هزینه ایمپلنت یک دندان

ایمپلنت دندان می تواند از یک دندان تا بی دندانی کل دهان را درمان نمایند. ایمپلنت یک دندان درمانی محبوب است که در این مقاله به بررسی هزینه ایمپلنت یک دندان می پردازیم.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از زوش های جایگزینی و پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته افراد است که یک روش با طول عمر بالا و مزایای فراوان نیز می باشد، در این روش و درمان پر کاربرد با کاشت یک قطعه پیچ مانند در داخل استخوان فک به نام فیکسچر با همان پایه ایمپلنت دندان و سپس پس از پیوند آن با استخوان بستن یک پروتز یا روکش که معمولا از جنس سرامیک یا چینی ساخته می شود بر روی آن بر روی آن دندان از دست رفته ی افراد را می توان جایگزین نمود.

ایمپلنت دندان کاربردی ترین و شبیه ترین جایگزین دندان های از دست رفته به دندان ها اصلی است که به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته افراد نیز شناخته میشود.

ایمپلنت تک دندان به چه صورت است؟

افراد زمانی که به ایمپلنت دندان نیاز پیدا می کنند که به هر دلیل دندان یا دندان های خود را از دست بدهند به ایمپلنت دندان جهت جایگزین دندان از دست رفته ی خود نیاز پیدا میکند، و ایمپلنت تک دندان زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شخص یکی از دندان های خود را از دست داده باشد.

هزینه ایمپلنت تک دندان

قیمت یا هزینه ایمپلنت تک دندان یک مبلغ مشخص و یکسان نیست که و تحت شرایط و پارامترهای خاص خود تعیین و مشخص می شود چند نمونه از پارامترهایی که در تعیین میزان هزینه ایمپلنت دندان بسیار تاثیر گذار هستن به شرح زیر می باشد:

برند ایمپلنت

می توان گفت که مهم ترین عامل در تعیین هزینه نهایی ایمپلنت تک دندان برند ایمپلنت استفاده شده می باشد، امروزه شرکت ها و کمپانی های بسیار زیادی در سرتاسر جهان به طراحی و تولید ایمپلنت های دندان می پردازند که هر کدام از این کمپانی ها وبرند های معتبر ایمپلنت های خود را با ویژگی ها و قیمت مخصوص به خود به بازار ارائه می دهند.

تجربه وتخصص دندانپزشک

یکی دیگر از عوامل تعیین کنده قیمت ایمپلنت تک دندان میزان تجربه و تخصص دندانپزشک معالج است هر چه دندانپزشک از تجربه و تخصص بیشتری بهره مند باشد معمولا هزینه انجام ایمپلنت نزد او بیشتر می باشد.

نیاز یا عدم نیاز به درمان های جانبی

نیاز داشتن به درمان های جانبی مانند پیوند استخوان و… می تواند هزینه های اضافی  و بیشتری را برای شخص ایمپلنت کننده به همراه داشته باشد از این رو یکی دیگر از عوامل تعیین کنده هزینه نهایی ایمپلنت تک دندان را می توان نیاز یا عدم نیاز به درمان های جانبی دانست.

مزیت های ایمپلنت تک دندان

ایمپلنت تک دندان دارای مزایای فراوانی است که این روش جایگزینی دندان از دست رفته با برتری های که نسبت به روش های مشابه دارد خود را از دیگر روش های مشابه متمایز کرده است، جایگزینی دندان از دست رفته به روش ایمپلنت تک دندان نه تنها از ظاهر بسیار طبیعی برخوردار است بلکه در بین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته دارای بیشترین شباهت به دندان های طبیعی افراد را دارد و همچنین از استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

گزینه های دیگر برای جایگزینی تک دندان چه چیزهایی هستند؟

بهترین گزینه برای پر کردن جای خالی تک دندان از دست رفته بدونه شک استفاده از ایمپلنت یک دندان است که بسیار کاربردی و پر مزایا است اما آیا روش های دیگری نیز برای پر کردن جای خالی تک دندان از دست رفته وجود دارد؟ بله باید گفت روش های دیگری نیز برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته وجود روش های مانند:

بریج دندان

بریج دندان یک روش پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد که به آن پر دندانی نیز گفته می شود این روش به وسیله یک روکش جای دندان خالی را پر می نماید و از دندان های مجاور به عنوان پایه برای نگه داشتن آن استفاده می نماید.

پروتز موقت دندان

پروتز موقت دندانپزشکی یکی از روش های موقت برای پر کردن جای دندان از دست رفته می باشد که از هزینه پایین نیز برخوردار میباشد پروتز های موقت دارای وزن پایینی می باشند و به راحتی قابل استفاده می باشد اما انها یک روش جایگزنی دندان از دست رفته نمی باشد و فقط به طور موقت و ظاهری جای خالی دندان از دست رفته را پر می نماید.

پروتز تک دندان

این نوع پروتز دندان برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده ی شود و به کمک یک نگه دارنده فلزی به سایر دندان متصل می شود و یکی از دیگر روش های پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد.

سولات متداول

خطرات و احتمال شکست ایمپلنت تک دندان به په صورت است؟

با تحقیقات انجام شده در این مورد می توان گفت که شانش موفقیت ایمپلنت دندان چیزی در حدود 97 درصد می باشد که درصد بسیار بالایی می باشد و درمان ایمپلنت دندان به طور کلی یک درمان کم خطر به شمار می آید.

ایمپلنت تک مرحله ای چیست؟

در این نوع از کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان فورا فیکسچر را در جای دندان کشیده شده قرار دهند و در یک مرحله کاشت ایمپلنت را انجام داد.

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟

دوام ایمپلنت دندان رابطه ی مستقیمی با جنس وکیفیت ایمپلنت همینطور مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دارد اما اگه از یک ایمپلنت با کیفیت استفاده شود با مراقبت های درست از ان میتواند تا بیش از 25 سال دوام و ماندگاری داشته باشد.