نکات مدیریت سرمایه در بازارهای مالی

در این مطلب ما در مورد یکی از مهترین موارد بازار فارکس که بحث مدیریت سرمایه می باشد صحبت خواهیم کرد و به شما نکات مهمی را آموزش می دهیم که باعث شود ریسک معامله شما پایین بیاد

۱- ریسک سرمایه شما چقدر است؟

شما باید این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که آیا این پول اگر از بین برود زندگی من دچار چالش نمی شود؟

آیا این پول اضافی است؟

در هر معامله چقدر تحمل ضرر دارم؟

 

۲-  معاملات تهاجمی انجام ندهید

معاملات بیش از حد تهاجمی شاید بزرگ‌ترین اشتباهی است که معامله گران تازه کار مرتکب می‌شوند.

شما باید این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که اگر معامله برگردد تحمل چنین ضرری را دارید یا نه ؟

 

۳- واقع بین باشیم

از دلایلی که معامله گران تازه کار، معاملات بیش از حد تهاجمی دارند این است که انتظارات آن‌ها واقع‌بینانه نیست. آن‌ها فکر می‌کنند که معاملات تهاجمی به آن‌ها کمک خواهد کرد تا سریع‌تر سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند و به نتیجه دلخواه برسند. بهترین معامله گران بازده ثابتی دارند. تعیین اهداف واقع‌بینانه و حفظ یک رویکرد محافظه کارانه، راه درست برای شروع معامله است.

 

 

۴- اشتباه خود را بپذیرید

قاعده طلایی تجارت این است که سودهای خود را اداره کنید و ضررها را کاهش دهید. وقتی شواهد روشنی مبنی بر اینکه شما یک تجارت بد انجام داده‌اید وجود دارند، به سرعت از آن خارج شوید.

۵- خود را برای بدترین شرایط آماده کنید​

ما نمی‌توانیم آینده بازار را بدانیم، اما شواهد زیادی از گذشته داریم. آنچه که پیش از این اتفاق افتاد ممکن است تکرار نشود، مهم است که نگاهی به تاریخچه جفت ارزی که در حال خرید و فروش آن هستید، داشته باشید.​

در مورد این فکر کنید که اگر یک سناریوی بد دوباره اتفاق بیفتد باید از خودتان محافظت کنید. احتمال وقوع شوک‌های قیمتی را دست‌کم نگیرید.​ در سال 2019 انس جهانی طلا در مدت 4 هفته بدون توقف حدود 150 دلار افزایش قیمت داشت.

 

۶- حد ضرر معامله را مشخص کنید

در مورد این که چه سطوحی را هدف قرار می‌دهید فکر کنید و این که چه چیزی را از دست می‌دهید، و یا اینکه تاب مقاومت در برابر سقوط را دارید انجام این کار به شما کمک می‌کند تا انضباط خود را در گرمای تجارت حفظ کنید

۷-  انواع دستورات حد توقف ضرر

برای مدیریت سرمایه این کار به کاهش خسارات کمک می‌کند زمانی مفید است که قادر به نظارت بر بازار نیستید.حداقل اگر نمی‌خواهید از یک سفارش واقعی در بازار استفاده کنید، باید از یک توقف ذهنی استفاده کنید. زنگ های هشدار قیمت نیز مفید هستند.​

 

۸- تجارت خود را در یک سرازیری انجام ندهید​

بعد از یک باخت بزرگ، وسوسه می‌شوید که سرمایه‌گذاری خود را با انجام تجارت بعدی بازگردانید. افزایش ریسک در زمانی که سرمایه در معرض ریسک شما مورد ضرر قرار گرفته‌ است، بدترین زمان برای انجام آن است.

در عوض، سایز معاملات خود را در یک خط  پایین تر از ضرر کاهش دهید یا استراحت در نظر بگیرید تا اینکه بتوانید یک تجارت با احتمال موفقیت بالا را شناسایی کنید.

همیشه روی یک خط مشی، هم از نظر احساسی و هم از لحاظ اندازه موقعیت معاملات خود باقی بمانید.

 

۹- ضریب اهرمی را درک کنید

در بحث مدیریت سرمایه اهرم این فرصت را می‌دهد تا سودهای حاصل از سرمایه ای که در  معرض ریسک قرار دادید را بزرگ کنید، اما پتانسیل خطر را نیز افزایش می‌دهد. این ابزار مفید است اما درک اندازه ریسک مجموع شما، بسیار مهم است.

 

۱۰-  راه طولانی در پیش دارید

به این دلیل که موفقیت یا شکست یک سیستم تجاری با عملکرد آن در بلند مدت مشخص خواهد شد بنابراین نسبت به موفقیت یا شکست کسب‌وکار فعلی خود بسیار محتاط باشید.