ارز دیجیتال busd چیست؟ چه در مورد آن باید بدانیم

ارز دیجیتال busd چیست: یک استیبل کوین تنظیم شده است که توسط ارز محلی تایید شده پشتیبانی می شود و به دلار آمریکا متصل است. به ازای هر واحد BUSD، یک دلار آمریکا ذخیره می‌شود. به عبارت دیگر، سهام BUSD با نسبت 1:1 به دلار آمریکا مرتبط است. مالکان می توانند توکن های خود را با ارز محلی تایید شده مبادله کنند و بالعکس.

BUSD به عنوان یک ارز باثبات برای حفظ ارزش بازار پایدار طراحی شده است. این امر به سرمایه گذاران و معامله گران این امکان را می دهد که دارایی با نوسان کم را در بلاک چین بدون نیاز به خروج از فضای کریپتو نگهداری کنند.

اگر تا به حال ارزهای رمزنگاری شده را از طریق بایننس خریده اید یا معامله کرده اید، احتمالاً قبلاً با BUSD روبرو شده اید. این توکن در بین جفت های معاملاتی که بایننس در معاملات خود ارائه می دهد محبوب است. به طور خلاصه، BUSD به عنوان یک کپی دیجیتالی از دلار آمریکا عمل می کند و به ارزش آن وابسته است.

ارز دیجیتال busd یک استیبل کوین است که توسط Paxos و Binance ایجاد شده است. Paxos از فناوری بلاک چین برای ارائه یک محصول استیبل کوین به عنوان خدمات به شرکت های خارج از کشور استفاده می کند. در گذشته، Paxos همچنین یک استیبل کوین با پشتوانه طلا به نام PAX Gold (PAXG) ایجاد کرد. توکن‌های BUSD و PAXG توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک اداره می‌شوند.

در سطح فنی، BUSD یک استیبل کوین است که توسط ارز محلی تایید شده پشتیبانی می‌شود و با دلار آمریکا ارتباط برقرار می‌کند. مبلغی به دلار آمریکا برابر با کل موجودی BUSD توسط Paxos به عنوان ذخایر در بانک های ایالات متحده که توسط شرکت بیمه سپرده فدرال بیمه شده اند، نگهداری می شود. زمانی که قیمت دلار آمریکا بالا یا پایین می‌رود، قیمت BUSD نیز به همان میزان بالا یا پایین می‌رود. این محبوب ترین و سنتی ترین شکل استیبل کوین است.

BUSD سه ویژگی اصلی را برای تراکنش ها فراهم می کند: دسترسی، انعطاف پذیری و سرعت. می‌توانید آن را از طریق صرافی یا خدمات درگاه ارز محلی Binance خریداری کنید، یا مبلغی را به دلار آمریکا به Paxos ارسال کنید تا از طرف شما توکن‌های جدید BUSD را ضرب کند.

BUSD همچنین انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد و به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا به سرعت موجودی خود را بدون خروج از بلاک چین به یک دارایی ثابت تبدیل کنند. در نهایت با BUSD کاربر می تواند به سرعت با هزینه های اسمی به تمام نقاط جهان پول ارسال کند. این توکن روی سه بلاک چین مختلف است: اتریوم ، زنجیره هوشمند بایننس و زنجیره بایننس. دارندگان توکن می توانند بسته به نیازشان توکن های خود را بین بلاک چین ها مبادله کنند.

BUSD چگونه کار می کند؟

مکانیسم نگه داشتن BUSD در مقایسه با انواع دیگر استیبل کوین ها نسبتاً ساده است. هر BUSD با ذخیره یک دلار آمریکا قابل مبادله است. هنگامی که BUSD خود را به Paxos ارسال می کنید، توکن ها سوزانده می شوند و با ارز محلی تایید شده مبادله می شوند. این مکانیسم موجودی و ذخایر را در نسبت 1:1 ثابت نگه می دارد.

