آموزش فارکس

فیبوناچی چیست ؟ + راهنمای ویدیویی

فیبوناچی چیست ؟ ؛ آموزش استفاده از فیبوناچی در معاملات : لئوناردو پیسانو بوگولو ، ریاضیدان ایتالیایی ، اولین بار توالی فیبوناچی را در قرن سیزدهم به غرب معرفی کرد. سری اعداد فیبوناچی شامل خصوصیات و روابط ریاضیاتی منحصر به فردی است که امروزه می توان آنها را در طبیعت ، معماری و زیست شناسی یافت.

ویدیو آموزشی استفاده از فیبوناچی :

 

حضور گسترده این نسبت ها در جهان به بازارهای مالی نیز تسری پیدا می کند. این تنها یکی از دلایلی است که بسیاری از معامله گران از استراتژی معاملات fibonacci برای شناسایی نقاط عطف در بازار استفاده می کنند.

این راهنمای جامع توالی fibonacci را با جزئیات دقیق و استراتژی سطح فیبوناچی در معاملات فارکس بررسی می کند و ما نکات مهمی را که به شما در معاملات شما کمک می کنند توضیح خواهیم داد مانند:

  • توضیح اینکه چرا نسبت فیبوناچی در تجارت مهم است
  • سطح fibonacci در بازارهای مالی
  • نسبت طلایی در سری فیبوناچی چقدر است؟
  • استراتژی هایی که می توانند با سطوح اصلاح استفاده شوند
  • استفاده از سطوح فیبوناچی برای MetaTrader

سری فیبوناچی چیست؟

ریاضیدان ، لئوناردو فیبوناچی ، این توالی را در اوایل قرن دوازدهم کشف کرد و به نام او نامگذاری شد: اعداد فیبوناچی ، بعد از 0 و 1 ، هر عدد حاصل جمع دو عدد قبلی است و به نظر می رسد به این صورت: 0 ، 1 ، 1 ، 2 ، 3 ، 5 ، 8 ، 13 ، 21 ، 34 ، 55 ، 89 ، 144 ، 233 ، 377 ، 610. همانطور که می بینید ، این توالی می تواند به طور نامحدود ادامه یابد. هر عدد تقریباً 1.618 برابر بیشتر از عدد قبلی است.

نسبت طلایی و توالی فیبوناچی چقدر است؟

عدد 1.618 را phi می نامند که به آن نسبت طلایی نیز می گویند. وارونگی / وارونگی 1.618 دقیقاً 0.618 است. این شکل اغلب در طبیعت ، معماری ، نقاشی هایی مانند: مونالیزا ، در طوفان ها و شاخه های درختان همچنین در کهکشان ها و فضای بیرونی ظاهر می شود! در مورد سری فیبوناچی ، ما آن را با تقسیم هر عدد بر عدد دیگری که موفق به دادن این نسبت به ما می شود ، بدست می آوریم ، مانند: 89/144 = 0.6180

فیبوناچی چیست ؟

اگر با تجزیه و تحلیل فنی آشنا هستید ، باید بدانید که بازیابی فیبوناچی در Forex چیست . در زمینه تجزیه و تحلیل فنی ، این اصطلاح به حمایت (در جایی که قیمت متوقف می شود) و مقاومت (در جایی که انتظار نمی رود قیمت افزایش یابد) مربوط می شود.

بازپرداخت فیبوناچی سطوحی است که در آن احتمالاً قیمت یک دارایی مالی خاص در آینده کاهش می یابد. این بازپرداخت ها از خطوط افقی تشکیل شده است که به سطح fibonacci بستگی دارد و به منظور شناسایی مناطق پشتیبانی یا مقاومت است که قیمت قبل از دنبال کردن مسیر اصلی خود لمس می کند.

شاید از خود بپرسید که چگونه فیبوناچی را محاسبه کنید. خوب ، برای ترسیم این سطوح ، لازم است که یک خط روند بین دو نقطه شدید قیمت ترسیم کنید و فاصله را در توالی فیبوناچی تقسیم کنید:

23.6٪
38.2٪
50٪
61.8٪
100٪

این اصلاحات قیمت در بین معامله گران فنی یک روش محبوب است زیرا به آنها کمک می کند نقاط ورود به بازار را پیدا کنند ، سود خود را بگیرند و ضررها را متوقف کنند.

ایده بازگرداندن در شاخص های مختلفی مانند الگوهای گارتلی ، سطح تایرون و نظریه موج الیوت اعمال می شود.

سطح fibonacci اغلب پس از اینکه بازار حرکت بزرگی انجام داد (بدون در نظر گرفتن جهت) محاسبه می شود و به نظر می رسد که قیمت ها در حدود یک سطح خاص تثبیت می شوند. معامله گران به طور کلی انتظار دارند که قیمت در سطح 38.2 ، 50 و 61.8 درصد کاهش یابد.

 

توضیح سطح بازآفرینی فیبوناچی

اصطلاح سطوح اصلاح فیبوناچی با سطوح پشتیبانی و مقاومت مرتبط است. بنابراین از آنچه قبلاً توضیح داده شد ، می توان نتیجه گرفت که اصلاح fibonacci بهبود احتمالی حرکت دارایی های مالی در قیمت است.

جایی که این سطوح با ترسیم یک خط روند بین یک بالا و پایین ایجاد می شود که می خواهید برای استخراج نسبت های فیبوناچی استفاده کنید که عبارتند از: 23.6٪ ، 38.2٪ ، 50٪ ، 61.8٪ و 100٪.

 

فیبوناچی چیست – نسبت های فیبوناچی را محاسبه کرده

نسبت های فیبوناچی فارکس که در سطح اصلاحات فیبوناچی در معاملات اعمال می شوند در واقع بر اساس اعداد پی در پی فیبوناچی نیستند. در عوض از روابط ریاضی بین اعداد در توالی بدست می آید. جایی که مبنای اصلی نسبت طلایی فیبوناچی (که 61.8٪ است) از تقسیم عدد در سری fibonacci بر تعداد مشخصی حاصل می شود که موفق به دادن این نسبت می شود. به عنوان مثال 89/144 = 0.6180.

بعلاوه ، نسبت فیبوناچی 38.2 از تقسیم عددی خاص در توالی فیبوناچی بر عدد دوم به سمت راست بدست می آید (به عنوان مثال 89/233 = 0.3819 =). نسبت 23.6 از تقسیم یک عدد از سری فیبوناچی به عدد سوم در سمت راست حاصل می شود ، به عنوان مثال: 89/377 = 0.2360. سطوح fibonacci با گرفتن بالاترین و کمترین نقاط در یک نمودار مشخص ، سپس تعیین نسبتهای اصلی فیبوناچی از 23.6٪ ، 38.2٪ و 61.8٪ به صورت افقی ، برای بدست آوردن شبکه نشان داده می شود. به نوبه خود ، از آن خطوط افقی برای شناسایی نقاط بالقوه برگشت قیمت استفاده می شود.

از این خطوط افقی برای علامت گذاری نقاط برگشت قیمت استفاده می شود.

پس از جهش شدید قیمت ، معامله گران حرکت را از پایین به بالا اندازه گیری می کنند تا ببینند قیمت قبل از بهبود و ادامه روند صعودی عمومی تا چه حد عقب است.
پس از افت شدید قیمت ، معامله گران حرکت صعودی را اندازه گیری می کنند تا قبل از اصلاح و ادامه روند نزولی عمومی ، معلوم کنند که قیمت در کجا معکوس است.
عمدتا در معاملات به عنوان بخشی از استراتژی معاملات روند استفاده می شود. در این حالت ، معامله گران می توانند با استفاده از سطح fibonacci معاملات کم خطر را در معاملات روند باز کنند .

به عبارت دیگر ، این افراد قبل از ادامه روند اصلی منتظر بازگشت قیمت ها به سطح فیبوناچی هستند. شایان ذکر است که این نوع برگشت بیشتر زمانی اتفاق می افتد که سایر شاخص های فنی حرکت را تأیید کنند.

شاخص های فنی که معمولاً با سطوح fibonacci اعمال می شوند عبارتند از:

  • خطوط ترند
  • اسیلاتورها
  • میانگین متحرک
  • الگوهای شمعی

 

نسبت های فیبوناچی: 50٪ اصلاح شده

معمولاً 50٪ سطح اصلاح در شبکه “نسبت های فیبوناچی” گنجانده شده است که می توان با استفاده از نرم افزار نمودار سازی ترسیم کرد.به طور کلی به عنوان یک سطح معکوس مهم دیده می شود ، به ویژه در تئوری داو.

فیبوناچی

روند بالا

برای استفاده از نشانگر فیبوناچی ، باید یک حرکت صعودی قوی پیدا کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید تا ببینید قبل از ادامه روند صعودی ، قیمت تا چه حد می تواند عقب نشینی کند:

ابزار Fibonacci Retracement را از فهرست بالا انتخاب کنید: Insert -> Objects -> Fibonacci -> Fibonacci Retracement.
در پایین سطح X کلیک چپ کنید.
در حالی که دکمه ماوس را پایین نگه داشته اید ، خط را به سمت بالا بکشید تا به سطح A برسد.
نشانگر فیبوناچی به طور خودکار سطوح اصلاح fibonacci را رسم می کند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

 

حال بیایید چند نمونه از اصلاحات فیبوناچی را در استراتژی های فارکس بررسی کنیم:

نزدیک به 38.2٪ با توقف ضرر درست زیر سطح 50٪ خرید کنید.

حدود 50٪ را خریداری کنید و ضرر stop کمی زیر سطح 61.8٪ باشد.

فروش در سطح ایجاد شده توسط حرکت حرکت برای رسیدن به سطح fibonacci.

معمول است که معامله گران از توالی فیبوناچی در فارکس برای یافتن سود و توقف ضرر پس از یک حرکت عمده قیمت استفاده می کنند.

درصورتی که بازار به یکی از سطوح فیبوناچی عقب نشینی کند و در مسیری که در آن قرار داشت ادامه یابد ، می توان از سطح 161.8٪ و 261.8٪ برای یافتن پشتیبانی و مقاومت بالقوه استفاده کرد.

با این حال ، این تنها در مواردی اعمال می شود که قیمت ها قبل از عقب نشینی از پایین یا پایین عبور کنند.

روند نزولی

برای استفاده از فیبوناچی در بازار سهام ، در یک روند نزولی ، باید یک حرکت نزولی قوی پیدا کنید و مراحل ذکر شده در بخش قبل را دنبال کنید.

سطح فیبوناچی مناطقی از مقاومت را فراهم می کند که بازار بتواند خود را اصلاح کند و روند نزولی را ادامه دهد. در مثال بالا ، قیمت در 38.2٪ سطح فیبوناچی با مقاومت مواجه شد و سپس اصلاح شد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید