارائه می دهند.

– میزان تبلیغات و ارتقای یک ارز دیجیتال را با استفاده از Google Trends اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، جستجوهای زیاد در مورد «نحوه فروش ارز دیجیتال» ممکن است نشان دهنده روندهای منفی در بازار باشد.

شاخص های روند بازار ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران ممکن است از شاخص‌های روند بازار برای یافتن مسیر صعودی یا نزولی یک بازار یا یک نوع دارایی استفاده کنند. شاخص‌ها این روندها را نشان می‌دهند، چه از طریق نمودارها یا برخی از انواع معیارها. این ابزارها ممکن است بخشی از جعبه ابزار تحلیل احساسات بازار شما را تشکیل دهند، اما نباید صرفاً به آنها اعتماد کنید، زیرا ترجیحاً از چندین شاخص برای به دست آوردن دید متعادلی از بازار استفاده کنید.

بیشتر شاخص های احساسات بازار بر روی بیت کوین (BTC) تمرکز دارند، اما می توانید شاخص های احساسات بازار را در اتریوم ( ETH) نیز بیابید. شاخص ترس و طمع بیت کوین محبوب ترین شاخص روند ارزهای دیجیتال است. این شاخص میزان ترس یا طمع بیت کوین را در مقیاسی از صفر تا 100، از طریق پنج منبع اطلاعاتی مختلف از جمله نوسانات، اندازه بازار، رسانه های اجتماعی، کنترل، و همچنین روندها، نشان می دهد.

فرآیند تجزیه و تحلیل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، معیارهای روی زنجیره، و همچنین سایر شاخص‌های ارزهای دیجیتال، فرصتی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد روند یک سکه یا یک پروژه فراهم می‌کند. درک رفتار فعلی بازار ممکن است شما را قادر به معامله یا تصمیم گیری بهتر برای سرمایه گذاری کند.

برای به دست آوردن بیشترین بهره از تحلیل احساسات بازار، معمولاً بهتر است در رابطه با موارد زیر استفاده شود:

تجزیه و تحلیل فنی – ممکن است به شما در بهبود انتظارات خود در مورد تغییرات کوتاه مدت قیمت کمک کند.

تجزیه و تحلیل بنیادی – برای تعیین اینکه آیا اطلاعات بحث برانگیز ارزش آن را دارند یا برای ارزیابی پتانسیل بلندمدت ارز.

جمع بندی

در حالی که بسیاری از معامله گران از تجزیه و تحلیل احساسات بازار در بازارهای سرمایه گذاری استفاده می کنند، به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال مفید است. با توجه به اندازه نسبتاً کوچک بازارهای بلاک چین و ارزهای دیجیتال، افکار عمومی می تواند منجر به نوسان قیمت شود.

با استفاده از روش‌هایی که در اینجا توضیح داده‌ایم، می‌توانید روند بازار را درک کرده و در مورد آن بیاموزید و تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری بگیرید. و اگر می خواهید شروع به تجزیه و تحلیل روند بازار کنید، می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کانال های رسانه های اجتماعی، احساسات و تمایلات به سمت یک پروژه ارزی خاص را دنبال کنید.
  • آخرین تحولات و اخبار در این زمینه و رویدادهای آینده را دنبال کنید.
  • از شاخص هایی استفاده کنید که به درک بهتر علاقه مردم به یک ارز خاص کمک می کند.
  • تجزیه و تحلیل روند بازار می تواند با تمرین و تجربه بیشتر نتایج بهتری ارائه دهد، اما ممکن است در برخی موارد مفید نباشد.
  • بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع معامله یا سرمایه گذاری، دقت لازم را انجام داده اید زیرا هر تصمیم سرمایه گذاری شامل مقداری ریسک است.