هنگامی که قیمت BUSD شروع به کاهش به زیر 1 USD در هر BUSD می کند، معامله گران آربیتراژ BUSD را به صورت عمده خریداری می کنند. حتی قیمت 0.98 دلار می تواند به آنها فرصتی برای کسب سود بدهد. پس از خرید مقادیر زیادی BUSD، معامله گران آربیتراژ می توانند توکن های BUSD را از طریق پلتفرم Paxos به ارز محلی تایید شده تبدیل کنند. افزایش تقاضا برای BUSD طبیعتاً قیمت توکن را به 1 دلار افزایش می دهد و نسبت میخ 1:1 را بازیابی می کند.

BUSD چگونه تنظیم می شود؟

رگولاتورهای ایالت نیویورک تدابیر خاصی را بر Paxos و Binance و نحوه عملکرد استیبل کوین اعمال کرده اند. علاوه بر اطمینان از ایمن بودن کامل توکن، Paxos باید ایجاد و سوزاندن توکن‌های BUSD را به دقت کنترل کند. Paxos همچنین حق مسدود کردن حساب ها و برداشت وجه در صورت لزوم به دلیل هرگونه فعالیت غیرقانونی را دارد. همه این اصول به منشور اعتماد و قوانین بانکداری نیویورک مربوط به استیبل کوین پایبند هستند.

در قراردادهای هوشمند رمزی یک تابع جدید وجود دارد که مقررات استیبل کوین را منعکس می کند : SetLawEnforcementRole . این قطعه کوچک کد به Paxos اجازه می دهد تا از اختیارات ذکر شده قبلی در حمایت از مقررات وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک استفاده کند.

busd چیست و چرا مردم از BUSD استفاده می کنند؟

بر اساس ویژگی هایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، موارد استفاده متعددی از BUSD برای سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال وجود دارد.

از نوسانات قیمت در بازارهای ارزهای دیجیتال خودداری کنید

اکوسیستم ارزهای دیجیتال می تواند به شدت بی ثبات باشد. همانند بازارهای مالی سنتی، تقاضا برای دارایی های پایدار در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد، به خصوص زمانی که بازار بسیار نوسان می شود. با تبدیل دارایی ها به ارزها یا اوراق بهادار محلی تایید شده، سرمایه گذاران سنتی می توانند یک دوره نوسان را دور بزنند. BUSD فرصت مشابهی را برای سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال فراهم می کند.

بدون نیاز به تبدیل به ارز محلی تایید شده، سود حاصل کنید

هنگامی که شخصی می خواهد از یک سرمایه گذاری خارج شود و سود خود را تضمین کند، BUSD روشی بسیار نقدشونده برای انجام این کار ارائه می دهد. نیازی نیست منتظر بمانید تا وجوه به ارز محلی تایید شده از پلت فرم معاملاتی به حساب بانکی شما منتقل شود. اگر تصمیم دارید به موقعیت جدیدی وارد شوید یا دارایی دیگری بخرید، همچنین لازم نیست منتظر بمانید تا حساب خود را با وجوه جدید به ارز محلی تایید شده شارژ کنید.

BUSD یک استیبل کوین بسیار محبوب در زنجیره هوشمند بایننس و با چندین بازارساز خودکار است. این استخرهای نقدینگی ممکن است فرصت‌هایی برای تعادل ایجاد کنند که قیمت‌ها بین چندین بازارساز خودکار متفاوت باشد. داشتن BUSD به معامله گران تعادلی اجازه می دهد تا به سرعت بین پلتفرم های معاملاتی جابجا شوند و از پذیرش گسترده BUSD در پلتفرم های مختلف بهره مند شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، ممکن است با خرید BUSD و مبادله آن در برابر ارز محلی تایید شده، فرصت های جبرانی نیز وجود داشته باشد.

BUSD چه تفاوتی با سایر استیبل کوین ها دارد؟

BUSD به چند دلیل مهم با سایر استیبل کوین های موجود در بازار متفاوت است. اول از همه، BUSD بخشی از دسته استیبل کوین است که توسط ارزهای محلی تایید شده پشتیبانی می شود. همچنین استیبل کوین‌هایی با پشتوانه رمزنگاری وجود دارند که از دارایی‌های رمزنگاری برای ذخایر خود استفاده می‌کنند، مانند DAI .

اما، BUSD چه تفاوتی با سایر استیبل کوین های پشتیبانی شده توسط ارز محلی دارد؟ یکی از نکات کلیدی این است که Paxos ممیزی های منظم را صادر می کند و نشان می دهد که ذخایر دلار آمریکا با سهام BUSD در نسبت 1:1 مطابقت دارد.

شرکت حسابداری Withum این ممیزی ها را به عنوان بخشی از الزامات BUSD به عنوان یک ارز دیجیتال تنظیم شده تکمیل می کند. همه پروژه‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و برخی از استیبل کوین‌هایی که توسط ارز محلی تایید شده پشتیبانی می‌شوند، ممکن است تمام ذخایر لازم را نداشته باشند.

به عنوان مثال، پرونده دادستان کل نیویورک نشان داد که ذخایر تتر (USDT) استیبل کوین 100٪ توسط ارز محلی تأیید شده پشتیبانی نمی شود. این کشف به عنوان یک تناقض مستقیم با اظهارات قبلی توسط تتر در نظر گرفته شد.

معیارهای BUSD روی زنجیره

از ژوئن 2021، BUSD دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار است که در حدود 96 میلیارد دلار است. این عدد شامل ارزش آن در نسخه‌های رمزی ERC-20 ، BEP-2 و BEP-20 سکه است. در حالی که محبوبیت به دست آورده است، هنوز تفاوت قابل توجهی بین ارزش بازار آن و بزرگترین رقیب آن، تتر وجود دارد.

سکه BUSD را از کجا می توانم تهیه کنم؟

روش های مختلفی برای خرید BUSD وجود دارد. می‌توانید چند گزینه خرید مختلف را در صفحه خوش‌آمدگویی BUSD پیدا کنید . یک گزینه خرید BUSD از بازار ثانویه است. بایننس دارای بسیاری از جفت‌های BUSD قابل معامله و همچنین درگاه‌های ارز محلی تایید شده ساده است. می‌توانید ارز دیجیتال یا ارز محلی دیگری که پشتیبانی می‌شود را در پلتفرم معاملاتی معامله کنید یا از کارت نقدی یا اعتباری خود برای خرید BUSD استفاده کنید.

راه دیگر این است که به یک بازارساز خودکار (AMM) بروید و یک ارز یا رمز دیگر را با BUSD در استخر نقدینگی مبادله کنید. از طرف دیگر، می توانید به وب سایت Paxos بروید و دلار آمریکا را مستقیماً به BUSD تبدیل کنید. Paxos ارز محلی مورد تایید شما را می گیرد، آن را به ذخایر اضافه می کند و سپس سکه های جدیدی برای شما ضرب می کند.

جمع بندی 

BUSD به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار و یک ابزار مفید برای معامله گران و سرمایه گذاران عمل می کند. وضعیت کنترل شده و ذخایر حسابرسی شده آن که در مؤسسات مالی مورد اعتماد نگهداری می شود، به این ارز درجه بالایی از قابلیت اطمینان می دهد. برای هر کسی که به طور منظم از زنجیره هوشمند بایننس یا زنجیره بایننس استفاده می کند، BUSD یک انتخاب محکم برای یک استیبل کوین است تا در کنار پروژه های دیگر از آن استفاده کند.

همچنین بخوانید : 

آشنایی با ۶ شرکتی که در ساختن دنیای متاورس مشارکت دارند

چگونه یک سبد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسازیم

ارز دیجیتال SLP چیست؟