ارز دیجیتال luna چیست؟ آینده آن چگونه خواهد بود

ارز دیجیتال luna چیست : Terra یک شبکه بلاک چین است که با استفاده از چارچوب Cosmos SDK، متخصص در ایجاد استیبل کوین ها ساخته شده است. تمام استیبل کوین های Terra را می توان به توکن اصلی شبکه تبدیل کرد.

LUNA به دارندگان این امکان را می‌دهد که هزینه‌های شبکه را بپردازند، در حاکمیت شرکت کنند و در مکانیسم اجماع Tendermint مربوط به سهام واگذار شده و میخ‌های استیبل کوین ذخیره کنند.

برای اتصال به یک استیبل کوین مانند TerraUSD (UST)، توکن LUNA به ارزش دلار آمریکا در نسبت 1:1 در برابر توکن های UST قابل تبدیل است. اگر قیمت توکن UST برای مثال 0.98 دلار باشد، آربیتراژورها 1 UST را با 1 دلار آمریکا مبادله می کنند و 2 سنت کسب می کنند. این مکانیسم باعث افزایش تقاضا برای توکن UST و همچنین کاهش عرضه با سوزاندن توکن های UST می شود. پس از آن استیبل کوین به پایه ای که به آن متصل است باز می گردد.

هنگامی که قیمت یک توکن UST بالاتر از 1 دلار است، مثلاً 1.02 دلار، آربیتراژورها 1 دلار از توکن LUNA را به 1 UST تبدیل می کنند و 2 سنت کسب می کنند. عرضه UST افزایش می‌یابد و تقاضا برای UST کاهش می‌یابد و قیمت را به سطح ثابتی بازمی‌گرداند.

می‌توانید توکن‌های LUNA را از طریق (Binance) خریداری کنید و سپس در Terra Terminal، کیف پول و داشبورد رسمی بلاک چین Terra، ذخیره، ذخیره و مدیریت کنید.

دوستداران استیبل کوین اکنون چندین گزینه برای تصمیم گیری در مورد محل سرمایه گذاری دارند و همه آنها نیز توسط استیبل کوین پشتیبانی نمی شوند. طیف وسیعی از روش‌ها و شبکه‌ها وجود دارد که روش‌های مختلفی را برای حفظ استیبل کوین آزمایش می‌کنند، و Terra یکی از آن پروژه‌هایی است که در حال توسعه یک رویکرد منحصر به فرد برای استیبل کوین‌ها و ابزارهایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ایجاد توکن‌های ثابت شده خود استفاده کنند.

ترا چه می کند ؟

Terra یک بلاک چین است که به کاربران اجازه می دهد تا استیبل کوین های مرتبط با ارزهای محلی تایید شده ایجاد کنند. این سکه ها در درجه اول از مکانیسم ضرب شبکه استفاده می کنند. شبکه در سال 2018 توسط Daniel de Kwon تأسیس شد.

Terra قابلیت های قرارداد هوشمند را برای ایجاد طیف گسترده ای از انواع مختلف استیبل کوین ها فراهم می کند.
این پروژه در بازارهای تجارت الکترونیک آسیا محبوبیت خود را نشان داده است و پایگاه کاربران زیادی در کره جنوبی که در آن مستقر است دارد. برای مثال، مسافران تاکسی در مغولستان، می‌توانند با استیبل کوین Terra MNT مرتبط با توگروگ مغولی، به برخی رانندگان کرایه بپردازند. توکن‌های ضرب شده روی پلتفرم به عنوان کوین Terra شناخته می‌شوند و در کنار توکن شبکه اصلی برای حکومت و خدمات وجود دارند. لونا. رابطه بین Terra و LUNA مکمل یکدیگر است.

Terra در حال حاضر دارای استیبل کوین‌هایی است که به دلار آمریکا، وون کره جنوبی و یورو و سایر موارد مرتبط هستند. در مدت زمان کوتاهی، این پروژه با استیبل کوین‌های ضرب شده روی پلتفرم، محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرد. تا به امروز، TerraUSD پنجمین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار است.

ارز دیجیتال luna چیست

استیبل کوین های شبکه Terra از روش متفاوتی برای ارائه وثیقه با استیبل کوین های دارای پشتوانه ارزهای محلی تایید شده و استیبل کوین های دارای پشتوانه ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. ارزهای باثباتی که به عنوان وثیقه قرار می گیرند تا به مالک آن اجازه می دهند که معمولاً ارز خود را در ازای مقدار مساوی ارز محلی تأیید شده یا مقداری ارز دیجیتال مبادله کند. این امر در مورد BUSD که ذخایر حسابرسی شده دلار آمریکا را نگهداری می کند . این امر در مورد DAI نیز صدق می کند، که توسط ارزهای رمزپایه با وثیقه اضافی پشتیبانی می شود.

اما استیبل کوین های Terra از روش های الگوریتمی برای کنترل عرضه خود استفاده می کنند. هر استیبل کوین در واقع توسط یک توکن حکومتی و خدماتی LUNA پشتیبانی می شود و می توان با آن مبادله کرد. Terra به عنوان یک طرف مقابل برای هر کسی که سعی می کند استیبل کوین های خود را با توکن LUNA یا بالعکس مبادله کند عمل می کند و بر عرضه این دو توکن تأثیر می گذارد.

