نحوه لغو یا جایگزینی تراکنش معلق در اتریوم چگونه است ؟

لغو تراکنش اتریوم – اگر قبلاً از شبکه اتریوم استفاده کرده اید ، به احتمال زیاد با مشکل مواجه شده اید که تأیید تراکنش شما بیش از حد معمول طول می کشد ، و این به این دلیل است که معدنچیان معاملات را اولویت بندی می کنند – کاربرانی که هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند در اولویت هستند.

اگر معامله اتریوم شما متوقف شود زیرا هزینه های انتقال در شبکه کم است ، باید منتظر بمانید تا هزینه ها کاهش یابد و ماینرها در نهایت تراکنش شما را پردازش کنند. با این حال ، این گزینه را دارید که تراکنش معلق را با یک تراکنش جدید که نرخ تبدیل بالاتری دارد جایگزین کنید. به نظر شما پیچیده است؟ در واقع ، بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید است ، و می توانید از آن با اتریوم (ETH) و تمام نشانه های ERC20 استفاده کنید.

اول ، به خاطر داشته باشید که نمی توانید معامله را پس از تأیید ، جایگزین یا لغو کنید ، اما در دوره های ازدحام شبکه ، برخی از معاملات ارزهای رمزنگاری شده می توانند در شبکه گیر کنند. وقتی حجم معاملات بسیار زیاد است ، ممکن است معامله خود را چند ساعت یا حتی روز در حالت تعلیق بیابید.

گاهی اوقات یک معامله بدون دخالت شما به تأخیر می افتد یا به این دلیل که معامله در حال اجرا کار نکرده است یا اینکه هزینه انتقال شبکه کاهش یافته است. اگرچه در واقع نمی توانید معامله اتریوم را لغو کنید ، اما برای سرعت بخشیدن به مراحل ، می توانید مراحل زیر را انجام دهید. در واقع ، این مراحل شامل جایگزینی تراکنش معلق با یک تراکنش جدید است که هزینه بالاتری را پرداخت می کند.

در این راهنما ، نحوه تسریع معاملات با استفاده از MetaMask Wallet یا Trust Wallet را به شما نشان می دهیم. همچنین می توانید از کیف پول های رمزنگاری شده دیگری که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کنند استفاده کنید ، اما ممکن است این فرایند کمی متفاوت باشد.

چرا معامله اتریوم معلق است؟

لغو تراکنش اتریوم – با توجه به هزینه های معامله بر اساس سیستم قیمت پیشنهادی عمل می کند ، در حالی که هزینه ها به پیچیدگی معامله بستگی دارد (یعنی به چه مقدار محاسبات نیاز دارد). در این زمینه ، سه عبارت مهم وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید: هزینه پردازش ، قیمت انتقال و محدودیت هزینه های انتقال شبکه.

وظایف محاسبه یک معامله بر اساس هزینه پردازش اندازه گیری می شود ، در حالی که بهایی که به ازای هر واحد هزینه پردازش پرداخت می شود ، قیمت انتقال نامیده می شود . می توانید هزینه پردازش را به عنوان میزان کار مورد نیاز و هزینه انتقال را بهای پرداختی برای هر “ساعت کار” در نظر بگیرید. در نهایت ، هزینه های انتقال شبکه حداکثر مبلغی است که شما مایل به پرداخت آن برای معامله هستید.

در حالی که هزینه پردازش با پیچیدگی معامله تعیین می شود ، شما آزاد هستید که قیمت انتقال و محدودیت هزینه انتقال شبکه خود را تعیین کنید. کل هزینه پرداخت شده برای ماینرها یک انگیزه است ، اما اگر قیمت انتقال شما بسیار پایین باشد ، سایر کاربران ممکن است قیمت بالاتری را ارائه دهند و تراکنش شما را در حالت تعلیق قرار دهند. و اگر یک تراکنش معلق دارید ، بستر اتریوم هیچ تراکنش جدیدی را که از همان آدرس کیف پول انجام می دهید تأیید نمی کند تا زمانی که یک معدنچی اولین تراکنش را تأیید کند.

نحوه سرعت بخشیدن به تراکنش در MetaMask

1. به کیف پول MetaMask خود دسترسی پیدا کنید. اگر کیف پول خارجی است ، باید آدرس را با استفاده از gateway یا کلید خصوصی وارد کنید.

2. تراکنش معلق را در برگه [Activity] پیدا خواهید کرد ، سپس روی [Accelerate] کلیک کنید.

3. این فرایند به شما امکان می دهد تراکنش خود را دوباره ارسال کنید ، مطمئن شوید که با کلیک روی [سریع] و سپس [ذخیره] از نرخ تبدیل بالاتری استفاده کنید.

4. اگر مرحله قبلی کار نکرد ، همچنین می توانید به برگه [تنظیمات پیشرفته] بروید تا قیمت انتقال را به صورت دستی تعیین کنید. می توانید نرخ انتقال فعلی و زمان تأیید متوسط ​​را در Etherscan یا EthGasStation مشاهده کنید .

نحوه بازخرید تراکنش در کیف پول MetaMask

1. با تراکنش معلق به کیف پول MetaMask خود دسترسی پیدا کنید. مجدداً ، اگر کیف پول خارجی است ، باید آدرس را با استفاده از gateway یا کلید خصوصی وارد کنید.

2. تراکنش معلق را در برگه [Activity] پیدا خواهید کرد ، روی آن کلیک کنید تا جزئیات را مشاهده کرده و مقدار [Special Token] را یادداشت کنید.

توجه: اگر چندین پارامتر معلق دارید ، باید با قدیمی ترین (در جایی که نماد کمترین مقدار است) شروع کنید.

3. در مرحله بعد ، به [Settings] در MetaMask Wallet بروید و بر روی [Advanced Settings] کلیک کنید.

4. به پایین بروید و [Customize Special Transaction Code] را روشن کنید.

5. به عقب برگردید و روی آدرس کیف پول کلیک کنید تا در کلیپ بورد کپی شود.

6. برای ایجاد یک تراکنش جدید و چسباندن آدرس کیف پول در قسمت [افزودن گیرنده] ، روی [ارسال] کلیک کنید.

7. با استفاده از شماره معامله در انتظار (که در مرحله 2 ذکر کرده اید) 0 ETH به کیف پول خود ارسال کنید ، سپس وقتی آماده شدید ، روی [تأیید] کلیک کنید.

توجه: اگر نرخ تبدیل شما بسیار پایین است ، این معامله نیز ممکن است معلق شود ، بنابراین مطمئن شوید که نرخ تبدیل قابل قبولی را انتخاب کرده اید.

8. منتظر تأیید تراکنش جدید باشید ، تا تراکنش معلق جایگزین شود.

توجه: برای جلوگیری از هرگونه موقعیت ناخواسته ، مطمئن شوید که دوباره گزینه [Customize Special Transaction Token] را خاموش کنید.

لغو تراکنش اتریوم  با استفاده از Trust Wallet

1. روی تراکنش معلق در برنامه Trust Wallet خود کلیک کنید و قسمت [Private Code] را بیابید ، سپس شماره ای را که می بینید یادداشت کنید.

2. یک تراکنش جدید ایجاد کنید و آدرس کیف پول خود را در قسمت [آدرس گیرنده] اضافه کنید ، مطمئن شوید که همان آدرس معامله در حال انتظار است ، [مبلغ ETH] با مقدار 0 را انتخاب کرده و [بعدی] را کلیک کنید.

3. روی Settings در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

4. فیلد [شماره ویژه] را با مقداری که قبلاً ذکر کرده اید جایگزین کنید و مطمئن شوید که [نرخ انتقال] رقابتی را انتخاب کنید ، تا معامله شما دوباره متوقف نشود.

8. منتظر تأیید تراکنش جدید باشید ، تا تراکنش معلق جایگزین شود.

لغو تراکنش اتریوم جمع بندی

وقتی معامله ای را در بستر Ethereum ارسال کنید و سپس متوجه شوید که سایر کاربران نرخ انتقال بالاتری را ارائه کرده اند ، ممکن است بسیار ناامید شوید. و بدتر می شود وقتی متوجه می شوید که تا زمانی که تراکنش معلق تأیید نشود یا شکست بخورد ، نمی توانید از کیف پول اتریوم استفاده کنید.

گاهی اوقات مشکل تراکنش های معلق به طور خودکار با کاهش هزینه شبکه پایان می یابد ، اما متأسفانه این کار ممکن است مدتی طول بکشد. خوشبختانه می توانید تراکنش معلق را با یک انتقال ساده صفر توکن لغو کنید. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در لغو ، باید هزینه انتقال شبکه مناسب را بپردازید.