استیبل کوین Terra چگونه کار می کند؟

تصور کنید که می خواهید سکه های 100 دلاری TerraUSD (UST) ضرب کنید، که برابر با 100 UST است. برای ضرب سکه های UST، باید مقدار مساوی توکن LUNA را انتقال دهید. سپس Terra توکن هایی را که ارائه می کنید را می سوزاند. بنابراین، اگر قیمت توکن های LUNA 50 دلار به ازای هر سکه باشد، الگوریتم از شما می خواهد که 2 LUNA را برای ضرب 100 UST بسوزانید. پیش از این، Terra تنها بخشی از توکن های ارائه شده را می سوزاند، اما با به روز رسانی Columbus-5، اکنون 100٪ آنها را می سوزاند.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم تا ببینیم این الگوریتم دقیقا چگونه برای حفظ ثبات قیمت کار می کند:

1. 1 UST به 0.98 دلار سقوط می کند، 2 سنت کمتر از مقدار محدود مورد نظر. اما در تمام نقل و انتقالات بین استیبل کوین های Terra و LUNA، 1 UST معادل 1 دلار در نظر گرفته می شود.

2. آربیتراژ این گسترش را می بیند و فرصتی برای گرفتن مقداری سود پیدا می کند. او اقدام به خرید 100 UST به قیمت 98 دلار می کند و سپس آن را به معادل 100 دلار توکن LUNA تبدیل می کند.

3. داور می تواند توکن های LUNA را معادل 100 دلار نگه دارد یا آنها را به ارزهای محلی تایید شده تبدیل کند تا سود خود را به دست آورد. اگرچه یک برد دو دلاری سود زیادی به نظر نمی رسد، اما می توان در مقیاس بزرگتر سود بیشتری به دست آورد. تفاوت بین قیمت ضرب توکن ها و ارزش آنها به عنوان هزینه برش شناخته می شود.

ارز دیجیتال luna – اما چگونه این در نهایت منجر به ثبات قیمت در 1 دلار می شود؟ اولاً، افزایش تقاضا برای UST توسط آربیتراژورها باعث افزایش قیمت UST می شود. Terra هنگام معامله با LUNA، سکه های UST را می سوزاند، که باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت UST می شود. وقتی 1 UST به 1 دلار رسید، فرصت آربیتراژ به پایان می رسد.

هنگامی که قیمت UST بالای 1 دلار باشد، همین فرآیند در جهت مخالف رخ می دهد. بیایید نمونه دیگری را ببینیم.

1. 1 UST به 1.02 دلار افزایش می یابد، که راهی برای قفل کردن سود در اختیار آربیتراژ کنندگان قرار می دهد.

2. داوران توکن های LUNA به ارزش 100 دلار می خرند و آنها را به 1 UST به ارزش 102 دلار تبدیل می کنند. Terra توکن های LUNA را می سوزاند و UST بیش از حد عرضه می شود.

3. همزمان با کاهش تقاضا برای UST به دلیل افزایش قیمت آن، قیمت UST به 1 دلار کاهش می یابد.

توکن LUNA بخشی ضروری از همه این موارد است و به عنوان یک امنیت برای تمام استیبل کوین های Terra عمل می کند. نیازی به قرار دادن وثیقه اضافی نیست، توکن با نوسانات قیمت UST سازگار است. از بسیاری جهات، ترا به عنوان یک بانک مرکزی با یک سیاست پولی انعطاف پذیر عمل می کند که به دقت عرضه ارزهای خود را کنترل می کند. وقتی مدل Terra را با پروژه‌هایی با وثیقه اضافی مانند MakerDAO مقایسه می‌کنیم، آن را مقیاس‌پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر می‌یابیم .

ارز دیجیتال luna یک سکه ترا است که دارای چهار نقش مختلف است که عبارتند از:

1. وسیله ای برای پرداخت هزینه های تراکنش در سیستم کارمزد پردازش آن ( کد خدمات منحصر به فرد ).

2. راهی برای مشارکت در سیستم حاکمیتی پلتفرم. با ذخیره توکن های LUNA خود، می توانید پیشنهادهایی برای تغییرات در پروتکل Terra ایجاد کنید و به پیشنهادات رای دهید.

3. نوسانات قیمت استیبل کوین های ضرب شده در پلتفرم Terra را برآورده می کند.

4. نشانه ای برای ذخیره سازوکار اجماع دایرکتوری که حد نصاب تفویض شده را با اعتبارسنجی هایی که تراکنش های شبکه را پردازش می کنند پیوند می دهد.

LUNA حداکثر عرضه هدف 1 میلیارد توکن را دارد. اگر شبکه از 1 میلیارد LUNA بیشتر شود، Terra توکن های LUNA را می سوزاند تا زمانی که عرضه به سطح تعادل بازگردد.

 

ارز دیجیتال busd چیست؟ چه در مورد آن باید بدانیم

اشتراک گذاری
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید